Zase další komedie s vylhanym nesmyslem CO2...
Máte vůbec představu, jaký výkony mají dneska tahače, který v pohodě vozí 40t? Tak Vám přeju jet větší kopec s těmi tunami 230kW výkonem...a co to udělá s dojezdem baterie...
Co má dojezd společného s nějakou baterkou na svícení?
Pokud to chápu správně, tak "až 800km" zvládne s tím generátorem. Kolik teda ujede čistě na baterku jsme se nedozvěděli.Zajímal by mě taky rozdíl v hmotnosti oproti čistě spalovacímu řešení.
Ptákoviny benzinový generátor o výkonu 120 kW. Na 40 tun? Haha
Ten generátor jen dobíjí baterii ze které si elektromotory mohou vzít mnohem větší okamžitý výkon. Je to doplněk, není to koncepce že by bylo možné jezdit jen na benzín/naftu bez potřeby dobíjet. V depu se baterie nabije na plný výkon, náklaďák vyjede a během cesty mu bude spalovací motor dobíjet baterii takže na jedno nabití dojede mnohem dál.
Vím ale je to ptákovina
Zajímavý je ten nízký výkon 230 kW, je to jen o 60 kW víc, než má moje 1200 kilo vážící osobní auto. Ale jestli to stačí, proč ne. Jinak si myslím, že z tohoto konceptu by se mohl nakonec vyvinout funkční model, který si bude nějakým rozumným eko způsobem vyrábět elektřinu na palubě (bezemisní paliva, jaderný nebo fúzní reaktor nebo třeba něco úplně jiného, co teď vůbec neznáme.
Karosa B731 - takovej tan klasickej autobus co driv jezdil v Praze a uveze 100 lidi ma mensi vykon nez tvuj kocar z doby davno minuly. Magic?Jojo jaderny reaktor do kazde domacnosti… hele nebylo by lehci vymyslet jak tu baterku nabit? 😄 ze ti vubec na neco reaguju, stejne sem pises schvalne blbiny, aby si me potrolila
Názor byl 2× upraven, naposled 9. 3. 2025 23:21
Jj, nabijeni ze solaru pres stovky km kabelu je to spravne reseni… potvrzuje 10 pindulinu z 5ti… skoda, ze jsi ve skole nedaval pozor na hodinach matematiky i fyziky, nemusel jsi ted delat ve skladu pomocneho skladnika a nepsal by si tady totalni pikoviny. Jo a gratuluji a posilam pisnicku!
Lol… nejsi pri pondelku nemocnej? Hele a vis, ze uz to nabijeni vymysleli ty fyziko stovku kilometru 😄😄😄 nejhorsi na tom je, ze ti to lidi jeste lajkujou. To znamena, ze takovejch postizaku je vic
njn, ne kazdy je pindulin... ty nejsi schopen ani pochopit prispevek...
Elektrické náklaďáky jezdí hezky, ale dobíječka, aby hostíhala dobít během přestávky, musí mít výkon 3/4 MW pro jedno auto a na pumpě jich čeká 50
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 3. 2025 21:05
Podle me to nasazuji na trasy, kde nemusí dobíjet nebo vi, ze zvládnou dobit. Ono to nechat dobijet mimo spicku nemusi bejt zas tak spatnej business a hlavne by to mohlo pokrejt naklady na vlastni na bijeci stanici. Ze zasuvky to 22kW tahat asi nebudou. Tezko rict, docela by me to zajimalo, kolik casu takovej kamion nic nedela
Podle me to dopadne stejne jako pisou v clanku a to je osudem bmw i3. Nejdriv byl rex nejvyhledavanejsi konfigurace a po case se z toho stala nejnejvyhledavanejsi konfigurace. Kluci to maj urcite dobře spočítaný, tak GL.
Doufám že to chápu správně, že při použití generátoru generátor běží stabilně na 120 kW a z přebytků výkonu co zrovna nevezme elektromotor se dobíjí baterie a když je vybitá tak jede do kopce jen na 120 kW.
Takže hydrydní auto. Nic nového, proč na to chtějí patent?Kolik váží baterie? Bylo by vhodné udělat porovnání s klasický kamionem.
Ne, neni to hybridni auto. Je to elektroauto s rexem a je to napsano primo v nadpisu.
Pochopil jsem to správně, že to je dieselelektrický tahač?Proč se vlastně už dlouho nedělají dieselelektrické náklaďáky, když u lokomotivy je to standard? Převodovka pro tahač je docela namáhaná, a spalovák pro generátor může jet prakticky pořád v optimálním režimu, v optimálních otáčkách.
Protože u lokomotivy je jedno kolik váží...
Ne, není. Lokomotivy pro nákladní vlaky musí být těžké, aby s tím vlakem hnuly 🙂
No jo, ale tenhle tahač přesně odpovídá popisu. Takže to asi jde udělat?
Kamion je docela jednoduchej stroj, něco jako dodávka. Proč to zbytečně komplikovat a prodražovat.
No dobře, ale tenhle popisovaný tahač přesně odpovídá popisu! Pomocí spalováku (ať už benzínového nebo dieselového) vyrábí elektřinu, která pohání elekromotor, který točí kolama. Takže se to zjevně asi dá udělat.
Ne, je benzínový.
To je drobný detail :) Ale proč se to nedělá už dávno, když to teď najednou jde?
Protoze to nedava ekonomicky smysl z pohledu porizovaci ceny i provoznich nakladu. Je to stejna pikovina jako kdyz ti nekdo bude tikat ze vzducholode jsou budoucnost prepravy nakladu.
Protože to NEJDE!
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.