Nizozemský startup Lightyear zahajuje sériovou výrobu prvního auta na světě poháněného slunečním světlem. Svým způsobem unikátní vůz si dosud objednalo zhruba 150 zájemců, kteří za něj byli ochotni zaplatit poměrně vysokou částku odpovídající šesti milionům korun, informuje agentura Bloomberg. Zdroj:  lightyear.one

Nizozemský startup Lightyear zahajuje sériovou výrobu prvního auta na světě poháněného slunečním světlem. Svým způsobem unikátní vůz si dosud objednalo zhruba 150 zájemců, kteří za něj byli ochotni zaplatit poměrně vysokou částku odpovídající šesti milionům korun, informuje agentura Bloomberg. | Zdroj: lightyear.one

Lightyear plánuje vyrobit v závodě společnosti Valmet Automotive Oyj ve Finsku přibližně tisíc kusů tohoto modelu. Zpočátku bude vyrábět jen jeden vůz týdně, ve druhé polovině příštího roku by se měla výroba zvýšit na pět kusů týdně, uvedl v rozhovoru generální ředitel a spoluzakladatel Lex Hoefsloot. Zdroj:  lightyear.one

Lightyear plánuje vyrobit v závodě společnosti Valmet Automotive Oyj ve Finsku přibližně tisíc kusů tohoto modelu. Zpočátku bude vyrábět jen jeden vůz týdně, ve druhé polovině příštího roku by se měla výroba zvýšit na pět kusů týdně, uvedl v rozhovoru generální ředitel a spoluzakladatel Lex Hoefsloot. | Zdroj: lightyear.one

Podle Hoefsloota je vůz, který má na kapotě a střeše zahnuté solární panely, schopen v létě v Amsterdamu jezdit bez nutnosti nabíjení dva měsíce v roce a ve slunném Portugalsku dokonce až sedm měsíců. Energie získaná ze slunce přidá každý den až 70 kilometrů dojezdu, což ve většině případů stačí pro běžné pojížďky a dojíždění z a do zaměstnání. Plně nabitý vůz má mít dojezd až 620 kilometrů. Zdroj:  lightyear.one

Podle Hoefsloota je vůz, který má na kapotě a střeše zahnuté solární panely, schopen v létě v Amsterdamu jezdit bez nutnosti nabíjení dva měsíce v roce a ve slunném Portugalsku dokonce až sedm měsíců. Energie získaná ze slunce přidá každý den až 70 kilometrů dojezdu, což ve většině případů stačí pro běžné pojížďky a dojíždění z a do zaměstnání. Plně nabitý vůz má mít dojezd až 620 kilometrů. | Zdroj: lightyear.one

Vůz s označením Lightyear 0 nabídne kvalitní interiér vyrobený z kůže na rostlinné bázi, recyklovaných tkanin z PET lahví a ratanové palmy. Další parametry jsou v segmentu elektrických aut spíše průměrné – maximální rychlost je omezena na 160 km/h a vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za deset sekund. 1575 kilogramů těžké auto budou pohánět akumulátory s kapacitou 60 kWh. Zdroj:  lightyear.one

Vůz s označením Lightyear 0 nabídne kvalitní interiér vyrobený z kůže na rostlinné bázi, recyklovaných tkanin z PET lahví a ratanové palmy. Další parametry jsou v segmentu elektrických aut spíše průměrné – maximální rychlost je omezena na 160 km/h a vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za deset sekund. 1575 kilogramů těžké auto budou pohánět akumulátory s kapacitou 60 kWh. | Zdroj: lightyear.one

Automobily poháněné sluncem se zatím jen těžko dostávají za stádium prototypu, protože solární panely vyžadují velkou plochu. Dle Hoefsloota se firma v počátcích musela potýkat s náročným získáváním finančních prostředků, protože investoři se zdráhali vložit své peníze do nového konceptu. „Nyní jsme v mnohem pokročilejší fázi.“ dodal s tím, že většina investic pochází z Nizozemska – v září projekt získal od skupiny převážně nizozemských investorů investici ve výši 81 milionů eur. Zdroj:  lightyear.one

Automobily poháněné sluncem se zatím jen těžko dostávají za stádium prototypu, protože solární panely vyžadují velkou plochu. Dle Hoefsloota se firma v počátcích musela potýkat s náročným získáváním finančních prostředků, protože investoři se zdráhali vložit své peníze do nového konceptu. „Nyní jsme v mnohem pokročilejší fázi.“ dodal s tím, že většina investic pochází z Nizozemska – v září projekt získal od skupiny převážně nizozemských investorů investici ve výši 81 milionů eur. | Zdroj: lightyear.one

Firma, založená v Nizozemsku v roce 2016, vyvíjí také Lightyear 2 - velkoprostorový model s počáteční cenou kolem 30 000 eur (cca 731 tisíc korun). Očekává se, že sériová výroba začne v roce 2025 a podle společnosti má již nyní rezervace od leasingových a carsharingových společností LeasePlan Corp NV a MyWheels. Zdroj:  lightyear.one

Firma, založená v Nizozemsku v roce 2016, vyvíjí také Lightyear 2 - velkoprostorový model s počáteční cenou kolem 30 000 eur (cca 731 tisíc korun). Očekává se, že sériová výroba začne v roce 2025 a podle společnosti má již nyní rezervace od leasingových a carsharingových společností LeasePlan Corp NV a MyWheels. | Zdroj: lightyear.one

Nizozemci spustili výrobu elektromobilu Lightyear 0. Může jezdit zadarmo – pohánět ho bude slunce Zdroj:  lightyear.one

Nizozemci spustili výrobu elektromobilu Lightyear 0. Může jezdit zadarmo – pohánět ho bude slunce | Zdroj: lightyear.one

Nizozemci spustili výrobu elektromobilu Lightyear 0. Může jezdit zadarmo – pohánět ho bude slunce Zdroj:  lightyear.one

Nizozemci spustili výrobu elektromobilu Lightyear 0. Může jezdit zadarmo – pohánět ho bude slunce | Zdroj: lightyear.one

Nizozemci spustili výrobu elektromobilu Lightyear 0. Může jezdit zadarmo – pohánět ho bude slunce Zdroj:  lightyear.one

Nizozemci spustili výrobu elektromobilu Lightyear 0. Může jezdit zadarmo – pohánět ho bude slunce | Zdroj: lightyear.one

Nizozemci spustili výrobu elektromobilu Lightyear 0. Může jezdit zadarmo – pohánět ho bude slunce Zdroj:  lightyear.one

Nizozemci spustili výrobu elektromobilu Lightyear 0. Může jezdit zadarmo – pohánět ho bude slunce | Zdroj: lightyear.one

Lightyear plánuje vyrobit v závodě společnosti Valmet Automotive Oyj ve Finsku přibližně tisíc kusů tohoto modelu. Zpočátku bude vyrábět jen jeden vůz týdně, ve druhé polovině příštího roku by se měla výroba zvýšit na pět kusů týdně, uvedl v rozhovoru generální ředitel a spoluzakladatel Lex Hoefsloot. Zdroj:  lightyear.one
Podle Hoefsloota je vůz, který má na kapotě a střeše zahnuté solární panely, schopen v létě v Amsterdamu jezdit bez nutnosti nabíjení dva měsíce v roce a ve slunném Portugalsku dokonce až sedm měsíců. Energie získaná ze slunce přidá každý den až 70 kilometrů dojezdu, což ve většině případů stačí pro běžné pojížďky a dojíždění z a do zaměstnání. Plně nabitý vůz má mít dojezd až 620 kilometrů. Zdroj:  lightyear.one
Vůz s označením Lightyear 0 nabídne kvalitní interiér vyrobený z kůže na rostlinné bázi, recyklovaných tkanin z PET lahví a ratanové palmy. Další parametry jsou v segmentu elektrických aut spíše průměrné – maximální rychlost je omezena na 160 km/h a vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za deset sekund. 1575 kilogramů těžké auto budou pohánět akumulátory s kapacitou 60 kWh. Zdroj:  lightyear.one
Automobily poháněné sluncem se zatím jen těžko dostávají za stádium prototypu, protože solární panely vyžadují velkou plochu. Dle Hoefsloota se firma v počátcích musela potýkat s náročným získáváním finančních prostředků, protože investoři se zdráhali vložit své peníze do nového konceptu. „Nyní jsme v mnohem pokročilejší fázi.“ dodal s tím, že většina investic pochází z Nizozemska – v září projekt získal od skupiny převážně nizozemských investorů investici ve výši 81 milionů eur. Zdroj:  lightyear.one
10
Fotogalerie

Elektromobil Lightyear 0 může jezdit zadarmo, pohánět ho bude Slunce. Nizozemci spustili sériovou výrobu

Nizozemský startup Lightyear zahajuje sériovou výrobu prvního auta na světě poháněného slunečním světlem. Svým způsobem unikátní vůz si dosud objednalo zhruba 150 zájemců, kteří za něj byli ochotni zaplatit poměrně vysokou částku odpovídající šesti milionům korun, informuje agentura Bloomberg.

Lightyear plánuje vyrobit v závodě společnosti Valmet Automotive Oyj ve Finsku přibližně tisíc kusů tohoto modelu. Zpočátku bude vyrábět jen jeden vůz týdně, ve druhé polovině příštího roku by se měla výroba zvýšit na pět kusů týdně, uvedl v rozhovoru generální ředitel a spoluzakladatel Lex Hoefsloot.

Auto na solární energii

Podle Hoefsloota je vůz, který má na kapotě a střeše zahnuté solární panely, schopen v létě v Amsterdamu jezdit bez nutnosti nabíjení dva měsíce v roce a ve slunném Portugalsku dokonce až sedm měsíců. Energie získaná ze slunce přidá každý den až 70 kilometrů dojezdu, což ve většině případů stačí pro běžné pojížďky a dojíždění z a do zaměstnání. Plně nabitý vůz má mít dojezd až 620 kilometrů.

Vůz s označením Lightyear 0 nabídne kvalitní interiér vyrobený z kůže na rostlinné bázi, recyklovaných tkanin z PET lahví a ratanové palmy. Další parametry jsou v segmentu elektrických aut spíše průměrné – maximální rychlost je omezena na 160 km/h a vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za deset sekund. 1575 kilogramů těžké auto budou pohánět akumulátory s kapacitou 60 kWh.

Automobily poháněné sluncem se zatím jen těžko dostávají za stádium prototypu, protože solární panely vyžadují velkou plochu. Dle Hoefsloota se firma v počátcích musela potýkat s náročným získáváním finančních prostředků, protože investoři se zdráhali vložit své peníze do nového konceptu. „Nyní jsme v mnohem pokročilejší fázi.“ dodal s tím, že většina investic pochází z Nizozemska – v září projekt získal od skupiny převážně nizozemských investorů investici ve výši 81 milionů eur.

Firma, založená v Nizozemsku v roce 2016, vyvíjí také Lightyear 2 - velkoprostorový model s počáteční cenou kolem 30 000 eur (cca 731 tisíc korun). Očekává se, že sériová výroba začne v roce 2025 a podle společnosti má již nyní rezervace od leasingových a carsharingových společností LeasePlan Corp NV a MyWheels.

Určitě si přečtěte

Články odjinud