Elektrický pohon, přitom dlouhý dojezd a palivo podobné benzínu: Auta s metanolovými články

Názory k článku

Kuba12345678  |  31. 03. 2019 11:12  |  Android Chrome 71.0

toto by prave byla budoucnost. ne "spinave" elektroauta.
Ono to tak asi i skonci, ze elektroauta pujdou do pozadi a prosadi se neco takoveho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
allien.cz  |  31. 03. 2019 11:35  |  Macintosh OS X Safari 12.0

Tohle je slepá cesta, kdyby to někoho zajímalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
vilik  |  31. 03. 2019 12:38  |  Microsoft Windows 7 Firefox 56.0

Další zázrak na obzoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Neurotic  |  31. 03. 2019 13:09  |  Microsoft Windows 10 Firefox 65.0

Než budou ty slibované akumulátory s vyšší kapacitou pokud tím není myšleno, že místo 500 kg vezmeme 5 tun tak tohle bude dávno veterán

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Katikakus  |  31. 03. 2019 13:19  |  Microsoft Windows 7 Chrome 73.0.3683.86

Toto dava mnohem vetsi smysl nez elektroauta na baterky. Palivove clanky (at uz metanolove, vodikove ci jine) maji nejvetsi sanci se skutecne v budoucnu prosadit. Auta na baterky jsou slepou vetvi a uz ted je i nejvetsim fandum (pokud maji IQ vyssi nez houpaci kun) jasne, ze tudy cesta nevede.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
thegrid  |  31. 03. 2019 14:38  |  Android Chrome 73.0

Souhlasim s posledním odstavcem v článku že než se rozšíří síť s metanolem tak se třeba zvětší kapacita baterií v jakekoli podobě. Vozit ale 500kg baterii je zverstvo. Daleko vetsi smysl davaji pal. články.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
power2  |  31. 03. 2019 19:43  |  Microsoft Windows 7 Chrome 73.0.3683.86

Tak ono má eko dopad snad vše. I narození dalšího tvora, kterej tady bude prdět, jíst a pít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Arvo  |  31. 03. 2019 21:44  |  Macintosh OS X Chrome 49.0.2623.112

Jestlipak si někdo vzpomene, jak se psalo, že jsou metanolové palivové články hotové, a že je budeme používat v mobilech...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
01. 04. 2019 01:43 | Linux Chrome 73.0.3683.86

Píšete: „Dalším problémem je, že Čína vyrábí methanol z uhlí. A to postrádá ekologický smysl.“ Já si myslím, že to jediné naopak dává ekologický smysl.Vykácet prales, abychom tam s vysokými náklady vypěstovali biomasu, ze které pak s vysokými náklady vyrobíme metanol, to podle mne postrádá smysl! I když se to bude nazývat „obnovitelný“ zdroj, prales bude neobnovitelný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Net.Xtreme  |  01. 04. 2019 05:31  |  Microsoft Windows 10 Firefox 66.0

Osobně bych preferoval ethanol, protože není zdaleka tolik nebezpečný. I když chápu, že by mohl být problém s potřebou ho danit jinak kvůli případnému neoprávněnému použití toho potravinářského v autech a naopak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peter.mlich  |  01. 04. 2019 08:24  |  Microsoft Windows 10 Firefox 66.0

Jedno pochybne tvrzeni vedle druheho :)Elektromotory se pouzivaji uz 100 let. Treba tramvaje. Za tu dobu pokrocily na takovou uroven, ze meli byt v autech uz davno. Dokonce v Brne bezel pred 20 lety superpocitac, ktery se snazil naji idealni komponenty prave pro motory.Vyroba vodiku je ekologicky narocna podle danske studie? A ta je jak stara? Sledujete vubec posledni novinky z vedy? Vodik a kyslik lze vyrabet pomoci rozkladu vodni pary. A je spousta jinych technologii.
Uhlikova paliva se daji vyrabet take levne. Na to bylo take nekolik clanku. jakymsi zpusobem nasycovaly vodu jakousi latkou za vzniku paliva, tusim to byla nafra nebo etanol, metanol. Psali tam, ze je to velice levne proti pouzivanym technologiim.Slo by mozna postavit elektrarnu na vyrobu methanu a nej pak elektrinu. A odpad vyuzit maximalne, zase na vyrobu methanu, treba.No, ja si stale myslim, ze elektroauta uz tu mela byt davno. Jediny, kdo to brzdi, jsou automobilky. A je zrejme, ze jde o uplatky firem, co prodavaji naftu. Kdyz vam daji 10 milionove kapesne, take budete tvrdit, ze dobre elektroauto vyrobit nejde, ze? A jak jsem psal, elektromotory uz se pouzivaji radu let v tramvajich, takze se o nich vi vsechno. Neni duvod zustavat u spalovacich, kdyz je s nimi tolik problemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jirik66  |  01. 04. 2019 14:41  |  Microsoft Windows 10 Edge 17.17134

To je zase boj - zastánci baterií proti zastáncům palivových článků No ale proč by v autě nemohlo být obojí? Čím více zdrojů elektrické energie bude umět auto použít pro své elektromotory, tím přeci lépe. To ho dělá univerzálnější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
JeCh  |  01. 04. 2019 16:22  |  Microsoft Windows 10 Firefox 64.0

Článek podle mě zcela ignoruje několik faktů, které mluví proti bateriím:
1) Doba dobíjení, kterou lze už těžko nějak výrazně zrychlit
2) Cena a neekologičnost výroby baterií
3) Na světě není dostatek surovin po výroba dostatečného množství baterií
4) Baterie se rychle ničí a jejich kapacita závisí na teplotěPokud se dá tohle všechno na misku vah, tak je jasné, že čistě elektrická auta rozhodně nejsou budoucnost. Jedině, že by se našel nějaký zcela nový způsob uložení elektřiny, pak by to začala dávat smysl. Ale dokud bude to nejlepší, co umíme, lithiový akumulátor, tak nemají čistě elektrická auta šanci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JP77  |  02. 04. 2019 23:09  |  Android Chrome 63.0

palivovy clanek je hezka vec, v pripade vyroby metanolu z rostlin je problem ze jich je malo. treba na poli se nic nenechava, radsi se to vyuzije v bioplynovych elektrarnach, pritom je potreba na poli cast sklizne nechat, treba cast slamy. hmyz a bakterie zerou ty zbytky a vtnikaji ziviny i z toho hmyzu. ted tam hmyz chybi protoze tam nema co zrat a musi se to hnojit chemicky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honcka  |  16. 04. 2019 07:30  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Auta na baterii naopak tu infrastrukturu nemají, aby jí měly, tak by musely být 25A zásuvky na každé parkovací místo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blok  |  25. 04. 2019 17:02  |  Microsoft Windows 10 IE 11.0

Jak může někdo sepsat takovou snůšku vzájemně si odporujících blábolů a publikovat to?!
Pro metanol by se musela budovat infrastruktura? A co u stávajících čerpacích stanic dát na pár stojanů metanol místo benzínu nebo nafty?
A infrastruktura pro nabíjení elektromobilů už existuje? Ano, pokud je jich málo. Pokud by většina aut měly být elektromobily, musela by se rozvodná síť do značné míry přebudovat.
Nabíjet auta ze stávajících domácích zásuvek je extrémně pomalé, jakž takž reálné tak v rodinných domcích, které elektřinou topí, a tak mají silnější přípojku.
Vodík není snadné skladovat - kvůli extrémně malým molekulám snadno "utíká". A hlavně je ho nutné před tankováním do aut velmi silně stlačovat, což vyžaduje nákladné zařízení a docela hodně energie (prý asi 20% energie, která se pak z vodíku dostane.)
Řešit dojezd u metanolového elektromobilu moc nemá smysl, jako ho moc neřešíme u benzínových aut nebo u dieselů. Když na to přijde, člověk si může snadno vzít s sebou palivo navíc do kanystru/ů. A nebo během pár minut dotankuje, jako benzín.
U bateriových elektromobilů zůstane vždycky problém s rychlostí / dobou nabíjení. I když někdo vyvine baterie, které snesou velmi rychlé nabíjení, bude nutné vybudovat nabíječky s výkonem až několik MW a připojit tyto nabíječky k elektrické síti. Jak tlustý a těžký bude nabíjecí kabel, kterým potečou tisíce ampér? A nebo bude bezpečné při nabíjení manipulovat s kabely, kde bude napětí několik kV?
Srovnávat emise CO2 z palivového článku s emisemi spalovacího motoru (CO2, CO, NOx, (aromatické) uhlovodíky, saze...) je taky dost mimo. Emise CO2 ovlivňují klima, jak se někteří lidé domnívají, ale jinak jsou neškodné, zatímco emise spalovacích motorů jsou zřetelně škodlivé (nejen) pro lidi (hlavně v ulicích měst), kteří je vdechují.
Když na to přijde, metanol lze vyrábět ze vzduchu, vody a elektřiny (třeba z FV panelů), v podstatě obráceným procesem než probíhá v metanolovém palivovém článku. Tzn. že emise CO2 z těchto elektromobilů by mohly být kompenzovány spotřebováváním CO2 ze vzduchu na výrobu metanolu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Dobrota  |  16. 05. 2019 18:29  |  Microsoft Windows 10 Chrome 74.0.3729.157

Na začátku řekl, že výroba metanolu je ekologičtější než výroba vodíku a že skladování metanolu je jednodušší než vodíku. Takže o uplatnění metanolu strach nemám. Bude u náklaďáků, dodávek, autobusů, taxíků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor