Ekologická nákladní doprava – Nikola chystá dva tahače poháněné vodíkem a bateriemi

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.

13. 02. 2019 17:23

"Výrobce předpokládá, že o auta s hybridním pohonem (vodík a baterie) bude padesátkrát větší zájem než o čistě elektrickou variantu."At auto jede na vodik nebo na baterie, porad je ciste elektricky. Hybrid by to byl kdyby mel jeste spalovaci motor.

12. 02. 2019 18:20

To je ale kravina, auto na vodík. Kde ho asi tak vezme? Nádrže na vodík potřebují hodně dobrou izolaci=spousta kil navíc+ stejně to houby pomůže, vodík má nejmenší molekulu, takže pronikne všudy. Prostě to neutěsníte, za pár dní máte nádrže natankované fo plna prázdné, navíc materiál, kterým projde degraduje. Jak je tak malá molekula, tak nemá skoro žádnou energii, takže musíte hustit na vysoký tlak, přesto moc vážit nebude, takže dohady, zda s prázdnými nebo plnými nádržemi jsou spíš k smíchu. Výroba vodíku taky není zatím dobře zvládnutá a cena 9 eur za kilo tomu odpovídá. V litru lihu (metanolu apod.) máte energie řádově 10x víc a 100x víc než v baterce. Slepá větev, stejně jako elektrika. Komunisti veleli větru dešti, teď se budou měnit fyzikální zákony?