Autore článku. Co to je za věta?: E-koloběžky jsou stále oblíbenější, způsobují však také více nehod...? Je jasné, že když jezdilo sto e-koloběžek tak bylo nehod méně než když jich jezdí statisíce. I nehody aut stoupají v porovnání s rokem 1900, kdy začínala jezdit. Je třeba lidi učit k zodpovědnosti, ne aby si někdo na silnici vybíjel mindráky. Což vidíme denně.
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 9. 2023 09:23
Chci pojisteni uz jakou dobu, ale defakto ho nikdo nenabizi. Bojim se, ze z kraje roku nabizet budou, ale na zadnou kolobezku ho dat nepujde, protoze nebude mit technickou (prakticky zadny vyrobce soucasnych kolobezek nedodava potrebne papiry). A jsem fakt zvedavy, jestli nas kolobezkare a nase kolobezky poslou do ilegalu nebo to nejak ohnou, aby vozidlo mohlo mit povinne ruceni i bez technicke nebo technickou i bez potrebnych papiru. A to nemluvim o nejistote, jestli takova kolobezka pak vubec bude moci na cyklostezku nebo bude muset jezdit jen na silnici.
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 9. 2023 18:19
Žádná elektrická kolostojka nemá technickou, protože nepodléhá schvalování, viz nařízení EU 168/2013 o schvalování dvoukolových vozidel, vozidla bez sedátka mají výjimku a nepodléhají schvalování.
Rád si zaplatím povinné ručení za e koloběžku! Nechápu proč když na ni přidám sedátko, třeba ze zdravotních důvodu,je z ní "jiné" vozítko 🤔👎
Povinné ručení by mělo mít cokoliv co se pohybuje po silnici, kromě chodců. Ideálně i řidičák. Je jedno jestli koloběžka, kolo, nebo cokoliv jiného. Pokud ho někdo nechce platit, ať si jezdí někde po poli, ale na komunikaci bych ho prostě vyžadoval. Když vidím co dělají pumpičky ve městě po silnicích, mám pocit že většina z nich nejen že nemá řidičák, ale ani mozek.
Na kole nejezdím, jen autem, na motorce a slabší e kolobce. Přesto se musím ohradit. Když někdy vidím, co provádějí někteří řidiči aut a motorek kteří řidičák evidentně mají, tak je ještě horší. U pumpiček je rozdíl v tom, že z 20km/hod. zastaví na třech metrech, což u těch frajírků a frajerek s řidičáky nehrozí. Není to tedy o řidičáku. Jsou lidé zodpovědní a nezodpovědní.
a proč by neměli mit i chodci povinný ručení? je to učastník :-D
Proč hned povinné pojištění? Může být snad dobrovolné pojištění, kterému se říká "pojištění na blbost" a v jeho rámci klidně můžou pojišťovny nabízet i pojištění pro případ, kdy bicyklem, elektrokolem, sekačkou nebo tříkolkou způsobím škodu.
Protože donutit nějakej sociální případ, aby si zaplatil třeba 300 korun ročně je snazší než z něj vytřískat třeba 300 000 na náklady léčby člověka, kterýho svým jednáním v silničním provozu zranil... A když se mu to líbit nebude, tak mu kolo/tříkolku/sekačku zabavíme. Těch 300 000 nakonec stejně pojištovna zdravotnickýmu zařízení musí proplatit a vykázat to jako ztrátu. Ztrátu, která se ve finále propíše do cen pojištění nám všem, kteří tuto povinnost máme kvuli autu/motorce... Socializace ztrát je myslím ten termín...
Autore , kdyz zminujes v clanku Velkou britanii tak by jsi si mel overit fakt ze ve Velke britanii jsou El kolobezky v provozu zakazane minimalne 4 roky :P info pro Autora clanku : https://commonslibrary.parliament.uk/e-scooters-why-are-they-n... ...
zajimavy, povko na vozidlo bez vin a bez RZ ktere ani nejezdi po silnici, klasikahlavne je to cely fake, kdo kdy resil nejakou nehodu, tak vi, ze proste ojeb nad ojeb to chovani pojistoven, kdyz by existovalo pojisteni co za me poresi pojistovnu vinika a uvedou vozidlo do stavu pred nehodou tak jak nejlepe dokazou + kompenzace za ztratu hodnoty vozidla opravou, rad bych si to zaplatilnicmene bylo by fajn mit situaci kdy by se dalo realne na elektro kolobezce dopravovat, ale to proste ... no opet vychodni evropa :D skoda rozepisovat vic
Názor byl 4× upraven, naposled 24. 8. 2023 18:57
Na to mám jednoduchou filozofii. Nebourat a nenechávat se nabourat :)I když od té doby, co jsem začal sdílet auto, je tato filozofie těžko udržitelná :)Zdar Max
bohuzel nejde vzdy zabranit tomu nechat se nabourat, nebo jsem neschopny
Východní evropa je tady teď. Na tej koloběžce jezdí každej kdo máí o jednu mozkovou buňku víc než jeho počet zubů. Neosvětelný, ve dvou, ve dne, v noci, po chodníku na plnej knedlík. Ne, takle se to fakt nedělá. Na babetu máš mít řidičák a na elektrokolo který tej babetě s přehledem ujede ne? Nebo na ty pošahaný koloběžky co jezdí rychleji než auta od 15 let?
a kdyz si tam zas das naky blikaci svetla at si fakt videt, tak te zas sikanuji fyzlove, si vyber, sikana od fyzlu, nebo te proste srazi auto
"Ve Velké Británii došlo v roce 2020 ke 460 srážkám e‑koloběžek, loni počet těchto nehod narostl na 1 280. To je tedy zhruba čtyřikrát více s tím, že zraněno bylo 223 chodců a chodkyň – z toho 63 vážně. Povinné pojištění by mělo zaručit výplatu odškodného."No to je hezké, ale kde je statistika nehod elektrokol, které jsou zatím osvobozena?Ideální by bylo fakt povinné ručení na osoby a to všechny. I chodec může způsobit velkou nehodu, natož cyklista běžný i elektrocyklista. Nevidím větší nebezpečí u koloběžkářů, než u cyklistů.
A není to taky tím, že na tom lidi víc jezdí, protože je to rychlejší a benzín je drahý? To je jako s těma Ukrajincema ne? Je jich tady víc, tak je větší kriminalita v absolutních číslech.
Prý stoupají nehody e-koloběžek. A u motorových vozidel nestoupají? Zakazovat jezdit na e-koloběžce. To by se musel udělat výpočet, kolik nehod je na tisíc vozidel. Věřím, že e-kolobky by z toho vyšly mnohem líp. Je třeba stíhat nezodpúovědné řidiče, ať už je to cokoliv.
Tahle vláda je národní katastrofa, právě vypískali Fialu na Země Živitelce dle oficiálního etisku Budějcká drbna:https://budejcka.drbna.cz/zpravy/39398-zacala-zeme-... ... https://www.facebook.com/budejckadrbna/videos/9588... ...
Kokoti, kterým Babiš zdražil potraviny pískají na Fialu. Dva dědci, jeden chlap s píšťalkou a jedna stará bába. To nevymyslíš.
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 8. 2023 18:09
Babiš zdražil potraviny?Vám zjevně šibe. Babiš může zdražit nanejvýš v Čapím hnízdě a na své benzince - a ani to už ne, nemá na jejich řízení vliv. Jídlo zdražují obchodníci, protože je nikdo neskřípne.
Statistika zisku mluvi jasne.
babisuv agrofert navysil zisk o nekolik miliard. ANO, babis by mel zlevnit potraviny na kterych neprimerene vydelava a jeste bere dotace.
Sranda je, že v ČR měl Agrofert zisk minimální, drtivou většinu vydělal v chemičkách v zahraničí. Ale progresivisti ho budou pořád obviňovat ze všeho, i z vlastní hlouposti.
Nojo, to je bzunda... :-Dhttps://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-pekarnam... https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-mlekarna... https://www.tyden.cz/rubriky/byznys/cesko/kost...
Jesli má Babiš zlevnit potraviny :-D:-D:-D:-D, tak by vláda (ČEZ) měla zlevnit elektriku. Ale to přeci nejde, to by poškodila akcionáře. :-D:-D:-D:-DAch jo, to je slabý i na tebe. :-P:-P:-P:-P
Tohle ma byt vypiskani, jo? :-D
Povinný ručení by měl mít každej, kdo se chce pohybovat v silničním provozu a může v něm způsobit nějakou škodu. Typ pohonu by v tom vůbec neměl hrát žádnou roli. Když mi někdo urazí zrcátko, tak by mi mělo být fuk, jestli to byl autobus nebo cyklista...A taky by se to mělo vztahovat na osobu a ne na vozidlo. Já mám tři pojistky na tři různý vozidla a je absolutně nemožný, abych způsobil škodu byť jen se dvěma vozidly najednou, protože mi lidské tělo neumožňuje množit se dělením a řídit dvě vozidla naráz...
To uz me taky napadlo... proc neni pojistka na osobu, ale na dopravni prostredek... a odpoved mam tu, ze by pojistovny prisli o kseft....a sam sis odpovedel...takhle platis tri pojistky....s tvym resenim bys platil jen jednu...
Což je přesně důvod proč mi to vadí... Jedinej smysl toho je, aby někdo vydělal, protože účel tý pojistky byl naplněn už uzavřením té první...
"Já mám tři pojistky na tři různý vozidla a je absolutně nemožný, abych způsobil škodu byť jen se dvěma vozidly najednou".Ako že nie, však nemusíš byť naraz vodičom všetkých, sám píšeš o škode spôsobenej VOZIDLAMI, nie vodičmi.
No dobře, ale pointu jsi pochopil.Ten škrábanec samotnej způsobí vozidlo, ale odpovědnost za něj má řidič. "Pojištění odpovědnosti z provozu vozidla." Dokonce i v názvu to máme logičtěji než jak to je ve skutečnosti...Ale je to přesně, jak píše komentující před tebou - jde o kšeft.
> Povinný ručení by měl mít každej, kdo se chce pohybovat v silničním provozu a může v něm způsobit nějakou škodu.Takže i chodci?
Když vyloučíme chodce, vozejčkáře a děti ve šlapacích autíčkách tak bys s takovym nápadem souhlasil?
Ne. Co třeba děti na kolech? Co člověk s ručním vozíkem? Co člověk, který kolo jen vede?
Člověk, co kolo vede i člověk s ručním vozíkem je pořád chodec. Za děti na kolech jsou zodpovědní rodiče.Jinak, pokud si myslíš, že je lepší, aby člověk, co vede kolo po silnici a kvuli, kterýmu se třeba převrátí kamion a způsobí škodu za 10 milionů, platil onu škodu, místo, aby měl pojistku za několik stovek korun ročně, tak mi prosím vysvětli proč si to myslíš?
Názor byl 2× upraven, naposled 24. 8. 2023 14:46
Co člověk s ručním vozíkem širším než 60 cm? Bude třeba mít povinné ručení na dvojkolák?
" Bude třeba mít povinné ručení na dvojkolák?" - Asi mi celou dobu nerozumíš - já bych si přál pojištění pro toho člověka, ne pro jeho dopravní prostředek nebo cokoliv, co táhne za sebou, tlačí před sebou či vedle sebe ani pro draka na provázku, kterej nad ním bude plápolat ve větru... Já se snažim vymyslet lepší řešení než máme, ty do toho házíš vidle a s vlastním řešením nepřicházíš. Zjevně ti tak vyhovuje stávající systém a to není nic proti ničemu - pravděpodobně k tomu máš svý důvody. Buď rád platíš za vozidla, která nemužeš využívat a nebo jsi v situaci, že si nikdy víc vozidel nebudeš moct dovolit a tak to chceš aspoň osolit těm, co si dovolit můžou...
Názor byl 3× upraven, naposled 25. 8. 2023 09:47
Vzhledem k tomu že zhruba pro 90% lidí to vyhovuje tak jak je a to tvé řešení by pro ně znamenalo komplikace/zdražení tak hádej jaká je šance na změnu?
Ale diskutovat o tom muzeme, ne? Nebo se vyjádřit, ze existuje ferovejsi zpusob... Navic nemusi jit nutne o zmenu. Muze jit o rozsireni nabidky sluzeb, ktere pojišťovny nabizi. Vsadil bych boty, ze pojišťovna, ktera by tohle nabidla, by par klientu získala... Vetsinou klientu s vetsim vozovym parkem...
Libi se mi, jak ze me hned delas zavistivou socku, co to potrebuje osolit tem, co si muzou dovolit vic aut :) Tak to rozhodne neni...Pojisteni na cloveka misto na vozidlo je vyhodne jen pro pojistovny. Troufnu si tvrdit, ze skoro ve vsech domacnostech je vic lidi nez aut. Rodina s tremi dospelymi detmi a dvema auty by musela platit pet pojistek misto dvou. Navic, pokud bys chtel auto nekomu pujcit, treba znamemu, co auto nema a vyjimecne neco potrebuje odvezt, tak by si i on musel poridit pojistku, ktera mu je jinak k nicemu.To co navrhujes jako revolucni myslenku, uz davno existuje, lidove se tomu rika pojistka na blbost. Pokud by mel mit povinne ruceni opravdu kazdy, kdo se pohybuje v provozu a muze tam zpusobit skodu, tak to de facto znamena, ze by ji musel mit uplne kazdy. Protoze nikdy nevis, kdy budes potrebovat popojet na kole, odtahnout dvojkolak nebo preparkovat kamaradovi auto. Vlhky sen pojistoven, bych rek.
Nedělám z tebe závistivou socku. Já napsal, že ti zjevně stávající systém vyhovuje a vypsal dvě možnosti proč tomu tak je. Pokud jsi se shlédl v té druhé, neházej to na mě...To, co popisuješ v druhým odstavci by se dalo řešit stejně jako se dnes řeší cestovko.Ona by to klidně mohla pojišťovna nabídnout jako službu už vedle toho, co nabízej teď. Nemusí to bejt výměna kus za kus. A ono takový pojištění na blbost pro všechny by od věci nebylo. Pokud by ho měl každej, tak by to umožnovalo pojištovnam ho nabízet za pár korun, pokud jej při nynějších počtech klientů mužou nabízet za pár stovek ročně...
To by ho pak ale musel platit každý, kdo má řidičák, i když vlastní auto nemá.
Pokud by jezdil MHDčkem, tak k tomu nevidím důvod. A kdyby si chtěl auto půjčit na 14 denní dovolenou, tak se prostě pojistí stejně jako by si dělal cestovní pojištění...
Co když si jednou za půl rok půjčí od svého otce jedno z jeho tří vozidel?
To samé - buď to riskne bez pojištění s tím, že škodu pak uhradí ze své kapsy nebo se pojistí na pár dní.
Ovšem většina rodin má míň vozidel než řidičů (připadně stejně)
To je pravda, na druhou stranu nikdo by nenutil řídit všechny řidiče z rodiny. At řídí ten, co má zaplacený pojištění... Chtěj-li řídit všichni, ať maj pojištění všichni. To mi pořád připadá férovější než platit za každý vozidlo.
jenom by mne zajímalo - je vůbec nějaká země která má povinné ručení na řidiče a ne na auto?
Otázka je, kolik by to osobní pojištění stálo. Někdo by mohl mít osobní pojištění odpovědnosti na kolobrndu za pár stovek, někdo na všechno co jede za pár tisíc. To už je věc pojišťovny, jak by nastavila podmínky a ceny. Problém je, že když ti nebude povinné, tak se na to kde kdo vyprdne a když něco provede, tak uteče. :-(
Takze clovek ktery nema zadne auto by mel platit stejnou pojistku jako vyrostek s vytunenym autem a jeste cerstvym razitkem? To snad nemuzes myslet vazne. A lide v LDN, kteri lezi cely den v posteli by meli take platit stejnou pojistku?Povinnost pojisteni motorovych kolobezek a motorovych kol lze chapat jako zajisteni obeti urazu zpusobenych provozem techto vehiklu. Urazy se zdravotnimi nasledky zpusobene ridici techto vehiklu muzou byt zavazne a naklady na odskodneni obeti muzou presahovat schopnost nebo ochotu tyto nasledky zaplatit vinikem nehody. Proto je povinne ruceni jaksi logicke. Vse co se pohybuje pomoci mechanickeho posilovace/motorem by melo podlehat povinnemu pojisteni. Vyse pojistky musi byt odvozena od rizikovosti vehiklu a potencialu vyse skody.Ja mam 3 osobni auta a jeden traktor. Dve auta jsou normalne v provozu, manzelka a ja a treti je jen pro srandu, sportak kabriolet. Prestoze nemuzu jezdit soucasne, tak nemam problem s pojistkami. Teoreticky by mohlo existovat pojisteni na SPZ s moznosti prehazovat SPZ/RZ mezi auty a tim by bylo zajisteno, ze soucasne bude jen jedno v provozu. Placeni samozrejme pro nejdrazsi riziko/vozidlo. V nekterych statech to existuje. Nemecko, Rakousko a Svycarsko.
Názor byl 2× upraven, naposled 27. 8. 2023 00:17
Já jsem snad někde psal, že by všichni měli platit STEJNOU pojistku? Nepsal. To sis sám vymyslel a sám ses nad tím rozohnil, tak si to sám i vyargumentuj. Já tu nemám na co reagovat...
OD 23.12.2023 bude změna v povinném ručení, platit ho nebude majitel vozidla, např. uvedený ve velkém TP, ale provozovatel, tedy ten, kdo s tím skutečně jezdí. Samozřejmě vyvstane hokej, jak u firemních vozidel pro soukromé účely, tak třeba když s autem, psaným z nějakého důvodu třeba na manželku, bude jezdit její manžel, no jsem zvědav, jak se tyhle situace budou řešit a jak se ošéfují.
Je to jasný, lidi přestali jezdit autama a městskou dopravou, pořídili si vozítka, která jedou 40. Stát přichází o prachy z benzínu, povinného ručení, MHD.....By mě zajímalo, jak policista bude zjišťovat konstrukční limit......Chudáci Vietnamci na vozítku se sedátkem rozváží suši, tak to budou platit jak mourovatý.Už vidím jak policisté chytají děti na koloběžkách a zjišťují konstrukční rychlost.
Mluvíš nesmysly... Viděl si někdy ty hovada na koloběžce v provozu? Máš auto? Co když způsobí nehodu a nemá povinné ručení ? Jsi v háji. Krom toho to pojištění bude na rok stát pár stovek, kdo má na koloběžku, má na pojištění. Je to třeba a je to dobře.
Na obyčejným kole to můžete taky pěkně rozjet a pojištění mít nemusíte.
Pojištění na kole mít nemusíš, ale škodu zavinit a způsobit můžeš. A nejen na kole, ale i když jdeš pěšky. A když škodu způsobíš, tak ji po tobě budou vymáhat. Pojištění odpovědnosti by měl mít každý člověk, který je schopný si uvědomit, že škodu bude platit buď on nebo pojišťovna.
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 8. 2023 13:10
Nejde o par stovek, jde o to, ze se bude dost tezko resit ruceni tam, kde neni technicak a centralni evidence. Kdyz si nekdo udela kolobezku v dilne, tak s ni pojede na STK, kvuli parametrum? Bude kolem toho akorat tuna opruzu...
A jak policajt pozná u zaparkovaný koloběžky, že to má povinné ručení? To to na sobě bude mít nějaký štítek? Jako třeba u auta emise? To asi ne ne? Takže úplně na nic....A může tam dát botičku, když zjistí, že to není zaplacený?
A jak když mám třeba 4 stejný vozítka a jedno ručení? To to teda má nějaký VIN a někdo to bude kontrolovat? Co když to nemá VIN - výrobní číslo, nebo je nečitelný? :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D
A jak teda policie zjistí, čí ta koloběžka je, když jí to neřeknu? Platí provozovatel, ne ten kdo na tom jede. Odmítám vypovídat.:-D:-D:-D:-D:-DKomu teda tu pokutu vypíše? Nebo je úplně bezmocná?
A musí na tom být helma, když to jede 50? Díky za info.
A musíte s tím na technickou prohlídku? Jak často? Co když to bude ve špatném technickém stavu a způsobím nehodu? Když to má teda povinné ručení? Tak to budu asi muset i na technickou....Díky za info....
A poskytne mě teda stát nějaký dotace, že se dopravuju ekologicky? Nebo jenom zase represe? A co zmařená investice? Když nebudu mít na ručení? Zaplatí mě stát původní investici? :-O
Nejde o represi a o to, aby někdo vydělal. Jde o to, že když to nebude povinné, tak se na to kde kdo vyprdne, protože ON přeci nikdy nikomu žádnou škodu nezpůsobí. A když náhodou způsobí, tak zdrhne a čím ta škoda bude větší, tím rychleji bude utíkat. A my ho budeme muset hledat, hlídat, soudit a zavírat a ve finále to dopadne tak, že škodu nikdo nezaplatí a ještě ho budeme živit někde v krimu.
Ve Francii měli lidi státní příspěvek 15.000,- Kč na pořízení elektrokola. Tady asi dostaneme nic. :-/Tady pouze represe......
Necha odtahnout... :-D
Ked bude mat PZP, tak urcite bude povinny tento doklad nosit u seba ak na tom bude jazdit.
si dlouho nebyl venku?
Proc delat nejaky vyjimky a neudelat to uplne jednoduse: ma to motor? ANO/NEA podle toho udelat pravidla.
A proč do toho rozhodovacího procesu taháte motor, není to trochu uměle vytvoření měřítko? Hýbe se to (nebo vy se hýbete), tak státní moc vás donutí platit nebo vás zavře do temné kobky.
Mas pravdu, ze i bez motoru muzes spousobit spoustu skody...
Ano, a dokonce i bez nohou a bez rukou můžete způsobit škodu.
Ano, můžeš a poškozený ji po tobě bude vymáhat. A jediné rozumné řešení je, se pojistit.
Může mi tu někdo vysvětlit to konstrukční omezení? Když to vždycky ladí SW? Mě nedělá problém jezdit max 25. Ale co dělat, když se na té koloběžce dá zapnout víc? Rozhodně na tom nepotřebuji závodit.
Nelegální úprava vozidla pokuta až 50000 na motorce to může být i řidičák tady ovšem ne.
Já myslel to, jestli stačí mít nastavený program na těch 25Km/h, protože většinou jsou tam pak i ty rychlejší. Tak bych rád rozumnou odpověď co s tím. Nevím proč to neměří pak na radarech a nejedou podle toho kolik to fakticky jede.
Můžete se zeptat ouřadu, od toho tu je.Ovšem jeho rada není právně závazná, pokud byste na základě jeho rady jednal protizákonně, pak si to stejně odskáčete.
Co jsem četl, tak ta ekola i ekoloběžky, tím spíše motory, se dělají pro několik trhů. Jenže každý stát má vlastní pravidla. Tak než to pracně řešit pro každý trh zvlášť, tak udělají jednotnou verzi (identický elektromotor) a pro každý trh pak jen nahrají upravený FW podle místní legislativy.Takže ekolo fyzicky může mít výkonný motor (víc jak 250 W), který utáhne třeba i 50 km/h. Ale kvůli místní legislativě je omezen na 250 W a 25 km/h.Po právní stránce je rozhodující spíše to s jakými parametry je produkt prodáván a předáván. Pokud se prodá ekolo, kde je v parametrech uvedeno, že je max 25 km/h, tak by to mělo stačit. Jestli uživatel provede nelegální úpravu v rozporu s parametry, tak nejen přijde o záruku, ale i porušuje legislativu.Měřit skutečnou rychlost bohužel také není možné. Vždyť i na normálním kole lze vyvinout vyšší rychlost než 25 km/h. Totéž platí i zde. Podle norem platí, že pokud někdo vyvine vyšší rychlost než 25 km/h, tak se motor/asistence musí vypnout a dále jet po vlastní síle. Pokud radar naměří 30 km/h, tak těžko doložíte, zda k tomu dopomohl očipovaný motor nebo vlastní síla.
Pochopitelně, pokud bych na silničním kole jezdil méně než 35, tak by to byla naprostá urážka cyklistiky... Je pak vtipné, když člověk předjíždí ty ebikery, co si s tím kolem za 50 litrů jedou jak důchodci po ústavu... Jinak řečeno ebike s rychlostí pod 30 si koupí fakt jen někdo na hrobem nebo ten důchodce pro frikulínské cesty na zahradu, tj. zbytečně vyhozené peníze. Nebo naopak ten bruselský frikulínský poslanec, co ukazuje jak se "zeleně" dopravuje do kanceláře :-D A podle toho to vypadá.
Tak u kola, kde se šlape třeba jen na oko policajta je jasné, že ta spoluúčast se blbě dokáže, ale když bude rovinka nebo lehký kopec a koloběžka pojede přes 25 a bude jasně vidět, že se nohou neodrážíte tak pokuta. I když v česku pak stačí se na oko jako že občas odrazit před kamerou a u soudu budete říkat, že to bylo rychlé právě díky tomu a vše bude taky ok. Takže chápu, že na to pak policajti celkově kašlou.
Myslím, že policajti tohle nějak extra řešit nebudou jestli jedeš 25 nebo 30, budou řešit údaje v techničáku a rychlost jedině když bys je přejížděl na silnici padesátkou :-DAle dal bych si pozor spíš na pojišťovny, tam jsou likvidátoři dost šťouralové a až se někde pořádně vysekáš na upravený koloběžce, tak bych se vůbec nedivil, že by si ten upravenej FW zjistili a díky tomu ti stopli plnění
https://www.youtube.com/watch...
jedna sa o konstrukcnu rychlost, teda aka je max rychlost oficialne. Ci si to ty potom softwarom odomknes na 2nasobok tu uz nikoho nezaujima. Ja mam napr. miscooter pro, default, kolega ma odomkunty.. neda sa na tom jazdit, lebo to ide moc rychlo a trasie to pri tej rychlosti, ze ta ide zhodit z kolobezky. Ked sa to ale jemu paci..
Móda ježdění po městech na kolech a jiných hejblátek sebou nutně přinese změnu legislativy. Zatím je většina povinností na straně aut. Osobně se domnívám, že jestliže chce dospělí člověk jezdit po silnici, měl by mít složené alespoň nějaké základní zkoušky z pravidel a základní pojištění, dítě jen pod dohledem dospělé osoby která za něj plně ručí. Spousta lidí vůbec netuší jak se mají na silnici chovat.
Nakonec budou zkoušky a pojištění na všechno. Žádný vlastní rozum, žádná vlastní odpovědnost. Necháme to na největším násilníkovi na našem území, na státu.Lidi, ten svět jde fakt do řitě.
Stát chůva je asi vlhkým snem totalitou posedlých ovcí. Pro lidi co dávali v hodinách matematiky a dějepisu pozor je to pak nejhorší noční můra. Problém je, že v době globalismu se před ním nebude kam schovat a všude to bude vypadat jak v Lidové Číně.
Dnes u mě byl dobrý přítel, a měl z toho všeho pořádnou depresi.Já zatím nemám děti, na mně samotném mi moc nezáleží, a nějak nevím, k čemu by mi bylo se tím trápit.Spíš se budu smát, až se budu za břicho popadat. Všem těm šmejdům, co pro vlastní pohodlí neváhají schvalovat násilí na svém okolí.
>> Spousta lidí vůbec netuší jak se mají na silnici chovat.No to platí i o řidičích. Navíc spousta dospělých cyklistů jsou i držiteli řidičského oprávnění.Takže problém je spíše někde jinde. Je to o lidech. Ne o pravidlech. Vždyť základní cyklistická a chodecká pravidla přece zná každý. Rodič to předává na dítě, ve škole jsou nějaká školení. Takže v tom to není. Problém je jen v tom, že lidi ta pravidla znají, ale prostě je ignoruji. Tady by asi pomohla důsledná kontrola a pokutování, aby si pumpičkáři uvědomovali, že si nemohou moc dovolovat. Na jejich nebezpečné jednání pak doplácí ti slušní.
Přesně. Pak tihle neználci křičí, jak se na silnici "necítí bezpečně" a požadují plošné omezení řidičů (na 30 km/h), hustou kompletně oddělenou cykloinfrastrukturu a podobné nákladné / omezující věci. Přitom drtivou většinu těch problémů by vyřešilo kdyby museli mít řidičák a měli alespoň základní povědomí o tom, jak se na silnici chovat. Řidičák mám, jezdím jak jsem zvyklý z auta a nemám problém (krom občasného de*ila, ale ti se najdou i když jedu v autě).
Myslím, že to je správné. Otázka ovšem je, kolik za to budou chtít. Jestli jako za motorku, třeba Harleje, pak je to shit.
To už bude na pojišťovnách, za Babettu se dá sehnat kolem tří stovek, divil bych se kdyby to bylo víc.
"V r. 2021 1280 srážek, v r. 2020 460 srážek ... to je zhruba 4x více..." 1280/460 = 2,78... Když už to není zhruba 3, proč neříct třeba dvanáctkrát. To už by se jistě zamysleli i mnozí osmiletí. Že koloběžky skončí s povinným ručením si říkám pokaždé, když vidím "trumpety" rozmáznuté jiným vozidlem, nebo jedoucí 25km/h, t.j. (použijeme autorovo oblíbené) zhruba rychlostí chůze po chodníku. Ale proč k tomu tahle manipulace? Celý článek totálně shodí, když musím hledat, kde si ještě autor nalepšuje.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 6. 2022 08:57
Povinné ručení na skůtr 125ccm je zhruba 800kč na rok. Pojistka na kolobrndu bude stát ještě méně. Při tom, kolik dnes necháte za průměrnej nákup v supermarketu je to sranda. A jste krytí, pokud někomu tou kolobrndou způsobíte újmu. Za mě to zas tak blbej nápad neni. A děcku nekoupíte kolobrndu s výkonem jak kráva, pokud máte nějakou soudnost.
Přesně tak, takové povinné ručení si rád zaplatím. Jediný co mi na tom vadí, je to papírování. Je to další věc, kterou člověk pak musí sledovat a myslet na to B-]
Ona se ti pojišťovna ozve. Sjednáš z mobilu za 20 minut.
Jednou nastavíš trvalý příkaz, a pak to sledovat, dokonce ani na to myslet, už nemusíš B-]
Chtělo by to ještě řidičák, zejména u těch sdílených.
Neco jako "Kategorie A0: elektricke kolobezky, zejmena sdilene"? Tuk tuk na celo ;-)
Článek jsem nečetl, ale usuzuji, že to v podstatě znamená, že když na koloběžce rozsekám pár chodců nebo překážejících pomalých koloběžkářů (opilých turistů zejména), tak se všechny škody pokryjí z pojištění. Řidičák sebrat nemůžou, protože je to jen koloběžka. Docela se mi to líbí, prostě kdo bude překážet a neuhne po zazvonění bude nekompromisně odhozen mimo dráhu, děj se co děj :-D :-D :-D Případnou pokutu jednou dvakrát ročně rád zaplatím, ušetřený čas je důležitější :-P
Skôr ide o to, aby poškodený dostal fin. náhradu, nie aby vinník z nehody vyšiel ako nevinný. Nie je predsa problém po ňom aspoň časť škody vymáhať. Ak by nešlo o smiešnú sumu, nikto nebude „nekompromisně odhozen mimo dráhu, děj se co děj”. Príp. by sa kolobežka dala nad istý priestupok/počet nehôd zabaviť a mal by „si po ptákach”
Když bude hodně bourat, přijde o pojistné bonusy. :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D
Přesně, příště zaplatí dvakrát tolik. A přechod k jiné pojišťovně nepomůže, na tohle mají centrální evidenci.
Ublizeni na zdravi z nedbalosti vam nic nerika asi :D
Nedbalost je to toho debila co leze do dráhy... třeba na cyklostezkách nebo cyklopruzích se motaj tůristi nebo i autaři jak drůbež...
Debil jsi ty. Oni totiž můžou. Cyklostezku bys musel mít označenou značkou c08a a to u nás téměř neexistuje. Do cyklopruhu můžou chodci i auta bez omezeni. Cyklista tam nemá naprosto žádná jiná práva než na silnici.
V tom případě si ale za zranění taky můžou. C08a to je nějaký kód ?
Značka stezka pro cyklisty.
§ 53(5) Je-li zřízena stezka pro chodce a cyklisty označená dopravní značkou „Stezka pro chodce a cyklisty“, na které je oddělen pruh pro chodce a pruh pro cyklisty, je chodec povinen užít pouze pruh vyznačený pro chodce. Pruh vyznačený pro cyklisty může chodec užít pouze při obcházení, vcházení a vycházení ze stezky pro chodce a cyklisty; přitom nesmí ohrozit cyklisty jedoucí v pruhu vyznačeném pro cyklisty.
To máte pravdu. Nicméně ve většině případů tam oddělený pruh pro chodce není (cyklostezka není nijak dělená do pruhů). V takovém případě se chodci pohybují po celé stezce bez omezení.Rozumní chodci se s rozumnými cyklisty na stezce nějak porovnají, a většinou tak tomu je. Pravda, ne vždy jsou na jedné či druhé straně (někdy i na obou) lidé rozumní a slušní ;-). To pak bývá snadno neveselo :-(
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 8. 2023 12:51
Nevím, co znamená většina případů, protože ve městech, kde se já pohybuji, je téměř vždy oddělený pruh pro chodce a pro cyklisty. A chodci ho nerespektují snad nikde.
Jo, a až tě na tom chodníku někdo sejme teleskopickým obuškem, tak to taky ber jako svoji nedbalost, že si mu vlezl do dráhy.
Tak už z příspěvku výše víme, že jsi bajker a jezdíš na bajku, ale že projevíš i bajkerské IQ, či bajkerský smysl pro humor, to jsme nečekali :-)Jinak pojistka kryje finanční rovinu, že .... ale to snad jako bajker víš
Možná by se povinně nemělo pojišťovat vozidlo (auto, motorka, koloběžka...), ale řidič. Cestovní pojištění taky pojišťuje mě jako osobu na škody, které spáchám na lyžích a ne jedny konkrétní lyže.
Jenže to by se nevyplatilo... lyže a lyžování je většinou jen krátkodobá záležitost, takže tam se hw nemusí řešit. Auto nebo i koloběžku člověk používá průběžně po celý rok a může jich mít v rodině více (do práce, na nákupy, na víkendy do terénu, na dovolenou atp.)... :-D
Ono se špatně dokazuje, kdo řídil (a čí pojišťovna by měla platit), u auta s RZ je to tak nějak jednoznačné.
To máš těžký, zásadně to hází vidle do systému pojištění. To by se povinná ručení u aut také musela vztahovat na šoféra.Já si osobně myslím, že motorové kolo do 25km/h je docela hodně. Po 25 km/h to sice přestane přidávat, nohama z mírného kopečka ušlapu dalších 25 - a to je už 50 km/h. Klidně s tím svým elektrokolem pojedu na STK, ať mi dají SPZ a zaplatím tu garanci. Aspoň budu mít jistotu, že brzdy fungují. A kotoučovky fakt fungují.Na okraj - to žádné pojištění nevyřeší: Blbej šofér-cyklista si myslel, že v rozbahněném Prokopáku za deště ten kopeček vyjede. Kolo bylo silnější, stouplo si na zadní a na šoféra-cyklistu spadlo. Týden jsem měl rozbitý kolena a kulhal na obě nohy. Naštěstí nás tam nebylo víc.
STK poskytuje razítko a inkasuje peníze. Žádnou garanci vám nedává i kdyby se to rozpadlo hned při odjezdu. Je to o penězích pro lidi finančně a personálně propojených s ministerstvem dopravy. Jsou i země, kde STK nemají nebo vám to razítko dá váš oblíbený servis.Je akorát pravda, že při přípravě na stk to vidí nějaký mechanik, což je lepší než nic, ale stk platná kratší dobu než je záruka výrobce a podobná domácí specifika mi rozum nebere.
Hlavně by měli zrušit tu šaškárnu, že maximální rychlost se počítá se SW omezením. Samozřejmě si to každý nechá hned po prodeji přečipovat a není šance to kontrolovat. Takže pokud počítat limit, tak "fyzikální" a ne SW.
Ty seš taky takovej socialista co by rád, aby všichni byli zkontrolovaní. Jednoduše - uděláš někomu škodu, zaplatíš ji a to zda z pojistky nebo z vlastní kapsy by měla být odpovědnost každého z nás. Tenhle eurosvaz mě už začíná s různými omezeními všeho s.. kakat.
Já to myslel spíš pro pravidla "kam se s čím smí".To je o ochraně poškozených. Když mi někdo nepojištěný udělá škodu za X set tisíc nebo dokonce miliónů a nedokáže ji zaplatit, tak na něj sice můžu dělat "Ty ty ty, ty jsi ale nezodpovědný plantážník!", ale mnohem radši budu, když tu škodu dostanu zaplacenou od jeho pojišťovny.Plus čistě psychologicky je viník mnohem víc v pohodě, když mu jde jen o bonus, než když ví, že když se nechá chytit, tak bude mít zničený život vysokou náhradou škody. Takže je menší pravděpodobnost, že situace vyeskaluje.(Oba odstavce výše se týkají hlavně aut, u elektrokol a koloběžek je přeci jen pravděpodobnost vysoké škody nižší.)
Nejsou jen škody na majetku, ale i na zdraví a tam se dá i na kole napáchat škoda za statisíce nebo miliony.
A píšu někde, že nedá?
Tuhle jsem viděl, jak někdo projel výlohou. Možná to ani elektrokolo nemuselo být.
"Takže pokud počítat limit, tak "fyzikální" a ne SW" Takže byste uvedl terminální rychlost v zemské atmosvéře, nebo rovnou rychlost světla?
Fyzikální může být klidně 100 km/h. Těžké kolo + cesta z kopce - a dole pohřební ústav.
Keby sa všetci správali rozumne, štát by nikoho nekontroloval. Problém je, že sa všetci tak nesprávajú. Obmedzenie na max. papierovú rýchlosť nie je šťastné, ale ako to urobiť inak? Ja by som kolobežku so silným motorom prijal (výjde do kopca, dobrá akcelerácia), ale kľudne s obmedzením na rýchlosť 25 km/h, takže prečo by som mal platiť ako tí, ktorí chodia 50+ km/h keď by som tak rýchlo nechodil?
TAk tak, vono jezdit na kole rychleji jak 25km/hod je o hubu už tak. Zvláště, když elektrokolo váží o 10-15 kg navíc.
Ebike (enduro, nečipovaný, motor do 25km/h) - po rovině se dá v šlapat kolem 30km/h, trail kolem 35-40km/h, z kopce (lesní cesta) jsem jel i přes 65 km/h. Není to o ebiku i na normálním enduro kole jedu to samé (no možná trochu agresivněji, protože je lehčí a obratnější) jen do kopce je pomalejší. Osobně bych byl pro navýšení rychlosti ekol někam kolem 32-35km/h pak by to nikdo neměl potřebu čipovat, ale kdo já jsem abych o tom rozhodal . :-))
Problém je v tom, že kolo je dopravní prostředek a když s ním jdeš na veřejnou komunikaci, musí splňovat vyhlášku. Když nechceš mít SPZ, chodit na STK a tak podobně, holt musíš počítat s omezeními.Kdyby se rychlost zvedla, pak by se do termínu "kolo" vešla i kdejaká motorka, stačilo by trochu přiškrtit klapku. Motor jako motor.A já v podstatě nechci, aby motorky jezdily bez registrace. Myslím, že si klidně můžeš nastavit vyšší rychlost legálně, ale budeš muset jít na inspektorát, aby ti to homologovali jako motorové vozidlo se všemi náležitostmi, které to musí splňovat. A myslím, že nějakým crash-testem by asi to tvore enduro neprošlo. Jiná je samozřejmě, když s tím výrobce počítá. Pak ale nejde o e-bike, ale o e-skutr.
Kontrolovat se omezení rychlosti dá. Stačí dát policajtům příručku, jak se dostat do menu kontroléru. Případně vydat befel, že cyklista jim to musí umožnit či spíš ukázat sám. Když ne, pak se předpokládá, že kolo jezdí rychleji, tedy je to motorka, tedy bez SPZ a STK, tedy průser na obzoru.Nelíbí se mi moc, že budu kontrolovanej, ale já nepodvádím. Tak klidně.Když se podíváš, co předvádí lidi na půjčených elektrokolech (tedy těch, co s tím neumí jezdit) třeba v Krkonoších, rychle změníš názor o kontrolách.
A všechny chlapi zavřít za znásilnění - protože nástroj mají.
No jestli půjčené ekolo je čipované, pak je to ovšem problém provozovatele. A jestli blbnou i na normovaném ekole, pak jsou kontroly také nějak k ničemu, když zjistí, že ekolo je vlastně v pořádku.Solidní prodejci ekola nečipuji. To musí jít od zákazníka, že to tak chce.Takže berme fakt, že prodané ekolo splňuje normy a je nečipované - tedy omezené. S tím počítá i cyklista, že to tak dostane. A co pak, pokud cyklista zjistí, že prodejce mu vlastně prodal čipované ekolo a neřekl mu to? Na koho má jít odpovědnost? Když tu lidi nadávají, že cyklisté neznají pravidla, tak těžko pak budou znát i normy pro ekola, natož tak vědět, zda je ekolo čipované nebo ne.
Někdy to s nějakým čipováním není problém.Když si koupíš standardní přestavbovou sadu z normálního kola na elektrokolo evBike (od Bafangu), tak musíš každopádně jít do menu-nastavení. A tam je kromě věcí, jako průměr kola, aby to dobře měřilo, nastavení hodin, evropských nebo amerických délkových měr - také limit rychlosti. Někdo tomu holt říká čipování.Já bych tam víc jak 25 stejně nedal, vážím metrák, kolo taky něco a když se budeš řítit padesátkou, on by to rám také nemusel vydržet. Moje kolo je ještě s nějakou bagáží kolem hranice nosnosti, nebudu dráždit lva bosou nohou.
Fízl není technik, aby něco takového kontroloval, pomineme-li morální stránku věci.Když mi fízl nemůže lézt ani do auta (s pár definovanýma vyjímkama), nemá se mi co hrabat v nastavení čehokoliv.Co takhle kdyby vám do všeho nastřelili čip, vzali otisky a dna, přece neděláte nic špatného, tak vám jistě nebude vadit být hezky pod kontrolou a mít všechna vozidla na policejním monitoru online.
Já to náhodou považuju za celkem fajn věc - na každé svoje dítě nechám jednu pojistit, ať sbírají bonusy. Bude to určitě jen pár drobných, a pak nebudou muset platit raketu až si na sebe nechají napsat první auto (celkem jsem čuměl kolik to pro novořidiče stojí, to není nějakých pár drobných na které je člověk s plným bonusem zvyklý, ale třeba i přes patnáct kolíků).
Takhle to nefunguje.
Nejen kamion se dřevem ale i koloběžky budou policisté vážit jinak nevím jak poznají jestli se má nebo nemá platit povinné ručení.I kol už několik let platí omezení výkonu a všichni na to kašlou - viz na rovné silnici senior bez šlapání 45km/h
Hard Czexit.
ziadny *exit. Tuto konkretnu EU treba rozpustit alebo ju navratit do stavu obchodnej unie. Kazdopadne vymenit vedenie, lebo to aktualne pacha na EU samovrazdu.
fakt mas pocit ze slovenska vlada, ta aktualna, ci ta po najblizsich volbach(smer + fasisti) je lepsia ako cokolvek z EU?
Alespon je vase.
to je ako sa tesit z rakoviny. hlavne ze je tvoja.
Slováci si mohou slovenskou vládu alespoň teoreticky zvolit a změnit tak směr. Evropskou komisi si nezvolíte a nezměníte a je úplně jedno kdo na slovensku vládne, tohle vám padá shora s povinností to přepsat do vlastních zákonů.
Klidně si odejděte, už Vás za to nikdo do zad už střílet nebude a vracet se nemusíte :-)Třeba v Rusku teď budou automobilky moci ignorovat všechny bezpečnostní normy zavedené po roce 1990, tam si budete připadat jako v ráji :-) Bon Voyage!
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 6. 2022 20:36
Do Ruska bych kvůli tomu fakt nechtěl, ale koupit si obyčejné nové auto bez start-stopu, hybridní baterky, a různých asistentů, co se vypínají na dotykové placce by bylo fajn i tady. Ať si každý zvolí úroveň výbavy jaká mu vyhovuje. Ostatně vrchol spolehlivosti a užitné hodnoty u aut byl kolem přelomu tisíciletí, pak už nic tak zásadního nestalo. Auto, co plní euro4 až šest, má abs, airbag a pásy mi plně postačuje, zbytek výbavy už je jen o pohodlí.
Nechces si udelat svuj soukromy czexit? At si na chvili Cesko odpocine....
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 8. 2023 12:14
Nejsou už dnes povinné ručení povinné?
To sice jsou, ale snad jenom pro auto. Pro kola, koloběžky a další vozítka pokud vím ne.
Vlastně i pro koloběžky. Vše nad 250 W a 25 km/h už je bráno jako motocykl, který mám mí zaplacený povinný ručení.
Jo, to je možné. Ale pak už se to asi bere jako motorové vozidlo.
Otázkou je, jestli by každý účastník silničního provozu neměl být pojištěn. Zajímavá je situace ve Švýcarsku, kde byla do roku 2012 povinná nálepka prokazující zaplacení ročního pojištění i na běžné jízdní kolo (neelektrické), ale to bylo zrušeno - zrušení bylo odůvodněno tím, že stejně každý má nějaké soukromé pojištění odpovědnosti (třeba v rámci pojištěn domácnosti, k platební kartě, atd) a že z toho nespravedlivě profitovali právě majitelé elektrokol a elektrokoloběžek, kde je riziko výrazně vyšší (a měli by tedy platit vyšší pojistné).
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 6. 2022 16:19
Vysi pojistneho snad urcuje komercni pojistovna podle rizika, ne?Treba policie pojistena neni. Pro spoustu organizaci to totiz nedava financne smysl. Ale ne kazda dosahne na vyjimku... to jenom tak, kdyz pisete kazdy ucastnik.Jo chodec je taky v nekterych situacich ucastnik.
Účastníkem silničního provozu je ovšem i chodec.
>> jeho maximální čistá hmotnost překračuje 25 kgTo mi přijde jako nesmysl, u dospělého je váha člověka třeba trojnásobek váhy vozítka (těch uváděných 25kg). Prostě ublíží víc ten neřidič než vlastní vozítko, tak je blbost dělat pravidla podle hmotnosti. U rychlosti to nějaký smysl má.A povinné ručení by ani být nemuselo, stačily by pořádné pokuty. Tohle povede akorát k tahání peněz z lidí ve stylu nehod aut bez povinného ručení. Zaplatí to nějaká pojišťovna a pak bude tahat z viníka, což se nemusí vždy povést a někdo to nemá šanci zaplatit za celý život ani když auto pojištěné bylo (třeba ti experti, co pošlou kamion pod rychlík). Ta elektrovozítka ale nemají ani registrační značky, takže je tam o to větší šance, že ujedou a nikdo je nikdy nevypátrá. A ti slušní to zaplatí.
Kdo ví, na jaká vozidla limitem 25kg mysleli. Ale u elektrokoloběžek hmotnost nad 25kg typicky znamená, že se dá obligátní papírový limit 1000W a 25km/h obejít buď v menu nebo přestřižením správného kablíku.
Pokud byl kamión pojištěný, zaplatí škodu experta pojišťovna. Jedině pokud byl nalitý, kamión nesplňoval podmínky pro provoz na silnicích apod., bude to po něm pojišťovna částečně či plně vymáhat.
Povinné ručení má limit plnění, řádově 100 milionů. Pokud viník limit přesáhne, tak to po něm nejspíš budou chtít doplnit. A u těch úmyslných zavinění typu vjetí na přejezd si stejně myslím, že pojišťovna bude plnění přinejlepším krátit. To je především na krytí neúmyslných činů.
"Pokud viník limit přesáhne, tak to po něm nejspíš budou chtít doplnit." jen bych poznamenal, že to po něm bude vymáhat poškozený a ne žádná pojišťovna kterou to nezajímá a ani nemá zajímat protože svoji část smlouvy splnila. "A u těch úmyslných zavinění" Tam to bude buď vymáhat přímo poškozený, nebo poškozený dostane náhradu ze státem nařízené instituce (svaz pojišťovatelů, nebo tak nějak) a ta instituce převezme právo vymáhání na sebe.
Tohle mi přijde od státu pěkně podlé. Donutí vás zřídit si pojištění, a to násilím. Ovšem přestože se to vztahuje na neúmyslné škody, tak si nepohlídá nijak výši. Když pácháte škodu neúmyslně, většinou předem neplánujete, za kolik to bude. A když má jeden smůlu, ty stovky milionů škody vytvořit může. A ne, není to tak, že chyby dělají jen nějací jiní lidé, děláme je všichni. Nikdo z nás neví, kdy udělá nějakou blbost; teda dobře, spousta lidí je bezchybných :-D ale každý z těch bezchybných ví, že je jeden z mála, a všude kolem jsou debilové. To víme.Tohle mi přijde dost pošahané. Pokud budu mít zkrat v hlavě, a zničím u toho neúmyslně vlak, jako ten řidič v neslavné Studénce, tak nedává smysl zničit život ještě mně. Když už to povinné ručení teda máme. A že na to povinné ručení nemusíme mít až tak vliv, protože se nepojišťují lidé, ale vozidla. Nemám tušení, na kolik je mé služební auto pojištěné. Na 30M? 100M? A nemám na to úplně moc vliv.Úplně vidím, jak se u pohovoru ptám, jak je pojištěné to vozidlo, co mi chtějí dát. Hehe.Mnohem raději bych pojistil sebe. Respektive u toho služebáku, když jsem ho poprvé dostal, jsem to ihned udělal. Jak mi dali klíče, a já viděl, co je to za auto, zavolal jsem na pojišťovnu a pojistil se. Vybral jsem si limit plnění a spoluúčast podle toho, co jsem uznal za vhodné, zaplatil pár korun, a nemusel jsem se v tom autě stresovat, že ho někde odřu, a příští tři měsíce makám zadarmo. I díky tomu se mi nikdy nic takového nestalo.To samé, kdyby nebylo povinné ručení. No jeje, to bych se rychle pojistil, a setsakra bych si zkontroloval plnění.
"kamión nesplňoval podmínky pro provoz na silnicích" Teď je otázkou, zda podmínkou pro provoz je razítko z STK, nebo reálný stav vozidla. Obávám se, že v tomhle socialismu řidič není zodpovědný za stav vozidla pokud mu státní kontrola vše schválí a dá razítko.
Ale jo, do jisté míry odpovědný je. Ale není to jednoduché, protože tam chybí zavinění (vždyť přece udělal, co mohl) - musel byste prokázat, že něco zanedbal, nebo o tom věděl.Ovšem obráceně, zkuste mít v pořádku vozidlo a nemít STK :-D
Řidič je sice třeba 3x těžší než to vozítko, ale také je výrazně "měkčí" a pokud se nesrazíte vysloveně lebkami nebo lokty, tak z toho v drtivé většině případů nic vážného nebude (bavím se o srovnatelných tělesných hmotnostech, ne když 90kg chlap srazí 20kg dítě). Naproti tomu u tvrdého objektu je sakra rozdíl jestli do vás narazí 15 nebo 30kg, těch 30kg už může zabíjet
Tak koloběžka je tvrdá dost. Jinak nemusí vám tolik ublížit náraz jako následky. Když do někoho vrazíte, on se odrazí a spadne hlavou na beton, tak ho to může zabít.
Jasně, to máte pravdu, ale to samé se Vám může stát když prostě jen sám uklouznete nebo zakopnete. Já se jen zamýšlel nad jedním z možných důvodů, proč v tom řeší tu váhu koloběžky, když je na první pohled oproti váze jezdce minimální
Tipuji, že se to mělo týkat těch věcí s motorem a baterkou, co jezdí rychle a kvůli tomu pohonu jsou těžší. Ale proč nenapíšou rovnou, že to jsou vozítka s vlastním pohonem překračující nějakou rychlost... Jinak nevím, proč to vztahovat k hmotnosti.
Nechápu? "To je tedy zhruba čtyřikrát více s tím, že zraněno bylo 223 chodců a chodkyň – z toho 63 vážně"Pokud je mi známo, tak e-koloběžka jezdí jen po silnici, na chodníku nemá co dělat. A když už někdo porušuje předpisy, tak by neměl tuplem jezdit jako prase.
Já je teda viděl i na chodníku. Popravdě mi to přijde jako šílený stroj, nebezpečný na chodníku i silnici. Bojím se, že řidič buď někoho srazí na chodníku nebo někde spadnou pod auto. Ta malá kolečka ve mě moc důvěry ve stabilitu taky nevyvolávají...
"Pokud je mi známo, tak e-koloběžka jezdí jen po silnici, na chodníku nemá co dělat."To ale platí v Čechách, třeba v Itálii na chodník můžete když pojedete 6 km/h a třeba v Německu můžete na všechny chodníky označené značkou "E-Scooter free". Španělsko nemá koloběžky omezené žádným silničním předpisem (ale zase má věkovou hranici 18 let).
aj na SK mozes ist na chodniku rychlostou ako chodci - teda tak 5kmh. Horsie je, ze tu mame zdielane "cyklochodniky" s "pesimi chodnikmi" a babka sa ti trepe vzdy v strede chodnika aby si ju musel obchadzat. Vtedy nezostava nic ine, len spomalit na rychlost, kedy zastanes, ak sa babka pohne nespravnym smerom
V CZ můžeš na koloběžce, kolečkovém prkně, nebo bruslích taky na chodník "rychlostí chodce" (nebývala blíže specifikovaná rychlost, a Usain Bolt je taky chodec), ale "elektro-koloběžka" není (záleží na druhu klasifikace, ale minimálně z pohledu zákona o provozu na poz. kom.) druh "koloběžky", ale je to "motorové vozidlo". P.S. Volské oko taky není druh oka.
KosKarel: "To ale platí v Čechách, třeba v Itálii" ...Aha, takže na Moravě to neplatí ;-)
No, z jeho výroku situace na Moravě nijak nevyplývá... :-)
No kéž by vidím tady často jak jedou i 50km a po chodníku, já sám vlastním ale max. 25km a víc netřeba..
Kéž by ... už jsem viděl lidi na to jezdit i v budovách ...
Je to nesmysl, koloběžky rodiče pořizují hlavně dětem aby se vyblbli někde v parku a takhle budou mít děti útrum, protože to rodiče radši prodají, než aby za to platili něco navíc. Další kategorií jsou studenti, kteří taky mají hluboko do kapsy a na koloběžce jezdí po městě, protože tím ušetří na MHD.
Treba si prečítať celý článok, nielen nadpis.Podle směrnice Evropského parlamentu a Rady evropské unie se povinné ručení bude týkat jen vozidel splňujících jednu ze dvou podmínek:jeho maximální konstrukční rychlost překračuje 25 km/h,jeho maximální čistá hmotnost překračuje 25 kg a jeho maximální konstrukční rychlost překračuje 14 km/h.