Novinari musia byt za kazdu cenu proti elektromobilite, pretoze si to takto zelaju inzerenti. Lenze nastup elektromobility sa neda zastavit, je to ako keby chceli v 2008 media zastavit iPhony. To nejde, skoda namahy. Mali ste znicit Teslu v 2012, teraz je uz neskoro
To je adekvatni. Motor spalovaku obvkle taky tvori 1/3 ceny vozu. Horsi je to treba u hyundai. U kona elektro stoji vymena baterky v autorizaku snad milion
Tento clanok doslova objavil ameriku :) Pre jeho uvedenim sme si vsetci mysleli, ze si staci nakupit ikea baterie a vymenit ich. Ale je dobre si to obcas pripominat. Najme ked sa autorovy nechce hladat nove informacie a je nuteny nieco napisat. Uz sa tesim na dalsie clanky v podobnom duchu. Nieco typu: Vymena motoru v aute je poriadne draha!
Hm... jenže motor v autě může vydržet i padesát let. Baterky dost blbě. 😃
Dejte tomu tak pět let, to už bude amperak bodovat čínský baterky do Tesly na koleně za třetinovou cenu. 😃
Elektromobilita jen pro lidi čerstvě po lobotomii
Neznáš, tak nepřepínej. B-]
S tím, jak používám benzínový automobil, by mi to elektro maximálně vyhovovalo. Akorát by to nesmělo stát čtyřikrát tolik co slušné bazarové auto.
No když srovnáváš nový elektromobil s bazarovým, tak se nesmíš divit, že ti to vychází tak blbě 😀
Demagogičtější clickbait titulek už vyplodit nešel? Dramatický popis, jako kdyby většina uživatelů musela tohle podstupovat. Je to stejný nesmysl jako poukazovat na to, že lepší motor ICE stojí třetinu ceny auta.https://www.hybrid.cz/baterie-elektromobilu-tes... ...
Názor byl 1× upraven, naposled 12. 5. 2022 15:17
Tak kdyz to rika Tesla, tak to bude urcite pravda. 😀
vyvrat to, ukaz realne data
Zdejší čtenáři nejsou žádní Chudí.
Nejsou chudí duchem, většinou, takže elektrodebilitu naštěstí nepodporují... 😉
No a? Když mají mičudu na auto, tak mají i na výměny baterek, nevidím problém 😀
Brzo budou ty baterky dražší, než to auto... 😀https://www.autoforum.cz/zajimavosti/majitel-vyhod... ...
Názor byl 1× upraven, naposled 12. 5. 2022 14:19
Ne, on to vyhodil do vzduchu kvůli sledovanosti.
Ioniq baterka za 67000Kč? Beru i když Hyundai nemám, hodila by se k FVE.Podle mě je ta cena chybná, jde o cenu jednoho modulu, ne celé baterky. Pak by ten článek vyzněl jinak - že Tesla má nejlevnější baterie v EV. Jinak - mám Teslu model S a ptal jsem se na cenu baterie. Repas za 250t Kč, nová za půlmíč (ovšem nejsou dostupné, protože je zatím nikdo nepožadoval).
Co obnasi takovy repas?
staré vybalancované baterky v novém pouzdře, možná s částečně vyměněnou elektronikou (BMS, stykače atp.) s 4y/80k km zárukou.
to je presne ono, kazdy hovori o vymenach bateriek ale v Tesle ich vymienat nepotrebujes a nove Tesly ich budu mat nevymenitelne - budu sucastou struktury auta
Kdyz si clovek uvedomi, ze je pak jina sorta lidi, ktera pocita s elektromobilama jako zasobnikama energie, ktere budou vykryvat spicky v siti, se nedokazou spojit se skupinou, ktera rika, ze mobilita nebude pro kazdeho. Tak nejak jedna z techto skupin trpi fantasmagorii.
I jako vlastnik ICE auta musim rict, ze tenhle "clanek" je poradne ridka sr*cka."Fosilni automobilita neni pro chude, za vymenu motoru v Mercedesu E zaplati majitele 20% ceny noveho vozu!" - to by byl podobne "hodnotny" clanek.
vymenu motoru zvladne sebelepsi autoservis, netreba autorizak, navyse ten motor moze byt aj z druhej ruky a nebude stat ani 10% ceny noveho auta. ak by sme sa bavili o tom E klasse. ano za pracu si ale priplatis.
Prakticky totéž můžeš říct i o baterce:"vymenu baterky zvladne sebelepsi autoservis, netreba autorizak, navyse ta baterka moze byt aj z druhej ruky a nebude stat ani 10% ceny noveho auta."Pokud se tedy bavíme konkrétně o Tesle 3.Stačí si vyhledat na YT videa ze servisů, kde mění baterky v Teslách.A jinak těch 10% je ošemetných. Když mi měnili motor (+ turbo a kat.) v Passatu v 65 tisících km (2,5 roku staré auto), tak faktura zněla na 450 tisíc Kč. Což u auta (tehdy, tuším 2003) za necelý milion byla raketa. A pochybuji, že dneska by to bylo levnější. Když kouknu do ETK od BMW, tak jen poloblok (bez ničeho dalšího) do BMW 3 stojí přes 9 tisíc € bez DPH...
modli se, aby ti tu baterku vubec, po skonceni zaruky, byl nekdo schopny vyrobit ... ji9nak to muzes hodit ze skaly za cenu 0,-
Úplně stejnou fabulaci bych mohl říct o libovolném ICE. Máte zapotřebí plodit takové nesmysly? 😀
On to zas takovy nesmysl neni. Historie ukazuje, ze tento problem se ICE prevazne netyka. On je totiz dost rozdil uskladnit ICE motor a uskladnit baterii. Po 15 letech NOS (new old stock) ICE bude mit parametry noveho motoru, u lion baterie se o tom da pochybovat. Takze bud se vyrobi znova z novych clanku nebo nebude.
kamarádovi odešel motor v BMW M6, cena 1,2 milionu jej poněkud vyděsila. Naštěstí mu byla poskytnuta kulance, takže motor neplatil, platil jen de+montáž. Asi 250t Kč.
Jednomu známému začal zlobit na dovolené v Itálii benzínový šestiválec v Audi A6. Dal to tam do značkového servisu, a prý mu nabídli nějakou opravu (nebo výměnu?) motoru v přepočtu asi 250 000 Kč. Tak to nechal na náklady Audi převést vlakem do servisu Brna, prý si mohl v rámci záruky vybrat servis kdekoliv v EU. Tam zjistili příčinu, a vyměnili jeden dřík u vačky asi za 6000,- Kč. Tedy vlastně něco jako repase jednoho článku u baterie místo výměny celé baterky? 😉
Až na to, že takhle jednoduše to u té baterky dělat nejde... 😉
Třeba jednou v daleké budoucnosti někdo vymyslí do elektromobilu šestiválcovou, tedy pardon, šestičlánkovou baterii s ventily, vačkami, nádrží na benzínový nebo naftový "elektrolyt", klikovou hřídelí, výfukem a chladičem, která vydrží déle a její opravy budou jednodušší, než u dosavadních baterií? 😉
Nezjišťoval jsem jak je to s modularitou baterie u Tesly, ale například u koncernu VW je baterie tvořena 12 moduly, každý z nich jde vyměnit separátně. A například výměna jednoho modulu u škody Enyaq stojí cca 45 000. Pokud vím, podobně to mají i ostatní automobilky jako Mercedes BMW …
Separátně to můžeš měnit pouze pokud je ten modul vadný, ne z důvodu opotřebení. To je nesmysl. V takovém případě Musíš vždy vyměnit všechno.A ano, ceně půl míče za výměnu v modelu 3 nevěřím. Bude to rozhodně víc
Názor byl 1× upraven, naposled 12. 5. 2022 09:35
za tie prachy by bola aj cisterna nafty
Dnešní baterie přežijí životnost karoserie 2x. Měnit celou baterii není třeba.
NESMYSLY, stačí se podívat na YT video Vaculíka, kde se nachází ve značkovém servisu Hunday a v 17:04 ukazuje cenu aku do Kony, která činí 1 276 000,-Kč. https://youtu.be/4J3NYQUILGM
Jo u kony je to nesmyslne drahe… ale u tesly je to vazne kolem 400k vc montaze a dane. Podle kapacity mozna i mene. A potreba menit celou baterku je mala, snad jen v pripade kdy to plati pojistovna nebo na zaruku.
373 tisíc korun, bez DPH a dalších přirážek, takže pro koncového zákazníka je to u nás půl mega. Bezva cena. 😀
miesto baterie by som to videl na 3-5 rocneho dizla
Ale Brusel určitě přijde s novými dotacemi i pro výměnu, ale zase jen pro některé a vybrané prodejce(čti "kamarády") stejně jako u dotací na pořízení.
tak zase když bude mít každý doma na střeše hektar solárních článků, tak bude 10 let jezdit zadarmo a na tu baterku si našetří 🙂
Teď jenom jak každému zajistit barák, co má hektarovou střechu... 😀
Nadsázka vám nic zřejmě neříká...
Berte to tak, že většina těch Zelených bolševiků tohle myslí naprosto vážně, bez jakékoliv nadsázky. Pár takových idiotů, kteří běžně nabíjejí svůj elektromobil do druhého dne solárními články na střeše, když dojedou navečer domů, najdete dokonce i zde. Přímo se tím chlubí. 😉P. S. Jo, a nadsázka evidentně neříká nic vám... 😉
Názor byl 1× upraven, naposled 12. 5. 2022 14:15
Další výblitek idio*a o tom, jak jsou ostatní idio*i. 😉 ... Aneb když nemáte argumenty, tak tam dejte bolševika a vulgarismy.
Názor byl 2× upraven, naposled 12. 5. 2022 15:06
Pořád moc levné. Mohlo by se stát, že by na to dosáhla i nižší střední třída. Takhle se ale poloprázdných silnic nedočkám.
Název článku by měl spíše být: "Elektromobilita je jen pro bohaté"...
Já bych začal slovem "Elektrodebilita...". 😉
Chudi to jenom dotuji.
jakým způsobem?
Fakt nevis? Na elektromobily jsou dotace. Stejne tak na porizeni nabijecky. Elektromobiliste neplati spotrebni dan z benzinu(ktera jde na infrastrukturu, kterou take vyuzivaji), neplati dalnicni znamku, neplati za parkovani v modrych zonach. Tohle vsechno tedy lze nove nazvat dani z chudoby. Muzes mektat o tom, co jde z jake kapsy, ale logicky kdyz stat nekde mene vybere, nebo neco nekomu zaplati, tak to bude jinde chybet/nebude na neco jineho.
Ale negativní efekty tohohle přerozdělování dopadá jen na hloupý pleb (nazývejde si ho jak chcete, ať už "Pražská kavárna", nebo "sedláci z venkova" v ničem se neliší), kterému to nedojde a bude dále volit do vlády jednu bandu mocí posedlých socanů za druhou. Takže si každý z vlády řekne "Srát na tu lůzu, jen ať platí do našich koryt, my jsme chytřejší a lépe zužitkujeme to bohatství".
Ty bys chtěl změnit nadpis na "eletromobilita", originál je "elektromobil" a přitom ve skutečnosti jde o konkrétní typ baterie modelu Tesla 3.Takhle se vytváří propaganda a hoaxy.
Hromadná doprava je pro chudé.
Auta jsou jen pro vesničany, kde není provoz. Trasu co metrem jedu 15 minut bych jel autem 45+ minut ráno a odpoledne. A to se vyplatí Horste! 😀
a v kolkych ceskych a slovenskych mestach je metro, pane chytraku ?
Na Slovensku v zadnem B-]
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.