michal121
28. 1. 2024 • 14:26

Evropa je poslední místo na planetě, kde se tomu psychopatovi daří. Asii má Čína, Afrika nemá prachy, stejně jako Jižní Amerika a USA snad kromě Kalifornie Muskovi na ty jeho bateriový auta zvysoka s3re. A jakmile definitivně skončí green deal v podobě, jak si to naplánovali zelený fanatici a skončí dotace, pak Musk skončí i v Evropě. No a pak mu nezbyde nic jinýho, než sednout do jedný z těch svejch plechovek, co zatím jen vybuchujou a odletět někam do hlubokýho vesmíru, doufejme, že do toho úplně nejhlubšího.

Petr Ježek
24. 1. 2024 • 16:49

Věřím pouze té statistice, kterou jsem si sám zfalšoval.

peter.mlich
peter.mlich
23. 1. 2024 • 13:39

mne napadlo, jestli by treba neslo vyuzit technologie k asistovanemu rizeni.
Treba, kdyz je nekdo opily, auta dneska blokuji odjezd. ale mohl by fungovat asistent-clovek na dalku, ktery by to odridil. Dneska tam musi prijet muz na misto.

Jirka36554823
Jirka36554823
23. 1. 2024 • 8:08

mě je jedno jestli e auto nebo ne, ale je třeba dát čísla do kontextu. Tesly se prodalo 209tis, to to odpovídá 8. místu z roku 2015 = Opel Astra.Pravda je, že zelená politika zavraždila obchod s auty tak, že prodeje se propadly. V 2015
byl na prvním místě VW Golf s 776tis prodaných vozů, tedy téměř 4x více než vítěz letos.Takže vítězství za cenu uškrcení zbytku trhu, smutné paní uršulo fon jelen...

JackBrno
20. 1. 2024 • 19:21

Statistiky jsou krásné, protože si je člověk může ohnout přesně tak, jak se mu to zrovna ideologicky hodí 🙂 A tohle je dokonalý příklad. A proč je toto zrovna ukázková manipulace? No jednoduše proto, že solidních EV aut s dobrou pověstí je na trhu velmi málo, jsou to v podstatě jen jednotky typů, ze kterých Tesla výrazně vyčnívá cenou, parametry i nekritičností ortodoxních fanoušků. A proti tomu stojí vyšší desítky, možná až stovky různých typů spalováků, ze kterých žádný model nijak závratně nevyčnívá, tudíž tam se popularita dělí mezi ty desítky typů a tím vzniká mnohonásobný handicap. Spíš by to chtělo srovnání počtu prodejů všech spalováků vs. všech EV aut a ještě z těch statistik vyřadit flotilové nákupy korporátů 🙂 Pak by ty statistiky vypadaly o dost jinak. Tím ovšem nijak nesnižuji zásluhy Tesly na propagaci EV aut.

Jozef Lenin
20. 1. 2024 • 16:29

Ja si pockam na novy model, pry jiz pristi zimu - https://www.rouming.cz/roumingGIF.php...
Za dotace se to prodava... Taky kdyz k tomu zavedes povinnost pro statni organizace, samospravu, firmy nakupovat EV tak je logicke ze casem bude nejake EV prvni. Pindulin to samozrejme s jeho 5ti roky ZS nepochopi...

Tom K.
20. 1. 2024 • 10:27

Proč se neustále v diskusích u EV mobility vyskytují výhradně točvolanti, kteří na to zjevně nemají a závistí by nejraději pukli?Už v elektrických motorkách je z čeho vybírat dneska, dokonale tiché stroje s brutální akcelerací. To ani nezmiňuji čím dál populárnější (a točvolanty nenáviděné) elektrokoloběžky, různé longboardy, unicycles apod. A to, že v elektroautech vítězí Tesla dlouhodobě čistě z pohledu uživatele je prostý fakt.Ukazuje to na naprosto zatuchlé vody "tradičních" automobilek, které by nejraději neinovovaly vůbec a podle toho to tady taky dlouhé dekády vypadalo. Pak jim do toho šlápl Musk se svou Teslou a člověk se nestačí divit, jak se najednou ledy hýbou. Samozřejmě zelenou politiku a nesmysle okolo neřeším, je jasné, že na zániku spalovacích motorů se bude chtít opéřit nejeden psychopat s (ne)mocí. Máte co jste si navolili ve volbách, ale já vám věřím, že příště už zvolíte správně a bude to naprosto dokonalé po všech stránkách.Mimochodem, auto nevlastním vůbec, mám své elektrokoloběžky a další věci na baterie, baví mě to mnohem více než koukat na semafory a konstantně se bát o život, protože většina točvolantů si naprosto neuvědomuje, jakou zbraň se to (mnohdy marně) snaží ovládat. Kolik že to denně havaruje točvolantů dneska?

Jamil
20. 1. 2024 • 10:08

V roku 2023 vyrobil BYD viac ako 3 milióny nových elektrických vozidiel, čím čínsky gigant prekonal Teslu v produkcií už druhý rok po sebe. Produkcia Tesly v Ázii počas prvých troch štvrťrokov 2023 bola 1,35 milióna áut. Tesla ešte nezverejnila údaje za celý rok v Ázii. V roku 2022 Tesla vyrobila 1,37 milióna vozidiel, v porovnaní s 1,88 miliónmi vozidiel, ktoré vyrobil BYD.
https://akcie.sk/byd-vs-tesla-byd-v-roku-2... ...

vzach
20. 1. 2024 • 8:30

Že se nějakého modelu prodalo víc než jiného, je možná senzace. Ale je pravděpodobné že celkově se ve stejném období prodalo daleko víc nových spalováků, než elektromobilů, když se to vezme bez ohledu na konkrétní značku a model.

Richard Vacek
20. 1. 2024 • 6:45

Stačí tady nastavit správně dotace, tam zase zavést další daň a i voda poteče do kopce.
Že to je nesmysl, který všichni zaplatíme, je vedlejší.

Mi Chal Ficus
Mi Chal Ficus
20. 1. 2024 • 5:49

Není se co divit. To jen u nás jsou fosilové v převaze. Každej den to vidím u ONO, jak ve vidině lacinýho pohonu, neváhají čekat ve frontách, aby slastně mohli odevzdat 70% daně z PHM státu... No nekup to,když je to tak levný..... Spousta méně hloupých, si na svý poskakování kolem komína už zakoupila EV, a tankuje doma u zásuvky, popř i používá FVE. Zatím ICE plniči eráru platěj, horší by to bylo, až budou mít všici EV, kdo tam nasype ty miliardy....

Jan K
20. 1. 2024 • 0:29

Nevím, proč by elektrická auta měla mít nabíječky na těch nejlepších parkovacích místech u supermarketů - proč to prostě nedají někam na nejvzdálenější okraj?
Takže si tam se svým dvoulitrovým benzínem vždycky s gustem stoupnu. Zrovna tak, jako si vždycky s gustem stoupnu na místa označená kočárkem. Nevím, proč by měli být jakkoliv zvýhodňováni lidé, kteří netrpí žádným hendikepem, a svoji situaci si dobrovolně zvolili.
Elektrická auta jsou mi apriori u p*dele, považuji to za výstřelek pro boháče, lidi, kteří si to mohou dovolit, nebo naopak lidi, kteří jsou z finančně-praktického hlediska retardovaní a mají potřebu utratit všechny své peníze za módní výstřelek. Nahání mi to vítr jen v tom smyslu, že to některá z našich budoucích woukáčích uvědomělých vlád zavede povinně. Na druhou stranu mě utěšuje fakt, že Piráti skončili celkem přesvědčivě ve volbách v poměrně vyfakovaném stavu, takže asi Češi úplně vypláchnutí taky nebudou.

Petr Zaloha
19. 1. 2024 • 21:46

Gratuluji Tesle k nejprodavadejsimu autu Tesla Y za rok 2023 v Evrope. A zrejme i celosvetove. Tesla auta jsou nejlepsi. Muzu osobne potvrdit. A odpurci EV se muzou akorat posr@t.

Ev Lo
19. 1. 2024 • 21:43

Ještě trochu otázka jestli si to od tesly nekoupila třeba tesla aby to vypadalo, že se prodávaj.

Martin Prokop
Martin Prokop
19. 1. 2024 • 21:26

V tom případě jich bude na silnici nejvíc.... nebo je to krapet jinak?

Pindulin
19. 1. 2024 • 20:40

Gratuluji Tesle. Kdo se o to zajima, tak uz to davno tušil. Strašně jsem se tesil, az nam to sem napisou a ja se budu moci v diskuzi vysmat těm "chytrým" lidem, co stale kupuji fosilní auta.
Ja chapu, ze si nekdo koupi ojete auta za statisíce, ale koupit dnes nove auto za milion a vic s fosilním motorem muze jen nekdo, kdo se o auta vůbec nezajímá a s kalkulačkou to neumí. Navíc si to stačí jen vyzkoušet a i těm pomalejším to dojde.

pcwifi
19. 1. 2024 • 20:19

no... takovyho odpadu az to doslouzi... a kolik % toho pujde vubec zrecyklovat cinskymi popr. indickymi detmi... stejny pocet spalovaku nenadela tolik škod... 🙁 😁

Samanthea N (Samanthea Nováková)
19. 1. 2024 • 19:35

Byly velké dotace, které ale z říjnu skončily. Zajímavé je, že se nikde nezmiňuje Q4.Mimochodem asi příští měsíc si půjdu objednat nové auto. A protože chci spolehlivost, dlouhý dojezd, pohodlí, zábavu a podobně, bude to auto s benzinovým motorem, možná hybrid, ale o tom rozhodne cena a výdrž baterek a taky složitost výměny.

Katikakus
Katikakus
19. 1. 2024 • 19:05

To se nám to prodává, když nám to lidi dotují...