Evropa je poslední místo na planetě, kde se tomu psychopatovi daří. Asii má Čína, Afrika nemá prachy, stejně jako Jižní Amerika a USA snad kromě Kalifornie Muskovi na ty jeho bateriový auta zvysoka s3re. A jakmile definitivně skončí green deal v podobě, jak si to naplánovali zelený fanatici a skončí dotace, pak Musk skončí i v Evropě. No a pak mu nezbyde nic jinýho, než sednout do jedný z těch svejch plechovek, co zatím jen vybuchujou a odletět někam do hlubokýho vesmíru, doufejme, že do toho úplně nejhlubšího.
Věřím pouze té statistice, kterou jsem si sám zfalšoval.
mne napadlo, jestli by treba neslo vyuzit technologie k asistovanemu rizeni.Treba, kdyz je nekdo opily, auta dneska blokuji odjezd. ale mohl by fungovat asistent-clovek na dalku, ktery by to odridil. Dneska tam musi prijet muz na misto.
mě je jedno jestli e auto nebo ne, ale je třeba dát čísla do kontextu. Tesly se prodalo 209tis, to to odpovídá 8. místu z roku 2015 = Opel Astra.Pravda je, že zelená politika zavraždila obchod s auty tak, že prodeje se propadly. V 2015 byl na prvním místě VW Golf s 776tis prodaných vozů, tedy téměř 4x více než vítěz letos.Takže vítězství za cenu uškrcení zbytku trhu, smutné paní uršulo fon jelen...
Statistiky jsou krásné, protože si je člověk může ohnout přesně tak, jak se mu to zrovna ideologicky hodí 🙂 A tohle je dokonalý příklad. A proč je toto zrovna ukázková manipulace? No jednoduše proto, že solidních EV aut s dobrou pověstí je na trhu velmi málo, jsou to v podstatě jen jednotky typů, ze kterých Tesla výrazně vyčnívá cenou, parametry i nekritičností ortodoxních fanoušků. A proti tomu stojí vyšší desítky, možná až stovky různých typů spalováků, ze kterých žádný model nijak závratně nevyčnívá, tudíž tam se popularita dělí mezi ty desítky typů a tím vzniká mnohonásobný handicap. Spíš by to chtělo srovnání počtu prodejů všech spalováků vs. všech EV aut a ještě z těch statistik vyřadit flotilové nákupy korporátů 🙂 Pak by ty statistiky vypadaly o dost jinak. Tím ovšem nijak nesnižuji zásluhy Tesly na propagaci EV aut.
Ja si pockam na novy model, pry jiz pristi zimu - https://www.rouming.cz/roumingGIF.php... Za dotace se to prodava... Taky kdyz k tomu zavedes povinnost pro statni organizace, samospravu, firmy nakupovat EV tak je logicke ze casem bude nejake EV prvni. Pindulin to samozrejme s jeho 5ti roky ZS nepochopi...
Samozrejme. Úplná brnkacka. Napíš do VW prečo to nezvládli napr. oni.
VW vyrabi auta v EU, maji tady odbory, 2 mesice dovolene a podobne socialni jistoty. Tesla vyrabi v US kde tyhle socialni zalezitosti nejsou. Tudiz muzou vyrabet levnejc. Tesla ma naskok z pohledu marketingu, atd. Staci, nebo potrebujes vice?
Nestačí, lebo očividne nevieš, kde sa Model Y vyrába.
tak si nastuduj rozdil mezi montovnou a vyrobnou... model S nebo long range modely se montuji taky v EU? Misto psani na zive radsi jdi podojit ovce...
Pobavilo. Odborník sa hneď pozná.
Model Y se vyrábí kousek od Berlína. A to pěkně od píky.
Je to tak, ale taky jen vyrábí v Austinu, ve Fremontu a Šanghaje.
Ale ty se tady nedováží. Nedávalo by to smysl už jenom kvůli clu.
I pět let zakladky mi stacilo na to, abych pochopil, ze EV je lepší auto. Problem je, ze většina lidí to zatim nepochopila ani s dochozenou základkou. Uznavam jen ty, kterým se to nelíbí, ale budu hejtovat lidi, co pisou vymyšlené lži a hoaxy, ktere se šíří éterem od lidí jako Filip Lopata Turek a podobní.
Lepší v čem? Souhlasím s tím, že jde o auto velmi dokonalé z mnoha a mnoha hledisek, ale jelikož jsem asi vychodil více tříd než Vy, tak se snažím narozdíl od Vás na věc koukat objektivně. Eauta udělaly ohromný pokrok, ale za cenu masivních dotací a doslova brutální a zvrácené ekopolitiky. Mají totiž stále jeden velký megaproblém, který dokud bude trvat, bez politiků nemají tato auta šanci přežít. Mám na mysli baterie, Jejich reálnou životnost, a to zejména při rychlonabíjení, dále tragickou ztrátu hodnoty (až neprodejnost) v krátkém čase a v neposlední řadě megakomplikace s nabíjením. A to jsem nezmínil další, pro Vás zřejmě věc nepodstatnou. Jde o auta bez jakýchkoliv emocí, která degradují řidiče na pouhého pasažéra. Brrrr. Až mi z té představy běhá mráz po zádech.
Klasicka kombinace hoaxu a domněnek. Baterie problém nemají a jejich cena u ojetin je naopak vyšší, jak stejně stary model se spalovacím motorem. Co klesá rychle jsou předražené špatně udělané SUV, ale to klesa na cene i s jakýmkoli jinym výkonným motorem. Zbývá jen to nabíjení a pokud bych se teda učil tak dobre jako ty a bydlel v panelaku, tak bych se musel zamyslet a změnit způsob používání auta. Nabíjet se da fakt uz všude. Problem vidim tam, kde se auto pouziva jednou za 14 dnu. To je opravdu problem a tam je elektromobil špatná volba.
To nevymyslis, hotove perpetum mobile... starsi baterie budou dle pindulina drazsi... to fakt nevymyslis... a tohle ma volebni pravo.
Bylo by fajn napsat, v čem konkrétně je lepší 😉 Jinak to je jen bezobsažný výkřik technologického nadšence.
Vam tece nadrz, ze ujede mene a mene?
Jistě, naposledy to pochopilo vedení autopůjčovny Hertz a prodává 20 tisíc elektrokrámů a nahrazuje je spalováky🙂
Kdybys četl víc než jen titulky, tak bys pochopil, proč je prodává a že to jsou EV (jakožto typ pohonu) v prodeji nehrálo žádnou roli.
Tak já sem asi četl něco úúúplně jiného, než Ty...Ano, mohly za to baterky a nezájem zákazníků.
Proč se neustále v diskusích u EV mobility vyskytují výhradně točvolanti, kteří na to zjevně nemají a závistí by nejraději pukli?Už v elektrických motorkách je z čeho vybírat dneska, dokonale tiché stroje s brutální akcelerací. To ani nezmiňuji čím dál populárnější (a točvolanty nenáviděné) elektrokoloběžky, různé longboardy, unicycles apod. A to, že v elektroautech vítězí Tesla dlouhodobě čistě z pohledu uživatele je prostý fakt.Ukazuje to na naprosto zatuchlé vody "tradičních" automobilek, které by nejraději neinovovaly vůbec a podle toho to tady taky dlouhé dekády vypadalo. Pak jim do toho šlápl Musk se svou Teslou a člověk se nestačí divit, jak se najednou ledy hýbou. Samozřejmě zelenou politiku a nesmysle okolo neřeším, je jasné, že na zániku spalovacích motorů se bude chtít opéřit nejeden psychopat s (ne)mocí. Máte co jste si navolili ve volbách, ale já vám věřím, že příště už zvolíte správně a bude to naprosto dokonalé po všech stránkách.Mimochodem, auto nevlastním vůbec, mám své elektrokoloběžky a další věci na baterie, baví mě to mnohem více než koukat na semafory a konstantně se bát o život, protože většina točvolantů si naprosto neuvědomuje, jakou zbraň se to (mnohdy marně) snaží ovládat. Kolik že to denně havaruje točvolantů dneska?
Toč-toč-kolotoč.Co je to ta "správná volba", SPD+STB?Dlužena, co chce postavit mírovou dálnici? Nebo pučista z úsvitu? Zdržovat hlasování o koresp. volbě je vskutku sázka na blbost. Mám pocit, že naše drahá(opravdu skutečně) opozice svý voliče stihne přesvědčit, že lepší k volbám nechodit.😀😀😀Mimochodem EM nikdo z nich nikdy nepodporoval. Naopak!
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 1. 2024 11:16
Korespondenční volba je nejdůležitější vec, kterou teď opozice řeší. Ještě aby ne, kdyz to hybe žluči kdejakemu lopata duchodci. A vzhledem k tomu, ze je volí ti nejpomalejší duchodci, tak je to presne to, co maji delat v demokracii pro svoje voliče. Ze je to blbost, na tom nesejde.
Pokud nenávidí svá vnoučata žijící po světě, pak zajisté.
Oni ti duchodci to vubec nechapou. Jim to rekla mana v retezcovem mailu tak to je pravda. Moje mati taky prisla s tim ze co maji co volit lide co tady neziji. Rikam ji ze by se to tykalo i mne protoze zijem v zahranici. A ona ze ne ze mne se to netyka. Ona vubec nechape o cem to je. A to byla kdysi chytra zenska.
Přesně. Nepochopil jsem, proc si evropské automobilky mysli, ze budu cely den pracovat s moderním softwarem, pouzivat moderni iphone, doma budu mít chytrou domacnost a pak sednu do auta co displayem pripomina Symbian ve stare nokii.
taky nechápu, když by třeba cílili na lidi co spyware nemilují, ale to taky ne, takže mají jen trapné kopie tesly, ale je to jejich boj
"Naprosto tichá motorka" je v provozu extrémně nebezpečná, na to bych jako motorkář nevlezl, možná na okruhu. Motorku musí okolní řidiči slyšet.
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 1. 2024 12:23
Větší kravinu jsem dlouho nečetl. Asi bdueš ten co v Praze budí celé bloky domů. Okamžitě zakázat hlučné motorky, snad to bude brzy.
Větší kravinu si nečetl a proto automobilky vyvíjí umělý zvuk pro EV z důvodu bezpečnosti chodců. A podobně to máš s motorkou. Každý motorkář ti to řekně. A opravdu nejsem ten motorkář, co si dá na moto nehomologovaný vejfuky, co dělají rambajz, neboj.BTW, když máš takový "znalosti" a přesvědčení, na jaký motorce jezdíš? Vsadím se, že na žádný.
Ten umely zvuk mi tak trochu prijde, jako sveho casu povinnost, aby pred autem bezel clovek s praporkem 🙂
No mě ne. Už třeba kvůli slepcům třeba. Dneska už každý EV tím musí být vybaveno a do 20km/h emitovat nějaký zvuk.
Mel jsem hybrid bez zvuku a musim rict, ze bylo fakt otravny vyparkovavat, protoze dost lidi netusilo, ze chcete jet.
Ty bláho, jezdím už asi 40let a nevidomého jsem potkal snad jednou a to šel po chodníku.
To záleží na tom, čím kdo jezdí. Loni jsem viděl jednoho pána s bílou holí nastupovat do autobusu MHD, a sedl si hned na sedadlo vedle řidiče, který mu kvůli tomu otevřel přední dveře. Zřejmě pracoval jako ajťák, aspoň podle toho, jaké problémy řešil cestou, když s někým pořád telefonoval. Asi nejzajímavější bylo, jak hledal a vytáčel číslo na dotykovém telefonu - jednou rukou ho držel jedním rohem u ucha, a prsty druhé ruky jezdil po tom úplně černém displeji.
ty bláho, a já je potkávám skoro furt. Dokonce kvůli nim celý město vybavilo akustickýma majáčky na přechodech. Ale vidím, že udělali chybu, nejdřív se měli poradit s tebou a ty bys jim to ze své životní zkušenosti odborně rozmluvil 😃
No a ja bych motorky, ktere musi okoli slyset, treba vubec nepoustel do mesta 😀
Jo, a tramvajím bys zakázal zvonit. Lepší, když zcela potichu smetou někoho, kdo si jich nevšimne. Ideální je "stealth" tramvaj. Nechápu, že Vám nedochází, že je třeba přijíždějící vozidlo nějak slyšet.Nebráním dementy, co si vykuchají vejfuk.
Tak tramvaj nezvoni zbuhdarma, narozdil od rvoucich motorek. Ale jinak, co me se tyka, tak v Praze to preferovani tramvaji koneckoncu taky moc nechapu. Prijde mi nesmyslne.
Řvoucí motorky taky nemám rád, ale většina motorek neřve, většina motorek jsou vlastně kurýři, mopedy. Z hlediska bezpečnosti je lepší, když motorka vydává nějaký zvuk, protože když tě řidič auta neslyší, nemusí tě zaregistrovat a sejme tě.
Emotorku si nikdy žádný skutečný motorkář nekoupí.
No a co. Je to jejich vec.
Přesně tak. A nemusí se zdalerka jednat o slepce, jak se píše níže. Stačí, když jdu po stezce pro chodce a cyklisty a pokud za mnou pumpikář nezazvoní (a to nikdo nedělá), tak vůbec nemám tušení, že je za mnou a zjistím to, až když mě míjí. A to je na stezkách poměrně ticho. Je to nepříjemný a v provozu si to neumím představit, lidi jsou zvyklí na tu zvukovou odezvu. Není to pro současnou populaci normální, aby okolo jezdili auuta, motorky atd a nebyly slyšet.
A ty cim tocis v ele? nemas volant?
Až mi povieš ako na tej elektrokolobezke prejdem 300 km v suchu a teple s výbavou alebo čo i len 8 km na strelnicu s puškou a par stovkami nábojov beriem.Alebo stačí aj so psom do lesa a späť s plným košíkom hríbov
Skutečný nadšenec do motorek by si nikdy nekoupil bezpohlavní ešrot bez zvuku a jakýchkoliv emocí.
To vypadá, že jsi přijel z kurzu vymývání hlav, protože takhle lhát, může jen specialně školený jedinec.
V roku 2023 vyrobil BYD viac ako 3 milióny nových elektrických vozidiel, čím čínsky gigant prekonal Teslu v produkcií už druhý rok po sebe. Produkcia Tesly v Ázii počas prvých troch štvrťrokov 2023 bola 1,35 milióna áut. Tesla ešte nezverejnila údaje za celý rok v Ázii. V roku 2022 Tesla vyrobila 1,37 milióna vozidiel, v porovnaní s 1,88 miliónmi vozidiel, ktoré vyrobil BYD.https://akcie.sk/byd-vs-tesla-byd-v-roku-2... ...
No a co tím přesně chceš říct? POlovina aut vyrobených BYD jsou hybridy.Nejprodávanější BYD elektromobil je hybrid Qin Plus.Za rok 2023 Tesla prodala 1,8M aut a BYD 1,6M čistě elektromobilůhttps://www.nytimes.com/2024/01/01/business/byd-2... ...
Názor byl 2× upraven, naposled 20. 1. 2024 10:57
Hybrid nemôže jazdiť na elektrinu?Ale to som nechcel. Chcel som len napísať, že BYD preš ťal Teslu.
BYD byla vždy větší automobilka než Tesla. Od roku 2018 Tesla prodává více elektromobilů než BYD a to platí dodnes, protože hybridy nejsou plnohodnotné elektromobily, protože mají spalovací motor.
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 1. 2024 13:38
Že se nějakého modelu prodalo víc než jiného, je možná senzace. Ale je pravděpodobné že celkově se ve stejném období prodalo daleko víc nových spalováků, než elektromobilů, když se to vezme bez ohledu na konkrétní značku a model.
Pravdepodobne?
Já myslím že jisté. Stačí se podívat na druhé místo...😉
To je predsa úplne jasne každému.
Podivej do diskuze, vetsina lidi fandí spalovakum. Nedivim se, mani atrach a nechteji nic menit. Pocita se s tim, ze se to kolem roku 2030 zlomí a pak bude trvat další roky, nez se vozový park obmění.Osobně si myslím, ze to bude dříve, protože provozovat spalovací auto bude finančně hodně náročná sranda a EVecka za par korun budou dostupná všem. Elektromobil ma navic jednu vyhodu a to ze je lepší. Staci jen vic ojetin a pak se to zlomí.
Já bych dal přednost teleportaci. Tedy za předpokladu, že by byla bezemisní, energeticky méně náročná, než provoz aut či elektromobilů, a kdyby při ní nehrozilo, že se člověk při přenosu může zkřížit třeba s mouchou ... 😉
Každej nemůže být rozumbrada Pindulín. Ale třeba má naopak selský rozum a koupí si auto, které nebude mít problém natankovat ráno při odjezdu z přeplněného sídliště a po 8i letech ho prodá za stále slušný peníz. Narozdíl od rozumbrady, který ten oježděný e-šrot bude nabízet za zlomek původní ceny.
Cisty kokot, ev za par korun, a preto sa predavaju o polovicu drahsie aj s dotavcou, ako spalovak kokote otvor hlavu a vyber si to hovno!
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 1. 2024 18:51
Hovoril Venca pri pive?Daj príklad toho spalovaka. Nech sa poučíme čo sme si mohli kúpiť.
Jen naprosto ubohý jedinec musí naprosto zbytečně v jednom komentu použít více jak dvě sprostá slova.
Ono to dneska tak nevypada ale jednou si budes moci vybrat bud spalovak s dojezdem 800 km nebo eltroauto s dojezdem 400km ale za tretinu ceny toho spalovaku. A za polovinu dostanes eauto s dojezdem 900 km. Co si vyberes?
Jasné lebo každý býva v rodinnom dome so zásuvkou.Či ako si predstavuješ nabíjanie trebárs v historických centrách? Alebo keď sústava kolabuje už dnes keď ľudia prídu podvečer z práce a zapnú šporák, práčku apod?A keď večer prídem z roboty a nabíjacie stojany na sídlisku (ak by boli) obsadene mám o druhej v noci zabúchať susedovi na dvere že už má nabité a chcem si nabiť aj ja?
Rozdíl mezi denní maximem a nočním minimem spotřeby je 1500 až 2000 MW. Tím se dá pár aut nabít, nemyslíš? https://www.nazeleno.cz/energie/energetika/elektr... ...
Zhruba 1/7 potrebneho
Nemohl bys tento "argument" podpořit nějakým vysvětlením? 😀😀😀😀500 000 elektromobilů to za hodinu nabije na 15 km jízdy.
Vzhledem k tomu, že odkazovaný článek je z r. 2010, a ty grafy v něm obsahují ještě starší datumy, pak by asi v té první větě nemělo být "Rozdíl ... je ...", ale "Rozdíl ... byl ...". Nejspíš se to v letech Covidových omezení, a pak následných růstů cen energií mohlo trošku změnit? 😉
Nevím proč by se z principu měl nějak dramaticky měnit rozdíl mezi denní a noční spotřebou. A je tam i odkaz na Energetický regulační úřed, kde by to mělo jít dohledat. https://eru.gov.cz/energetika-v-cislech...
Tak třeba tato zpráva "Roční zpráva o provozu elektrizační soustavy ČR pro rok 2022" je dost vyčerpávající. Denní maxima a minima jsou až u konce, jinak jsou zajímavé přeshraniční toky a ještě například ztráty v přenosové soustavě. B-]https://eru.gov.cz/sites/default/files/obsah... ...
Stačí tady nastavit správně dotace, tam zase zavést další daň a i voda poteče do kopce.Že to je nesmysl, který všichni zaplatíme, je vedlejší.
Ako vidíš nestačí. Musí prísť až niekto “cudzí” z U.S. a ukázať ako sa robia elektrické auta. V U.S. majú tiež dotácie 7500USD. A dosiahla tam najaka európska automobilka nieco podobne? V čine to iste.
Hloupost je dovazet od agresivnich statu ropu a financovat jim zbrane nebo lyzarske sjezdovky v pousti. Elektrinu si umime vyrabet doma, casto bez pohybu jedineho kolecka a navic to nesmrdi. Vsechny penize za ropu zustanou v nasi ekonomice a bude lip.Na provoz EV je potreba mala FVE s plochou 10m2. Takova mala FVE vyrobi rocne tolik elektriny, na kterou EV ujede 10.000 - 15.000 km/rok.
Teda pokud chcete jezdit jen od května do srpna a navíc jen v noci, protože přes den budete mít to vaše e-auto pod fv panely.
A co je lepší? Vyrábět si vlastní elektřinu pro auto od května do srpna a zbytek si brát z klasických zdrojů (jádro, tepelky, vodníci, atd.) nebo být závislý s ropou na východní benzínce s atomovkou nebo na chodících prostěradlech s ručníkem na hlavě po celý rok?
Kde se v CR vyrabi solarni panely? Kde tezime kobalt, lithium, bauxit...? Cely green deal je o tom, ze posilame velkou cast HDP do Ciny, Ruska, USA a "sobestacnost" v nedohlednu.
Tak zacni u sebe, s tou sobestacnosti, kdyz myslis ze je vyhodna. Mas kravu/? Pestujes si brambory? Chovas kraliky? 😀
Spatne vlakno?
A? Tohle jsou věci, které potřebuješ na výrobu, ne provoz. A většinu z toho se dá těžit mimo Čínu, Ruska. USA mi nevadí, to jsou naši spojenci.Primárně nejde o absolutní nezávislost, to dneska nejde nikde, ale minimalizaci závislosti (když budeš odebírat většinu plynu z Ruska a nemáš náhradní cesty, tak z běžné obchodní komodity se stává geopolitická zbraň).,
Lepší je to, co ukáže trh. Samozřejmě bez dotací a trestání "fosilů".
Tak především by to chtělo přestat dotovat fosily. 😀
..ale trochu jsi zapomněl napsat, že jenom někdy. Proč takovým jako Vy vždy chybí i jen minimum objektivity?
Není se co divit. To jen u nás jsou fosilové v převaze. Každej den to vidím u ONO, jak ve vidině lacinýho pohonu, neváhají čekat ve frontách, aby slastně mohli odevzdat 70% daně z PHM státu... No nekup to,když je to tak levný..... Spousta méně hloupých, si na svý poskakování kolem komína už zakoupila EV, a tankuje doma u zásuvky, popř i používá FVE. Zatím ICE plniči eráru platěj, horší by to bylo, až budou mít všici EV, kdo tam nasype ty miliardy....
Kto asi? Ľudia predsa aby politici zase mohli plytvať.
Buď za nás fosily rád. Právě z našich daní ti dotujeme elektrovehikly...Spíš se boj co bude až fosilové budou historií. Copak se stane? 🙂Nic, pa, jedu na ONO.
Si jako myslíte, že až si ty vaše elektro vozítka nakoupí třeba třetina populace, tak vám vláda pořádně nenapálí elektřinu, jo? Dopadne to nejspíš tak, že auta budou mít speciální zásuvky se značně zvýšeným tarifem a jakákoliv manipulace s nimi bude prohlášena za trestný čin. Nabití auta pak vyjde dráž než natankování.
Jo, jednoduše se dá dopočít, že spotřební dan na elektřinu do auta, aby to bylo ekvivalentní normálnímu spalováku, by měla být tak 3,50-4kč/kWh
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 1. 2024 12:25
A vlády sa toho budú držať hej? Vieš že DPH bola zavedená na obnovu ekonomiky po 2. svetovej vojne?Koľko rokov to máme po vojne a celkové daňové zaťaženie len rastie a rastie? Vieš že 2/3 života robíš na štát? Prečo by sa to s elektro picovinami malo zmeniť?
Nevím, proč by elektrická auta měla mít nabíječky na těch nejlepších parkovacích místech u supermarketů - proč to prostě nedají někam na nejvzdálenější okraj?Takže si tam se svým dvoulitrovým benzínem vždycky s gustem stoupnu. Zrovna tak, jako si vždycky s gustem stoupnu na místa označená kočárkem. Nevím, proč by měli být jakkoliv zvýhodňováni lidé, kteří netrpí žádným hendikepem, a svoji situaci si dobrovolně zvolili.Elektrická auta jsou mi apriori u p*dele, považuji to za výstřelek pro boháče, lidi, kteří si to mohou dovolit, nebo naopak lidi, kteří jsou z finančně-praktického hlediska retardovaní a mají potřebu utratit všechny své peníze za módní výstřelek. Nahání mi to vítr jen v tom smyslu, že to některá z našich budoucích woukáčích uvědomělých vlád zavede povinně. Na druhou stranu mě utěšuje fakt, že Piráti skončili celkem přesvědčivě ve volbách v poměrně vyfakovaném stavu, takže asi Češi úplně vypláchnutí taky nebudou.
Nejdřív tě budou znevýhodňovat, potom tě za spalovák oškubaj a nakonec ti ho zakážou úplně 😀 Víc dalších jako jsi ty prosím, Evropa hledá sponzory zelené ideologie a ty jsi přesně ten koho potřebují!!!------Když to ale vezmu logicky, tak nabíječky jsou tam, kde jsou připravený kabely a místa pro auta s kočárky jsou na takovém místě, abys s dětmi nemusel chodit daleko přes parkoviště. Protože existují i pomalejší spoluobčané co mají problém i s točením volantu... ale to ty víš moc dobře 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 1. 2024 00:48
Čím dál je jasnější že tvůj nick vlastně nickem není... 😁)))))))))... představa že elektrem jezdí důchodci a rodiny s dětmi 🙁________ k pláči.
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 1. 2024 08:46
Ted to nejak nechapu. Ja v tom vozim manzelku a dve malý deti, to je špatně?
Vy jste peknej...Stavět se na místa pro auta s malými dětmi je hezká bezohlednost.... To že mají rozšířené místo k stání má jednoduchý důvod. Ale to sobec jako vy nepochopí...
On ma svuj dvoulitr v deaslu to je proste machr ne?
Protože narozdíl od tebe emisemi nezabíjejí ostatní lidi na parkovišti. Magore.
Nevíš proč? tak já ti to řeknu. Buď nerespektuješ soukromý majetek supermarketu a nechováš se podle jejich pravidel, takže jsi mentalitou komouš, nebo respektuješ ostatní a tím podporuješ svobody každého.Nebo si prostě kretén, to je taky možný.
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 1. 2024 13:56
Až tak súkromný nebude keď tam chodia fizli pokutovať ak stojíš na jednom z 20 prázdnych kripl platzov ktorých je tam vždy po kokot.
Gratuluji Tesle k nejprodavadejsimu autu Tesla Y za rok 2023 v Evrope. A zrejme i celosvetove. Tesla auta jsou nejlepsi. Muzu osobne potvrdit. A odpurci EV se muzou akorat posr@t.
My jsme úplně v klidu, jen čekáme, až nadšenci automobilkám zaplatí vývoj a pak si to případně koupíme za normální peníze.
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 1. 2024 22:42
však dneska už jsou ev levnější než porovnatelné ice
Ne, teď platí to v daních všichni. Pak jdou dotace na nákup ele těm 5-10% bohatýrů z nás. A to se vyplatí.
Na to pozor, je tady dost prednaprdnutych boomeru 😀
Naopak... já je vyhledávám. Tolik zábavy za tak málo jinde nedostanu. Přirovnal bych to k tinderu v roce 2015 a kondomům ve slevě.
Že je tu sranda to můžu potvrdit 😀))))))))))))))))))
nevím jak to souvisí s EV, ale OK
Príď k nám na oravskú zimu, ako ďaleko zájdeš so zamrznutou batériou ktorou si musíš aj kúriť. A ako dlho ti ta batéria vydrží. Auto za 50 tisíc euro za 4 roky na odpis, nie ďakujem
V Nórsku majú cez zimu +20.
Nikdo Ti to nebere, ale představ si, že existují i lidé, kteří nehledají pojízdný a bezpohlavní počítač na čtyřech kolech, ale co možná nejjednodušší sofil bez většiny nesmyslných a poruchových vymožeností, který jim bez větších nákladů vydrží 15-25 let. Oni třeba i rádi hejbou tím klackem na podlaze a užívají si skutečnou radost z jízdy. Ten Tvůj zázrak už bude v té době 10 let po smrti.
A je ich stále menej a menej.
Ještě trochu otázka jestli si to od tesly nekoupila třeba tesla aby to vypadalo, že se prodávaj.
Pridi sa pozrieť napr. do Viedne. Sú vidieť na každom kroku.
a i v pohybu? :-O Jinak to nic moc nevypovídá, VW taky ty svoje krámy pronajímá téměř zadarmo jen aby byli v provozu, což je masakr, že ani jeho zaměstnanci to za mal ceny nechtěj ...ale tomu, že tesla je nejprodávanější auto klidně věřím, je to tím, že ty ostatní jsou ještě horší, ale to je logické, když jen kopírují teslu, tak nikdy nebudou lepší
Názor byl 2× upraven, naposled 19. 1. 2024 21:52
Sakra asi jina Vídeň, ted po treti projizdim od Hassenleitengasse a porad nic…asi jsou schovany
Tak určite.
Ne, fakt to neskupuje Tesla. Mozna to tak delaji se spalovaky. EV se prodavaji vyborne.
ostatní to tak nědělají možná, ostatní to tak dělaji stopro
Ostatní to tak dělají, ale z jiných důvodů než klamání státních statistik. Mají nasmlouvané odběry
No jasně. A ty prachy si asi tisknou, že?Tesla eviduje prodej až při dodání koncovému zákazníkovi. Narozdíl od tradičních automobilek, které prodej evidují při dodání dealerovi a nejednou se stalo, že dealer automaticky se slevou 30% prodává do bazarů aby se toho zbavil. Samozřejmě s požehnáním automobilky, která takhle generuje papírové prodeje.
no nevím přesně jak to funguje, předpokládám ta bude nějaká virtuální wholesale cena, pochybuji, že to prodavač opravdu kupuje, může to být jak píšeš
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 1. 2024 23:55
U Tesly ne. Ta neprodává dealerům.U tradičních automobilek to přesně takhle funguje. Nekupujou zákazníci, ale kupujou dealeři, kteří se stávají majiteli. Ti to samozřejmě nakupujou za nižší cenu. No a když automobilka potřebuje papírově udělat prodeje na konci nějaké fiskální sezony, tak auta prodává dealerům za extrémní slevy, jenom aby je udaly a ti to rovnou přeprodávají do bazarů s výraznýma slevama, protože bazarový trh je větší. Takže je možné si v bazaru někdy koupit z továrny dovezené auto jako "zánovní". Automobilky to tak dělají, aby si nemusely podkopávat ceny u běžných prodejů jenom protože potřebujou narychlo udat pár tisíc aut pro výkazy.
No. A skladujou to nekde na dvorku 😀
V tom případě jich bude na silnici nejvíc.... nebo je to krapet jinak?
Ano, krapet.
To je tim tupym bulvarnim titulkem.
Byl jsem v červnu v Portu a tesly tam jezdí běžně i jako Uber (2x mi to padlo na jízdu, jako základní cena Uberu, žádné premium atp). Doporučuju si všimnout, že píšou EU ne ČR.
Auta se obvykle nekupují na jeden rok, takže to bude jinak.
Nejcastejsi jmena, ktere dostavaji novorozenci, jsou Jakub a Eliska.Necastejsi jmena v populaci jsou ale Jiri a Jana.Vesmir je plny zahad.... 😀
To není záhada, při běžném vývoji děti nechápou ironii a sarkazmus cca do 8roku :)
Ona i ironie nebo sarkasmus se musi umet. jinak je z toho akorat vysvetlovani a trapas 😉
Gratuluji Tesle. Kdo se o to zajima, tak uz to davno tušil. Strašně jsem se tesil, az nam to sem napisou a ja se budu moci v diskuzi vysmat těm "chytrým" lidem, co stale kupuji fosilní auta.Ja chapu, ze si nekdo koupi ojete auta za statisíce, ale koupit dnes nove auto za milion a vic s fosilním motorem muze jen nekdo, kdo se o auta vůbec nezajímá a s kalkulačkou to neumí. Navíc si to stačí jen vyzkoušet a i těm pomalejším to dojde.
to prostě důsledek kopírování testly, furt jsou to nepovedené kopie, to i já tvrdím, že z nových aut je tesla nejlepší volba, ale dobrý auto to není, jen prostě ostantí jsou špatný kopienepřijde mě nijak divný, že si lidi koupí to nejmíň špatný, ale jediný co to způsobí jsou větší dotace pro automobilky co se "nesmí" nechat zkrachovatspíš je divný, že jsou ty ostatní až tak špatný, že si toho lidi všimnou
Názor byl 4× upraven, naposled 19. 1. 2024 22:00
Já říkal, že elektromobily jsou lepší. Ale o Teslách si to nemyslím... tak schválně, když jsou špatná, tak která jsou lepší a když se teda neprodávají, tak co je tam špatně? Ale ve stejné cenové kategorii.Život je změna a je pravda, že přechodem na elektromobily ubyde hodně pracovních míst okolo aut. Ale nová místa zase přibydou a trh se nakonec narovná. Jako jediný problém vidím v tom, že na nová místa jsou potřeba stále kvalifikovanější zaměstnanci. Což je výhoda jen pro ty šikovnější.
neumíš chápat co čteš
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 1. 2024 23:42
"nepřijde mě nijak divný, že si lidi koupí to nejmíň špatný"... takže chceš říct, že máš Teslu Y za nejlepší auto? Já tvůj komentář pochopil tak, že všechno to jsou špatná auta a tak jsem se nemohl dočkat, až mi napíšeš ta dobrá. Nicky si většinou pamatuju a tvý hejty na Teslu jsou tu pověstný. Ale když si myslíš, že Tesla Y je nejlepší auto, tak beru zpět. Budu hádat... máš Japonský auto? Že je to Subaru... že jo 😀😀
😀))))))))))))))))))))))))))))) hůstý 😀))))))))))))))))))))))))))
však to jsou špatná auta, velmi špatná, jen prostě ty ostaní, jak jen teslu kopírují, tak to mají ještě horší, no. To tak u těch kopií bývá, viz. kopie iphonenejlepší nový auto tesla X (Y když bereme v potaz cenu, resp. TCO) je no, pokud bereme EU trh, to je bohužel realita.A podle mě ano, mohou za to dotace, když by vag, gm, apod. zkrachovali, třeba by pak začali ostatní nabízet něco jiného než TRAPNÉ kopie tesly, ostatně taková tojota apod. mají v aziji v nabídce lepší auta.Nemám subaru.
Názor byl 9× upraven, naposled 21. 1. 2024 00:11
Já jsem poslední auto kupoval nové za statisíce. A dnes mám takový mentální problém, že auta s podobnou funkcionalitou se prodávají za cca milion.
aspoň se prodávají, závidím ti tu tvoji nenáročnost
Já se vůbec nedivím. Ale pokud bych aplikoval mojí teorii, že nové auto může stát maximálně šest platů a ojeté maximálně tři, tak mi to dnes vychází lépe.
no... takovyho odpadu az to doslouzi... a kolik % toho pujde vubec zrecyklovat cinskymi popr. indickymi detmi... stejny pocet spalovaku nenadela tolik škod... 🙁 😁
Me teda ekologie moc nezajima. Vysloužilý spalovak nema zadnou cenu a jde na sešrotování. To elektro taky, ale baterie se dal recyklují. Proto jsou ojetá elektra porad tak drahá.
Proč zase lžeš?
Ty vidis svet jako slunickari vid... ale ta realita je uplne nekde jinde. Ale tak kazdej po svym, budu na tebe myslet az slapnu na plyn stare dobre Octavii TDI a vyleti mi z laufu mrak cerneho koure 😝 A az pujdu natankovat za dlouhe cca. 3 minuty a pak ujedu 800km bez problemu tak taky 😀 😁
Baterky z odepsaných elektromobilů se používají ve stacionárních zařízeních pro ukládání energie. Ona totiž ta baterka ve většině případů běžného užívání daleko přežije morální zastarání samotného auta.
moc se tak ale z důvodu bezpečnosti používat nesmí, jakože předpisově, nicméně, děje se to, ne ve velkým
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 1. 2024 23:56
😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀
Z důvodu bezpečnosti bys neměl používat baterku ani v notebooku a mobilu. A stejně je máš, dokonce doma.
Nejenomže může, ale běžně se to tak dělá. Ve velkém ne, protože těch baterek z elektromobilů ještě tak moc není. Většina vyrobených elektromobilů je stále v provozu.A to co už se použít nemůže, to se recykluje a materiály se znovu použijou.
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 1. 2024 09:56
Tak například v zemi nizozemí, kde mají těch EV hodně tohle mají vyřešeno, můžeš se podívat jak baterie dál používají.
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 1. 2024 23:53
Můžeš mě odkázat na ten bezpečnostní předpis, který to zakazuje? To je mi ňáká novinka... 😀
nechci, ale v čr takový nebude, protože tu nikdo nic takového ve velkém zatím nedělá, tak jim nestálo to zakazovat, ale obecně se můžeš se podívat v tomhle na předpisy ohledně ESS v zemích kde mají EV hodně a dlouho
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 1. 2024 23:55
Aha, takže nechceš odkázat na konkrétní bezpečností předpis na který se odvoláváš. Takže prostě něco tvrdíš a máme ti jen tak věřit. 😀Které země máš na mysli, kde mají EV hodně a dlouho? Třeba Norsko?Je tedy třeba tato norská firma, nabízející domácí úložiště z vysloužilých baterek v ilegalitě?https://businessnorway.com/solutions/eco-stor-repurp...
a to nechápeš rozdíl mezi rozdíl je ilegálně a v rozporu s bezpčnostními předpisy?Nebo nevím, třeba je dodržují, ale v nizozemí kauza s firmou co vyráběla ess z vyjetejch aut už byla
Ne. Pokud porušuješ zákonné bezpečnostní předpisy, tak pak je to ilegální (nezákonné).
Videl jsi rozebrany aku?? Z elektro je problem ze je krasne videt jak se meni kvalita a balancery paradoxne funguji lépe u starsich. Neviděl jsem tolik abych byl schopen dovodit.
Přesně popisuješ, proč jsou auta s fosilním motorem špatná. Tvůj dnes již šrot byl ve své době dobrým autem s malými emisemi. Ale dnes je to stejně jako každá další čoudící plechovka ekologická katastrofa.Vtipné na tom je, že až půjdeš tankovat, tak si vzpomeň na to, že při každém tankování dotuješ ty mě a budeš platit čím dál tím víc 😀😀😀 Každý rok to bude přibejvat tatatat přibejvat tatata 😀😀😀 Navíc tankování netrvá 3 minuty, doporučuji si to stopovat. Mě tankování pokaždé zdrželo o nějakých 15 minut. Není to moc, ale na benzínku jedu jinou cestou, když jedu odpoledne, tak tam jsou lidi a čekám na stojan a večer je tam zase jen jedna kasa. Za posledních 6000km v EV jsem nemusel mimo domov nabíjet (jen ze zvědavosti jsem si s tím hrál). Takže ve spalováku bych strávil zhruba 150 minut navíc tankováním. A to do toho vůbec nepočítám cenu. Pokud nechceš brečet jako malá holka, tak dál nečti. Tebe stojí benzín od 35-40 kč za litr vč DPH. Mě stojí elektřina po tom zdražení co teď bylo 5.25 Kč. Jenže já si vyjíždím export z nabíjení z wallboxu pro účetní a ta mi to počítá podle nějaké referenční ceny, co je teď asi 9kč. Jak to přesně funguje nevím, ale vím, že je fakt vtipný, za co všechno musíš platit 😀😀😀
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 1. 2024 00:14
"Jak to přesně funguje nevím" 😉 tak to tě přesně definuje...
Nejsem účetní a nechci, aby si pak nekdo koupil elektro, protoze se docetl v diskuti, ze je to super na dane. Nechci sirit lzi jako to delaji fosilove.
😀 jojo, myšlení bolí.
Je pravdou, že stále plně funkční octávia 1 po 26 letech už má cenu nízkou. Otázka zní: Jak na tom bude ta Tesla tohoto věku?
A nie je to jedno?
Bylo by to jedno v případě, kdyby se silou neprosazovaly lži o tom, jak moc jsou eauta ekologická.
Byly velké dotace, které ale z říjnu skončily. Zajímavé je, že se nikde nezmiňuje Q4.Mimochodem asi příští měsíc si půjdu objednat nové auto. A protože chci spolehlivost, dlouhý dojezd, pohodlí, zábavu a podobně, bude to auto s benzinovým motorem, možná hybrid, ale o tom rozhodne cena a výdrž baterek a taky složitost výměny.
Gratulujem! Všetci predsa vedia, že auta s benzínovými motormi sa nekazia a servisy zývajú prázdnotou.
Přečetl jsem si to jeste jednou a musím priznat, ze jsem také naletěl. Spolehlivý fosilní vůz, hybrid, technologie a zensky nick. Jasný trol. Vse nasvědčovalo tomu, ze si z nas dela srandu, ale me to nedošlo. Kaju se a slibuju, ze příště nenaletim na každou ptakovinu.
Ach jo. Ze autum a automobilove politice nerozumis nam ani nepis. Podle nicku je to zcela zřejmé. Prej hybrid 😄😄
Čistě elektrických vozíků se v loňském roce v Evropě prodalo 14 procent, zbytek jsou ICE auta, ať už hybridní nebo klasická. A nevypadá to, že by se v nejbližších 10 letech na tom mělo něco zásadního měnit. Ten, kdo o automobilovém trhu ví kulový, jsi ty, chlapče.
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 1. 2024 20:34
Pouzij google a dovzdelej se. Je pravda, ze elektromobilismus je stejne jako treba internet zpočátku o inteligenci. Ale věřím, ze se to za chvilku změní a i zbytku to dojde.
Takže zjevně Google odborník s nedokončenou střední školou. To vysvětluje ty píčoviny, co tady pouštíš.
😀 máš naprostou pravdu. Vzhůru ke stojanu a zpátky ani krok!!!Zazpívej si to na melodii od ABBY🎵🎵🎵 Daně, daně, daně, nic než daně, to ty zapla-tíííííššš 🎵🎵🎵
"A nevypadá to, že by se v nejbližších 10 letech na tom mělo něco zásadního měnit." - A tohle jsi vycucal z kávové sedliny? Umíš také předpovědět výherní čísla do Sportky?Já třeba vidím to, že čínské elektroautomobilky mají objednáno stavbu desítek lodí pro transport aut z Číny do Evropy, takže já naopak vidím velkou změnu v nejbližších 10 letech.
Doporučuju do výpočtu zahrnout "skryté" výdaje jako opotřebení pneumatik a celého podvozku způsobené vysokou hmotností :)
Podvozek je na to dimenzován. Pneumatiky se opotřebovávají o něco více. Na jiných věcech zase ušetřiš.
To se nám to prodává, když nám to lidi dotují...
ice je taky dotovaný jak svińa, proto to vypadá jak to vypadá, ani jedni nemusí řešit aby nabízeli co lidi chtěj, protože žejí primárně z dotací
Kolikrat ten blabol jeste napises? Pokuty za fleetove emise, nesplnitelne euro normy, krute dane na PHM. Jo, to jsou dotace jako prase.