Přechod autoprůmyslu k výrobě elektromobilů přinesl strukturální změny v celém dodavatelském řetězci, zmenšil váhu globálních producentů a zvýšil nároky na distribuční soustavu elektrické energie. Vedle toho ale také zvýšil nároky na materiálové hospodářství. Elektromobily jsou náročné nejen na čipy, ale také na další vstupní materiály. Kromě často diskutovaného lithia, které je vitální pro výrobu bateriových článků, je to pak i hliník a jeho nejrůznější slitiny.
I proto globální spotřeba hliníku poslední dekádu nepřetržitě roste, přičemž se loni dle webu Statista zastavila na 65,87 milionu tun. Ke konci této dekády pak analytické projekce hovoří o spotřebě přes 78 milionů tun. A právě rostoucí spotřeba v kombinaci s energeticky náročným zpracováním hliníku tvoří významný podíl na výrobních nákladech nejrůznějších komponent elektroaut.
Pokračování článku patří k prémiovému obsahu pro předplatitele
Chci Premium a Živě.cz bez reklam
Od 41 Kč měsíčně