Ekologická nákladní doprava – Nikola chystá dva tahače poháněné vodíkem a bateriemi

Americká firma Nikola Motor Company oznámila na sociální síti Twitter, že v dubnu představí tahače Nikola Two a Nikola Tre. Oba budou k dispozici ve verzích poháněných vodíkovými palivovými články, nebo energií z akumulátorů.

Vozy budou k dispozici ve třech variantách kapacity akumulátorů: 500 kWh, 750 kWh a 1000 kWh. Pro srovnání: Tesla Model S disponuje kapacitou 90 kWh, byť samozřejmě váží podstatně méně než náklaďák s návěsem.

Primární je vodík

Primárním produktem automobilky jsou auta s vodíkovým pohonem, který je pro jízdy na dlouhé vzdálenosti vhodnější. Výrobce předpokládá, že o auta s hybridním pohonem (vodík a baterie) bude padesátkrát větší zájem než o čistě elektrickou variantu.

Hlavní výhodou vodíkové verze je hmotnost auta jen 2270 kilogramů, která je citelně nižší než váha srovnatelného elektrického vozidla s akumulátorem. Přesto není jasné, zda je hmotnost uváděna s plnými, nebo s prázdnými nádržemi.

Dalším kladem náklaďáku s vodíkovými palivovými články je schopnost opětovného doplnění energie během několika minut. Ta vynikne zejména ve srovnání s podstatně delší dobou nabíjení baterií elektrických vozidel.

Premiéra proběhne v dubnu

Novinky představí generální ředitel Trevor Milton v rámci akce Nikola World 2019, která se bude konat od 16. do 17. dubna v arizonském městě Scottsdale. Podle původních zpráv bude předváděn tahač Nikola Two ve verzi s vodíkovým pohonem, zatímco Nikola Tre bude vystavován jako prototyp.

Nikola Motors má odvážnou vizi budoucnosti, kterou prezentuje prostřednictvím svých nákladních automobilů poháněných vodíkem či elektřinou. Staví tak přímou konkurenci stávajících dieselových vozidel, která dnes fungují jako jedna z páteří logistického systému.

Očekává se, že evropské testy těchto nákladních automobilů budou zahájeny v roce 2020, kdy by se na silnicích měl představit i vůbec první tahač Nikola One, představený již před dvěma lety.

Auta na vodík

Automobily s vodíkovými palivovými články se jeví jako možná alternativa k bateriovým elektromobilům. Co je lepší? Tím jsme se na VTM.cz intenzivně zabývali celý týden a vznikl z toho miniseriál článků plných zajímavých informací:

Diskuze (3) Další článek: Prodali byste Facebooku či Googlu obsah svého telefonu? Firmy nabídly 500 Kč měsíčně

Témata článku: Technika, Elektromobily, Doprava, Auta na vodík, Obnovitelné zdroje, Baterie, Energie, Ekologie, Akumulátory, Vodík, Elektrické vozidlo, Tahač, Nikola Motors, Nákladní doprava, Pohon, Nabíjení baterií, KWh, Palivový článek, Vodíkový pohon, Akumulátor, Nikola, Scottsdale, Návěs, Tesla, BAT



České televize se tak moc bojí videoher, až je to směšné (komentář)

České televize se tak moc bojí videoher, až je to směšné (komentář)

** Jeden z největších obchodů historie se nedostal do hlavních zpráv ** Videohry televizím slouží jen k honění senzací, není to seriózní byznys ** Česká videohry jsou přitom úspěšnější než jiná kulturní díla

Lukáš Václavík
HryKomentářByznys
Programování elektroniky: Arduino, multitasking a práce s více jádry CPU

Programování elektroniky: Arduino, multitasking a práce s více jádry CPU

** Jak v programu pracovat s různými úlohami ** Od primitivního blokovacího přístupu k hardwarovému čítači ** A jako bonus multitasking na dvou jádrech čipu ESP32

Jakub Čížek
Pojďme programovat elektroniku
Icarus zjemňuje podmínky. Permanentní ztráta postavy se hráčům nezamlouvala

Icarus zjemňuje podmínky. Permanentní ztráta postavy se hráčům nezamlouvala

Už jste také zařvali na nehostinné planetě bez možnosti pokračovat?

Michal Maliarov
IcarusSurvival
Izrael díky speciální kamufláži zařídil pro své vojáky „neviditelnost“

Izrael díky speciální kamufláži zařídil pro své vojáky „neviditelnost“

** Materiál „Kit 300“ představuje vizuální i termální kamufláž ** Dokáže zablokovat tepelné vyzařování maskovaného vojáka či třeba stroje ** Velký kus materiálu Kit 300 může ukrýt vozidlo až do velikosti Hummeru

Stanislav Mihulka
IzraelMateriálArmáda
Zapomeňte na ropu a uhlí, Evropa chce vyrábět petrolej a naftu ze vzduchu
Jakub Čížek
EnergetikaEvropaObnovitelné zdroje
Astronomové spočítali, jak družice Starlink ovlivňují jejich pozorování. Stopy jsou na 18 % snímků a bude hůř

Astronomové spočítali, jak družice Starlink ovlivňují jejich pozorování. Stopy jsou na 18 % snímků a bude hůř

** Studie analyzovala vliv družic Starlink na pozorování projektu ZTF ** Přehlídka oblohy se nachází na jihu Kalifornie a jednou za dva dny prohledá celou oblohu ** Počet stop družic Starlink na snímcích neustále roste, vědecká pozorování však příliš ovlivněna nejsou

Petr Kubala
StarlinkAstronomieSpaceX