Smutny, smutny, smutny.Nejvetsi vyrobce leteckych motoru musi zustat na spici, a tak vyviji neco, co nedava smysl.NXT racer (puvodni spalovaci verze) ma 700Kg prazdnou vahu a 350 koni, a leta rychleji (a hlavne leta dele rychleji)Tato kravina ma 500+ koni, 1300kg vazi jen baterie, a pak je tam jeste vykonny regulator na stridavy proud a vykonne chlazeni (ale i tak nestaci na dele nez 15 minut letu rychlosti 530km/h). Spalovaci verzi vice nez staci proud vzduchu od vrtule. U letadel je vaha VSECHNO. Chvalit se tim, ze jsem z 700kg letadla udelal 1600 kg letadlo, ktere leta pomaleji, kratsi dobu a po kazdem letu musi vymenit baterii (aby ta poprve pouzita zvladla behem 15-ti minut na 80% vykonu neshoret), to mi prijde usmevne. Vzhledem k tomu, ze ani podvozek, ani brzdy nevypadaji nejak zasadne prepracovane, a letadlo vazi vice nez 2x tolik, to mimochodem znamena horsi manevrovatelnost, stabilitu a nasobne delsi brzdnou drahu. Puvodni model pri vypadku motoru doplachti, tohle ztezka. Predpokladam, ze to pilotuje nejaky 40kg vazici trpaslik.Elektricka letadla klidne, ale ne na baterie. Teda snad s vyjimkou RC modelariny. Ale i letecke modely pouzivaji nad 10kg vahy spalovaci motory, protoze to proste s technologii baterii vyvijenych poslednich 30-let zatim ani jinak moc nedava smysl.Vizionari bateriovych technologii stale ignoruji fakt, ze v bateriich probiha castecne ireversibilni ale hlavne porad jeste chemicka reakce, a tudiz je zavisla i na teplote a tlaku, a 30 let falesne slibuji prulom zalozeny na fyzice, misto na chemii. Ale z ho..a se proste bic uplest neda.