Čína | Elektřina | Helikoptéry

Elektrická helikoptéra by měla být lehčí a snadněji ovladatelná. V Číně se se to pokusí dokázat

Čínští inženýři podle China News Service pracují na elektrické helikoptéře. Tým doufá, že použití elektromotorů by mohlo nejen ušetřit palivo, ale také usnadnit ovládání.

Jako základ k výzkumu poslouží běžná helikoptéra AC311 od čínského výrobce Avicopter. Šéfdesignér Deng Jinghui z China Helicopter Research and Development uvedl, že nejprve dojde k nahrazení ocasního rotoru elektrickým motorem za účelem „prozkoumání a ověření technické proveditelnosti plně elektrického vrtulníku.“

Pokud budou výsledky dobré, v rámci následujících experimentů bude vyměněn rovněž hlavní motor i rotor.

Proč právě elektromotory?

Elektrické motory jsou svým způsobem primitivní zařízení. Obejdou se bez komplexních převodů, pístních kroužků atd. To s sebou samozřejmě nese velké výhody.

„Využití elektromotorů pomůže snížit hmotnost helikoptéry, zefektivnit její strukturu, zjednodušit ovládání a také zvýšit spolehlivost,“ konstatoval v dané souvislosti Jinghui.

Připomeňme, že prvenství v této oblasti aviatiky náleží connecticutské společnosti Sikorsky Aircraft Corporation, která svůj elektrický vrtulník představila již v roce 2010 na Farnborough International Air Show ve Velké Británi. Tzv. „Světluška“ (Firefly) se ovšem dokázala udržet ve vzduchu jen asi 15 minut.

Diskuze (17) Další článek: Bývalá velitelka Mezinárodní vesmírné stanice: „Poslat ženu na Měsíc zní jako propagační tah.“

Témata článku: Technika, Výzkum, Čína, Létání, Elektřina, Helikoptéry, Motory, Velká Británie, Motor, Rotor, Firefly, Elektromotor, Sikorský, Helikoptéra, Elektrický motor


Určitě si přečtěte