Závodní série NASCAR, ve které nyní závodí měří síly s hlučnými spalovacími osmiválcovými motory s objemem 5,86 litrů, se pomalu připravuje na vstup do nové éry. Historický krok bude zahrnovat nasazení plně elektrických závodních vozů, které mají přinést nové a ekologičtější technologie. Foto:  NASCAR

Závodní série NASCAR, ve které nyní závodí měří síly s hlučnými spalovacími osmiválcovými motory s objemem 5,86 litrů, se pomalu připravuje na vstup do nové éry. Historický krok bude zahrnovat nasazení plně elektrických závodních vozů, které mají přinést nové a ekologičtější technologie. | Foto: NASCAR

Uplynulý víkend byl plný motoristických závodních událostí. Ve velké ceně formule 1 v britském Silverstone se ukázalo, že Red Bull nemusí být vždy nejrychlejším vozem. V Ohiu byl v rámci série IndyCar úspěšně představen nový hybridní systém se superkapacitory. NASCAR uspořádal druhý závod v ulicích Chicaga a představil zde první prototyp plně elektrického závoďáku. Foto:  NASCAR

Uplynulý víkend byl plný motoristických závodních událostí. Ve velké ceně formule 1 v britském Silverstone se ukázalo, že Red Bull nemusí být vždy nejrychlejším vozem. V Ohiu byl v rámci série IndyCar úspěšně představen nový hybridní systém se superkapacitory. NASCAR uspořádal druhý závod v ulicích Chicaga a představil zde první prototyp plně elektrického závoďáku. | Foto: NASCAR

NASCAR spolupracuje na vývoji auta s firmou ABB, která se zabývá výrobou elektrického vybavení a je také hlavním sponzorem Formule E. Cílem spolupráce je posunout hranice technologie elektrifikace závodních vozů. Prototyp NASCAR EV je postaven na upraveném podvozku Next Gen, který byl do závodů nasazen v roce 2022. Foto:  NASCAR

NASCAR spolupracuje na vývoji auta s firmou ABB, která se zabývá výrobou elektrického vybavení a je také hlavním sponzorem Formule E. Cílem spolupráce je posunout hranice technologie elektrifikace závodních vozů. Prototyp NASCAR EV je postaven na upraveném podvozku Next Gen, který byl do závodů nasazen v roce 2022. | Foto: NASCAR

Tento podvozek poskytuje potřebnou tuhost a nízkou hmotnost a současně zajišťuje bezpečnost závodníků při nehodách ve vysokých rychlostech. Závodní speciál pohánějí lithium-iontové baterie s kapacitou 78 kWh chlazené kapalinou. Foto:  NASCAR

Tento podvozek poskytuje potřebnou tuhost a nízkou hmotnost a současně zajišťuje bezpečnost závodníků při nehodách ve vysokých rychlostech. Závodní speciál pohánějí lithium-iontové baterie s kapacitou 78 kWh chlazené kapalinou. | Foto: NASCAR

Vůz je vybaven třemi motory: jeden pohání přední nápravu, další dva jsou pak nainstalovány na zadních kolech. Maximální celkový výkon 1341 koňských sil (986 kilowattů) výrazně převyšuje výkon stávajících závodních speciálů poháněných spalovacími motory. Elektromotory dodává rakouská firma STARD, která spolupracovala s Fordem na vývoji vozidel jako Supervan 4, Supervan 4.2 a nedávno na elektrickém SuperTrucku. Foto:  NASCAR

Vůz je vybaven třemi motory: jeden pohání přední nápravu, další dva jsou pak nainstalovány na zadních kolech. Maximální celkový výkon 1341 koňských sil (986 kilowattů) výrazně převyšuje výkon stávajících závodních speciálů poháněných spalovacími motory. Elektromotory dodává rakouská firma STARD, která spolupracovala s Fordem na vývoji vozidel jako Supervan 4, Supervan 4.2 a nedávno na elektrickém SuperTrucku. | Foto: NASCAR

Prototyp zaujal laickou i odbornou veřejnost svým designem. Hned na první pohled se liší větší výškou, díky které působí spíše jako crossover či malé SUV. Tento designový krok ukazuje na snahu přinést do závodního světa nové trendy kombinující vysoký výkon s moderním a futuristickým vzhledem. Foto:  NASCAR

Prototyp zaujal laickou i odbornou veřejnost svým designem. Hned na první pohled se liší větší výškou, díky které působí spíše jako crossover či malé SUV. Tento designový krok ukazuje na snahu přinést do závodního světa nové trendy kombinující vysoký výkon s moderním a futuristickým vzhledem. | Foto: NASCAR

Další zajímavostí tohoto prototypu je karosérie, kterou vyrábí z kompozitů na bázi lnu firma Bcomp. Udržitelné alternativy k uhlíkovým vláknům se vyvíjejí už delší dobu, a přestože jsou kompozity z rostlin těžší než syntetické uhlíkové kompozity, jejich kladem je o 85 % menší uhlíková stopa. Foto:  NASCAR

Další zajímavostí tohoto prototypu je karosérie, kterou vyrábí z kompozitů na bázi lnu firma Bcomp. Udržitelné alternativy k uhlíkovým vláknům se vyvíjejí už delší dobu, a přestože jsou kompozity z rostlin těžší než syntetické uhlíkové kompozity, jejich kladem je o 85 % menší uhlíková stopa. | Foto: NASCAR

„Integrace udržitelných inovací do designového procesu pomáhá nastavovat standardy udržitelnosti v našem odvětví a podporuje postup k dosažení společnosti v oblasti udržitelnosti,“ řekl k tomu viceprezident pro design vozidel společnosti Bcomp Brandon Thomas. Foto:  NASCAR

„Integrace udržitelných inovací do designového procesu pomáhá nastavovat standardy udržitelnosti v našem odvětví a podporuje postup k dosažení společnosti v oblasti udržitelnosti,“ řekl k tomu viceprezident pro design vozidel společnosti Bcomp Brandon Thomas. | Foto: NASCAR

Fanoušci NASCAR se ale zatím nemusejí obávat, že by v dohledné době měli přijít o dunivý zvuk silných motorů, který doprovází každý závod této série. Ačkoliv by elektrické vozy jako tento prototyp patrně dobře fungovaly na silničních a městských okruzích i krátkých oválech, kde je možné při brzdění rekuperovat energii, nikdo v tuto chvíli neví, jak budou fungovat na vysokorychlostních oválech (superspeedways). Foto:  NASCAR

Fanoušci NASCAR se ale zatím nemusejí obávat, že by v dohledné době měli přijít o dunivý zvuk silných motorů, který doprovází každý závod této série. Ačkoliv by elektrické vozy jako tento prototyp patrně dobře fungovaly na silničních a městských okruzích i krátkých oválech, kde je možné při brzdění rekuperovat energii, nikdo v tuto chvíli neví, jak budou fungovat na vysokorychlostních oválech (superspeedways). | Foto: NASCAR

Tento vůz je především způsobem, jak podnítit zájem fanoušků a propagovat iniciativu NASCAR IMPACT. ABB pomáhá NASCARu snižovat jeho uhlíkovou stopu s cílem dosáhnout do roku 2035 nulových emisí. Krátkodobějším cílem pak je používat do roku 2028 obnovitelnou elektřinu na závodních tratích a zařízeních. Foto:  NASCAR

Tento vůz je především způsobem, jak podnítit zájem fanoušků a propagovat iniciativu NASCAR IMPACT. ABB pomáhá NASCARu snižovat jeho uhlíkovou stopu s cílem dosáhnout do roku 2035 nulových emisí. Krátkodobějším cílem pak je používat do roku 2028 obnovitelnou elektřinu na závodních tratích a zařízeních. | Foto: NASCAR

Elektrický motor místo osmiválce. NASCAR představil brutální závodní crossover s výkonem 1341 koní Foto:  NASCAR

Elektrický motor místo osmiválce. NASCAR představil brutální závodní crossover s výkonem 1341 koní | Foto: NASCAR

Uplynulý víkend byl plný motoristických závodních událostí. Ve velké ceně formule 1 v britském Silverstone se ukázalo, že Red Bull nemusí být vždy nejrychlejším vozem. V Ohiu byl v rámci série IndyCar úspěšně představen nový hybridní systém se superkapacitory. NASCAR uspořádal druhý závod v ulicích Chicaga a představil zde první prototyp plně elektrického závoďáku. Foto:  NASCAR
NASCAR spolupracuje na vývoji auta s firmou ABB, která se zabývá výrobou elektrického vybavení a je také hlavním sponzorem Formule E. Cílem spolupráce je posunout hranice technologie elektrifikace závodních vozů. Prototyp NASCAR EV je postaven na upraveném podvozku Next Gen, který byl do závodů nasazen v roce 2022. Foto:  NASCAR
Tento podvozek poskytuje potřebnou tuhost a nízkou hmotnost a současně zajišťuje bezpečnost závodníků při nehodách ve vysokých rychlostech. Závodní speciál pohánějí lithium-iontové baterie s kapacitou 78 kWh chlazené kapalinou. Foto:  NASCAR
Vůz je vybaven třemi motory: jeden pohání přední nápravu, další dva jsou pak nainstalovány na zadních kolech. Maximální celkový výkon 1341 koňských sil (986 kilowattů) výrazně převyšuje výkon stávajících závodních speciálů poháněných spalovacími motory. Elektromotory dodává rakouská firma STARD, která spolupracovala s Fordem na vývoji vozidel jako Supervan 4, Supervan 4.2 a nedávno na elektrickém SuperTrucku. Foto:  NASCAR
11
Fotogalerie

Elektrický motor místo osmiválce. NASCAR ukázal závodní crossover s výkonem 1341 koní

Závodní série NASCAR, ve které nyní závodí měří síly s hlučnými spalovacími osmiválcovými motory s objemem 5,86 litru, se pomalu připravuje na vstup do nové éry. Historický krok bude zahrnovat nasazení plně elektrických závodních vozů, které mají přinést nové a ekologičtější technologie. Podrobnosti přináší zpravodajská stanice CNN.

Uplynulý víkend byl plný motoristických závodních událostí. Ve velké ceně formule 1 v britském Silverstone se ukázalo, že Red Bull nemusí být vždy nejrychlejším vozem. V Ohiu byl v rámci série IndyCar úspěšně představen nový hybridní systém se superkapacitory. NASCAR uspořádal druhý závod v ulicích Chicaga a představil zde první prototyp plně elektrického závoďáku.

Elektrický NASCAR

NASCAR spolupracuje na vývoji auta s firmou ABB, která se zabývá výrobou elektrického vybavení a je také hlavním sponzorem Formule E. Cílem spolupráce je posunout hranice technologie elektrifikace závodních vozů. Prototyp NASCAR EV je postaven na upraveném podvozku Next Gen, který byl do závodů nasazen v roce 2022.

Tento podvozek poskytuje potřebnou tuhost a nízkou hmotnost a současně zajišťuje bezpečnost závodníků při nehodách ve vysokých rychlostech. Závodní speciál pohánějí lithium-iontové baterie s kapacitou 78 kWh chlazené kapalinou.

Vůz je vybaven třemi motory: jeden pohání přední nápravu, další dva jsou pak nainstalovány na zadních kolech. Maximální celkový výkon 1341 koňských sil (986 kilowattů) výrazně převyšuje výkon stávajících závodních speciálů poháněných spalovacími motory. Elektromotory dodává rakouská firma STARD, která spolupracovala s Fordem na vývoji vozidel jako Supervan 4, Supervan 4.2 a nedávno na elektrickém SuperTrucku.

Prototyp zaujal laickou i odbornou veřejnost svým designem. Hned na první pohled se liší větší výškou, díky které působí spíše jako crossover či malé SUV. Tento designový krok ukazuje na snahu přinést do závodního světa nové trendy kombinující vysoký výkon s moderním a futuristickým vzhledem.

Spalováky (zatím) nekončí

Další zajímavostí tohoto prototypu je karosérie, kterou vyrábí z kompozitů na bázi lnu firma Bcomp. Udržitelné alternativy k uhlíkovým vláknům se vyvíjejí už delší dobu, a přestože jsou kompozity z rostlin těžší než syntetické uhlíkové kompozity, jejich kladem je o 85 % menší uhlíková stopa.

„Integrace udržitelných inovací do designového procesu pomáhá nastavovat standardy udržitelnosti v našem odvětví a podporuje postup k dosažení společnosti v oblasti udržitelnosti,“ řekl k tomu viceprezident pro design vozidel společnosti Bcomp Brandon Thomas.

Fanoušci NASCAR se ale zatím nemusejí obávat, že by v dohledné době měli přijít o dunivý zvuk silných motorů, který doprovází každý závod této série. Ačkoliv by elektrické vozy jako tento prototyp patrně dobře fungovaly na silničních a městských okruzích i krátkých oválech, kde je možné při brzdění rekuperovat energii, nikdo v tuto chvíli neví, jak budou fungovat na vysokorychlostních oválech (superspeedways).

Tento vůz je především způsobem, jak podnítit zájem fanoušků a propagovat iniciativu NASCAR IMPACT. ABB pomáhá NASCARu snižovat jeho uhlíkovou stopu s cílem dosáhnout do roku 2035 nulových emisí. Krátkodobějším cílem pak je používat do roku 2028 obnovitelnou elektřinu na závodních tratích a zařízeních.

Určitě si přečtěte

Články odjinud