Americká firma Navier představila elektrický člun Navier 30, který označuje jako „plavidlo budoucnosti“. Kromě elektrického pohonu zaujme například tím, že se při pohybu vznáší nad hladinou či sadou pokročilých funkcí. Podrobnosti o tomto nesporně zajímavém plavidle přinesl web Electrek. Zdroj:  www.navierboat.com .

Americká firma Navier představila elektrický člun Navier 30, který označuje jako „plavidlo budoucnosti“. Kromě elektrického pohonu zaujme například tím, že se při pohybu vznáší nad hladinou či sadou pokročilých funkcí. Podrobnosti o tomto nesporně zajímavém plavidle přinesl web Electrek. | Zdroj: www.navierboat.com.

Loď se při pohybu vynořuje nad hladinu díky speciálním plovákům, které se z konstrukčního hlediska podobají křídlům letadel. Při vyšších rychlostech na nich vzniká vztlak, který nadzvedne člun nad hladinu, čímž se sníží odpor vody vůči trupu. Díky tomu může člun dosahovat vyšších rychlostí při stejném výkonu a snadněji se s ním manévruje. Zdroj:  www.navierboat.com .

Loď se při pohybu vynořuje nad hladinu díky speciálním plovákům, které se z konstrukčního hlediska podobají křídlům letadel. Při vyšších rychlostech na nich vzniká vztlak, který nadzvedne člun nad hladinu, čímž se sníží odpor vody vůči trupu. Díky tomu může člun dosahovat vyšších rychlostí při stejném výkonu a snadněji se s ním manévruje. | Zdroj: www.navierboat.com.

Zmenšení odporu při pohybu přináší také snížení spotřeby elektrické energie a tím pádem delší dojezd na jedno nabití. Výrobce se chlubí „nejdelším dojezdem“, který může dosahovat až 121 kilometrů. Maximální rychlost je 64 km/h, nicméně při ní, celkem pochopitelně, ujede člun na baterie kratší vzdálenost. Zdroj:  www.navierboat.com .

Zmenšení odporu při pohybu přináší také snížení spotřeby elektrické energie a tím pádem delší dojezd na jedno nabití. Výrobce se chlubí „nejdelším dojezdem“, který může dosahovat až 121 kilometrů. Maximální rychlost je 64 km/h, nicméně při ní, celkem pochopitelně, ujede člun na baterie kratší vzdálenost. | Zdroj: www.navierboat.com.

Plavidlo dlouhé 9,1 metrů je díky konstrukci údajně až desetkrát účinnější než většina lodí s trupem ve tvaru písmena „V“ poháněných spalovacím motorem. Zakladatelka firmy Sampriti Bhattacharyya k tomu říká: „Cílem Navieru je osvobodit naše oceány a jezera od znečišťujících látek z fosilních paliv a zároveň poskytnout luxusní a na výkonu založený zážitek z plavby.“ Zdroj:  www.navierboat.com .

Plavidlo dlouhé 9,1 metrů je díky konstrukci údajně až desetkrát účinnější než většina lodí s trupem ve tvaru písmena „V“ poháněných spalovacím motorem. Zakladatelka firmy Sampriti Bhattacharyya k tomu říká: „Cílem Navieru je osvobodit naše oceány a jezera od znečišťujících látek z fosilních paliv a zároveň poskytnout luxusní a na výkonu založený zážitek z plavby.“ | Zdroj: www.navierboat.com.

Bhattacharyya, která na MIT získala doktorát v oboru robotiky a dříve byla leteckou inženýrkou, původně předpokládala, že se bude věnovat konstruování letadel. „Vždycky jsem si myslela, že budu konstruovat pro nebe, ale světové vodní cesty představují největší příležitost pro inovace a dlouhodobý dopad.“ komentovala svůj kariérní posun. Zdroj:  www.navierboat.com .

Bhattacharyya, která na MIT získala doktorát v oboru robotiky a dříve byla leteckou inženýrkou, původně předpokládala, že se bude věnovat konstruování letadel. „Vždycky jsem si myslela, že budu konstruovat pro nebe, ale světové vodní cesty představují největší příležitost pro inovace a dlouhodobý dopad.“ komentovala svůj kariérní posun. | Zdroj: www.navierboat.com.

Navier 30 není obyčejný člun, který má místo spalovacího motoru elektromotor. Nabízí širokou paletu funkcí, jež mohou významně usnadnit život posádce. Jmenovat můžeme například pokročilého autopilota, automatické kotvení v přístavu, pokročilou detekci potenciální kolize či upozornění na nebezpečí. Nechybí ani možnost ovládání z aplikace v mobilním telefonu nebo OTA aktualizace. Zdroj:  www.navierboat.com .

Navier 30 není obyčejný člun, který má místo spalovacího motoru elektromotor. Nabízí širokou paletu funkcí, jež mohou významně usnadnit život posádce. Jmenovat můžeme například pokročilého autopilota, automatické kotvení v přístavu, pokročilou detekci potenciální kolize či upozornění na nebezpečí. Nechybí ani možnost ovládání z aplikace v mobilním telefonu nebo OTA aktualizace. | Zdroj: www.navierboat.com.

Člun lze přes noc nabíjet z běžné elektrické sítě, nebo rychleji stejnosměrnou nabíječkou, kdy k doplnění energie do akumulátorů stačí pouhá půlhodina. Pohon zajišťují dva elektrické motory, každý s výkonem 90 kilowattů. K dispozici jsou tři verze, lišící se zastřešením kabiny. Zdroj:  www.navierboat.com .

Člun lze přes noc nabíjet z běžné elektrické sítě, nebo rychleji stejnosměrnou nabíječkou, kdy k doplnění energie do akumulátorů stačí pouhá půlhodina. Pohon zajišťují dva elektrické motory, každý s výkonem 90 kilowattů. K dispozici jsou tři verze, lišící se zastřešením kabiny. | Zdroj: www.navierboat.com.

Pokud vás elektrický člun Navier 30 zaujal, můžete si ho rezervovat na oficiálních stránkách, přičemž rezervační poplatek činí tisíc amerických dolarů (v přepočtu přibližně 23 tisíc korun). Cena jednoho kusu začíná na 375 000 dolarech (cca 8,7 milionů korun), nicméně v závislosti na zvolené verzi a výbavě může být i podstatně vyšší. Zdroj:  www.navierboat.com .

Pokud vás elektrický člun Navier 30 zaujal, můžete si ho rezervovat na oficiálních stránkách, přičemž rezervační poplatek činí tisíc amerických dolarů (v přepočtu přibližně 23 tisíc korun). Cena jednoho kusu začíná na 375 000 dolarech (cca 8,7 milionů korun), nicméně v závislosti na zvolené verzi a výbavě může být i podstatně vyšší. | Zdroj: www.navierboat.com.

Loď se při pohybu vynořuje nad hladinu díky speciálním plovákům, které se z konstrukčního hlediska podobají křídlům letadel. Při vyšších rychlostech na nich vzniká vztlak, který nadzvedne člun nad hladinu, čímž se sníží odpor vody vůči trupu. Díky tomu může člun dosahovat vyšších rychlostí při stejném výkonu a snadněji se s ním manévruje. Zdroj:  www.navierboat.com .
Zmenšení odporu při pohybu přináší také snížení spotřeby elektrické energie a tím pádem delší dojezd na jedno nabití. Výrobce se chlubí „nejdelším dojezdem“, který může dosahovat až 121 kilometrů. Maximální rychlost je 64 km/h, nicméně při ní, celkem pochopitelně, ujede člun na baterie kratší vzdálenost. Zdroj:  www.navierboat.com .
Plavidlo dlouhé 9,1 metrů je díky konstrukci údajně až desetkrát účinnější než většina lodí s trupem ve tvaru písmena „V“ poháněných spalovacím motorem. Zakladatelka firmy Sampriti Bhattacharyya k tomu říká: „Cílem Navieru je osvobodit naše oceány a jezera od znečišťujících látek z fosilních paliv a zároveň poskytnout luxusní a na výkonu založený zážitek z plavby.“ Zdroj:  www.navierboat.com .
Bhattacharyya, která na MIT získala doktorát v oboru robotiky a dříve byla leteckou inženýrkou, původně předpokládala, že se bude věnovat konstruování letadel. „Vždycky jsem si myslela, že budu konstruovat pro nebe, ale světové vodní cesty představují největší příležitost pro inovace a dlouhodobý dopad.“ komentovala svůj kariérní posun. Zdroj:  www.navierboat.com .
8
Fotogalerie

Elektrický člun Navier se vznáší nad hladinou. Umí sám řídit, vyhýbat se kolizím i zakotvit

Americká firma Navier představila elektrický člun Navier 30, který označuje jako „plavidlo budoucnosti“. Kromě elektrického pohonu zaujme například tím, že se při pohybu vznáší nad hladinou či sadou pokročilých funkcí. Podrobnosti o tomto nesporně zajímavém plavidle přinesl web Electrek.

Loď se při pohybu vynořuje nad hladinu díky speciálním plovákům, které se z konstrukčního hlediska podobají křídlům letadel. Při vyšších rychlostech na nich vzniká vztlak, který nadzvedne člun nad hladinu, čímž se sníží odpor vody vůči trupu. Díky tomu může člun dosahovat vyšších rychlostí při stejném výkonu a snadněji se s ním manévruje.

Elektrický člun Navier 30

Zmenšení odporu při pohybu přináší také snížení spotřeby elektrické energie a tím pádem delší dojezd na jedno nabití. Výrobce se chlubí „nejdelším dojezdem“, který může dosahovat až 121 kilometrů. Maximální rychlost je 64 km/h, nicméně při ní, celkem pochopitelně, ujede člun na baterie kratší vzdálenost.

Plavidlo dlouhé 9,1 metrů je díky konstrukci údajně až desetkrát účinnější než většina lodí s trupem ve tvaru písmena „V“ poháněných spalovacím motorem. Zakladatelka firmy Sampriti Bhattacharyya k tomu říká: „Cílem Navieru je osvobodit naše oceány a jezera od znečišťujících látek z fosilních paliv a zároveň poskytnout luxusní a na výkonu založený zážitek z plavby.“

Bhattacharyya, která na MIT získala doktorát v oboru robotiky a dříve byla leteckou inženýrkou, původně předpokládala, že se bude věnovat konstruování letadel. „Vždycky jsem si myslela, že budu konstruovat pro nebe, ale světové vodní cesty představují největší příležitost pro inovace a dlouhodobý dopad.“ komentovala svůj kariérní posun.

Plný vychytávek

Navier 30 není obyčejný člun, který má místo spalovacího motoru elektromotor. Nabízí širokou paletu funkcí, jež mohou významně usnadnit život posádce. Jmenovat můžeme například pokročilého autopilota, automatické kotvení v přístavu, pokročilou detekci potenciální kolize či upozornění na nebezpečí. Nechybí ani možnost ovládání z aplikace v mobilním telefonu nebo OTA aktualizace.

Člun lze přes noc nabíjet z běžné elektrické sítě, nebo rychleji stejnosměrnou nabíječkou, kdy k doplnění energie do akumulátorů stačí pouhá půlhodina. Pohon zajišťují dva elektrické motory, každý s výkonem 90 kilowattů. K dispozici jsou tři verze, lišící se zastřešením kabiny.

Pokud vás elektrický člun Navier 30 zaujal, můžete si ho rezervovat na oficiálních stránkách, přičemž rezervační poplatek činí tisíc amerických dolarů (v přepočtu přibližně 23 tisíc korun). Cena jednoho kusu začíná na 375 000 dolarech (cca 8,7 milionů korun), nicméně v závislosti na zvolené verzi a výbavě může být i podstatně vyšší.

Určitě si přečtěte

Články odjinud