Elektrický kombík od Volkswagenu přijde za dva roky. Podívejte se, jak by měl vypadat

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 22

Názory k článku

23. 11. 2019 20:46

hezke, ale cena bude tak 2 miliony

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
23. 11. 2019 17:27

Podívejte se, já souhlasím s elektrikou do měst, beru také dodávky a jiné užitkové vozy, které v hustě obydlených místech šetří lidem zdraví. EAuta stejného typu co je v článku jsou a budou neštěstí. Baterie mají stále malou hustotu energie proti benzinu (bylo by třeba alespoň 4x navýšení u lodí a letadel ještě větší), aby se dal vůz plně využívat, musí mít v prvé řadě skrytě navýšenou kapacitu baterie už při nákupu (jinak by pokles pod 80% přišel mnohem dříve) a neustálé, tak často opakované rychlé nabíjení ji zničí rychleji, což znamená, že těch 8 let/200k bude jistota, recyklace baterií není nikde, rozhodně ne ekonomická, ekologická a provozovatelná ve velkých objemech (automatická), také zpětně získané prvky jsou již podružné kvality. No a nakonec vše podtrhuje hmotnost vozu, která ničí silniční povrch rychleji, při jakékoli poruše vždy nutnost odtahu a zahoření znamená tisíce litrů vody, velké riziko pro posádku a dlouhé, nákladné dohašení. Asi tak, o ekologii nemůže být řeč (OZE zdroje jsou zase kryty ne zcela ekologickými baterie a jejich životnost i údržba je z toho hlediska též problematická, dnes navíc stále dominují ty fosilní), takže celkový přínos na ochranu přírody, zachování klimatu (zde si myslím selžeme, oteplování nebude mít příčinu pouze v činnosti člověka, není to názor můj, ale také mnoha českých a zahraničních vědců, kteří nepracují pro fosilní lobby, jak by si někdo myslel), může být nakonec v záporných číslech. Prostě víc fosilních zdrojů spálíme než ušetříme.
Poznámka: Vynechal jsem ekonomická rizika, už dnes se v Německu a mnoha dalších zemích zavírají provozy a omezuje výroba ve firmách, které vyrábějí komponenty pro vozy se spalovacím motorem. Pokud je elektromobily nenahradí rychle (nedostatek baterií je už dnes), státy nebudou mít na to, aby občanům mohli nákup neustále dotovat, jinak by už tak zatížené rozpočty dostaly zabrat.
Poznámka2: Dotace, tak nejlevnější Škoda Citigo vyjde ve Francii s dotací na 150k Kč (plus nějaké další poplatky, ale pořád výborná cena), v Česku na 480k Kč, jestli si někdo myslí, že tohle může jakýkoliv stát Německo nevyjímaje udržet donekonečna, tak se moc začetl do bludů K. Marxe bez debat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 11. 2019 15:16

To zaostávání za Teslou je až neuvěřitelné.Než to začne Němec prodávat, bude Tesla chrlit už milion elektromobilů ročně včetně modelů, které ještě ani neznáme.Jestli bude mít za dva roky Tesla funkční továrnu už i v EU, tak to bude hukot ještě větší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 11. 2019 14:30

to by mohl byt muj prvni elektromobil, pokud praha umisti alespon jednu nabijecku do nasi nebo sousedni ulice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor