Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
27
Fotogalerie

Elektrická Dacia se začíná prodávat. Bude jedním z nejdostupnějších elektromobilů

Mezi elektromobily letos vstoupí také značka Dacia. Dříve avizovaný model lákal především na nízkou cenu a dnes už konkrétně víme, jaká bude. Zatím byla cena prozrazena pouze pro francouzský trh, kde už je možné novinku předobjednat, ale snadno z toho můžeme odhadnout, za kolik se bude prodávat i u nás. Přes 500 tisíc korun se cena celkem jistě nedostane. 

Elektromobil Dacia Spring se ve Francii začne prodávat za cenu od 16 990 eur, což v přepočtu znamená přibližně 445 tisíc korun. Ve Francii mají poměrně štědrý dotační program, takže tamní zájemci za elektrickou Dacii zaplatí v přepočtu jen asi 325 tisíc korun, u nás takové pobídky ale nejsou. Přesto se novinka stane jedním z nejdostupnějších elektromobilů na trhu. 

Dacia Spring je malý městský crossover, který má lehce vyvýšenou karoserii a „kolo v každém rohu“, takže se pro pohyb v ulicích měst skvěle hodí. Tomu je přizpůsoben i pohon, který nemá ambice trhat rekordy ve zrychlení, maximální rychlosti nebo dojezdu. Výchozí motor má výkon jen 33 kW (45 koní), točivý moment 125 Nm a kapacita baterie slibuje dojezd 230 km dle metodiky WLTP (zahrnuje i podíl dálnic), případně 305 km čistě v městském provozu. 

Pořád drahá, ale i tak půjde na dračku

Je to zkrátka vozidlo na přibližování po městě a v příměstských oblastech, na nic jiného si nehraje. Nabízet se bude i v užitkové verzi, ve které nebudou zadní sedadla a zvětší se tak nákladový prostor. To bude ideální pro kurýrní služby. 

Na poměry standardních vozů značky Dacia je novinka poměrně drahá, vždyť například mnohem robustnější a výkonnější model Duster se spalovacím motorem vyjde jen na 280 tisíc korun. Jenže ceny baterií do elektromobilů jsou vysoké a ani úsporně smýšlející inženýři Dacie s tím nic nenadělají. Přesto se dá očekávat, že se bude jejich elektromobil dobře prodávat. 

Připomeňme, že Škoda svůj první malý elektromobil Citigo iV uvedla před dvěma lety, a to s motorem o výkonu 61 kW (v úsporném režimu 40 kW) a dojezdem maximálně 265 km. Zprvu si za něj řekla 430 tisíc korun, postupně se však cena vyšplhala až k půl milionu a přesto se vše rychle prodalo. Měl to být jen takový první pokusný krok do elektromobility a test, jaký bude o elektrické škodovky zájem. Bylo proto předem stanoveno, kolik aut se vyrobí a s následnou výrobou se nepočítalo.

Jenže po malých elektrických škodovkách se jen zaprášilo a z nabídky proto záhy zmizely. A podobně skončil i koncernový bráška VW e-up! Než přijdou nově vyvinutí nástupci, může Dacia o to více těžit z hladu po malých levných elektromobilech, který na trhu evidentně je. Ukazuje se totiž, že i přes vysoké počáteční náklady se elektromobily při každodenním městském vytížení vyplatí. Obzvlášť, když na ně platí úlevy v podobě dotací či bezplatného parkování. 

Dacia Spring se začne prodávat na podzim, na vybraných trzích ji bude možné už nyní předobjednat. 

Určitě si přečtěte

Články odjinud