Elektrický Volkswagen ID.3 bude vydávat specifický umělý zvuk. Poslechněte si, jak zní

Již od července 2019 Evropská unie rozhodla, že všechny nově registrované elektromobily musí za jízdy vydávat uměle vytvářený zvuk (tzv. sytém AVAS). Cílem je samozřejmě bezpečnost, jelikož pomalu jedoucí elektrické auto je sotva slyšitelné a zejména v městském provozu se tímto zvyšuje riziko kolize s chodci a cyklisty.

Určitý zvuk bude tedy vydávat i novinka Volkswagenu, hatchback ID.3, jehož prodeje začnou v polovině příštího roku. Nově pak VW oznamuje, že svým „zvukovým designem“ bude ID.3 nejen upozorňovat na sebe, ale i samotnou značku. Elektromobily značky VW tedy bude možné rozpoznávat i sluchem, podle jejich zvuku. 

Téměř nehlučný elektrický pohon nabízí velký potenciál pro kompozici specifického zvukového designu značky. „Zvukem dostává elektromobil vlastní hlas, který můžeme sami komponovat zcela nezávisle na mechanickém hluku,“ uvedl Klaus Bischoff, šéfdesignér VW. Jak bude nové ID.3 znít, to si ostatně můžete poslechnout na tomto odkazu.

Jestli se jedná o kdovíjak specifický zvuk, to je zřejmě na osobním povážení. Asi však nebudeme daleko od názoru většiny, že ID.3 zní „prostě jako elektromobil“. Na zvuku přitom s VW spolupracoval skladatel a hudební producent Leslie Mándoki. 

Syntetický zvuk systému AVAS (Acoustic Vehicle Alerting Systems) budou modely rodiny ID. vytvářet jak při rozjezdu, tak i během jízdy až do rychlosti 30 km/h nebo při couvání. AVAS je slyšitelný v okolí vozidla i v jeho interiéru. Uvnitř vozu je zvuk vždy přítomný v různých intenzitách v závislosti na rychlosti jízdy a poloze pedálu plynu. Po překročení výše uvedené rychlosti se do popředí dostává hluk od podvozku a aerodynamický hluk. 

Článek připravila redakce Autorevue.cz

Diskuze (25) Další článek: Nový Xbox odhalen! Jmenuje se Series X a vypadá hodně jinak. Uvnitř tepe AMD

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,