Elektromobily s dojezdem aspoň 1000 km. Většinou jen slibují, některé už se dají koupit a jeden míří výrazně dál

Názory k článku

Hlinda  |  22. 04. 2022 06:20  |  Android Chrome 96.0

Paráda. Uz jen nabijeni za 5 minut a cenu kolem 500000 Kč. 😉

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (16)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Moik  |  22. 04. 2022 09:24  |  Macintosh OS X Chrome 100.0.4896.127

Dojezd přes 400km není reálně potřeba. Dnešní Tesly umí ujet 300km rychlostí 150kmh a na stejnou vzdálenost dobít během 12-15minut. Nemám samozřejmě nic proti zvyšování dojezdu, ale pouze vývojem hustoty energie v baterkách, ne zvyšováním hmotnosti auta. Osobně ujedu v zimě v teplotách pod nulou a sněžení zhruba 220km a na stejnou vzdálenost dobiju za 12-15minut. Tohle je opravdu hodně malý ústupek za to, že jsem závislý na Dukovanech a ne ropě/ plynu financující kdo ví jaké ambice + samozřejmě nevypouštím smrady lidem rovnou pod nos.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (37)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Pindulin  |  22. 04. 2022 09:36  |  Microsoft Windows 10 Chrome 99.0.4844.84

Primární nedostatek elektromobilů není dojezd. Těch 300-500 km se už docela dá.
Problémy jsou mnohem horší:
- Potřebuji to rychle nabít
- Potřebuji to někde nabít
- Nemůžu dát za auto 1,5 mil. ve výbavě auta za necelý milion
- Ojetinu 5 let+ koupí jen totální magor... komu to prodám?
-----------------------------------------------------------
Před pár lety, když jsem ještě řešil každej den co si koupím za auto mi známej co dělá u dealera nabízel asi 6letý bmw hybrid. Luxusní svezení za dobrou cenu. Jenže to mělo pár ale. Chtělo to novou baterku za 200k (pochybný repas někde v zahraniční asi 50) a nikdo to nechce servisovat kromě ofic. bmw servisu. Takže ve výsledku jsem byl na takovej kočár socka. Nemyslím si, že dnes to bude s těmahle elektro autama jiné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 04. 2022 09:58 | Microsoft Windows 10 Chrome 100.0.4896.88

Pro mě je zásadní nedostatek elektromobilu pořizovací cena. Vše ostatní je pro mě akceptovatelné — vyvážené jinými výhodami.Dlouhý dojezd pro mě není překážkou. Víc než 200 km ujedu fakt jen pár dní do roka. Takže na běžné každodenní pojíždění bez problémů. A těch pár výjimek, kdy potřebuju ujet víc, má několik řešení — od plánování dobíjení cestou (a trochu delší čas na cestu) až po variantu půjčit si na to jiné auto nebo jet vlakem.Delší dobíjení je trochu nepříjemné, ale mám garáž, v ní mám třífázi, takže většinu času bych dobíjel doma. Nehledě na to, že uvažuju o fotovoltaice, která by tomu hodně pomohla.Ale mám pořád problém platit za káru přes mega. To je fakt hodně a protože je pro mě zásadní mít vyšší auto (kvůli problémům se zády, u vyššího auta je nastupování a vystupování mnohem lepší), tak pod ten milion fakt nic není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (16)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
KosKarel  |  22. 04. 2022 10:00  |  Microsoft Windows 10 Chrome 99.0.4844.84

U vozů co během sedmi let ujedou kolem 100 tisíc kilometrů (což zase není tolik) klesla kapacita baterie na cca 65%, takže naráz urazíte o třetinu vzdálenosti méně. Pořádná rezerva tedy určitě nebude na škodu.
Pokud jste někam na dovolené těsně dojeli, neznamená, že třeba za 2 roky se vám povede to samé.
Pak je tu i snížený dojezd v zimě, který Vám také dočasně ukrojí značnou část dojezdu, v mrazech to může být dalších cca 20-30%, obzvlášť pokud si přitopíte na pokojovou teplotu.
Z deklarovaných 1000 km dojezdu tak u ojetiny najednou může být 600 km v zimě třeba jen 400 km.
Druhá věc je, že takové vozidlo je pak skoro neprodejné. Nové koupíte přes milion a ojeté nestřelíte nad 100 tisíc. To je hodně špatný obchod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Katikakus  |  22. 04. 2022 10:38  |  Microsoft Windows 7 Chrome 100.0.4896.127

Nejzasadnejsi problemy BEV, kvuli kterym je dnes jiz jasne, ze tudy cesta nevede, jsou nekde uplne jinde nez v dojezdu. O tom, ze BEV je ekologicky, ekonomicky i technologicky nesmysl je pak jiz zbyecne mluvit. To uz vi kazdy, kdo nema v hlave uplne nasr4no...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
peterbiely  |  22. 04. 2022 13:08  |  Android Chrome 100.0

Auta na baterie zacnu mat na dlhe vzdialenosti zmysel vtedy, ked sa uskutocni prvy medzikontinentalny let v lietadle na baterie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
pjuricka  |  22. 04. 2022 15:02  |  Android Chrome 100.0

Opět mávání prototypy, oblíbená lidová zábava 🤗

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 04. 2022 16:07 | Microsoft Windows 7 Firefox 98.0

Elektromobil je jen technologie. Žádná technologie není dobrá nebo špatná. Dobré nebo špatné je jen její použití. A to nejhloupější použití je Befehlem (příkazem), protože tam se nikdo neptá po smyslu. Důsledkem jsou pak nesmysly s hmotností přes 2000kg a cenovkou ke dvěma milionům - tj. segment, kde zákazník kompromis neodpustí. Místo toho, aby se vyráběla jednoduchá přibližovadla s omezeným dojezdem, která by ale dávala ekonomicky smysl a kde kdo by je i s kompromisy akceptoval jako 2. auto do rodiny. Jenže to s dnešní legislativou nedává ekonomický smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
mdgarf  |  22. 04. 2022 17:56  |  Microsoft Windows 10 Chrome 100.0.4896.127

uz by mohli natocit nejakej komedialni roadtrip s elektroautemme prekvapila GB tesla s privesem nekde na ostrovech v chorvatsku - i cesta muze byt cil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
frantaN47  |  22. 04. 2022 19:19  |  Linux Firefox 99.0

Dokud bude cena nové baterky do ojetiny větší, než cena nového benzíňáku, tak se ty elektroauta moc prodávat nebudou, jelikož jejich majitelé by jak pak jako ojeté neměli komu prodat. Pokud by nová beterka byla tak do 20 000,- pak by to šlo, ale asi moc lidí stejně nebude kupovat nová auta přes milion.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 04. 2022 23:05 | Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

K Tesla Roadsteru: Bizarně působí další vlastnosti vyzrazené přímo Elonem Muskem. Zrychlení z 0 na 100 km/h má auto zvládat za 2,1 sekundy. Co je na tom bizarne? Toto zvlada uz Model S Plaid. Zabudli ste spomenut Cybertruck, ten by tiez mal mat dojazd niekde okolo 600 mil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mumintroll  |  23. 04. 2022 20:11  |  Microsoft Windows 10 Chrome 100.0.4896.127

Elektrika ano!!! Ale nie TERAZ!!! Nie sme na nu vobec pripraveny. Nie kazdy zije v tropoch. Tu je pol roka zima. Aky budem mat zaruceny dojazd pri -35C? Pri plnom kureni? Okrem toho vzdialenosti(Kanada) su tu enormne. O strate kapacity baterii casom ani nehovorim. To skor vodik teraz nez elektrika.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 04. 2022 15:34 | Microsoft Windows 10 Chrome 100.0.4896.127

Anoda ze silikonu, to se mi nezdá - vždyť jednak je silikon nereaktivní, a druhak se pro elektrody používají kovy nebo grafit ap. Nebude ta anoda spíš křemíková? Navíc podobné chyby v překladu jsem v českých mediích poměrně časté a výsledkem je pak nesmysl, protože mezi silikonem a křemíkem je rozdíl jako mezi polyetylenem a grafitem - jedno je izolant a jako termoplast má úplně jiné vlastnosti, než grafit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miandys  |  24. 04. 2022 15:41  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Co mnoho lidí vůbec nechápe, nevnímají to, je fakt, že si s elektromobilem kupujete také 50-100kW bateriové úložiště.Je to jen otázka času, kdy bude na trhu regulátor zpětného odběru, takže když auto nebude využíváno, bude z něj možné zpětně odčerpávat uloženou elektřinu, dodanou z FVE pro zpětné potřeby doma.Samostatné úložiště do garáže velikosti 50kW, by teď stálo nejméně milion. Takhle ho máte v ceně svého auta.A 100% úložiště to bude také po dožití auta, kdy vám ještě zůstane měkký zdroj desítek kW vykuchanou baterií z auta, úplně zadarmo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Xwert Is  |  27. 04. 2022 09:36  |  Microsoft Windows 10 Chrome 100.0.4896.127

Adekvátna náhrada k spaľovacím motorom bude keď elektromobil bude spĺňať nasledovné požiadavky:
Dojazd v zime 900-1000 km
Nabíjanie z 0-100% do 5 minút
Výdrž batérie bez degradácie do 300 000 km

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Jirka1or  |  30. 04. 2022 17:12  |  Microsoft Windows 10 AppleMAC-Safari 5.0

Elektromobily s dojezdem aspoň 1000 km.
--------------------------------------------------------------------------------------------------S použitím vhodné Energetické Technologie, bude dojezd Neomezený !
(Bude tzv. Stále Nabito, jakoby jste jeli na Elektrocentrálu) .
(Jen nebudete tankovat žádné palivo).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Vyrobte si elektřinu sami

Megatest 16 procesorů

Test kamer do auta