Elektrická konkurence pro Škodu Enyaq: na silnice přijíždí Audi Q4 e-tron

Nabídka elektricky poháněných automobilů se na českém trhu rychle množí a teď tu máme další novinku – Audi Q4 e-tron. Bude to kompaktnější SUV, které bude proporčně i cenově podobné české Škodě Enyaq iV. Není divu, sdílí totiž podvozkovou platformu MEB.  

Pro Audi tato novinka neznamená premiérový vstup do elektromobility, ten už si odbyla loni s velkým SUV Audi e-tron. Rovněž již nabízí také sportovní čtyřdveřové kupé e-tron GT. Obě tato auta jsou ale luxusními přehlídkami moderní techniky a podle toho také drahá. Nový model Q4 má už o něco příznivější cenovku a ambici oslovit větší skupinu zákazníků. 

Audi Q4 e-tron má velmi podobné rozměry jako VW ID.4 a Škoda Enyaq iV, společná platforma se zkrátka nezapře. Lišit se bude především svébytným designem, a to jak zvenku, tak zevnitř. Z hlediska techniky se však také nějaké rozdíly najdou, konfigurace a naladění elektromotorů je trochu odlišné. 

 K dispozici budou tři verze:

  • Q4 35 e-tron s jedním motorem a pohonem zadních kol; 125 kW/310 Nm, baterie 52 kWh a dojezd 341 km
  • Q4 40 e-tron s jedním motorem a pohonem zadních kol; 150 kW/310 Nm, baterie 77 kWh a dojezd 520 km
  • Q4 50 e-tron se dvěma motory a pohonem všech kol; 220 kW/460 Nm, baterie 77 kWh a dojezd 488 km

Verze modelu s větší kapacitou baterie 77 kWh již umožnují AC dobíjení výkonem až 11 kW, DC až 125 kW. Pro variantu Q4 40 e-tron pak Audi uvádí rychlost dobití baterie na 80 % u 125kW nabíječky za 38 minut. Deset minut nabíjení má tak zajistit navýšení dojezdu o 130 km. 

Palubní deska má středový panel s 10,1- až 11,6palcovým displejem, který je natočeným směrem k řidiči. Standardem je 10,25palcový digitální přístrojový štít. V Q4 e-tron se také objevuje nová generace čtyřramenného volantu s dotykovými plochami s haptickou odezvou a volitelně pak velký head-up displej s funkcemi rozšířené reality. Ten už jsme mohli vyzkoušet v Enyaqu.

Ačkoli se bavíme o „cenově dostupnějším“ Audi, bude to stále docela luxusní auto a podle zdroje kolegů z Autorevue.cz vyjde na 1,2 milionu korun bez příplatkové výbavy. Přesné ceny se dozvíme už příští týden, kdy má být zahájen prodej. 

Diskuze (1) Další článek: První prototyp 5nm čipu RISC-V má rekordní propustnost a paměti HBM3

Témata článku: , , , , , , , , , , ,