Elektrická Škoda Enyaq už stojí méně než 900 tisíc. Podnikatelé se mohou dostat o dalších 200 tisíc níže

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 136

Názory k článku

23. 05. 2024 23:20

"Zlevňují" na úkor kvality. Je zajímavé, že elektro krám, který má být technologicky tak moc jednodušší než spalovák a ve kterém, spousta systémů chybí, protože nejsou potřeba je i před masívní dotace stále významně dražší Ale vy to eurosudruci doženete uvalení dalších daní na spalováky a to by bylo, abyste lidi nedonutili vylézt zpátky na stromy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 05. 2024 21:24

Hele, kluci z redakce, nemuzete v pristim clanku vysvetlit mistnim diskuterum, proc dotace dostavaji firmy a ne oni? Pokud jste to uz psali, tak to klidne napište znovu. Alespon bychom nemuseli cist blaboly o tom, proc si nekdo mylne mysli, ze dotace neni urcena pro neho a proc je to vazane na uver.
Tohle se proste neda. Nejsem svetaznalej, ale dost pochybuju o tom, ze nekde existuje zabednenejsi narod. Snad jen tady maji nuly neustalou potrebu vyjadrovat se k tomu, co jini kupujici auta chteji nebo ne nechteji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 05. 2024 11:00

klasicky auto co zije z dotaci, ostatne jako vsechny "zapadni" automobilky, obrovskej rozptylovaci tablet co trci uprosted, misto budiku display, volic nejakym koleckem nebo co, proste zkusime okopirovat teslu, co ma s prehledem nejhorsi uzivatelske rozhrani a kdyz to nevide, tak nas staty zachrani dotacema.
Pak je to plny sikanujicima tchynema, co zamerne nejdou vypnout permanentne, ale vzdycky clovek musi dokola vypinat po zapnuti auta, hlavne, ze za to jsou body v nejakym ncapu, fakt bezpecny. Opet neverim, ze si lidi kupuji podle hvezdicek v ncap. Beztak to bude podminka dalsi nejake dotace.Ze to jezdi na elektrinu uz je takovej az posledni hrebicek.Neverim, ze tohle nekdo chce. Asi je to naivni no, ale opravdu doufam, ze naproste minimum tohle chce, protoze je to novy prece, a ma to velkej tablet a fake budiky a fake tlacitka, coz opravdu chtej (protoze je to novy).Furt jsem taky nepochopil, proč lidi chtějí 2m široké auto, kde je vevnitř stejně místo jak v 1.5m širokém autě, spíš míň, ale zároveň v realitě jsou parkovací místa široká 2m, jak zaparkovat to 2m široké auto do parkovacího místa širokého 2m, když z každé strany stojí další takto široké auto? Proč si to takto kupujete a kde parkujete?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 05. 2024 08:28

No nezávidím jim to. Díky té extrémní tlačence teď elektromobily nikdo nechce. Nikdo.
Takže teď podobných zoufalých kroků uvidíme více, protože nabízet dvouapůltunové SUV s malou baterií a dojezdem, které půjde reálně používat tak na dojíždění do práce, to je fakt zoufalost.
EDIT: Ještě doplním, že baterie má sice deklarovanou nějakou kapacitu, ale abyste jí nepoškozovali, tak je třeba jí provozovat v režimu 20%-80%, takže pokud chcete, aby vám baterie dlouho vydržela a nemuseli jste po 8 letech kupovat novou za půl míče, tak máte reálnou využitelnou kapacitu 60%, což dělá krásných 31,5kWh a papírový dojezd 225km.
Ale pokud to auto máte třeba na operák a po 4 letech ho vracíte, tak je vám tohle asi jedno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 05. 2024 08:22

Mizerný dojezd, otřesný software.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 05. 2024 06:44

Pro podnikatele dobrý, ale co nabídnete zaměstnanci s průměrným platem? Co nabídnete důchodci? Co nabídnete matce samoživitelce která každou korunu musí obracet?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
22. 05. 2024 05:43

No, nejde to, tak se musí zlevňovat. A bude hůř. Kdo vsadil na baterkovou elektromobilitu, bude plakat...Bohužel tento technologicky, ekonomicky i ekologicky nesmyslný experiment musíme platit všichni ze svých daní. Ale vidím světlo na konci tunelu. Již za necelé 3 týdny má Evropa šanci na to, aby vykopala rudozelenou neobolševickou svoloč z EP. Nevykašleme se na to...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 05. 2024 19:14

Ta zlevňování vidím jako dobrý úspěch. To se Tesle povedlo a díky tomu zlevňuje i naše drahá Škodovka.
V článcích o elektromobilech by bylo dobrý psát i hmotnost. Ona asi bude časem trochu klesat a je to důležitá vlastnost jako výkon.
Těším se až Škodovka udělá elektromobil něco jako Fábii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 05. 2024 18:29

Myslíte z půlky čínské auto?
Ceny jsou globálně jinde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 05. 2024 18:19

To je hezké , ale zásadně to s vozy v ČR nezamícha. Tedy nejen v ČR. Trh čeká na vozy segmentu C , použitelné jako jediné auto do rodiny. do 25000-30000€ bez dotace, vozu na proti účet, nebo splátky u vybraného finančního ústavu. Tedy žádné nákupní tašky za 40k € jako druhé třetí. auto do rodiny I Tesla 3 je moc drahá na Evropu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 05. 2024 18:18

Nechám si loňský X, a 19kwh na 100km nabíjím zadarmo na elektrárně. Fosilové ať dál platěj u benzínek 70% daní, a tváří se u toho spokojeně! Čím méně EV, tím zůstane víc výhod. Až přeběhne většina, zdaněj to jako vsechno vždycky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 05. 2024 17:32

jsem si schvalne vzal kalkulacku a papiry k nasim autum u naseho mensiho auta je papirova kombinovana spotreba 6.2 a nadrz ma 50 l, takze teoretickej dojezd je zhruba 800 km, realnej obvykle 500 az 550 km, takze ujedu zhruba o 30 % min, nez udava vyrobceu naseho vetsiho auta je papirova kombinovana spotreba 7.1 a nadrz ma 68 l, takze teoretickej dojezd je zhruba 950 km, realnej obvykle 600 az 650 km, takze ujedu zhruba zase o 30 % min, nez udava vyrobceobe auta jsou na benzin a obvykle tankuju, kdyz je dojezd okolo 100 km a logicky beru plnou
pokud ma Enyaq papirovej dojezd 375 km (ten lepsi 549 km), takze realne to s mym stylem jizdy bude 260 km (ten lepsi 380 km) - predpokladam, ze to je dojezd ze 100 % do 0 %, takze fajn auto na nakup a pro me treba na dojizdeni do prace, ale vetsi vyuziti si nejak nedokazu predstavit
(pokud bych chtel dobijet pokud je dojezd kolem 100 km, tak bych byl asi vic u nabijecky, nez na silnici :D)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (17)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 05. 2024 17:06

Je lepsi si priplatit 200.000 a koupit lepsi Teslu Y s vetsim dojezdem, lepsi vybavou a silnejsim motorem. Tesla ma vse v zakladu a u Skodovky se musi vse dokoupit a ve vysledku je cena stejna. Tak radeji original nez kopii. Mam Teslu 3 jiz patym rokem a vim o cem mluvim, je to nejspolehlivejsi a nejlepsi auto.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 05. 2024 16:54

Parada, konecne mozem setrit zivotne prostredie v 2.3 tony vaziacom miniauticku, ktore nezabera vobec ziadne miesto na ceste, ani nenici cesty a vyzaduje na jazdu minimalne mnozstvo energie oproti takej nechutnej 1.1 tonovej dymiacej Fabii.Prispejme 200tis ubohym podnikatelom, ktori nemaju chudaci ani na rocny parkovaci poplatok, aby im nan prispieval dochodca, ktory vedla nich parkuje so 750kg Chevrolet Spark s ktorym jazdi raz do tyzdna (aj to hovorim vela).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 05. 2024 16:33

Až bude na 90k, dejte vědět. Na pojíždění do kaufáče a zpátky víc nedám

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 05. 2024 16:32

Hezky to ukazuje, že model trhu "zákazník má přání - podnikatel mu vyhoví" už je dávno opuštěný. Tento model je největší obchodní průs..švih v historii značky (z hlediska ceny vývoje a následných (ne)prodejů ). Normální podnikatel by to s pláčem odepsal a začal dělat něco jiného, kdežto tady je to stále "vlajková loď" ať to stojí, co to stojí.Jinak je samozřejmě úchvatné, že z dani přispíváme na to, aby si někdo vozil zadek v autě za mega, místo aby si dotyčný za své koupil něco za půl mega, co mu poslouží úplně stejně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (17)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 05. 2024 15:46

Jee to jsem rád že ze svých daní m<žu dotovat podnikatele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 05. 2024 15:43

No je vidět, že je to asi prodejní trhák, když se zlevňuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 05. 2024 14:54

Super, jen tal dal. Ještě se dostat na 500 000 Kč a bude to dokonalé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (19)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor