Jiz klasicke myty tech co k tomu nepricichli../
Musíme postavit pro elektromobily nové elektrárny. NEMUSÍME.
Přechod na elektromobilitu je postupný a pomalý. Máme po 5 letech 3 tisíce elektromobilů a 5,8 milionů spalovacích aut. ČR vyveze každoročně 14-16TWh elektřiny, prakticky celý výkon JE Temelín. Na tu může jezdit 1 milion elektromobilů celý rok. Navíc, pokud přestaneme používat benzín a naftu,
ušetříme elektřinu na jejich rafinaci. Jen rafinace 1 L benzínu spotřebuje 1,3 kWh elektřiny. Na tu ujede - čistě, tiše, bez jedů, vibrací a spotřeby kyslíku – elektromobil zhruba 10 km. Spoustu elektřiny spotřebuje těžba, doprava, přečerpávání a skladování ropy, stejně jako skladování, doprava a přečerpávání benzínu. I čerpací stanice potřebuje elektřinu, aby stojan načerpal benzín do nádrže auta. I z ní se do spalovacího motoru čerpá benzín elektrickým čerpadlem, elektřinu pro něj vyrábí alternátor, poháněný stejným motorem, který současně nabíjí baterii, aby spalovací motor vůbec nastartoval. Malým elektromotorem, nazývaným startér. Spalovací vozidla bez elektřiny nejedou a spotřebují jí opravdu hodně. Tak proč na ni rovnou nejezdit?Musíme posílit rozvody elektřiny, naše soustava elektromobily nevydrží. VYDRŽÍ V POHODĚ.
Běžné noční nabíjení spotřebovává noční nadvýrobu elektřiny, zejména z jaderných a uhelných zdrojů, které se špatně regulují. Tedy v době, kdy nic jiného elektřinu nepotřebuje a proto nabízí elektrárny levný noční proud. Ten pak teče v noci nevyužívanými rozvody. Posilování se tak týká jen míst, kde chce někdo postavit rychlonabíječku a nemá potřebný příkon. Ale to už se dnes řeší vyrovnávací baterií, klidně ze starších elektromobilů. I v ČR, třeba v Praze PRE nebo na Vystrkově u Humpolce EON nebo v Ostravě firma Adler. Nárazový vyšší odběr dá autu vyrovnávací baterie, která se pomalu nabíjí celý den. Třeba ze slunce nebo nočním proudem. A pokud se odběru ze zásuvky při nabíjení elektromobilu týče, tak 3,6 kW má příkon běžná domácí pečící trouba, kolem 1,5 kW pračka, myčka nebo žehlička. Běžné, lidmi už dlouho denně používané věci. Které nikdo neřeší.