Elektrické formule budou závodit s novými auty. Půjde o nejefektivnější závoďáky na světě

Názory k článku

ednatv  |  02. 12. 2021 08:17  |  Microsoft Windows 10 Chrome 96.0.4664.45

"...stejná auta ... díky čemuž při závodech záleží především na schopnostech jednotlivých jezdců"
hmmm .. to už můžou rovnou závodit na simulátorech a vyjde to nastejno. Na Formuli byla odjakživa zábavná právě ta konstrukční stránka, kam až na hranu lze technicky dojít. Prostě mi tady chybí ekvivalent začátků závodění - technické limity ořezat na minimum (maximálně objem motoru resp. výkon u el. formulí a vnější rozměry) --- jestli si někdo postaví tunový pravidelný kvádr na 4 kolech nebo placku 40 čísel nad zemí mě nezajímá, zajímá mě které auto dojede první :D :D :D Závodů kde jezdí dokola stejná auta a kde si mohou jezdci honit své ego máme na světě milion, chci alespoň jeden závod, kde půjde čistě o techniku (klidně úplně autonomnní, pokud to pojede rychleji než člověk - což se zatím neděje)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Fausteric  |  02. 12. 2021 08:56  |  Microsoft Windows 10 Firefox 94.0

Sledovat závody jakýchkoliv elektraut, je podobná úchylka, jako sledovat 3. ligu ženského fotbalu. Prostě to není zajímavé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
peter.mlich  |  02. 12. 2021 09:12  |  Microsoft Windows 10 Firefox 94.0

Ono se to da castecne prisvetlit, kdyz pouzijete spravny efekt. Pak se objevi divny desing. Krabice seriznuta do spicky a k tomu kridlo.A k tem schopnostem, mno, to ma v podstate kazdy zavodnik stejne. Myslim si, ze hodne na tom zapracuje spis tym, poladi ruzne parametry vozu, prizpusobi trati, pocasi, zavodnikovi a tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DDRatm  |  02. 12. 2021 10:47  |  Linux Chrome 96.0.4664.45

Jsem bez ironie strašně zvědavý na příští sezónu WRC, která se bude podle nařízení FIA odehrávat pouze s auty s hybridním pohonem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
02. 12. 2021 11:40 | Microsoft Windows 10 Firefox 94.0

Formule E v roce 2021 předvedla naprostý kolaps ve Valencii, kde bylo klasifikováno snad pět aut, ponížení v Monaku, kde ji předjel závod Porsche 911, kolaps sledovanosti na jednotky tisíc diváků u TV a odchod Mercedesu, kterého přestalo bavit dělat ze sebe kašpara.Elektromobilní závodění je mrtvola.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 12. 2021 11:52 | Microsoft Windows 10 Firefox 94.0

> S celkovým výkonem 600 kW 805 "koní" to je konečne pretekárska formula.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
slabam  |  02. 12. 2021 15:26  |  Microsoft Windows 10 Firefox 94.0

Bude součástí závodu i přestávka na doplnění paliva?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Mé2D  |  02. 12. 2021 16:48  |  Macintosh OS X Chrome 90.0.4430.93

Rád to uvidím v praxi.
1) reakce brzd musí být prakticky okamžitá a schopná ve zlomku sekundy poskytnout až třeba -5G. Zvládne tohle nějaký rekuperátorek? Sice netuším, co udělá takový monopost, když mu zadní rekuperační "brzdy" zapnou o 5 setin vteřiny pomaleji než přední. Ale tipoval bych že udělá něco velmi divácky vděčného.
2) brzdy F1 pracují v rozmezí cca 500-1000 stupňů C. Vezměme si, že za to jezdec "vezme" během vteřiny 2x na 0.2 sec. Kolik energie dokáže rekuperátorek nacpat po drátcích do baterky, a kolik jí bude chca nechca proměněno na odpadní teplo? Kolik takových proudových šoků a kolik toho tepla vydrží izolace vinutí rekuperátorku?
3) jak rozumět úžasnému procentu "udržitelných" materiálů v pneu? To jako po závodě pojedou na trati vysavače a budou vysávat ten udržitelný prach, ošmirglovaný z udržitelných pneumatik?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
JiDrozd  |  02. 12. 2021 20:22  |  Linux Chrome 96.0.4664.45

Už mě silně unavuje tahle zavádějící rétorika, kdy se porovnává "efektivita" dvou věcí, a u jedné z nich se záměrně nepočítá drtivá většina důsledků, protože autor dopředu ví, jaký chce mít výsledek.A nebaví mě ani omílání stupidní představy, že závodní auta mají podstatný dopad na životní prostředí. Ani nekonečné blábolení o mýtickém vztahu mezi vývojem závodních aut a aut civilních, a vztahu mezi závody a prodejními úspěchy civilních aut značek závodů se účastnících. Celý mediální prostor je plný těchto STUPIDNÍCH ZAVÁDĚJÍCÍCH KECŮ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 22 PC zdrojů 650 W

Test 4K monitorů s úhlopříčkou 32"

Jak přes zimu sportovat doma