Nejsem příznivcem zvyšování komplexity, razím pravidlo "co neexistuje, se nemůže pokazit".
Otázkou pak je reálný přístup k věci. Bavíme-li se naprosto obecně, zase se navrhuje další věc, která sbírá nějaká data, ohromná kvanta dat, která bude muset někdo vyhodnotit - ve finále člověk. Bude ten člověk k dispozici? Ta věc nebude patrně bezporuchová sama o sobě. Opět musíte mít lidi, kteří se o to budou starat, průběžně to diagnostikovat (zda to vysílá data, zda to vůbec funguje atp.) a měnit - tu blbou věc, resp. houfy věcí. Budou ti lidi? Podotýkám, že to budou lidi, co se patrně budou starat jen o ty "věci", ne o samotný základ byznysu. Tj. lidi navíc, co se budou velice špatně zdůvodňovat jako nezbytní. Otázkou pak také je, když z toho systému věcí něco vypadne, co se bude dít. Pojede to tam někdo rovnou řešit, tu identifikovanou závadu? Pokud tam nepojede hned, ale až za několik týdnů/měsíců (což je pravděpodobné - protože dnes je všude lidí málo), tak to taky celou záležitost devalvuje a ztrácí to prostě smysl. Pak je úplně jedno, jestli ten roztřepený vodič zjistím hned a nebo až za několik týdnů/měsíců při nějaké jiné běžnější příležitosti.
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 10. 2021 08:07