Výrobci jízdních kol neustále hledají způsoby, jak se obejít bez špinavých a relativně hlučných řetězů. Francouzské firmy CIXI a Look Cycle spojily své síly a představily koncept označený jako Rover 45. Kromě toho, že na tomto kole nenajdete řetěz, se chlubí technologií rekuperace energie při šlapání (Pedaling Energy Recovery System; PERS). Zdroj:  CIXI .

Výrobci jízdních kol neustále hledají způsoby, jak se obejít bez špinavých a relativně hlučných řetězů. Francouzské firmy CIXI a Look Cycle spojily své síly a představily koncept označený jako Rover 45. Kromě toho, že na tomto kole nenajdete řetěz, se chlubí technologií rekuperace energie při šlapání (Pedaling Energy Recovery System; PERS). | Zdroj: CIXI.

V případě technologie PERS jde podstatě o to, že elektronika řízená vlastními algoritmy nastavuje odpor při šlapání a poskytuje jezdci realistickou zpětnou vazbu. Samotný bicykl se však pohybuje vpřed pomocí elektrického motoru umístěného v náboji zadního kola. Zdroj:  CIXI .

V případě technologie PERS jde podstatě o to, že elektronika řízená vlastními algoritmy nastavuje odpor při šlapání a poskytuje jezdci realistickou zpětnou vazbu. Samotný bicykl se však pohybuje vpřed pomocí elektrického motoru umístěného v náboji zadního kola. | Zdroj: CIXI.

Jezdec si může volit různé úrovně poměrů síly šlapání a asistence, přičemž systém podle toho automaticky upravuje točivý moment (například pro větší pomoc při stoupání do kopce) a výkon. K dispozici je také rekuperační brzdění, které dobíjí baterii a zároveň snižuje opotřebení brzdových destiček. Výrobce předpokládá, že s pomocí technologie PERS může být kolo schopné jet rychlostí až 120 km/h. Zdroj:  CIXI .

Jezdec si může volit různé úrovně poměrů síly šlapání a asistence, přičemž systém podle toho automaticky upravuje točivý moment (například pro větší pomoc při stoupání do kopce) a výkon. K dispozici je také rekuperační brzdění, které dobíjí baterii a zároveň snižuje opotřebení brzdových destiček. Výrobce předpokládá, že s pomocí technologie PERS může být kolo schopné jet rychlostí až 120 km/h. | Zdroj: CIXI.

Koncept, který byl vyvíjen více než rok, je postaven na rámu navrženém společností Look s předními a zadními nosiči pro přepravu výbavy nebo nákupu. Baterie s kapacitou 700 Wh je umístěna ve tvaru písmene „V“ mezi spodní trubkou a sedlovkou, přičemž její vodiče směřují k zadnímu náboji. Krabička systému PERS je zavěšena na spodním držáku. Zdroj:  CIXI .

Koncept, který byl vyvíjen více než rok, je postaven na rámu navrženém společností Look s předními a zadními nosiči pro přepravu výbavy nebo nákupu. Baterie s kapacitou 700 Wh je umístěna ve tvaru písmene „V“ mezi spodní trubkou a sedlovkou, přičemž její vodiče směřují k zadnímu náboji. Krabička systému PERS je zavěšena na spodním držáku. | Zdroj: CIXI.

Bicykl je navržen tak, aby dosáhl maximální asistované rychlosti 45 km/h, nicméně výrobce bohužel neudává předpokládaný dojezd. Jezdec může ovládat úroveň výkonu prostřednictvím mobilní aplikace, kterou lze kromě toho také použít k uzamčení při parkování, sdílení digitálního klíče s přáteli nebo k lokalizaci. Zdroj:  CIXI .

Bicykl je navržen tak, aby dosáhl maximální asistované rychlosti 45 km/h, nicméně výrobce bohužel neudává předpokládaný dojezd. Jezdec může ovládat úroveň výkonu prostřednictvím mobilní aplikace, kterou lze kromě toho také použít k uzamčení při parkování, sdílení digitálního klíče s přáteli nebo k lokalizaci. | Zdroj: CIXI.

V případě technologie PERS jde podstatě o to, že elektronika řízená vlastními algoritmy nastavuje odpor při šlapání a poskytuje jezdci realistickou zpětnou vazbu. Samotný bicykl se však pohybuje vpřed pomocí elektrického motoru umístěného v náboji zadního kola. Zdroj:  CIXI .
Jezdec si může volit různé úrovně poměrů síly šlapání a asistence, přičemž systém podle toho automaticky upravuje točivý moment (například pro větší pomoc při stoupání do kopce) a výkon. K dispozici je také rekuperační brzdění, které dobíjí baterii a zároveň snižuje opotřebení brzdových destiček. Výrobce předpokládá, že s pomocí technologie PERS může být kolo schopné jet rychlostí až 120 km/h. Zdroj:  CIXI .
Koncept, který byl vyvíjen více než rok, je postaven na rámu navrženém společností Look s předními a zadními nosiči pro přepravu výbavy nebo nákupu. Baterie s kapacitou 700 Wh je umístěna ve tvaru písmene „V“ mezi spodní trubkou a sedlovkou, přičemž její vodiče směřují k zadnímu náboji. Krabička systému PERS je zavěšena na spodním držáku. Zdroj:  CIXI .
Bicykl je navržen tak, aby dosáhl maximální asistované rychlosti 45 km/h, nicméně výrobce bohužel neudává předpokládaný dojezd. Jezdec může ovládat úroveň výkonu prostřednictvím mobilní aplikace, kterou lze kromě toho také použít k uzamčení při parkování, sdílení digitálního klíče s přáteli nebo k lokalizaci. Zdroj:  CIXI .
7
Fotogalerie

Elektrokolo bez řetězu. O pohyb se stará motor, energii dodá jezdec a jízda z kopce

Výrobci jízdních kol neustále hledají způsoby, jak se obejít bez špinavých a hlučných řetězů. Francouzské firmy CIXI a Look Cycle spojily síly a představily koncept Rover 45. Je bez řetězu a chlubí se rekuperací energie při šlapání (Pedaling Energy Recovery System; PERS).

Technologie PERS znamená, že elektronika řízená vlastními algoritmy nastavuje odpor při šlapání a poskytuje jezdci realistickou zpětnou vazbu. Samotný bicykl se však pohybuje vpřed pomocí elektrického motoru umístěného v náboji zadního kola.

Elektrické kolo bez řetězu

Jezdec si může volit různé úrovně poměrů síly šlapání a asistence, přičemž systém podle toho automaticky upravuje točivý moment (například pro větší pomoc při stoupání do kopce) a výkon. K dispozici je také rekuperační brzdění, které dobíjí baterii a zároveň snižuje opotřebení brzdových destiček. Výrobce předpokládá, že s pomocí technologie PERS může být kolo schopné jet teoreticky rychlostí až 120 km/h.

Koncept, který byl vyvíjen více než rok, je postaven na rámu navrženém společností Look s předními a zadními nosiči pro přepravu výbavy nebo nákupu. Baterie s kapacitou 700 Wh je umístěna ve tvaru písmene „V“ mezi spodní trubkou a sedlovkou, vodiče směřují k zadnímu náboji. Krabička systému PERS je zavěšena na spodním držáku.

Bicykl je navržen tak, aby dosáhl maximální asistované rychlosti 45 km/h, výrobce bohužel neudává předpokládaný dojezd. Jezdec může ovládat úroveň výkonu prostřednictvím mobilní aplikace, kterou lze také použít k uzamčení při parkování, sdílení digitálního klíče s přáteli nebo k lokalizaci kola.

„Tato inovativní technologie má velký potenciál pro budoucnost cyklistické dopravy a je významným přínosem pro celý trh. Spolupráce mezi oběma firmami byla cílená a plodná, přičemž systém PERS (Pedaling Energy Recovery System) se bez problémů začlenil do rámce projektu LOOK.“ uvedl generální ředitel LOOK Cycle Federico Musi.

Francouzské elektrické kolo

Rover 45 byl v loňském roce k vidění na stánku CIXI na výstavě Prodays 2023 v pařížském Porte de Versailles. Firma tehdy nesdělila žádné podrobnosti o předpokládaném termínu uvedení na trh, ale technologii bezřetězového šlapání chce dostat do elektrokol, nákladních i horských kol, krytých městských tříkolek atd.

Později se objevily informace, že by sériová výroba těchto kol měla začít v roce 2024. Skutečnost je však (v srpnu 2024) taková, že se kola s touto nesporně zajímavou technologií zatím neprodávají. V e-shopu CIXI lze v tuto chvíli zakoupit pouze láhve a trička a ani na webu Look Cycle nejsou o Roveru 45 žádné novinky.

167ad899-59d0-4b2e-b120-8181fb79cc28-dc322f9b-d0c8-4332-8474-f927997942f2-CIXI_ 2023_VIGOZ_01_New VIGOZ on the road wide.jpgScreenshot 2023-08-01 at 12-10-49 CIXI - VIGOZ an active vehicle to pedal up to 120 km_h comfortably.jpg
CIXI Vigoz

Kromě e-biku bez řetězu pracuje CIXI na zábavné tříkolce Vigoz, která by měla mít dojezd na baterie až 160 km, bude se naklánět do zatáček a převážet jezdce a spolujezdce v karoserii podobné miniautomobilu.

„Spojení sil se společností Look Cycle dává našim aktivitám velký impuls,“ řekl generální ředitel CIXI Pierre Francis. „Původně jsme navrhli koncept Vigoz – lehké vozidlo schopné dosahovat rychlosti až 120 km/h. Když jsme se pak spojili se společností Look, rozšířili jsme naši technologii šlapání na jízdní kola, čímž jsme technologii bez řetězu rovnou přenesli na vysoké standardy. Je to fantastická synergie.“

Určitě si přečtěte

Články odjinud