že nelze jezdit eautem když doma nenabíjíte...že nemůžete jezdit po evropě ...že se furt někde stojí a nabíjí ...doporučuju zkouknout video někoho kdo to aktivně nějaký čas používá a ne jenom kecá podle obrázku a kde si co přečethttps://www.youtube.com/watch?v=UxxsayOupPQ
Dojezd elektromobilu je pseudo nedostatek, který propagují hlavně petrolheadi, jelikož dojezd je poslední skutečnou "výhodou" spalováků. Která je ovšem v praxi nepodstatná, protože nikdo normální bez zastávek nejezdí, a s rodinou už vůbec ne.
Nelze to brát tak, že osobní auto je jen pro rodinnou přepravu. Služební auta jsou také osobní, a nejspíš jezdí mnohem víc a dál, než ty auta pro domácnosti. Na delších trasách se v nich řidiči při řízení mohou vystřídat, aby se zbytečně nezdržovali čekáním na cestě. Na služební cestě je zastávka kvůli delšímu dobíjení opravdu zbytečná ztráta času. Tam je v praxi docela podstatné, aby bylo auto rychle připraveno na další dlouhý servisní výjezd, což umožní právě delší dojezd, a rychlé doplnění PHM.
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 11. 2024 13:01
Soude podle toho kolik potkavam zejmena po nemeckych dalnicich elektromobilu jedoucich v pravem pruhu s kamiony devadesat kilometru v hodine ten dojezd problemem asi stale bude. A to se bavime o premiovych elektromobilech za extremne velke penize, u elektrickych masovek je ten dojezd stale casto tak na to jezdeni kolem komina.
Ze jsou to elektra v tom nehraje roli. Ja zase potkavam hromadu spalovaku co nejedou rychleji nez stovkou a kazde zrychleni extremne pomalu pridavaji. Nekdo je proste takovej. Uz davno neplati, ze elektro je pri 130 nejak zavratne neefektivni… to chce zase trochu proplesknout, nez budes sirit hoaxy.
Elektromobil je na výrobu podstatne jednoduchšie zariadenie ako auto so spaľovacím motorom. Čo z toho vyplýva? Že elektromobily budú podstatne lacnejšie ako spaľováky. Ak poľaví masový nápor na predajne EV, potom sa to prejaví aj na konečnej cene pre spotrebiteľa. A už sa to aj začína prejavovať. VW nedávno oznámil, že vzhľadom na jednoduchšiu výrobu môže zastaviť výrobu v minimálne troch závodoch a že asi 100 tisíc pracovníkov bude uvoľnených z namáhavej, otupujúcej a monotónnej práce. Bolo krásne dívať sa na tú ľudovú fiestu zamestnancov, keď im to vedenie oznámilo. A najnovšia novinka je , že sa k tomu pridáva aj firma ThyssenKrupp, čo je najväčší oceliarsky komplex v Nemecku. Za priaznivých okolností sa to prejaví na výrobe v Česku aj na Slovensku, kde má VW svoje pobočky. Stop namáhavej práci a vítame prudké znižovanie cien nielen EV, ale aj energií. Čaká nás už len žiarivá budúcnosť.
A za ctyri roky nemecke platy!
Mávátka! Ohňostroje! Vítejte svaté jednorožce! Sláva, sláva, sláva!
Ze je jednoduchsie na vyrobu asi nestaci.
Používám nejlevnější Teslu s dojezdem 500 km. Je to úplně v pohodě i na delší trasy, pokud tedy není člověk úplný idiot (co se týče nabíjení). Nejsem Robocop a klidně si po 3 hodinách dám 20 minut pauzu na toaletu a občerstvení. Vláčet sebou 2x větší baterku a mít tím pádem i větší spotřebu mi nedává smysl, i když díky FVE a akci Tesly jezdím zadarmo.
Pak je tu ještě varianta nevláčet s sebou žádnou baterku, ale 10x lehčí nádrž.
Kuš! Odstup, satane! Dyť elektrovéhikly zachraňujou lední medvedě!
Otázkou je, co je delší trasa. Každopádně z Prahy do Ostravy je to zhruba těch 3 hodiny a 20 minut a to nejlevnější Tesla nedá a v zimě už vůbec.
Prahu - Ostravu nedáte, ale cestou máte 3 superchargery... Jak jsem psal, já s tím nemám problém, spíš mi připadá to cestovaní elektromobilem příjemnější a méně únavné, díky zastávkám, kde si odpočnu, v klidu se občerstvím 😉
Prumerny rocni najezd u osobnich aut je 20 tisic km. To je 50 km na den. Nejvetsi objem uzivatelu aut bude okolo tohoto cisla. Vetsine by elektromobil dostacoval i v dnesnich metrikach. A pokud bude poptavka, tak na jednorazove dlouhe cesty (kolikrat rocne jezdite narazove 1000 km na dovolenou) mohou reagovat pujcovny... To je takove Cechackovstvi, mit auto za rodinneho pritele a "zvykli jsme si na neho" a za zadnou cenu ho nechceme menit.... Nic vic za tim neni... slaba psychicka vyspelost....
průměr 50km/den kdy auto často stojí 5 dní v týdnu na parkovišti, protože většina lidí jede do práce HMD nebo pěšky i když auto maj a o to víc toho najedou o víkendech, nevypovídá vůbec o ničem, relevantní pro dojezd automobilu je vzdálenost ujetá na jednu cestu. A s ohledem na nějaký komfort užívání mě nebude zajímat její průměr, ale maximum (po ořezání nějakých extrémů typu dovolená v Chorvatsku.) A když pravidelně jezdim >300km, tak mě nějaký denní průměr 50km fakt nezajímá.
Jiste, pokud jezdite 300 denne, je to neco jineho nez 50 denne... Pokud jezdite 300km jednou za mesic a zbytek MHD nebo jen par km denne, stoji za uvahu, jestli auto vlastne vubec potrebujete.... Berte to jako pomer efektivity vlastnictvi vuci pocitu vlastnictvi... Od toho se odviji vaha vasich potreb vuci celku...
A kolik asi tak myslis, ze je lidi, kteri maji auto a lepe by je vysla pujcovna? Ja neznam nikoho. Ano, dojezd 50 km by mi stacil 300 dni v roce(resp vetsinu z toho by mi stacil i dojezd 0 km). Ale za pujcovne na tech zbylych 65 dni bych dal nekolikrat tolik, co me stoji provoz meho auta. A to vubec neresime extra opruzy s autem z pujcovny - rezervace, vsechno porad nakladat/vykladat, detske sedacky, stresni nosic, ...
Tak si to kupte, já s sebou drahou a těžkou baterku vláčet nebudu když jezdím jen po okrese, maximálně v rámci kraje 😀
Tvůj praděda zas říkal, že s sebou nechce vláčet těžkou nádrž s hořlavým, smradlavým a drahým benzínem pro kterej si musí chodit do lékárny, když má koně... a podívej, jak se za něj ty dneska biješ. 🤣
1) Průměr 20.000 km/rok se nerovná 50 km/den ale 55 km/den, což je už docela podstatný 10 % rozdíl.2) Průměr 20.000 km/rok nevypovídá vůbec nic o tom kde je modus, tj. jaký nájezd bude mít "největší objem uživatelů aut".3) Co se týče "čecháčkovství" a "slabé psychické vyspělosti", tak to pěkně děkujeme za diagnózu, pane doktore.
1) V cem je to podstatne, jste neuvedl... Takze komentar k nicemu.2) Srovnejte ten denni najezd s dojezdem.... Pokud by bylo denni vyuziti jen dvojnasobny (pricemz stale nebudete muset nabijet), jste uz nad prumerem a pocita se objem smerem dolu - ti kteri toto mohou vyuzit.3) Jiste, je to trend - vsechno, na co nejsme zvykly, automaticky odmitat. Je to z obav, ze se s necim budeme muset vyrovnavat a hlavne se budeme muset neco ucit. Pricemz se o spoustu veci muzeme zajimat sami, nikoliv z donuceni... Jen nevime jak a bojime se zeptat.... Proto budeme radeji proti - Cechackovstvi....
2) tak ještě jednou, počítat nějaký denní průměr včetně dní kdy není vozidlo v provozu je naprostá hovadina. Když každých čtvrnáct dní pojedete z Prahy do Beskyd, tak ta cesta může mít 350km a nebudete si na to kupovat auto s dojezdem 150km, protože máte denní průměr jenom 50km. To byl extrémnější příklad, abyste snad pochopil, že argumentovat denním průměrem je nesmysl3) tak ono je pochopitelný, že se lidi nechtěj vyrovnávat s problémy, které jim nic nepřinesou, jenom proto že se někdo zbláznil a rozhodl se, že jim vezme dosavadní řešení, které jim ty problémy nezpůsobuje. A to že pro soustu lidí je EV dražší a méně komfortní a bez jakéhokoliv pozitiva je prostě fakt. Kdybych dokázal koupit cenově, funkčně a uživatelským komfortem srovnatelnou elektrickou náhradu svýho současnýho desetiletýho kombíka, který mě stál jako ojetina něco přes čtvrt mega, tak si ho klidně koupim, ale nic takového v tuhle chvíli neexistuje a nějakou dobu existovat nebude
2) na 2x jizdu autem mesicne si fakt nebude nekdo kupovat auto.... to si ho snad pujci... Statisticky prumer delaji pravidelne nizke nebo pravidelne vysoke najezdy. Tech vysokych najezdu, bude rozhodne na pocet uzivatelu mene, to snad uznate. Denni prumer uvadim jako protipol tvrzeni, ze lidem vadi cas straveny u nabijeni a ze musi nabijet i behem cesty (tedy beru v potaz faktor nejcastejsiho vyuzivani auta, tedy denni uziti)3) Jestli narazite na "nucene" opousteni od fosilnich zdroju, tak to snad i vy musite vnimat, ze vede k lepsimu prostredi. Ale chapu, ze nejste za to ochoten zaplatit. Ze vam vyhovovalo i to horsi a pro vas to neznamenalo vetsi prinos. Pokud vzpomenu i na Ostravaky, kteri maji sice cistsi vzduch, ale mnoho jich prislo kvuli tomu o praci, je pochopitelny, ze budou vyhraneni i vuci dalsim zmenam. Jenze to je oponentura k politice, nikoliv k technologii. Ano, cena je ovlivnujici faktor. Ale to neni nic noveho.... Driv se setrilo na auto klidne i deset let (pred revoluci) a nikomu to neprislo divny a dnes ti sami maji problem.... Tomu nerozumim, kdyz dnes mate vic sanci jak si na penize sahnout.
2) Tak těch důvodů proč si člověk pořizuje auto je víc, třeba proto, aby ho mohl rychle použít při nenadálé potřebě, to nevim, jak chcete řešit půjčováním, aniž by to nekomplikovalo život.ježišmarja, co jste nepochopil na tom, že jde jen o extrém výpočtu, aby bylo zřejmé, že paušálně operovat nějakym dennim průměrem je blbost. Samozřejmě že realita bude někde mezi. 3) Jenže dřív nastavení života odpovídalo tomu, že lidi auto nemají a lidský život byl životem krátkých vzdáleností. Takže všechno normálně fungovalo. Pak se stala auta dostupnými a tím se zvyšoval i akční rádius a začalo se počítat s tím, že je jednoduché se kamkoliv dostat, začaly vznikat třeba satelity bez občanské vybavenosti a bez jakékoliv možnosti uplatnění v místě. A když teď auta omezíte, tak spousta věcí přestane fungovat.
Auto z půjčovny je nouzovka. Auto má být v garáži, abych mohl vyjet kdykoliv se mi zachce, třeba po půlnoci. A to i kdyby to bylo jen jednou ročně. Vrtačku nebo šroubovák mám taky vlastní, i když to potřebuju jen občas.
Taxík??? S ním můžeš jet i ožralej.
"na 2x jizdu autem mesicne si fakt nebude nekdo kupovat auto.... to si ho snad pujci"Tusis vubec, jak lidi pouzivaji auto? Doslova kazdy s rodinou koho znam, jezdi vetsinu vikendu v roce nekam po republice - na chatu, za pribuznyma, na vylet. K tomu dovolena, obcasny prevoz rozmernejsich veci, ... Pouzivat na tohle auto z pujcovny je totalni ekonomicky nesmysl."Statisticky prumer delaji pravidelne nizke nebo pravidelne vysoke najezdy."Ne. Statisticky prumer delaji vsechny najezdy.
Za neochotou pořizovat si elektroauto je především to, že za několikanásobek ceny nenabízí žádnou podstatnou výhodu oproti stávající technologii.
Takze za to muze marketing :)
Na špatný produkt ani skvělý marketing nepomůže. Tady je navíc marketingem legislativa. Automobilky to musí vyrábět a zákazníkům se podkuřuje dotacem, parkováním, dálniční známkou atd a stejně nic.
"To je takove Cechackovstvi, mit auto za rodinneho pritele a "zvykli jsme si na neho" a za zadnou cenu ho nechceme menit.... Nic vic za tim neni... slaba psychicka vyspelost...."A co teprve Indove 🙂https://www.novinky.cz/clanek/koktejl...c-40499073
A takto to dopadá, když o průměru píše někdo, kdo zjevně vůbec netuší, co průměr je.
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 11. 2024 19:58
Půjčovna Hertz se svou flotilou elektromobilů asi byla na takové půjčování připravena poněkud předčasně. Opravdu je největší problém spousta osobních aut, která najedou do 50 km za den, a většinou jen někde stojí? Nebo spíš produkují víc emisí ta osobní auta ve firmách, která toho najezdí daleko víc, a proto potřebují i větší flexibilitu i delší dojezd bez dlouhých přestávek na dobíjení? Možná se výrobci elektromobilů s dlouhým dojezdem tím pokouší řešit i jiné problémy, než jen každodenní poskakování okolo komína ... 😉
Za jak dlouho se to pak dobije na dalších 1000km z běžné zásuvky např. 220V/16A? 😉
Hodně dlouho. Asi jako když si budeš tankovat po kapkách z výdejního stojanu.Co to je za debilní dotaz a proč bys to dělal?
Pokud v cíli trasy po 1000 km jiná možnost nabíjení nebude, tak asi bude nutné počkat několik dní, až to do té baterie z takové zásuvky aspoň trochu "nakape"? 😉
To jsou "argumenty" 😀 😀 😀 😀Když nebude cíli benzínka.......
Tak zajdu s kanystrem k nejbližší. Co budeš dělat ty?
Zajedu k nejbližší rychlonabíječce stejně jako ty k nejbližší benzínce? Případně přinejhorším k nejbližšímu wallboxu, kde to přes noc nabiju minimálně s výkonem 11 kW?
Tak ještě jednou: dojedeš někam kde není pumpa nebo rychlá nabíječka a nemáš šťávu/benál. Co asi uděláš...... jo vlastně, ty se pomodlíš k Velkýmu Teslovi, von ti mocí nadpřirozenou dodá do vyšťavené baterky dojezd k nejbližší supernabiječce. Jak jinak.No, já dojdu s kanystrem k pumpě nebo mi někdo okolo půjčí tři litry benálu. S ním dojedu k nejbližší pumpě s jistotou.Pochopil?
Tak budeme trochu počítat.16 A krát 230 V je 3680 W, to jest 3,68 kW. Na 100 km spotřebuje eauto cca 15 kWh, takže 15 děleno 3,68 je 4,07 hodiny.Za dobu, kdy je auto zaparkované, nabiješ na 300 km úplně bez problémů.I z 6 A zásuvky (jističe) nabiješ na denní dojíždění do práce úplně bez problémů.
Co když nejde o denní dojíždění, ale např. o servisní zásah u zemědělského stroje někde na poli? Asi tam nebude problém dolít z 20l kanystru PHM na ujetí dalších 300 km za pár minut. Ovšem takové dobití z dostupné zásuvky v nejbližším stavení by bylo mnohonásobně delší, zejména pokud na tom zásuvkovém okruhu by byly současně další spotřebiče ... 😉
Servisní zásah nutně znamená prázdnou baterku?Holt si pořídí přenosnou rychlonabíječku s baterkou, kterou přivezou na korbě pickupu, aby s tím dojeli na základnu, pokud to z nějakého důvodu si vybijeje vaterku (nevím jakého? Plánujete se to tak, aby šťáva nedošla) a tam stroj dobili.Jedna z málo pravděpodobných nevýhod vůči milionům dalších výhod.Žádná technologie nemá jen nevýhody.To je jako tvrdit, že spalovací motory jsou špatně, protože semtam nějaké pole chytne od rozžhaveného motoru/výfuku stroje.
Když se to dá naplánovat, to je samozřejmě jednodušší. Ale když se uprostřed žní pokazí kombajn někde u Mostu, a musí tam jet servisák někde od Břeclavi s kufrem auta plným náhradních dílů, tak to se moc plánovat nedá. Aby za ním poslali rychlonabíječku na korbě pickupu, to by asi taky trvalo. To by asi bylo jednodušší na poli nabrat trochu nafty třeba z toho kombajnu. Mezitím ho třeba zavolají na servisní zásah někde u Budějovic, takže aby se vracel na základnu na Moravu, když má díly v kufru, je docela nepravděpodobné. Ale na takovou servisní činnost stejně asi nikdo nebude pro montéry kupovat tyhle elektromobily s dojezdem aspoň 1000 km jen kvůli nižším emisím CO2 a NOx z provozu ... 😉
Nějak nechápu, proč by servisní technik, pokud by měl jet z Mostu do Budějic, se měl měl vracet na základnu na Moravě, když má díly u sebe a může jet rovnou.
Některá manažerská rozhodnutí občas bývají z pohledu podřízených nebo elementrání logiky těžko pochopitelná ... 😉
To je ale pak problém té firmy, ne technologie.
Hm, a kolikpak takový akumulátor stojí? 8-O
Vosum. Vosum minus nula je vosum.
Já bych takový elektromobil nechtěl.
Svoje rodinné auto s reálným dojezdem 1000km na nádrž jsem jako čtyřletou ojetinu kupoval za 260kKč a i ve svých deseti letech to zvládne pořád stejně. A měsíčně nestrávím tankováním víc než čtyři pět minut. Až mi něco podobného nabídne elektrika, bez váhání jdu do ní.
vybírat auto podle toho že tankuješ jednou měsíčně 15 minut (5 to se vším fakt není) je asi už nějaká psychycká úchylka ne ? Tak prostě budeš nabíjet 2x měsíčně 30 min když budeš někde nakupovat a nebo jednou tejdně 10 min. Tohle je fakt nepodstatný. Obdivuju jak někdo může dělat z takový prkotiny nepřekonatelnej problém. Rád bych viděl tvůj týdenní harmonogram jestli tam nemáš ani chvíli času abys 20 min zastavil a poseděl jen tak v autě a kouknul třeba na internet nebo vyřídil 2 telefony.Pořizovací cena je věc jiná a dofejme že to za pár let klesne než nám odejdou milovaný diesely 😉
Hele, to je jen hledani vymluvy proc je to naprd. Ja, zaryty petrolhead, chtel BEV taky "hejtit", ale abych to mohl delat, musel jsem si to prvne ozkouset. No a behem zkouseni jsem zjistil, ze to proste potrebuju, takze cekam na Juniper.Jinak co se tyce toho tankovani, u Benziny (Orlen) to mam urcite pod 5 minut, platim primo od stojanu pres QR.Hlavne na ten prumerny najezd u nas, cca 50km/den (median bude jeste niz), opravdu "potrebujes" dojezd 1000km. Jenze tu v diskuzi jsou vsichni s rocnim najezdem 100.000km a vyse 😉
Pak dej vědět za paru let jak si s tim juniper spokojenej (bez ironie).
A myslis ze si vzpomenu? 🤣Dobre, na 30.4.2027 jsem si dal upozorneni s linkem na tento thread 😉
pokud do tankování nepočítáš i popíjení kafe, což nedělám, tak to 15 minut fakt neni ani náhodou. A jestli sis nevšiml, tak jako první uvádim jiný zásadní parametry, než je tankování. To nepohodlí a zbytečná ztráta času při nabíjení je jen třešnička na dortu. Obchod mám 5 minut od baráku pěšky, tam autem fakt nejezdim. Když mě čeká pravidelná páteční třiapůlhodinová cesta z Prahy do Beskyd, která se dá bez problémů zvládnout na jeden zátah a dojíždim v jedenáct večer, nebo jedu s rodinou na celodenní výlet, kde parkuju někde, kde nabíječky zpravidla nebejvaj, tak to poslední, o co stojim je tvrdnout někde po cestě 20 minut u nabíječky.btw už jsem zažil, kdy se vlastník spalováku i EV rozhodl použít EV, protože v destinaci měla být nabíječka a když tam přijel, tak zjistil, že je mimo provoz a dva dny řešil s jejím provozovatelem její zprovoznění. Tohle fakt nemám potřebu řešit.
... ale rezervu k benzince, kterou nemate u domu si podvedome nechavate... nemate potrebu to resit, ale presto to delate... Principy jsou fakt stejny, staci se jen naucit jiny "ritual" :)
jenže ta rezerva dojezdu mi umožňuje nějakou volnost a operativnost. Tedy když se mi tankovat nechce, protože spěcham, chci být co nejdřív doma apod, tak prostě vim, že to můžu odložit a už se mi i stalo, že jsem dojížděl pomalu na výpary, aniž bych za celou dobu stál na místě, kde bych mohl nabíjet. Zatímco u EV se budu častěji dostávat do situace, kdy to nabíjení odložit nemůžu. Nebo když jsem se dozvěděl, že mi umírá strýc a chtěl jsem ho ještě vidět, tak jsem mohl jet bez ohledu na spotřebu, u EV bych musel mít ten "zbytečný" vysoký dojezd, nebo bych trávil minuty na nabíječce, což by ve chvíli, kdy jsem nevěděl jestli ho stihnu nebo ne bylo nepřijatelné.
Jiste, ale to znamena, ze jste se prizpusobil. Jen poukazuji na to, ze jedno prizpusobeni akceptujete a jine ne... a to jen proto, ze u jednoho jste musel (nechtel jste skoncit s prazdnou nadrzi v polich) a u jineho zatim nemusite (nevlastnite EV).... je to lidska vlastnost, hledat nejdrive duvody, proc neco nejde, nez hledat reseni, jak to udelat, aby to slo.... A nakonec to vzdycky jde :)
vám uniká rozdíl v míře nutnosti přizpůsobení. Tady nikdo neřiká, že to nejde, ono by se dalo jezdit i šlapacími autíčky bez nutnosti cokoliv nabíjet, jen že je to opruz navíc za víc peněz
lojza, serte na to, ten clovek je hlupy
Já vosobně si teda myslím že by se především měla zakázat chudoba. A lidi co bydlej na vesnici, dojížděj do rachoty, s facanama do školy, bydlej v paneláku a jezděj vojetejma fosilama. To je zlo.Bych pro ně udělal ve městech nějaké tábory kde bych je povinně koncentroval, vodkud by docházeli do práce, nebo sjížděli na sdílenejch koloběžkách. Voni by si za paru desítek let na tydlencty ekologický elektromobily našetřili a povinně si zakoupili.Jojo, lidi se musej vychovávát, voni prd věděj co je pro ně dobrý!
Souhlasím.Tyhle převýchovné tábory by přinesly spoustu výhod, a konečně bychom vymýtili chudbou.Navíc tyhle tábory mají velký potenciál. Další převýchovné tábory bych udělal pro hlupáky, kteří nerozumí všem výhodám moderní společnosti. Pro antivaxery, zatvrzelé fosily, odpůrce OZE nebo kritiky současné vlády.Ti lidé jsou sami sobě nebezpeční. I kdyby to mělo zachránit jediný život!
Ne, stále nemám rád jejich ruský mir.
Ten střešní panel zkoušený na autě někde u moře by mi byl hodně platný. V garáži v zimě. Zase jen ideální snové podmínky.
Tyhle ficoviny vetsinou svym prinosem ani nekompenzuji pridanou hmotnost, ktera s nimi souvisi. Ale frikulini je tam radi vidi. ;o)
lidi přestaňte blouznit o EV s dojezdem 600, 800 a víc.. Většina aut v domácnostech najede max jednotky stovek km týdně a jen nárazově nějaká delší cesta, dovolená atp. To je nepodstatný.. tak se prostě někde 2x na 20-30 min zastaví.. Kde je problém ? Obří drahá baterka v autě který málo jezdí bude jen degradovat časem a za 8 let odejde stářím a ne cyklováním.A obecně plky že na sídlišti nejsou nabíječky u paneláků.. copak naftu tankujete před barákem ? Elektro se prostě bude nabíjet až budete hodinu někde nakupovat a pak je týden zas klid.
Tak tohle právě může být řešení pro lidi, co jezdí více, obchoďáci atp. S lepšíma baterkama (nejen kapacita ale i výdrž) navíc to auto u lidí s domem bude jako baterie pro barák. Koupíte si sice dražší auto, ale budete tam dávat přebytky, ty pak klidně pustíte zpět do domácnosti. Také to vyřeší nedostatek nabíječek, ono s větším počtem EV by mohl být problém kdyby člověk musel nabíjet třeba 2x, 3x týdně. A pak také co je lepší, rychle nabíjet menší baterii nebo pomaleji ale méně často nabíjet velkou baterii... To že se mi auto po 400km vybije znamená, že budu často chodit i pod 20% baterie což není moc fajn a také budu častěji nucen nabíjet rychle. Nemluvě o tom, že takové standardní EV když poklesne baterie třeba na 60, 70%, už to bude problém, zatímco tady to problém nebude a auto ještě nějakou dobu poslouží i s polovičním dojezdem. Také u takového auta nemusím třeba nabíjet vždy na 100%, zatímco u nižšího dojezdu jsem k tomu víceméně nucen.
přebytky se dají dávat i do auta s menší baterií.. tedy třeba 40kWh což je v podstatě malá baterie (Tesla a Enyaq mají nad 70kWh) ale pro spotřebu domácnosti (8-10kWh denně) je to dost.A i finančně má smysl koupit auto s měnší baterkou a za 7 let jí třeba vyměnit pokud zbytek bude OK než kupovat auto s 2x tak velkou baterií kde její kapacity využiju málo a za těch 7 let tam elektrolyt degraduje stejně jako u tý malý (o stárnutí se moc nemluví ale taky to má vliv)
Máš vhodnou přezdívku, protože argumentuješ logicky, ale jako typický teoretický akademik, který nechápe podmínky reálné praxe 😉- Dojezd: Ano, máš s těmi čísly pravdu, ale odpověď je v praxi jasná - flexibilita a méně starostí. Já třeba denně najedu do práce cca 30km, o víkendu k tomu nějakej ten výlet nebo návštěvy, řekněme 150-200km, takže ve výsledku jsem týdně za nějakých 300-350km, což u běžného spalováku znamená, že se stavím na pumpě cca 2x měsíčně cestou z práce, bez nějakého plánování a s časovým zdržením tak 2x5min. Takže nula starostí a když v pátek večer plánuji výlet na sobotu, tak je mi vlastně jedno jestli to bude 50km nebo 250km, protože maximálně to může znamenat krátkou zastávku kdekoliv cestou na pumpě.Oproti tomu BEV s dojezdem v dnešní době teoretických 400km, praktických klidně i 200km, záleží na počasí a okolnostech, mne nutí tankovat před každým a po každém víkendu. Tankovat nemůžu jen tak v klidu cestou, znamená to delší zastávku (a nemluvím o výběru vhodných stojanů a doufání, že budou prázdné), tankování během nákupu je loterie s volnými stojany a paradoxně se to bude jen zhoršovat.Prostě pro člověka bez vlastní nabíječky je BEV nesmysl už i prakticky. Pokud mám svoji nabíječku, tak už to prakticky použitelné je, ale zůstává to nesmyslem jen ekonomickým
hele já najedu služebákem cca 700 týdně a cca 30-40.000 ročně a naprosto v klidu si umím představit jezdit Teslou s dojezdem 400-500km když to budu šetřit. Kde je problém nechat to stát na nabíječce 2x 30 min týdně ? A argumenty že se dostupnost nabíjení v nákupnich centrech i jinde bude jen zhoršovat.. bude se to naopak zlepšovat a rozšiřovat přesně tak jako to bude potřeba. Vážně uvažuju že až za rok budu pořizovat nový auto, tak že se budu snažit aby to bylo elektro, pokud bude nějaká rozumná cena. Chci to prostě zkusit a na rozdíl od vás co nemůžete mít nikdy pauzu během dne na 20 min abyste někde nabili auto, tak mě to nevadí. Plky že někdo nemá na to aby si udělal chvíli čas a zastavil se, vyřídil telefony nebo dělal cokoliv jsou nesmysl.
jenže moje auto 2x 30 min týdně v blízkosti žádné nabíječky nestojí. Tam kde stojí většinou nabíječka neni a tam kde nabíječka je důvod stát nemá. A abych začal jezdit do obchodu autem místo pěšky jenom abych si u toho nabil, a tak zbytečně zvyšoval dopravu ve městě, mi přijde jako hovadina.
A to je duvod pro kritizovani ? Proste aktualne nemate tu moznost... to ale neni duvod ostatnim predhazovat, ze ani oni nemaji tu moznost a cele je to spatne...
píšu o sobě, ne o ostatních. A je to reakce na bláboly o tom, že si všichni přece mohou nabíjet auto přes noc z vlastní FEV (když ji v paneláku nemaj) nebo že každý přece jezdí dvakrát týdně do obchodu, kde si během nákupu nabije (nejezdí) nebo že přece každý dělá každých 100km dvacetiminutovou pauzu na kafe (fakt nedělá) nebo že si můžu během nabíjení v jedenáct večer vyřizovat telefony atd.
Vite, ze panelaky byly primarne urceny pro ty, kteri hodlaji jezdit MHD a nikoliv osobnim automobilem? To je soucast jejich koncepce... To ze si z toho lidi udelali neco jineho, je jejich nerespektovani ucelu... Pak ma jejich plac nad cizim hrobem hodnotu nula... ;)
no to ani náhodou, to je pěkná hovadina. Koncepce paneláku je umístit co nejvíc lidí s co nejmenšími náklady na co nejmenší plochu a se způsobem dopravy to nemá nic společného. A akorát vznikla v době, kdy bylo rozšíření automobilů malé. U nás u paneláku starého 40 let vzniklo parkoviště, které bylo dalších 25 let prakticky neobsazené, takže ta koncepce s automobily počítala, jen těch aut bylo málo. Teď je jich akorát víc, než tehdejší plánovači předpokládali. btw paneláky vznikly i v místech, kde MHD nebyla žádná a kupodivu parkoviště bylo prakticky u každého paneláku.
Nic není problém, když se chce 😉 Když ty chceš sloužit svému autu a přizpůsobovat se jeho nedostatkům, tak je to tvá volba a já ti jí neberu. Já a většina světa chceme, aby auto sloužilo nám a podle toho si ho vybíráme.Z pohledu uživatele má v současné době BEV prakticky jen samé nevýhody oproti spalovákům, jedinými výhodami je tichý a lokálně bezemisní provoz. Kdyby to nedotovaly automobilky a ještě i vlády, tak je to nekonkurenceschopný neprodejný krám - takhle se prodávají jen hodně špatně, to už mluví samo za sebe
Ten nesmysl je to jen proto, ze to mas v hlavě a aplikujes nabijeni na stejny proces jako tankování. Znam hodne lidi s EV, dokonce i ty bez vlastnich nabijecek, ale nikdo nejezdi nabijet protoze jede nabijet. Fakt nikdo. Lidi si casem zvyknou a takovy problemy sami vymizi az se i mimo velka mesta lide prestanou branit a zacnou stavet nabijecky u kazdyho prdu
Tak ale jestli si frajer, tak si šoupni vlastní výfuk do kabiny, ať si můžeš u těch dlouhých výletů užívat jako tvé okolí.Prostě fosil smrdí a kurví zdraví všem okolo. A ještě zastánci tohoto retro přežitku jsou agresivně proti něčemu, co lokálně nemrví zdraví ani jim, místo aby byli rádi za každého maníka, co si BEV koupí a doufali, že se to zlevní na přijatelnou mez. To je jak s topením/kouřením atp. Sebestřednost a ignorace. Smutné. 🙁
Jojo, sebestřednost a arogance... komín elektráren musí být dostatečně daleko, lithiové doly, přepravní lodě poháněné mazutem, zpracovatelský průmysl s kaselinami a jedy, ekologická katastrofa pod podlahou auta.. nic z toho nechci vidět! Elektrika přeci nesmrdí, volové...
Názor byl 2× upraven, naposled 29. 11. 2024 09:47
To jsou argumenty hodné lopaty u piva ve čtvrté cenové. Aktuální mix el. (když se nabíjí z klasické sítě) je většinově "zelený" a v čase se bude jen vylepšovat, navíc komíny elektráren mají úplně jinou ligu filtrů/emisí, než to co projde u emisních kontrol aut. Pokud nabíjíte v létě ze solárů, je to "zelené" defacto komplet.Přepravní lodě snad vozí primárně naftu. Nafta se asi nezpracovává chemicky. 🙂 Pochopte, že nikdo netvrdí, že to je absolutně "zelené", ale oproti fosilu je to megazelené a udržitelné.Fakt neblbněte a zkuste myslet. Stopro "zelené" je se nenarodit (nespotřebujete nic) a nebo chodit pěšky/na kole, ale to už produkujete CO2. Když se chcete pohybovat nějakým vozidlem, tak bohužel nic "zelenějšího" než BEV zatím nikdo nevymyslel a není to ani v dohlednu.
"Přepravní lodě snad vozí primárně naftu." 😁)))))))))) tak na téhle úrovni diskutovat nelze.
Bavíme se snad BEV vs NAFTA. Nebo mi chcete říct, že lodě vozí víc aut než nafty? (je otázka jestli se vůbec bavíme o stejné věci) Ale máte pravdu, s odpůrci se moc diskutovat nedá, většina argumentů vycucaných z prstu mimo realitu.
Asi je problém v tom, že nevozi naftu ale ropu 😃
Uznávám. Jsem debil a zaměnil jsem naftu za ropu.
Fajn, a teď si ještě něco dohledat o těžbě, přepravě a zpracování lithia, mědi, výrobě kyseliny fluorovodíkové... a taky jaké palivo spalují lodě s rudou a jak daleko musí přepravovat.
V principu ano. BEV má z technického principu největší logiku tehdy, když je vozidlo menší a má menší akční rádius. Typicky vysokozdvižné vozíky apod. Když přejdeme k autům, tak malá auta do města. Problém však je, že to naráží na ekonomiku takového řešení. Jezdit malým městským autíčkem za tři čtvrtě milionu nechtějí ani chudí (pro ně je to moc drahé), ani bohatí (pro ně je to moc malé). Proto na to jdou skoro všichni výrobci opačně, tzn. snaží se BEV udělat jako auto pro bohaté, které bude velké a ujede velkou vzdálenost. A tím se popírá ta technická logika. Ale tak už to holt bývá, když se nějaký produkt prosazuje politicky/ideologicky.
https://medium.seznam.cz/clanek/pisalek...redirect=1
Dneska bylo zase hnusne a samozrejme smrad ze spalovaku. Green deal je jedna z nejlepších veci, ktera nas mohla potkat. Honba za dojezdem 1000km není reseni a já doufám, ze to lobici rychle pochopi a prestanou po tom toužit. Kéž spalovaky zakazou co nejdříve nebo majitele odrbou… jo drbacka bude uz pristi rok 😄😄😄
„Blbci žijí veseleji, neboť vždy mají více důvodů k smíchu než lidé moudří a přemýšliví.“Gustave Flaubert
Krátká otázka pro kontrolu konzistentnce myšlení, koupil byste si elektromobil, pokud by byl z Ruska, za jinak stejných podmínek?
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 11. 2024 09:15
Z Ruska si za současné situace není radno kupovat cokoli i kdyby měl někdo doma Putinův plakát, jelikož poloválečný stav se sankcemi jsou pozvánka do průs.. švihu s náhradními díly.
Proto jsem psal za jinak stejnych podminek.
A otázka za deset bludištáků. Co to odrbávání spalováků udělá s cenou veškerého zboží pro úplně každého všetně těch, co chodí všude pěšky?
Za me je teda primarnim nedostatkem elektromobilu cena.A to i pres vsechny vyhody, kterych se jim dostava, zejmena fleetovych emisi.Az bude trh s nimi volny, tj. bez nasili, tak muzeme polemizovat o technickych nedostatcich podobne, jako jsme driv diskutovali o spalovacich autech. A at si kazdy koupi, ceho je mu libo.
Trh s auty nebyl, není a nebude volný nikdy. Důsledkem regulací je, že malí odpadají a zůstávají velké koncerny. A velké koncenry mají rády regulace, jelikož je v tom postavení udržují, navíc už jsou prorostlí s politikou. Divím se, že se vůbec liší jeden model od druhého při tom, co to všechno musí splňovat.Fleetové emise jsou mimo jiné důvodem proč se vyrábí auta, která nikdo nechce a naopak stoupají ceny bazarových aut, která zákazníci chtějí.
No hledět na cenu, neberte mu to.Cena je povrchní ukazatel/vlastnost zboží. Kdo klouže po povrchu, nic jiného nevidí. Navíc pseudoekologové zakazují/nepřipouští pod povrch věcí nahlížet. Není to v souladu s nastolenou ideologií.
Cena, repektive její vývoj je skvělý a komplexní ukazatel zájmu o zboží. Jestliže lidé poptávají starší ekvivalent produktu, znamená to, že o ten nový prostě nestojí a čekají, dokud výrobce nevyslyší volání trhu. Stejně jako když se objevily Win8 a lidé setrvávaly u Win7 a tiše čekaly až výrobce udělá další verzi.Kdybych jako pekař vyvinul nový rohlík a zákazníci ho přestali kupovat, dováželi by si ho odjinud nebo se pokoušeli doma péct, je to signál, že jim to nechutná a měl bych se vrátit k tomu, co jim chutnalo.
Pod povrchem nic není - jen dohody Volkswagenu a Stellantisu s EK o tom, co jak a kdy jim EK schválí.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.