Ad1) protože každý chemická baterie (ok, každá běžná - kdyby mě zase chtěl někdo chytit za slovo) při vybíjení i nabíjení vyvíjí teplo. Když se vy/nabíjí pomalu, stihne teplo vyzářit do okolí, když ne, tak ne
Ad1#2) dokonce i Tesla někde přiznala, že plný výkon auto nemůže dávat dlouhodobě, protože se baterie a pohon nestíhá chladit. Přiznám se, že se mi nechce hledat zdroj, ale určitě to bude někde dohledatelné. A je to logické - auto není zaoceánský parník, nebo nákladní lokomotiva a na plný výkon jezdí jenom jednotky % času, takže není důvod dimenzovat chlazení tak, aby to utáhlo. I kdybych vzal spalovací auto, přivázal ho na brzdu a brzdil ho dost dlouho, tak se "uvaří".
Ad 2) není o čem se přít.Ona ta původní věta v článku je tak nešťastně / blbě formulovaná, že nakonec vyznívá asi úplně jinak než jak autor zamýšlel...
Osobně si myslím, že autor chtěl napsat, že při vyšší zátěži dokáže baterka poskytovat lepší výsledky než klasická a vzniklo z toho toto...