Původem francouzský výrobce motocyklů Voxan představil svou novou elektrickou motorku s názvem Wattman. Hlavním cílem tohoto stroje je překonat světový rychlostní rekord a získat tak titul nejrychlejšího elektrického motocyklu. Podrobnosti přinesl server Interesting Engineering.

Původem francouzský výrobce motocyklů Voxan představil svou novou elektrickou motorku s názvem Wattman. Hlavním cílem tohoto stroje je překonat světový rychlostní rekord a získat tak titul nejrychlejšího elektrického motocyklu. Podrobnosti přinesl server Interesting Engineering.

První zkušební jízdy by měly být zahájeny již v průběhu července. Samotné překonání rekordu by mělo proběhnout v roce 2021 na největší solné pláni na světě Salar de Uyuni v jihoamerické Bolívii. Za řídítka stroje usedne šestinásobný mistr světa Max Biaggi.

První zkušební jízdy by měly být zahájeny již v průběhu července. Samotné překonání rekordu by mělo proběhnout v roce 2021 na největší solné pláni na světě Salar de Uyuni v jihoamerické Bolívii. Za řídítka stroje usedne šestinásobný mistr světa Max Biaggi.

Elektrická motorka se vyznačuje futuristickým designem, ve kterém tradiční vidlici nahrazuje rovnoběžníková náprava. Stroj nemá přední brzdu ani padák – zpomaluje a zastavuje se pouze zadní brzdou. Absence přední brzdy má zabránit případné ztrátě stability při extrémně vysokých rychlostech a zlepšit aerodynamiku.

Elektrická motorka se vyznačuje futuristickým designem, ve kterém tradiční vidlici nahrazuje rovnoběžníková náprava. Stroj nemá přední brzdu ani padák – zpomaluje a zastavuje se pouze zadní brzdou. Absence přední brzdy má zabránit případné ztrátě stability při extrémně vysokých rychlostech a zlepšit aerodynamiku.

Pohon motocyklu zajišťuje elektrický motor s výkonem 317 kilowattů (tj. cca 430 koňských sil), který je napájen akumulátory s kapacitou 15,9 kilowatthodin. Zdroj energie je podobný, jako u běžných elektrických motorek – například Harley-Davidson LiveWire disponuje 15,5 kWh baterií.

Pohon motocyklu zajišťuje elektrický motor s výkonem 317 kilowattů (tj. cca 430 koňských sil), který je napájen akumulátory s kapacitou 15,9 kilowatthodin. Zdroj energie je podobný, jako u běžných elektrických motorek – například Harley-Davidson LiveWire disponuje 15,5 kWh baterií.

Velký rozdíl však spočívá v samotném návrhu – baterie Wattmana byla vyrobena na míru tak, aby během několika minut vyčerpala téměř veškerou svou energii. Proti tomu většina elektrických motorek má za cíl vydržet na jedno nabití několik hodin.

Velký rozdíl však spočívá v samotném návrhu – baterie Wattmana byla vyrobena na míru tak, aby během několika minut vyčerpala téměř veškerou svou energii. Proti tomu většina elektrických motorek má za cíl vydržet na jedno nabití několik hodin.

Motocykl Voxan Wattman váží 300 kilogramů, přičemž bezmála polovinu hmotnosti, přesně 140 kilogramů, tvoří akumulátory. Výrobce stál před otázkou, jak vyřešit fakt, že tak rychlý odběr elektřiny bude generovat ohromné množství tepla. Místo náporového chlazení, jež by zhoršovalo aerodynamiku stroje, zvolil kreativní přístup v podobě suchého ledu. Součástí je proto nádrž s pevným oxidem uhličitým.

Motocykl Voxan Wattman váží 300 kilogramů, přičemž bezmála polovinu hmotnosti, přesně 140 kilogramů, tvoří akumulátory. Výrobce stál před otázkou, jak vyřešit fakt, že tak rychlý odběr elektřiny bude generovat ohromné množství tepla. Místo náporového chlazení, jež by zhoršovalo aerodynamiku stroje, zvolil kreativní přístup v podobě suchého ledu. Součástí je proto nádrž s pevným oxidem uhličitým.

Výrobce doufá, že se mu s tímto strojem povede dosáhnout rychlosti nejméně 330 kilometrů za hodinu. Jeho cílem je překonat dosavadní rekord z roku 2019, jehož hodnota je 327 km/h, které dosáhl japonský závodník na elektrickém motocyklu Motibec EV-02A.

Výrobce doufá, že se mu s tímto strojem povede dosáhnout rychlosti nejméně 330 kilometrů za hodinu. Jeho cílem je překonat dosavadní rekord z roku 2019, jehož hodnota je 327 km/h, které dosáhl japonský závodník na elektrickém motocyklu Motibec EV-02A.

Elektrická motorka Voxan Wattman chce překonat rychlostní rekord. Chladit ji budou suchým ledem

Elektrická motorka Voxan Wattman chce překonat rychlostní rekord. Chladit ji budou suchým ledem

První zkušební jízdy by měly být zahájeny již v průběhu července. Samotné překonání rekordu by mělo proběhnout v roce 2021 na největší solné pláni na světě Salar de Uyuni v jihoamerické Bolívii. Za řídítka stroje usedne šestinásobný mistr světa Max Biaggi.
Elektrická motorka se vyznačuje futuristickým designem, ve kterém tradiční vidlici nahrazuje rovnoběžníková náprava. Stroj nemá přední brzdu ani padák – zpomaluje a zastavuje se pouze zadní brzdou. Absence přední brzdy má zabránit případné ztrátě stability při extrémně vysokých rychlostech a zlepšit aerodynamiku.
Pohon motocyklu zajišťuje elektrický motor s výkonem 317 kilowattů (tj. cca 430 koňských sil), který je napájen akumulátory s kapacitou 15,9 kilowatthodin. Zdroj energie je podobný, jako u běžných elektrických motorek – například Harley-Davidson LiveWire disponuje 15,5 kWh baterií.
Velký rozdíl však spočívá v samotném návrhu – baterie Wattmana byla vyrobena na míru tak, aby během několika minut vyčerpala téměř veškerou svou energii. Proti tomu většina elektrických motorek má za cíl vydržet na jedno nabití několik hodin.
8
Fotogalerie

Elektrická motorka Voxan Wattman chce překonat rychlostní rekord. Chladit ji budou suchým ledem

Původem francouzský výrobce motocyklů Voxan představil svou novou elektrickou motorku s názvem Wattman. Hlavním cílem tohoto stroje je překonat světový rychlostní rekord a získat tak titul nejrychlejšího elektrického motocyklu. Podrobnosti přinesl server Interesting Engineering.

První zkušební jízdy by měly být zahájeny již v průběhu tohoto července. Samotné překonání rekordu by mělo proběhnout v roce 2021 na největší solné pláni na světě Salar de Uyuni v jihoamerické Bolívii. Za řídítka stroje usedne šestinásobný mistr světa Max Biaggi.

„Vysavač baterie“

Elektrická motorka se vyznačuje futuristickým designem, ve kterém tradiční vidlici nahrazuje rovnoběžníková náprava. Stroj nemá přední brzdu ani padák – zpomaluje a zastavuje se pouze zadní brzdou. Absence přední brzdy má zabránit případné ztrátě stability při extrémně vysokých rychlostech a zlepšit aerodynamiku.

Pohon motocyklu zajišťuje elektrický motor s výkonem 317 kilowattů (tj. cca 430 koňských sil), který je napájen akumulátory s kapacitou 15,9 kilowatthodin. Zdroj energie je podobný, jako u běžných elektrických motorek – například Harley-Davidson LiveWire disponuje 15,5kWh baterií.

Velký rozdíl však spočívá v samotném návrhu – baterie Wattmana byla vyrobena na míru tak, aby během několika minut vydala téměř veškerou svou energii. Proti tomu většina elektrických motorek má za cíl vydržet na jedno nabití několik hodin.

Vzhůru za rekordem

Motocykl Voxan Wattman váží 300 kilogramů, přičemž bezmála polovinu hmotnosti, přesně 140 kilogramů, tvoří akumulátory. Výrobce stál před otázkou, jak vyřešit fakt, že tak rychlý odběr elektřiny bude generovat ohromné množství tepla. Místo náporového chlazení, jež by zhoršovalo aerodynamiku stroje, zvolil kreativní přístup v podobě suchého ledu. Součástí je proto nádrž s pevným oxidem uhličitým.

Výrobce doufá, že se mu s tímto strojem povede dosáhnout rychlosti nejméně 330 kilometrů za hodinu. Jeho cílem je překonat dosavadní rekord z roku 2019, jehož hodnota je 327 km/h, kterého dosáhl japonský závodník na elektrickém motocyklu Motibec EV-02A.

Určitě si přečtěte

Články odjinud