Elektrický supersport Volkswagen ID R stanovil nový rekord na Nürburgringu

Před několika týdny začal Volkswagen testovat svůj elektrický prototyp ID R na slavné závodní dráze Nürburgring Nordschleife v Německu. Cílem bylo překonat na 20,832 km dlouhém závodním okruhu, označovaném také jako „Zelené peklo“, rekordní čas na jedno kolo.

V kategorii plně elektrických vozů, které nejsou určeny pro sériovou výrobu, zajel 12. května 2017 rekordní čas 6:45,90 britský závodník Peter Dumbreck. Absolvoval ho s čínským supersportem NIO EP9, schopným dosáhnout maximální rychlosti až 350 km/h.

Volkswagen ID R

Za volant Volkswagenu ID R usedl 41letý francouzský automobilový závodník a testovací tovární řidič Porsche Romain Dumas. Zkušený pilot má za sebou několik vítězství ve vytrvalostních závodech 24 hodin Le Mans, 24 Hours of Nürburgring nebo 24 Hours of Spa. Čtyřikrát také vyhrál v závodech do vrchu Pikes Peak.

Volkswagen ID R disponuje dvěma elektromotory (každý pohání jednu nápravu) s kombinovaným výkonem 500 kW (671 koní) a trvalým pohonem všech kol s aktivním rozdělením točivého momentu. První elektrické závodní auto navržené Volkswagenem váží méně než 1100 kilogramů a z 0 na 100 km/h se rozjede za 2,25 sekundy.

ID R se stal prvním vozem, který absolvoval závod automobilů do vrchu Pikes Peak International Hill Climb za méně než osm minut (přesný čas byl 7:57,148), čímž překonal původní rekord Sébastiena Loeba s vozem Peugeot 208 T16 Pikes Peak.

Rekord překonán!

V pondělí 3. června 2019 zajel Romain Dumas jedno kolo okruhu Nürburgring Nordschleife v čase 6:05.336 (průměrná rychlost 205,28 km/h), čímž překonal dosavadní rekord v kategorii elektromobilů o více než 40 sekund. Volkswagen Motorsport se s výsledkem pochlubil na Twitteru s tím, že jde o nový milník v oblasti elektrické mobility.

Skvělého výsledku se podařilo dosáhnout i přesto, že velkým handicapem VW ID R je jeho relativně nízká maximální rychlost. Dokonce i s novým systémem DRS (Drag Reduction System) dokáže jet tento vůz maximálně 270 km/h. Nordschleife má přitom několik dlouhých úseků, kde nejvyšší rychlost hraje zásadní roli.

Doplňme, že absolutní rekord na okruhu Nürburgring Nordschleife drží od loňského července Timo Bernhard s prototypem pro závod Le Mans Porsche 919 Hybrid EVO. Jeho hodnota je 5:19.546. Uvidíme, zda se podaří zajet nějakému plně elektrickému vozu lepší čas. Na stávající rekord se můžete podívat zde:

Diskuze (5) Další článek: Windy.com nově zobrazuje znečištěný svět. Evropa je na tom relativně dobře

Témata článku: Elektromobily, Automobily, Twitter, Německo, Rekordy, Volkswagen, Tribut, Volkswagen ID, Elektrický vůz, SUP, Řek, Rekordní čas, Super, Le Mans, Rekord, Supersport, Nový rekord, VW ID, Nürburgring, Rychlost, Vytrvalostní závod



Vybrali jsme nejlepší metroidvanie posledních let. Dobrodružství s příchutí plošinovek

Vybrali jsme nejlepší metroidvanie posledních let. Dobrodružství s příchutí plošinovek

I když tento žánr vznikl na konci minulého století, tak je mezi hráči velmi oblíbený i v dnešní době. Sice už nemá takovou popularitu u velkých studií, ale menší vývojářské týmy dokazují, že metroidvanie mají stále co nabídnout.

Martin Nahodil
MetroidvaniaTéma
40 ženských erotických symbolů osmdesátých let

40 ženských erotických symbolů osmdesátých let

Vyzývavá krása, rafinovanost, nevinnost i perverzní voyeurské fantazie. Filmaři už se sexu ve filmu nebáli, a tak dala 80. léta vzniknout řadě kultovních ženských erotických symbolů.

Marek Čech
Filmy a seriály
Rozklad údajně stabilního nanomateriálu hrozí znečištěním životního prostředí

Rozklad údajně stabilního nanomateriálu hrozí znečištěním životního prostředí

** Grafitický nitrid uhlíku je považován za velmi perspektivní nanomateriál v mnoha oborech lidské činnosti ** Nejnovější studie ale zpochybnila jeho údajnou vysokou stabilitu a odhalila jeho citlivost k rozkladu světlem ** Autoři studie odměněné prestižní vědeckou cenou varují před unáhleným zaváděním nanomateriálů do praxe

Jaroslav Petr
NanotechnologieMateriálChemie