Automobily | Elektromobily

Elektrický kombík od Volkswagenu přijde za dva roky. Podívejte se, jak by měl vypadat

Rodina elektromobilů ID od Volkswagenu se rozrostla o další koncept - ID. Space Vizzion. Německá automobilka už má takových studií celou hromádku a se spuštěním produkce hatchbacku ID.3 pomalu plní své plány. V těch je nyní i elektrický kombík, který bude vycházet z odhaleného konceptu ID. Space Vizzion.

Není tedy překvapením, že po designové stránce nový koncept využívá již viděné stylistické prvky ostatních konceptů a pochopitelně stojí na platformě MEB, stejně jako ID.3 a další nadcházející elektromobily automobilky. Kombík se rovněž vyznačuje nízkým koeficientem odporu vzduchu Cx jen 0,24. 

Co dalšího? Kliky na dveřích nenajdete, nahradily je osvětlené dotykové plochy, po jejichž přejetí rukou se dveře automaticky otevřou. Objem kufru čítá 586 litrů (pod jeho podlahou najdete dva elektrické skateboardy), kabina spoléhá na recyklované materiály včetně nové umělé kůže AppleSkin, využívající zbytky z produkce jablečných džusů a barevný head-up displej před řidičem využívá technologii rozšířené reality.

Dalšími titulkem je vzadu umístěný elektromotor o výkonu 202 kW (275 koní) a točivém momentu 550 Nm pohánějící zadní kola. S modularitou platformy však VW zmiňuje možnost zástavby dalšího elektromotoru (74 kW/101 k) pro pohon i předních kol, čímž by kombík povýšil na systémový výkon až 250 kW (340 koní). 

S pohonem všech kol by měl tedy ID. Space Vizzion zvládnout akceleraci na 100 km/h za 5,4 vteřiny. Maximálně pak limitovaných 175 km/h. S bateriovým modulem o kapacitě 82 kWh mluví VW o dojezdu až 590 kilometrů (WLTP), přičemž s dobíjením výkonem až 150 kW má trvat dobití na 80 % asi 30 minut.

Volkswagen již potvrzuje, že ID. Space Vizzion je konkrétní vizí produkčního modelu, jehož premiéru máme čekat na konci roku 2021. V různých variantách chce přitom model nabízet jak pro trh Evropy, tak pro Severní Ameriku a Čínu. 

Článek připravila redakce Autorevue.cz

Diskuze (22) Další článek: Intel stále nestíhá pokrýt poptávku po 14nm čipech, začne více používat továrny jiných firem

Témata článku: Evropa, Čína, Automobily, Elektromobily, Koncept, Volkswagen, Kombík, Severní Amerika, Head-up Displej, Elektromotor, MEB, WLTP


Určitě si přečtěte

Za hranicemi Chromu: 13 nejzajímavějších prohlížečů, které „nikdo“ nepoužívá

Za hranicemi Chromu: 13 nejzajímavějších prohlížečů, které „nikdo“ nepoužívá

** Šesti nejpoužívanějším prohlížečům patří 94 % trhu ** Různé „klony“ Chromu slibují lepší funkce nebo jiný design ** Také Firefox má řadu zajímavých odnoží

Lukáš Václavík | 38

Šest nejlepších služeb a aplikací pro automatizaci online světa a chytré domácnosti

Šest nejlepších služeb a aplikací pro automatizaci online světa a chytré domácnosti

** Nastavte si automatiku na každodenní rutinní záležitosti ** Propojte online služby a chytrou domácnost ** Vybrali jsme šest nejlepších služeb pro automatizaci

Karel Kilián | 15

Jak se žije s telefonem bez Googlu: Čerstvé zkušenosti s telefony Honor a Huawei

Jak se žije s telefonem bez Googlu: Čerstvé zkušenosti s telefony Honor a Huawei

** Honor u nás přichází s prvním telefonem bez Google Mobile Services ** Současný stav je lepší než na začátku, ideální ale není ** Zkusili jsme i hack s ručním přidáním služeb Googlu

Tomáš Holčík | 145

Nejlepší programy z roku 2000: Další várka zapomenutých legend, které jste měli v PC

Nejlepší programy z roku 2000: Další várka zapomenutých legend, které jste měli v PC

** Pokračujeme ve vzpomínání na prehistorické programy ** Pročetli jsme vaše tipy v diskuzi ** A všechny ty vykopávky spustili na Windows 2000

Jakub Čížek | 72