Zrusit dotacie a vybavene.
Tak si to přeložme. Paraziti a přísavky v akci.
10.000 kusu jasne vypovida o tom, ze o elektromobily je zajem. Jenom ne o ty evropske 100 let za ostatnimi :) Zajimavejsi budou statistiky pristi rok, ty elektromobily za 300.000 z ciny. Klidne je muzou montovat u nas ze soucastek. :) Koupit ojete auto dceri nebo synovi, to raci nevzhlednou krabici z ciny, ktera vydrzi 10 let bez oprav, pokud ji nenaboura. A kdyz ji naboura, aspon budete mit jistotu, ze neselhali brzdy nebo neco podobneho, coz u ojetin hrozi.
Ano, zájem je tak třeskutý, že se zvedlo s dotacema na 4.7 % 🙂. Proč se EV nadšenci musí pořád opájet nějakýma mantrama, které do zblbnutí opakujou i když už je dávno vidět, že to byl nesmysl?
To je stejný jako s tím, že EV bez dotace nemůže fungovat. V ČR má EV většina lidí bez dotace a stejně tu hromada lidí křičí.
"ČR má EV většina lidí bez dotace" což je lež. Většina elektroaut v ČR je koupená právě díky dotacím do firem. Ale baterkoví fanatici stejně budou hromadně křičet jak je to úžasný.
Takové laciné elektromobily se tady už montují, např. elBlesk Pony z Klatov. Je to ovšem o něco dražší, než těch 300.000 - viz https://www.tipcars.com/magazin/nase-t...-test.html . Jestli je to bezpečnější, než ojetina, těžko říct, když může být na takové skládačce z Číny po převrácení na střechu škoda přes 200.000 - viz např. https://hodoninsky.denik.cz/nehody/nehoda-...-ujel.htmlPohledu na ten pozvozek, kde jsou nekryté elektrické kabely a další el. komponenty to moc důvěryhodně z hlediska bezpečnosti nevypadá ...
Už si šetřím na elektrickou koloběžku 😀
Letos bude prodej megaprůser.Budeme chodit pěšky.
Ty zcela jistě.
Ne, opravdu nikdo nechce brazilskou kávu…
A co teprve jmelí...
Ptal jsem se proč se Passat od verze B9 přestal vyrábět v sedan provedení, prý tak promluvil trh, tak se ptám jak promlouvá trh k řadě ID, tam je to prý jedno, budou dotace....Tržní principy pláčou, ale nakonec spláče celá GreenDeelová Evropa...
On nejde o zelenou, ale o lobby naftovych spolecnosti, ktere meli dosud vladu nad automobilkami. Elektro auto uz fungovalo tehdy a bylo lepsi a vyvazenejsi, lepe jezdilo v zatackach... Pak to na 100 let utnuli naftove spolecnosti. A take svet jeste nebyl dost vyspely.Sice mluvis o evrope, ale rozhodne nej podil ma dnes Cina a vyrabeji auta za 300.000 a to jsou uz ty s prirazkou za dovoz. A to tam zelena pravidla nemaji. Proc tedy delaji elektromobily? Ale klidne si ver, cemu chces. V Cine je k tomu i dost tlaci emisni situace, kdy je cele mesice v nekterych mestech smogova mlha. To u nas je jen parkrat do roka, tak jsou lidi desne rozmazleni a ignoruji problem.
To zas budu mít při vyplňování daňového přiznání dobrý pocit, že někdo ví lépe než já jak rozfrcat prachy.
Po ukončení dotací by zase mohlo následovat oslabení elektromobilů jako všude jinde, kde podobné dotace skončily? 😉
Kdyz myslis :) Solarnich panelu i bez dotaci pribyva, levne je dodava Cina, asi za 50% cenu vuci ostatnim. A to prave bez dotaci a jeste s prirazkou za clo :)
Solární panely mají poněkud jiné využití, než jako dopravní prostředky, takže se to nedá moc porovnávat s elektromobily.Zvyšováním počtu solárních panelů asi také přibude problémů, co s přebytky, když moc vyrábí (viz např. https://www.zive.cz/clanky/velikon...fault.aspx ), a čím nahradit, když naopak nevyrábí. Samozřejmě by se dala fotovoltaika v době přebytku energie použít k ohřevu atmosféry (viz např. https://vtm.zive.cz/clanky/co-je-t...fault.aspx ), aby mohly globální změny klimatu úspěšně pokračovat bez ohledu na snižování emisí skleníkových plynů. 😉
Ano dotace, to je takový vypínač mozku ovčanů.
To není vypínač mozku , jako podnikatel , dotace byla jen pro podnikatele a firmy, proč by jste tu dotaci nevyužil pokud Vám jí stát nabízí ?Dotace pro řadové občany nebyly a peníze na dotace byly prakticky daní běžných občanů .
jako podnikatel vyuzil, ale zaroven jako obcan volil jinak protoze tohle byt proste velky zeleny letadlo...
A přitom stačilo říci "jsem pokrytec" a nechodit kolem toho po špičkách 😃Zdar Max
Je to vypínač mozku. Dotace pro občany jsou v 99% nevýhodné, protože jakmile někam přijdou dotace, tak vše podraží a celou dotaci shrábnou firmy a lidi zaplatí to, co by zaplatili běžně. Chápu smysl dotací, že mají něco nastartovat, ale v 95% tomu tak není a je to vyhazování peněz. Např. dotace na FVE pro důchodce na bojler, kdy firma shrábla 90kkč za to, že někomu naladila 3 panely v hodnotě 1kkč/ks a k tomu nějaký měnič. U důchodců to nic nenastartuje a projekt za max 20kkč sežral 90kkč. Některé firmy si dokonce řekli o 110kkč, takže milý důchodce zaplatil z vlastního 20kkč a celá dotace šla firmě. Podobně s kotlikovými dotacemi atd.U EV pak nešla dotace přímo na auto, ale na úvěr., který byl podmínkou dotace. Dost smutný.Zdar Max
Jsem nadšen že jsem mohl ve formě daně přispět určité potřebné skupině obyvatelstva na koupi vozu na baterie
A máš větší radost z těch aut, nebo ze sousedovy fotovoltaiky? Nebo je snad tvým oblíbencem zateplení tety odnaproti? Ne, já vím, ty máš nejraději kotlíkovou dotaci. I když dneska už to není in a je mnohem lepší přispět lidem na tepelný čerpadla.Ale ze všeho nejlepší je, když odevzdáš daňovko a protože vyděláváš málo , tak ti ještě vrátí 😃
Zatepleni baraku, vymenu kotlu, pozaduje stat tak at to plati. Do nakupu EV te nikdo nenuti.
Prosím Vás co zaplatí stát, který má v rozpočtu díru v řádu stovek miliard? Malé děti si myslí, že peníze dává bankomat.Dospělí hlupáci, že je dává stát nebo EU. ;)
"Tati, proč musíš do práce?""Abychom měli penízky, synku""Maminka, tam nechodí, když chce penízky dá kartičku do bankomatu a ten ji penízky dá":)
VŠ ekonomická v Plzni za 3 měsíce že mám pravdu a peníze stačí jen víc vytisknout
Ano, požaduje to stát. Chápu, že to někdo nikdy neřešil. Kotel splňující certifikaci na dotaci stojí (nevím, vymýšlím si) 80 tisíc. Stát zaplatí 40. Konstrukčně stejně vyrobený kotel na který nejde vzít dotace stojí 40 tisíc. Je to úplně stejné jako nesmyslné dotace na autonabíječku a vlastně cokoli dalšího. Pořád je to jen věc, jak někteří získají peníze od státu. Někteří nemyslím ty co si to koupili.S těma autama je to tak, že si je později budeš moci koupit za lepší cenu, protože jich bude více. Jestli je to dobře nebo špatně nehodnotím. Jenom nevím, proč tu lidi ječí u elektroaut a u ostatních dotací ne. A obzvláště u aut, když fosily mají dotace mnohem vyšší.
Názor byl 1× upraven, naposled 14. 1. 2025 17:09
Možná proto že je článek o autu na baterky a že dotace nejsou pro všechny zájemce?
Dotace jsou pro všechny. Pro firmy přímo a pro lidi nepřímo. Já nemůžu za to, že si většina lidí kupuje ojetinu.A bouchnout do stolu a chtít zrušit dotaci na EV (dotaci má v čr minimum lidí) protože to zrovna já nepotřebuju a vesele si užívat jiné dotace je pokrytectví.
Pindíku jak jsem psal vedou auta pro vyvolené a potřebné .Možná to nevíš, ale na všechny tyto dotace musí někdo vydělat takže jsem pro zrušení VŠECH co jsi uvedl OK?
Takže jsi pro to platit litr benzínu za 60 a kubík plynu za 40? Já se jen ptám, aby si pak nebyl překvapenej.
A na to jsi přišel jak?
Asi to blbo chápu. Ty si myslíš že je benzin dotovanej???
Vis, take prispivas zdravotnim pojisteni na operaci uplne cizim lidem. A ono to funguje.Cesi maji sklon odsuzovat jedine funkcni reseni a sami zadne lepsi nenavrhnou.
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 1. 2025 08:12
Ano, přispíváme všem opilcům, narkomanům, hazardérům, přežíračům: není to nejlepší cesta, protože co je "zadarmo", toho si lidé neváží a neváhají tloustnout, opíjet se, pak padat ze schodů a prát se. Tento systém je neudržitelný, stejně tak jsou nesmyslné dotace, které zvýhodňují jen část příjemců, kteří buď mají ostřejší lokty, lepší známosti nebo štěstí. Pokud se něco neprosazuje bez dotací, je chyba někde jinde. A zdravotnictví: v části světa si lidé hradí vše sami: jde to, mají větší platy a svého zdraví si více váží, mohou se komerčně pojistit. Kupodivu v těchto státech bývá zdravotnictví na vysoké úrovni.
Komentovat budu pouze poslední odstavec. Stejně dostanu bídu. Češi a i jiné národy si kupují auta ne podle nějakých žebříčků novinářů, kteří tomu fakt nerozumí. Jó to když byla všechna auta stejná a hodnotily se jízdní vlastnosti a jemnost řazení, tak to tak nebylo, ale dnešní novinář nedokáže pochopit, proč by měl chtít chytré auto.Lidé kupují převážně podle toho na co mají peníze a pak podle toho jak je to pro ně výhodné.#jsemprozakazspalovaku
" podle nějakých žebříčků novinářů, kteří tomu fakt nerozumí"Takže hospodský odborník na všechno pinďa má lepší přehled než člověk, který se tématu věnuje profesionálně několik let. Slovy klasika: "Milí diváci, teď už máte dostatek indicií, abyste zjistili, co je zač"...
Tak se koukni jak ti klauni recenzují auta. Jasně, je to content pro tebe, takže máš pocit, že ti rozumí, ale většina z nich mele úplný nesmysly. Taky se podívej na auta roku. Ve světě jede úplně něco jiného, ale místní novináři stále volí auta z minulé éry a pak všichni společně pláčou, jak je EU zlá, že ubližuje automobilkám. Ale automobilky netíží evropa, tady je budou ovečky jako ty do zblbnutí kupovat, je tíží především to, že je ve světě mimo EU nikdo nechce.-----Pepa Vrtal - Ten to ví, ale dělá to schválně, aby byl zajímavejMuldix - Autíčkář, co fakt dokáže pochopit jen autaHrubis (známe se osobně) - To samý jako MuldixMaroš Čabák (byl jsem s ním na dvou akcích) - Asi nejchytřejší a nejsympatičtější recenzent z celého rybníčku, ale elektro recenzuje jako člověk, co s ním nejezdí.
Zatimco Pindulin je nejobjektivnejsi autorecenzent… tesla je nejlepsi, musk je genius, ostatni je hnuj…
A píšu tam všechny? Ne. Záměrně jsem vybral jen ty, kteří to prostě neumí a zároveň jsou známější.Pokud to pořád nechápeš, tak si představ, že bys měl lidem recenzovat žehličku na vlasy. Proč ne, když je máš celej život. Máš to na tejden, připálíš si každý ráno prsty a nakonec řekneš, že raději hřeben, protože ten nepálí.Já píšu, že tito lidé vědí všechno o autech, umí projet kruhák bokem, perfektně rozumí rozložení hmotnosti. Ale jakmile se začne recenzovat moderní auto, které je většinou dobré a záleží jen na vyspělosti elektroniky, tak to prostě nechápou. Oni v tom vidí tu věc, co tě někam odveze, po startu musí jít vypnout asistenti, musí to hezky držet, musí to táhnout a ideálně i hezky vypadat. Ale neřeknou funkce aplikace, zkušenosti s aktualizacemi, neví jak správně cestovat s elektromobilem, neví jak dělat testy dojezdu, vypínají si u toho klimatizaci a snižují topení a dělají další vtipné věci. Prostě je vidět, že když to doma nemají, tak jim to nejde.Třeba v Tesle na displayi poznám, kdo to má půjčený a kdo s tím má něco najezděno. Je to jednoduchý, pozná se to podle toho, jestli člověk vidí procent nebo dojezd.
S těmi recenzemi máte pravdu. Pomalu v žádné neslyšíte, jakou má auto záruku, kolik stojí nutný záruční servis, obecná kvalita a pověst servisů dané značky, jestli jsou aktualizace SW zdarma a jak dlouho atp. Furt jen dokola jak to vypadá (to je věc každého) a jak to jezdí (opět si každý může půjčit a zkusit). 🙁 Nicméně třeba Hrubis/Muldix mají recenze EV docela slušné.
Přesně. Oni to mají slušné, ale potřebovali by se do toho víc vžít, aby dokola neřešili jestli to dojede 320 neb 415km a vysvětlili lidem, že se takových věcí bát nemusí
Ty zas nedovedeš pochopit, že jsou lidi, kteří potřebují auto, do kterého lze naložit celou rodinu, bagáž a někam dojet, aniž by se o to auto musel člověk starat. To zda je auto chytré je v seznamu někde na desátém místě.
Takhle to bere karel z čech. Ten by ideálně starej telefon, kterej v pondělí zapne a na tu samou baterku má v pátek 40%. Ale ve světě je to úplně jinak. Lidi chtěj chytrý telefony, chtěj chytrý auta, chytrou elektroniku a chytrý baráky.
V kterym světě je to jinak? Drtivá většina lidí ty chytré EV evidentně nechce skoro nikde na světě.A je nesmysl to srovnávat s chytrýma telefonama. Ty převálcovaly trh během pár let.
A bez dotací, nařízení a zákazů.
Na ty telefony musely byt take dotace ?
Já bych chtěl chytryho pindíka.
mame tady Pindulina, ten vyda za dva pindiky i kdyz moc chytrej neni...
Deti, rozpoviem vám príbeh o Pohlavnýorgán-linovi. Pohlavnýorgán-lin, všetko vie, pozná, rozumie tomu a aj keď píše bez vulgarizmov, máte z neho pocit, že my ostatní sme tak akosi mimo...také nižšie bytosti (Podobnosť s vševedkom Unim bude zrejme čisto náhodná). Deti, prosím, nebuďte ako Pohlavnýorgán-lin!
Výhodnější bude zakázat dementy jako jsi ty. Nevzdělané ovce bez charakteru.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.