Láďa Hlásek
11. 3. 2025 • 14:33

Zase další komedie s vylhanym nesmyslem CO2...

Petr Vojáček (Bonekut)
10. 3. 2025 • 11:35

Máte vůbec představu, jaký výkony mají dneska tahače, který v pohodě vozí 40t? Tak Vám přeju jet větší kopec s těmi tunami 230kW výkonem...a co to udělá s dojezdem baterie...

Josef  (Zecoquw)
10. 3. 2025 • 10:25

Co má dojezd společného s nějakou baterkou na svícení?

Buffalo007
10. 3. 2025 • 8:04

Pokud to chápu správně, tak "až 800km" zvládne s tím generátorem. Kolik teda ujede čistě na baterku jsme se nedozvěděli.
Zajímal by mě taky rozdíl v hmotnosti oproti čistě spalovacímu řešení.

intago
10. 3. 2025 • 6:56

Ptákoviny
benzinový generátor o výkonu 120 kW. Na 40 tun? Haha

Samanthea N (Samanthea Nováková)
9. 3. 2025 • 22:00

Zajímavý je ten nízký výkon 230 kW, je to jen o 60 kW víc, než má moje 1200 kilo vážící osobní auto. Ale jestli to stačí, proč ne. Jinak si myslím, že z tohoto konceptu by se mohl nakonec vyvinout funkční model, který si bude nějakým rozumným eko způsobem vyrábět elektřinu na palubě (bezemisní paliva, jaderný nebo fúzní reaktor nebo třeba něco úplně jiného, co teď vůbec neznáme.

Radek Panchartek
9. 3. 2025 • 21:02

Elektrické náklaďáky jezdí hezky, ale dobíječka, aby hostíhala dobít během přestávky, musí mít výkon 3/4 MW pro jedno auto a na pumpě jich čeká 50

Názor byl 1× upraven, naposled 9. 3. 2025 21:05

Pindulin
9. 3. 2025 • 20:14

Podle me to dopadne stejne jako pisou v clanku a to je osudem bmw i3. Nejdriv byl rex nejvyhledavanejsi konfigurace a po case se z toho stala nejnejvyhledavanejsi konfigurace. Kluci to maj urcite dobře spočítaný, tak GL.

JP77
JP77
9. 3. 2025 • 20:04

Doufám že to chápu správně, že při použití generátoru generátor běží stabilně na 120 kW a z přebytků výkonu co zrovna nevezme elektromotor se dobíjí baterie a když je vybitá tak jede do kopce jen na 120 kW.

Mobil_Mobil
9. 3. 2025 • 19:15

Takže hydrydní auto. Nic nového, proč na to chtějí patent?
Kolik váží baterie? Bylo by vhodné udělat porovnání s klasický kamionem.

Honza Honza
9. 3. 2025 • 18:59

Pochopil jsem to správně, že to je dieselelektrický tahač?Proč se vlastně už dlouho nedělají dieselelektrické náklaďáky, když u lokomotivy je to standard? Převodovka pro tahač je docela namáhaná, a spalovák pro generátor může jet prakticky pořád v optimálním režimu, v optimálních otáčkách.

Určitě si přečtěte

Články odjinud