Elektromobil od Sony se stává realitou. Japonský výrobce elektroniky už testuje prototyp na rakouských silnicích

Minulý rok v lednu představil japonský gigant Sony na veletrhu spotřební elektroniky CES vizi vlastního elektromobilu Vision-S. Nyní o rok později společnost ukazuje, že nešlo o pouhý výstřel do tmy. Na prototypu vozu se pilně pracuje a Sony přináší záběry z jízdních testů, které se z uzavřeného polygonu přemístily na veřejné silnice.

Dva motory, hromada výbavy

Testování probíhá rovněž v Evropě. Vision-S se tak prohání v zasněžené krajině rakouských okresek, načež chce společnost přesunout testování i do dalších regionů po celém světě. K Rakousku má ostatně Sony blízko, jelikož samotná platforma má pocházet od tamního výrobce automobilů a součástek Magna Steyr.

Pohon vozu zajišťuje dvojice elektromotorů, každý o výkonu 200 kW (272 koní), díky čemuž má auto vystřelit z klidu na 100 km/h za 4,8 vteřiny a maximálně dosáhnout rychlosti 240 km/h. O bateriích, dojezdu či době nabíjení dosud Sony nezveřejnilo žádné informace. Kromě Magny nicméně na vývoji vozu spolupracují i další velká jména automobilového průmyslu jako Bosch, Continental či NVIDIA.

Velkým motivem je samozřejmě možnost autonomního řízení. Auto má používat přehršel kamer, senzorů včetně radarů a LiDARu. Sony uvádí, že vozidlo je schopné autonomní jízdy 2. úrovně, do budoucna by ale chtělo dosáhnout 4. úrovně, tedy plně autonomního řízení, avšak stále s volantem pro možné převzetí kontroly řidičem.

Palubní desce dominuje přes celou šířku zakomponovaný dotykový displej shrnující přístrojový štít a infotainment. Obrazovka je na koncích zakřivena a nechybí zde displeje pro kamery místo konvenčních zrcátek. Jakožto expert na audio pak Sony mluví rovněž o systému 360 Reality Audio, který má posádce zajistit perfektní prostorový zvuk. Reproduktory jsou vestavěny i do sedaček.

Prozatím Sony popisuje Vision-S jako představu technologických zájmů společnosti v oblasti dopravy. Oficiální potvrzení sériové produkce svého vlastního elektromobilu tedy dosud nezaznělo. 

Podívejte se na video:

Článek připravila redakce Autorevue.cz

Diskuze (11) Další článek: Vy a počítač: Necelá polovina používá vlastní antivir, zbytek důvěřuje systému

Témata článku: Elektromobily, Nvidia, Evropa, Kamera, Sony, Bosch, Prototyp, Autonomní řízení, Magna, Continental, Realita, Japonský výrobce, Silnice, Magna Steyr, Elektromobil, Elektronika, Rakousko


Určitě si přečtěte

Elon Musk podpořil Signal jako náhradu WhatsAppu. Aplikaci okamžitě zavalili uživatelé
Markéta Mikešová
WhatsAppElon MuskFacebook
Windows 10 vylepšují správu aktualizací ovladačů hardwarových komponent počítače
Karel Kilián
OvladačeWindows UpdateWindows 10
Superinteligenci nedokážeme ovládat a nejspíše se nedozvíme, že už tam někde je

Superinteligenci nedokážeme ovládat a nejspíše se nedozvíme, že už tam někde je

** Firmy i organizace včetně EU připravují etické kodexy pro A.I. ** Vědci z Madridu zkoumali, jestli je budeme moci aplikovat na A.I. 2.0 ** A je tu háček, superinteligence pro nás totiž bude neuchopitelná

Jakub Čížek | 83

Jakub Čížek
Umělá inteligence
Vážně dnes ještě někdo krade Adobe? Video můžete stříhat zdarma v Resolve a fotky i vektory zvládne Affinity

Vážně dnes ještě někdo krade Adobe? Video můžete stříhat zdarma v Resolve a fotky i vektory zvládne Affinity

** Kde jsou ty doby, kdy měl skoro každý doma Photoshop ** Photoshop a Premiere Pro od kamaráda nebo z warezu ** Dnes už to nemá smysl, existuje totiž hromada laciných alternativ

Jakub Čížek | 90

Jakub Čížek
Grafický editorStřih videa
Technici nestíhají. Cetin dočasně přerušil zavádění VDSL bondingu
Lukáš Václavík
CETINPřipojení k internetu
Konec modrých obrazovek smrti? Microsoft vydává mimořádnou aktualizaci pro Windows 10
Karel Kilián
Windows UpdateAktualizaceWindows 10