Elektrický skútr Honda EM1 e: ujede na jedno nabití až 40 kilometrů. Když mu dojde šťáva, stačí vyměnit baterii

Honda představila na milánském motocyklovém veletrhu EICMA svůj první skútr s elektrickým pohonem určený pro evropský trh. Honda EM1 e: (EM je zkratka pro „Electric Moped“) je prvním z deseti nových elektrických motocyklů, které japonská značka slíbila představit do roku 2025. Jedná se o významný krok k naplnění deklarovaného cíle, kterým je uhlíkově neutrální výroba všech motocyklů do roku 2040.

Pokud se nemůžete dočkat a chcete vidět specifikace, budete patrně zklamáni. Honda hraje s novinkou na jistotu a zatím publikovala jen minimum technických parametrů. Aktuálně jsou k dispozici dvě hlavní informace: že jako baterii bude používat Honda Mobile Power Pack (MPP) a předpokládaný maximální dojezd až 40 kilometrů.

Elektrický skútr od Hondy

Vzhledem k tomu, že je skútr vybaven pouze jednou baterií Honda MPP, nelze očekávat příliš vysoký výkon. S relativně značnou jistotou lze předpokládat, že při prodejích na evropském trhu bude deklarován jako moped, takže bude mít omezenou maximální rychlost na 45 km/h.

Na první pohled je zjevné, že pohon zajišťuje elektrický motor integrovaný v náboji zadního kola. Skútr má dostatečně velké sedlo pro dva jezdce a prostorný úložný box. Víc toho o technické stránce skútru v tuto chvíli bohužel nevíme.

Honda dala jasně najevo, že s modelem EM1 e: míří na mladší zákazníky. „Tento model je určen především mladým lidem, kteří hledají snadnou a zábavnou městskou dopravu. ... Model EM1 e: je ideální pro krátké přesuny po městě a pro efektivní, tiché a bezemisní cesty do práce nebo na vysokou školu a přesně splňuje moderní očekávání od městské mobility.“

Vyměnitelná baterie

Vybitý akumulátor skútru lze sice vyjmout a vyměnit za nabitý, nicméně v tuto chvíli není známo, zda Honda plánuje v Evropě instalovat své stanice pro výměnu baterií. V případě, že by se tak nestalo, budou budoucí majitelé moci alespoň akumulátor vyndat a nabíjet ho doma. Baterie Mobile Power Pack je navržen tak, aby odolával různým teplotám, úrovni vlhkosti, nárazům a vibracím.

Honda také v minulosti vyvinula nabíjecí stanici, umožňující rychlou výměnu vybitých baterií. To by mohlo být naprosto ideální řešení pro mladé zákazníky, na které se Honda zaměřuje a mezi které patří i obyvatelé sídlišť, jež často nemají možnost nabíjení u domu.

Honda v poslední době dohání zbytek segmentu elektrických motocyklů. Značka se sice opozdila za konkurencí, ale řada zajímavých patentových přihlášek odhalila několik návrhů nových elektrických mopedů, a dokonce i sdílených elektrických skútrů.

Diskuze (12) Další článek: Nikola Tesla se vrátí do Prahy. Výstava představí génia, jehož vynálezy dodnes formují svět

Témata článku: , , , , , , , , , ,