Josef Šustek
Josef Šustek
29. září 2023 • 9:23

Autore článku. Co to je za věta?: E-koloběžky jsou stále oblíbenější, způsobují však také více nehod...? Je jasné, že když jezdilo sto e-koloběžek tak bylo nehod méně než když jich jezdí statisíce. I nehody aut stoupají v porovnání s rokem 1900, kdy začínala jezdit. Je třeba lidi učit k zodpovědnosti, ne aby si někdo na silnici vybíjel mindráky. Což vidíme denně.

Názor byl 1× upraven, naposled 29. 9. 2023 09:23

Aleš Příhoda
5. září 2023 • 18:18

Chci pojisteni uz jakou dobu, ale defakto ho nikdo nenabizi. Bojim se, ze z kraje roku nabizet budou, ale na zadnou kolobezku ho dat nepujde, protoze nebude mit technickou (prakticky zadny vyrobce soucasnych kolobezek nedodava potrebne papiry). A jsem fakt zvedavy, jestli nas kolobezkare a nase kolobezky poslou do ilegalu nebo to nejak ohnou, aby vozidlo mohlo mit povinne ruceni i bez technicke nebo technickou i bez potrebnych papiru. A to nemluvim o nejistote, jestli takova kolobezka pak vubec bude moci na cyklostezku nebo bude muset jezdit jen na silnici.

Názor byl 1× upraven, naposled 5. 9. 2023 18:19

Vlada Vanek (Ogyn Bk)
3. září 2023 • 23:24

Rád si zaplatím povinné ručení za e koloběžku! Nechápu proč když na ni přidám sedátko, třeba ze zdravotních důvodu,je z ní "jiné" vozítko 🤔👎

DeeJay-DEFFI
DeeJay-DEFFI
2. září 2023 • 8:42

Povinné ručení by mělo mít cokoliv co se pohybuje po silnici, kromě chodců. Ideálně i řidičák. Je jedno jestli koloběžka, kolo, nebo cokoliv jiného. Pokud ho někdo nechce platit, ať si jezdí někde po poli, ale na komunikaci bych ho prostě vyžadoval. Když vidím co dělají pumpičky ve městě po silnicích, mám pocit že většina z nich nejen že nemá řidičák, ale ani mozek.

Richard Vacek
25. srpna 2023 • 13:39

Proč hned povinné pojištění? Může být snad dobrovolné pojištění, kterému se říká "pojištění na blbost" a v jeho rámci klidně můžou pojišťovny nabízet i pojištění pro případ, kdy bicyklem, elektrokolem, sekačkou nebo tříkolkou způsobím škodu.

jan Free
24. srpna 2023 • 22:15

Autore , kdyz zminujes v clanku Velkou britanii tak by jsi si mel overit fakt ze ve Velke britanii jsou El kolobezky v provozu zakazane minimalne 4 roky :P info pro Autora clanku : https://commonslibrary.parliament.uk/e-scooters-why-are-they-n... ...

Ev Lo
24. srpna 2023 • 18:50

zajimavy, povko na vozidlo bez vin a bez RZ ktere ani nejezdi po silnici, klasika
hlavne je to cely fake, kdo kdy resil nejakou nehodu, tak vi, ze proste ojeb nad ojeb to chovani pojistoven, kdyz by existovalo pojisteni co za me poresi pojistovnu vinika a uvedou vozidlo do stavu pred nehodou tak jak nejlepe dokazou + kompenzace za ztratu hodnoty vozidla opravou, rad bych si to zaplatil
nicmene bylo by fajn mit situaci kdy by se dalo realne na elektro kolobezce dopravovat, ale to proste ... no opet vychodni evropa :D skoda rozepisovat vic

Názor byl 4× upraven, naposled 24. 8. 2023 18:57

Jirka25042569
24. srpna 2023 • 16:49

"Ve Velké Británii došlo v roce 2020 ke 460 srážkám e‑koloběžek, loni počet těchto nehod narostl na 1 280. To je tedy zhruba čtyřikrát více s tím, že zraněno bylo 223 chodců a chodkyň – z toho 63 vážně. Povinné pojištění by mělo zaručit výplatu odškodného."No to je hezké, ale kde je statistika nehod elektrokol, které jsou zatím osvobozena?
Ideální by bylo fakt povinné ručení na osoby a to všechny. I chodec může způsobit velkou nehodu, natož cyklista běžný i elektrocyklista. Nevidím větší nebezpečí u koloběžkářů, než u cyklistů.

SaiyansY
24. srpna 2023 • 16:46

Tahle vláda je národní katastrofa, právě vypískali Fialu na Země Živitelce dle oficiálního etisku Budějcká drbna:https://budejcka.drbna.cz/zpravy/39398-zacala-zeme-... ... https://www.facebook.com/budejckadrbna/videos/9588... ...

John Spartan
John Spartan
24. srpna 2023 • 12:05

Povinný ručení by měl mít každej, kdo se chce pohybovat v silničním provozu a může v něm způsobit nějakou škodu. Typ pohonu by v tom vůbec neměl hrát žádnou roli. Když mi někdo urazí zrcátko, tak by mi mělo být fuk, jestli to byl autobus nebo cyklista...
A taky by se to mělo vztahovat na osobu a ne na vozidlo. Já mám tři pojistky na tři různý vozidla a je absolutně nemožný, abych způsobil škodu byť jen se dvěma vozidly najednou, protože mi lidské tělo neumožňuje množit se dělením a řídit dvě vozidla naráz...

sender21
24. srpna 2023 • 10:41

Je to jasný, lidi přestali jezdit autama a městskou dopravou, pořídili si vozítka, která jedou 40.
Stát přichází o prachy z benzínu, povinného ručení, MHD.....
By mě zajímalo, jak policista bude zjišťovat konstrukční limit......
Chudáci Vietnamci na vozítku se sedátkem rozváží suši, tak to budou platit jak mourovatý.
Už vidím jak policisté chytají děti na koloběžkách a zjišťují konstrukční rychlost.

Sislik
24. srpna 2023 • 10:06

Proc delat nejaky vyjimky a neudelat to uplne jednoduse: ma to motor? ANO/NE
A podle toho udelat pravidla.

Honzicekcz
8. června 2022 • 16:58

Může mi tu někdo vysvětlit to konstrukční omezení? Když to vždycky ladí SW? Mě nedělá problém jezdit max 25. Ale co dělat, když se na té koloběžce dá zapnout víc? Rozhodně na tom nepotřebuji závodit.

Honza Bureš
8. června 2022 • 8:59

Móda ježdění po městech na kolech a jiných hejblátek sebou nutně přinese změnu legislativy. Zatím je většina povinností na straně aut. Osobně se domnívám, že jestliže chce dospělí člověk jezdit po silnici, měl by mít složené alespoň nějaké základní zkoušky z pravidel a základní pojištění, dítě jen pod dohledem dospělé osoby která za něj plně ručí. Spousta lidí vůbec netuší jak se mají na silnici chovat.

Michael Stanovský
Michael Stanovský
7. června 2022 • 15:31

Myslím, že to je správné. Otázka ovšem je, kolik za to budou chtít. Jestli jako za motorku, třeba Harleje, pak je to shit.

Metrid
7. června 2022 • 8:53

"V r. 2021 1280 srážek, v r. 2020 460 srážek ... to je zhruba 4x více..." 1280/460 = 2,78... Když už to není zhruba 3, proč neříct třeba dvanáctkrát. To už by se jistě zamysleli i mnozí osmiletí. Že koloběžky skončí s povinným ručením si říkám pokaždé, když vidím "trumpety" rozmáznuté jiným vozidlem, nebo jedoucí 25km/h, t.j. (použijeme autorovo oblíbené) zhruba rychlostí chůze po chodníku. Ale proč k tomu tahle manipulace? Celý článek totálně shodí, když musím hledat, kde si ještě autor nalepšuje.

Názor byl 1× upraven, naposled 7. 6. 2022 08:57

83427
7. června 2022 • 7:00

Povinné ručení na skůtr 125ccm je zhruba 800kč na rok. Pojistka na kolobrndu bude stát ještě méně. Při tom, kolik dnes necháte za průměrnej nákup v supermarketu je to sranda. A jste krytí, pokud někomu tou kolobrndou způsobíte újmu. Za mě to zas tak blbej nápad neni. A děcku nekoupíte kolobrndu s výkonem jak kráva, pokud máte nějakou soudnost.

Net.Xtreme
7. června 2022 • 5:21

Chtělo by to ještě řidičák, zejména u těch sdílených.

_ldx
7. června 2022 • 0:58

Článek jsem nečetl, ale usuzuji, že to v podstatě znamená, že když na koloběžce rozsekám pár chodců nebo překážejících pomalých koloběžkářů (opilých turistů zejména), tak se všechny škody pokryjí z pojištění. Řidičák sebrat nemůžou, protože je to jen koloběžka. Docela se mi to líbí, prostě kdo bude překážet a neuhne po zazvonění bude nekompromisně odhozen mimo dráhu, děj se co děj :-D :-D :-D Případnou pokutu jednou dvakrát ročně rád zaplatím, ušetřený čas je důležitější :-P

zipiik
7. června 2022 • 0:02

Možná by se povinně nemělo pojišťovat vozidlo (auto, motorka, koloběžka...), ale řidič. Cestovní pojištění taky pojišťuje mě jako osobu na škody, které spáchám na lyžích a ne jedny konkrétní lyže.

lemming
6. června 2022 • 21:55

Hlavně by měli zrušit tu šaškárnu, že maximální rychlost se počítá se SW omezením. Samozřejmě si to každý nechá hned po prodeji přečipovat a není šance to kontrolovat. Takže pokud počítat limit, tak "fyzikální" a ne SW.

Petr Vobo
6. června 2022 • 21:31

Já to náhodou považuju za celkem fajn věc - na každé svoje dítě nechám jednu pojistit, ať sbírají bonusy. Bude to určitě jen pár drobných, a pak nebudou muset platit raketu až si na sebe nechají napsat první auto (celkem jsem čuměl kolik to pro novořidiče stojí, to není nějakých pár drobných na které je člověk s plným bonusem zvyklý, ale třeba i přes patnáct kolíků).

JanekJankovatej
JanekJankovatej
6. června 2022 • 18:00

Nejen kamion se dřevem ale i koloběžky budou policisté vážit jinak nevím jak poznají jestli se má nebo nemá platit povinné ručení.
I kol už několik let platí omezení výkonu a všichni na to kašlou - viz na rovné silnici senior bez šlapání 45km/h

svopex
svopex
6. června 2022 • 17:43
Martin Jeřábek (panrt321)
6. června 2022 • 16:57

Nejsou už dnes povinné ručení povinné?

Patrik Chrz (PatrikChrz)
Patrik Chrz (PatrikChrz)
6. června 2022 • 16:18

Otázkou je, jestli by každý účastník silničního provozu neměl být pojištěn. Zajímavá je situace ve Švýcarsku, kde byla do roku 2012 povinná nálepka prokazující zaplacení ročního pojištění i na běžné jízdní kolo (neelektrické), ale to bylo zrušeno - zrušení bylo odůvodněno tím, že stejně každý má nějaké soukromé pojištění odpovědnosti (třeba v rámci pojištěn domácnosti, k platební kartě, atd) a že z toho nespravedlivě profitovali právě majitelé elektrokol a elektrokoloběžek, kde je riziko výrazně vyšší (a měli by tedy platit vyšší pojistné).

Názor byl 1× upraven, naposled 6. 6. 2022 16:19

Mi.Chal
6. června 2022 • 16:10

>> jeho maximální čistá hmotnost překračuje 25 kgTo mi přijde jako nesmysl, u dospělého je váha člověka třeba trojnásobek váhy vozítka (těch uváděných 25kg). Prostě ublíží víc ten neřidič než vlastní vozítko, tak je blbost dělat pravidla podle hmotnosti. U rychlosti to nějaký smysl má.A povinné ručení by ani být nemuselo, stačily by pořádné pokuty. Tohle povede akorát k tahání peněz z lidí ve stylu nehod aut bez povinného ručení. Zaplatí to nějaká pojišťovna a pak bude tahat z viníka, což se nemusí vždy povést a někdo to nemá šanci zaplatit za celý život ani když auto pojištěné bylo (třeba ti experti, co pošlou kamion pod rychlík). Ta elektrovozítka ale nemají ani registrační značky, takže je tam o to větší šance, že ujedou a nikdo je nikdy nevypátrá. A ti slušní to zaplatí.

Jijirka
6. června 2022 • 15:59

Nechápu?
"To je tedy zhruba čtyřikrát více s tím, že zraněno bylo 223 chodců a chodkyň – z toho 63 vážně"Pokud je mi známo, tak e-koloběžka jezdí jen po silnici, na chodníku nemá co dělat. A když už někdo porušuje předpisy, tak by neměl tuplem jezdit jako prase.

KosKarel
6. června 2022 • 15:22

Je to nesmysl, koloběžky rodiče pořizují hlavně dětem aby se vyblbli někde v parku a takhle budou mít děti útrum, protože to rodiče radši prodají, než aby za to platili něco navíc. Další kategorií jsou studenti, kteří taky mají hluboko do kapsy a na koloběžce jezdí po městě, protože tím ušetří na MHD.