Elektromobil v praxi: Kolik v zimě ujede Volkswagen ID.3 a jak vypadá uvnitř

Elektromobily jsou něco nového i pro ostřílené redaktory motoristických magazínů. Kolegové z Auto.cz se dostali nedávno na test elektromobil Volkswagen ID.3 a připravili zajímavé video shrnující první praktické poznatky – zmiňují například i jednu z nejčastějších otázek, kterou je dojezd v zimních měsících. 

Testovaný exemplář má výkon 150 kW a 310 Nm točivého momentu, pohon zadních kol a prostřední velikost akumulátoru s využitelnou kapacitou 58 kWh. Tabulky metodiky WLTP říkají, že by baterie měla vystačit na 420 kilometrů na jedno nabití.

Zimu baterky nemají zrovna v lásce, na to se však koncový zákazník neptá a chce vědět, co s elektromobilem udělají reálné podmínky. Pravdou je, že v teplotách kolem bodu mrazu se dojezd našeho kousku pohyboval okolo 290 kilometrů na jedno nabití, přičemž spotřebu se nám mimo dálnice dařilo bez problému držet pod 20 kWh. Shodou okolností jsme stejnou specifikaci testovali v létě na rovinatých německých okreskách, kde se apetit pohyboval mezi 15 a 16 kWh. Tehdy nám digitální přístrojový štít sliboval dojezd 330 km a mizel úměrně s ujetými kilometry.

Nezapomněli jsme ani na prostornost. Od představení zbrusu nové elektrické platformy MEB slýcháme, že vozy postavené na této architektuře nabídnou místo o třídu většího auta. Má-li být ID.3 elektrickým ekvivalentem Golfu, pak by uvnitř mělo být prostoru zhruba jako v Passatu. Je to tak? Podívejte se v přiloženém videu.

Diskuze (78) Další článek: Šéf Wayma se pustil do Tesly. Její Autopilot prý není žádná konkurence

Témata článku: Video, Elektromobily, Volkswagen, VW ID, MEB, KWh, WLTP, Praxe, Dojezd, Passat, Nabití, Elektromobil, Bod mrazu, Zima



Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

** Sex manželských párů jen při zvláštních příležitostech. ** Ložnice ovládnou sexuální roboti s umělou inteligencí. ** I to je jeden ze závěrů Mezinárodní robotické konference.

Filip KůželJiří Liebreich
RobotiSexUmělá inteligence
Nejzajímavější zbraně ve válce na Ukrajině. Co dokáže československý salvový raketomet RM-70

Nejzajímavější zbraně ve válce na Ukrajině. Co dokáže československý salvový raketomet RM-70

** Oživený výčet zbraní, které zaujmou technologickým řešením ** Neděláme si nárok na kompletní výčet** Informace často chybí, a tak se snažíme kličkovat mezi propagandou

Jakub Čížek
UkrajinaZbraněRuskoArmáda
Světu hrozí „vlhká žárovka.“ Měla dorazit až v polovině století, ale už je tu

Světu hrozí „vlhká žárovka.“ Měla dorazit až v polovině století, ale už je tu

** Nejteplejší místo na Zemi nemusí být to nejnebezpečnější ** Největším zabijákem se stane až mix tepla a vlhkosti ** Asie se nebezpečně přiblížila hraniční hodnotě 35 °C twb

Jakub Čížek
MeteorologieGlobální oteplování
Recenze Steelseries Arctis Nova Pro Wireless. Mají vše, co vás u herních sluchátek napadne

Recenze Steelseries Arctis Nova Pro Wireless. Mají vše, co vás u herních sluchátek napadne

** Vrcholný model sluchátek nabídne i nezvyklé funkce ** Chytře řešené napájení, abyste nemuseli připojovat kabel ** Aplikace umí názorně upravit podání zvuku v konkrétních hrách

Tomáš Holčík
SteelSeriesSluchátkaTesty
Na světě je 7. generace legendárního Mi Bandu. Má větší displej, baterii a nechybí ani NFC

Na světě je 7. generace legendárního Mi Bandu. Má větší displej, baterii a nechybí ani NFC

** Xiaomi oznámilo sedmou generaci legendárního Mi Bandu ** Náramek dostal větší displej i baterii s větší kapacitou ** Na zápěstí budete mít nově svého osobního trenéra

Martin Chroust
Mi Band 7Chytré náramky
Betonové baterie vyřeší energetické problémy, slibují autoři. První by mohla vyrůst v Česku

Betonové baterie vyřeší energetické problémy, slibují autoři. První by mohla vyrůst v Česku

** Umíme vyrobit elektřinu ze Slunce ** Potřebujeme ale obrovskou baterii, kam ji uložíme na noc ** Jednou z cest jsou betonové gravitační baterie

Jakub Čížek
EnergetikaObnovitelné zdroje