Elektromobily v mrazu. Dojezd klesá až o 36 %, více než 500 km ujela pouze Tesla

Diskuze čtenářů k článku

13. 02. 2023 12:00

Ale úplně nejhorší je že ty elektromobily nekouří a nedělají brm brm, to je pak nuda s tím jezdit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 12:25

Muj f350 dela brm brm brrrrrm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 01:04

To je to co hovorim davno. Tu v kanade su k nicomu. Napriek tomu ich nasilu tlacia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 01:10

Jako Kanada asi neni idealni rajon. Tuha zima, velke vzdalenosti, spatna sit nabijecek. To mi prijde jako jedno z nejmene priznivych mist pro EV.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 12:28

Poslední dobou se objevují názory, jak je škoda enyak skvělá. Přitom ji strčí do kapsy i Číňan... Tuší někdo, proč Tesla s jedním motorem tak zaostává? Může za to lifepo baterie?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 17:38

Škoda enyak je za ostatný rok jediné "nové" (t.j. nie staršie ako nejaké 3 roky) auto, za ktorým som sa musel vliecť dlhší čas 70 km/h, asi musel chudák šetriť baterku alebo čo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2023 20:47

Jednomotorova tesla ma jednak mensi baterku, za druhe mene rekuperuje a za treti se dvemi motory se da lepe optimalizovat vykon. Jeden naladi na nizsi rychlost, druhy na vyssi a behem jizdy se pak muze poslat vice vykonu tam, kde je to zrovna efektivnejsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 11:36

Hmm, ale to nejdulezitejsi, tedy jake byly startovni podminky, to se v clanku neuvadi. Ono bude dost rozdil, jestli se rano vyjede z vytapene garaze, kde bylo auto pripojene na stojanu, nebo z parkoviste na sidlisti, kde auto stalo celou noc pri teplote -18 stupnu.

Kdyz nyni prijdu ke zcela vymrzlemu autu, zapnu naplno topeni, mezitim oskrabu skla, pak zapnu vyhrivani sedacek, idealne i volantu a jedu. Kdyz jsem rozespalej, tak naopak potrebuju topit vic, takze nejake topeni v Eco rezimu neberu jako srovnavaci hodnotu. Mne zajimaji realne podminky a ne zimni dojezd "na rekord". Dojezd by pak byl asi jaky ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 13:12

Předpokládám, že vyráželi od stojanu, aby byly rovné podmínky... Eco režim je fakt nesmysl. U každého auta bude jiný. Měly nastavit nějakou teplotu a jen jí průběžně kontrolovat....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 07:53

Predpokladam take, ale mohli to tam napsat, ruka by jim neupadla. A v tomto pripade je dulezite znat podminky, za kterych se testovalo, protoze vysledky mohou byt zasadne odlisne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 08:03

Oni si to politici uvedomuji, ale bojovat proti proudu utopickych predstav se da tezko. A tak se to aspon dela potaji: https://www.autoforum.cz/zajimavosti/zelena-minist...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 12:34

Nojo, ale má tragickou audinu s dojezdem 200km

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 14:02

tragickou za obrovske penize z kapes danovych poplatniku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 12:39

Klasika...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2023 03:07

Kdy konečně obyčejní lidé pochopí, že elektromobilita neni pro ně

Oni mají jezdit na kole či MHD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 07:42

Krome tech, kteri o tom rozhoduji. Ti budou dale chtit tryskace a limuziny, aby n ekonomicke forum v davosu nedorazili na kole.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2023 10:11

Pri tom by stačilo spraviť zoom meeting.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 12:27

Na zoom meetingu neprochlastate s kolegy noc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 21:36

Spravne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 02. 2023 09:14

Ale, dá sa, keď sa chce :) Počas covidu sa robilo kadečo. Zúčastnil som sa koštovania čajov. Stačí vymeniť čaj za chlast. Pokiaľ sa človek nenachádza v Islamskej krajine, takáto maličkosť nie prekážkou. Kto sa chce zrúbať, tak sa zrúbe :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2023 02:56

Co to je topení v Eco režimu? Když jezdím tak mam na 4 sedačkách topení na prostřední stupeň, auto klima na 25 a zapnuté vyhřívání volantu. Plus vyhrivani zadního skla a zrcátek.

Klima na eco nejni dostatečné. V autě je zima. To je na bundu a čepici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 09:54

klima na 25? LOL. Ja mam klimu na 19

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 11:41

Jako 25 je asi moc, ale 19 ? To by mi byla taky kosa. Pro mne je ideal tak 21-22 a topeni pustene, aby foukalo na nohy, protoze mam nizkej tlak a na nohy by mi byla zima.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 00:25

Mam skoro-elektro a je pravda, ze v zime jsou baterky uplne ko. Muj aktualni dojezd je v autě 550km. Neni to moc, ale je to tak akorát, abych dojel kam obvykle jedníme na dovolenou, tam natankoval a normalne fungoval. Kdybych mel ciste elektro co zvladne v zime 350km, tak to beru hned. Ale jestli to funguje jako hybrid, kde sila baterií brutalne klesá o desitky procent, tak to se mam na co těšit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 12:36

Sranda, že hybrid má tak malý dojezd, si kupte Teslu a budete na tom líp...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2023 20:56

Jo, vykon klesa se stavem baterky. Mam 6 letou teslu model s a kdyz zbyva poslednich asi 5%, tak mam vykon uz jen jako enyaq rs s plnou baterkou v zime je pro me dalnicnich 300km hrana… ale mam najeto 200 tis km 90D, to je dinosaurus oproti dnesnim novym.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2023 17:26

Long Range Tesla v zime 350 km v pohode

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2023 22:20

Ale tak vsechny 300+ km, to mi prijde celkem slusne a prakticky pouzitelne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2023 03:18

Jo pravda. Dobíjet je možné v rozsahu 20-80%. Takže za mne super. Místo 1000km dám 200km. A misto 300k czk mne auto stoji 4x víc. 😉 Jo proč ne...... 😊

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 09:53

kto povedal ze dobijat je mozne medzi 20-80%?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 11:18

Jako ze to pri min jak 20 procentech uz nejede nabit?

300 km je nejhorsi varianta, pri dost nepriznivych podminkach. Nejsme USA, jsme pidizeme uprostred Evropy. 1000 km tu jezdi minimum lidi a pro ty to holt zatim neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2023 17:23

V Tesle ani 1000 km nie je problem vdaka Superchargerom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 02. 2023 21:21

Cesta Praha Dolomity (700km) s benzínem mi trvá obvyykle 8 hodin včetně přestávek na záchod, 10minut tankování, 15 minut spánku po úmorné 100-ce přes Inntall a odpočinkové zastávky s výhledem v 2km n.m. na pasu. Zaparkuji u ubytování vyložím, nemusím nic řešit mohu v klidu kdykoliv vyrazit autem po okolí a nestarat se o dojezd. Obvyklá teplota na cestě a v cíli -20 - +10°C a u ubytka opravdu nabíjecí stanice nebývají. Jak to bude vypadat s takovým elektromobilem? Dojedu vůbec tentýž den?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2023 22:17

Tak s elektromobilem si clovek trochu zmeni zpusob zachazeni s autem. Hodi se najit restauraci s nabijeckou a tam se najist. Nebo si dat pauzu. Hledani pumpy naopak odpada. Na vytrvalostni cesty to samozrejme nemusi byt vzdycky optimalni, zvlast kdyz nekdo odmita zmenit navyky. Ale kolik procent cest v nasi minizemi ma nad 300 km, zejo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2023 00:37

Tak u mne ty dlouhe cesty delaji cca 80% rocniho najezdu. O situaci, kdy jedu s kamosi a stridame se u rizeni na ceste pres 1200km ani nemluve. To by pak z 14hodinove cesty byl vylet na nekolik dni. Tj. o par dni zbytecne dovolene navic. Tj. 2x takova cena za vuz, spousta omezeni, a promrhaneho casu na ceste, ktery lze vyuzit lepe. To je tedy pokrok. Co se hledani pump, s tim neni problem. Obvykle staci zajet cca 5km od dalnice a maji normalni ceny benzinu a benzinky mate v kazde normalni navigaci.

Ohledne navyku to vidim spise na to, ze eu chce navyknout lidi na to, ze auta budou jen pro vyssi tridu.

Takze az budou mit el. auta aspon srovnatelne parametry nebo budou mit cenu za kterou ma smysl si je poridit jako druhe priblizovadlo do mesta, tak dejte vedet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 09:44

A proč nelétáš letadlem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2023 10:32

Treba proto, ze cesta letadlem by trvala cca 3x dele nez autem, asi tak 5x draze s x prestupy a v miste dojezdu bych musel resit jak se dopravovat

Asi takova utopie jako kdyz chcete kamiony nahradit zeleznici. Ve specifickych pripadech je to skvela volba. Jako univerzalni reseni nesmysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 15:18

Taky tak jezdíme. A určitě ne letadlem, protože jedeme někam za vínem, odkud si chceme taky pár kartónků vína přivézt. A cesta samotná vyjde autem časově při započtení času na letiště a v něm a opět z letiště např. u Alsaska výrazně rychleji. Bez nutnosti si půjčovat auto po příletu. Takže i výrazně levněji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2023 21:01

Pocitejte cca +1 az +2h na 1000km… zalezi na rychlosti nabijeni a jestli jedete spise predpisove, nebo valite rychle (to se v elektru moc nevyplaci, protoze o to dele pak nabiji…)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 11:24

Ceny elektroaut jdou dolu, dojezd nahoru. Je jenom otazkou casu, kdy bude proste univerzalne nejvyhodnejsi.

Jnak ten zpusob pouzivani auta, ktery jste na Dolomitech popsal, je presne to, co ceska nizsi trida fakt nedela

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 20:06

Jdou dolu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 02. 2023 11:23

Ano, jdou dolu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2023 22:08

A o kolik tak prumerne? Staci cca v procentech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2023 20:40

A kdo tu kdy mluvil o nižší třídě? Důležitá je především široká střední třída. Klasické rozložení dle Gausovy křivky. tj. marginality ve vysokopříjmové i nízkopříjmové oblasti. Pak máte stabilní prosperující a spokojenou společnost. A pro střední třídu je tento způsob použití auta běžný. Samozřejmě pokud chcete střední třídu zlikvidovat a zvýšit zisky vyšší třídy, co si může dovolit cokoliv na účet toho, že většinu populace posune na mez chudoby jako v Rusku, ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 02. 2023 11:35

Normalne jste popsal chovani vyssi tridy. Median mezd je nekde pod 40 tisic, prumerny rocni prijem domacnosti je pod pul milionu - tihle lidi maji fakt uplne jine starosti, nez jak pravidelne dojizdet do Dolomit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 21:31

Baterka tvori znacnou cast ceny a ta hned tak dolu nepujde, alespon dokud neprijde nejaka jina, materialove levnejsi technologie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 02. 2023 11:44

No, on je to trochu opticky klam. Cena baterii sice tvori jednu z nejvyznamnejsich nakladovych polozek, ale porad se neblizi nakladum na vyvoj. A tam jdou mezni naklady celkem zdatne dolu. Cili cena baterii tvori vetsinu u levnejsich aut. U Tesel uz je to ale cosi kolem 300 tisic za baterii a to je plusminus ctvrtina ceny Tesly M3. Nicmene i ceny 1kWh kapacity baterie stale klesa. Vypada to ze ne moc, ale to souvisi spis s pridavanim kapacity do novych modelu.

https://www.elonx.cz/wp-content/uploads/2020/0... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 02. 2023 14:16

Tak naklady se casem rozmelni, s tim se da souhlasit. Bohuzel baterka zustane draha jeste dlouho. Horsi bude, az nastane doba, kdy bude potreba baterku vymenit, protoze zustatkova cena vozu bude sotva polovicni, ale baterka stale draha...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2023 17:20

to ze treba v aute menit baterku je obycajny mytus

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2023 20:06

Baterie casem degraduji u vsech zarizeni. Je jedno, jestli to je mobil, hodinky, nebo auto. U zarizeni s projektovanou delsi zivotnosti se proste casem musi vymenit, jinak se nizsi kapacita a caste dobijeni projevi na uzitnych vlastnostech zarizeni a pochopitelne tez vyssich nakladech.

Fyzika funguje i u auta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 02. 2023 13:06

Tak si z cesty udelate poznavaci zajezd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2023 03:01

A elektromobilem by jste lyzoval na Kadlecaku, protože je to 20km za vaším bytem 1KK a dojedete tam MHD. Do Dolomit jezdí jen lidé s příjmem na domácnost 2 mil CZK ročně a výše. Pochopitelně elektromobilem. 👍🏻

Prostě lůza si to nemůže dovolit. Není jí to dovoleno.

Snad to pochopíte. 😉

To je cíl elektromobilů....... 😉

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 09:52

elektromobily budu zachvilu lacnejsie ako spalovaky. Uz dnes je Tesla lacnejsia ako porovnatelne BMW

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 17:35

Až na to, že to bude opačným procesom - predražením spaľovákov ďalšími daňami a poplatkami. Neviem, či je to niečo, na čo by sa mal ktokoľvek okrem Gréty a jej kamošov tešiť.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 12:29

Srovnejte si nekdy kvalitu materialu v tesle a v bmw a pochopite proc je bmw drazsi. EV budou levnejsi jenom diky dotacim, takze vsichni se poskladate na auta tech co jezdi EV.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 22:51

Byste 😉.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 12:45

Pár let si ještě počkejte. EV je pro lidi s úplně jinou mentalitou. Pokud během tak dlouhé cesty nemůžete na dvacet minut zastavit, zvolte naftu... A hotel bez elektřiny je vcelku rarita v dnešní době....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2023 13:21

Ano.

Ubytko bez elektriny je opravdu rarita. Ale bez moznosti nabijet elektromobil docela standard. Premyslim jestli ma booking/airbnb vubec takovou vlastnost v nabidce filtru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2023 21:04

Jo jsou tam filtry a vyrazne doporucuji podle toho filtrovat i kdyz mate spalovak. Vetsina mist s nabijenim ma celkove lepsi sluzby a nemusi byt ani drazsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 11:29

Booking nevim, ale Airbnb uz od predlonska

https://electrek.co/2021/08/06/airbnb-now-let... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2023 18:01

V Norsku se jezdí pomaleji, maximum je 110 kmh a hodně velkou část trasy jeli 70 kmh. Moje benzínoné auto má spotřebu při 110 kmh 5,5 litru benzínu, při 70kmh je to 4,5 litru, při 130kmh je to ale 7,5 litru.

Kdyby jeli po dálnici 130kmh a topili, tak nejvyšší dojezd není 530 km, ale 300 km a to po těch 300km je úplně vybitá baterie neboli úplně prázdná nádrž, což je stav, ke kterému nikdo nechce dojít. Ve skutečnosti tak bude dobíjet už po 250km u jiných aut i po 150 km.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2023 03:05

No to nevím. NORSKem jsem proficel 120-150 km/h, pač nemají nikde radary a je to rovná silnice bez provozu. Všichni tam jezdí docela pomalu. Najel jsem tam asi 10000km. Oslo byla traga, samý tunely. 🙄

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 10:43

A tím jste chtěl říci co? V článku píší, že jeli podle předpisů, takže praděpodobně ještě pomaleji, protože tachometr ukazuje o pár kmh více.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2023 21:08

300km dam v zime bez problemu se 6 let starou teslou model s 90d, 200tis. najeto a nemusim se moc hlidat.. Nove Sko da urcite o polovinu vice jako nic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 09:20

90D má kapacitu baterie 90 kWh, což je téměř nejvíce mezi elektromobily. Model S stojí přes 3 miliony. Spíše to porovnávajete s modelem Y nebo 3, kde je kapacita baterie nižší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2023 17:29

Na YT nadšenec testoval auta za mrazu v USA. Leaf a Teslu 3 kolik se nabijí za 1 hodinu když jsou vymražené. Tesle trvalo 45 minut než si připravila baterku na nabíjení. Nissan začal nabíjet hned i když šnečím tempem toho za hodinu zvládl víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2023 17:40

Takže Tesla toho v zimě/létě víc dosáhne prostě protože má dobře = draze klimatizovanou baterku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 12:49

K čemu takový test? Nikdo přece nenabíjí hned po vyjetí. Nejdřív musíte baterií trochu vybít a při cestě ke stojanu si baterku předehřejete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 02. 2023 10:14

Ale i to se muze stat. Rano zjistim, ze jsem vecer uz myslel na neco jineho, zapomnel pripojit kabel a je to hned.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 02. 2023 16:52

a) Elektromobil není vhodný pro každého.

b) Pro více jak 50% populace má dobrý elektromobil jen samé výhody už dnes.

c) Evropa neumí vyrobit dobrý elektromobil. Nemá know-how na akumulátory, elektroniku a ani software.

Jsem obrovským fandou elektromobylity, ale to je můj osobní problém. Nikdy by, podle mě, neměl být zakazovaný státem nějaký druh pohonu. A to ani pod zástěrkou eko nesmyslů, typu EuroX. Stejně tak, by neměly existovat žádné “eko-dotace”!

Každý by si měl mít možnost svobodně vybrat jestli Teslu, Mustanga a nebo Fábii v dieselu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2023 16:56

Ja jsem realista. Pokud bychom meli nahradit alespon polovinu vsech vozidel na svete elektrickymi vozy tak jednak na to nejsou materialy a pak na to neni v zadne krajine na svete energeticka distribucni sit a v zadne krajine na to neni dostatek energetickych zdroju. pokud planujeme provozovat jenom 1% vsech aut a to 1% bude elektrickych tak by to mozna s vysokymi investicemi slo ale pak si na rovinu rekneme ze nic jako zasobovani nebude efektivne fungovat a vratime se k pestovani sve zeleniny a ovoce, tedy pokud bude kde kdyz ekoteroristi chteji mit solary vsude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 09:38

:-

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 09:48

pozri Norsko, energeticka siet no problem, materialov je dost, nove baterky pouzivaju zelezo namiesto niklu, uz sa vyvijaju sodikove baterie bez litia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 17:11

V 80tych letech v casopisu ABC bylo jak vedci pracuji na kolonizaci Mesice a ze v roce 2000 budeme bezne letat na Mesic na dovolenou. Nevim jak vy, ja jsem se jeste na Mesic nedostal, nejak neumim sehnat letenky. Ty sodikove baterie, baterie na zelezo, atd jsou jako z casopisu ABC. Az tady budou dejte vedet, do te doby muzeme resit realne problemy ze zadny stat nema infrastrukturu na nahradu vsech soucasnych vozidel se spalovacim motorem na EV. Norsko je fasisticky stat ktery prodava ropu a plyn aby mohl financovat elektricke vozidla. Az rooa dojde tak jsou v zadely stejne jako vsichni ostatni. Ja myslim, ze budoucnost je v nohach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 02. 2023 23:23

LFP baterie (to su tie na zelezo) su dnes bezne v autach

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2023 20:33

&a preto kadnu deti cuzdzich prislusnikov lebo vymieraju :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 12:51

Odkazy čerpáte? Zdrojů je dost...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 17:13

Zdroju je dost? Pro pristich par let urcite. Proc myslite, ze se vsichni snazi recyklovat baterie? Kvuli ekologii? Vubec. Kvuli nedostatku. Kdyz je zdroju dost jak rikate, pak by baterie byli za hubicku ale jelikoz nejsou tak i ty baterie stoji majlant.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 02. 2023 23:24

dnes este velmi nie je co recyklovat kedze baterie v aute vydrzia aj 15 rokov

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 02. 2023 13:03

No ja bych zase rekl ze vykonu i je dost, ale neni distribucni sit. https://th.bing.com/th/id/R.17e3ed9660bd0d848... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2023 17:38

Občas sleduju videa nadšence do EV z USA. V létě testovali v Evropě a rozplýval se v Německu nad Porsche a funkční infrastruktuře na rozdíl od USA. BMW iX označil za nejlepší SUV. Jeho asi manželka má Audi a říkala že jediný nedostatek je dojezd. A u nich v horách je to znát. Rodiče a sestra mají ty údajně hrozné VW ID4. On nejvíc jezdí v Rivianu a údajně v opilosti si koupil Teslu S Plaid.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2023 03:09

Přesně, lůza jezdí MHD a na kole. Lůza jsou ti co vydělají méně než 2 miliony ročně na domácnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2023 21:10

Naprosto souhlasim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2023 15:55

Jak všichni pořád řeší tuhle vlastnost a pak zjistí, že EV je do zimy naprosto nejlepší auto a nějaký snížení dojezdu je to poslední co majitele trápí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2023 16:18

Jako nahrada MHD to asi pouzit jde, dnesni baterie uz mesto tam a zpet zvladnou i v mrazu se zapnutym topenim. Pokud jsou majiteke ekektromobilu trosku soudni lide, tak to na delsi jezdeni neporizuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 00:22

Jo v malém městě by se to na menší popojíždění a dobíjení doma v garáži asi dalo použít. Akorát daleko hůř. Většina lidí nemá garáž a i kdyby měla, tak po městech nevedou dost tlustý kabely na dobíjení. Soláry na střeše to moc neřeší, protože doma by se parkovalo na dobití většinou jen přes noc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 08:37

Jasně, tlustý kabely na dobíjení.

V téhle garáží stačí EV co jezdí po tom vašem městě 30 km denně dobíjet 6A/230V... Méně to nejde. A i tak bude za pár hodin nabité a hezky mimo špičku. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 13:07

Ja teda nevim no, ale kdyz jedu kolem sídliště nebo takovejch tech čtyřpatrovech bytovek ze 70. let, tak tam zadny garaze ani moznost nabíjení nevidím. Takze chapu spravne, ze je to elektro auto jen pro nekoho?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2023 16:52

V cem je nejlepsi? Ja si v zime rano zmacku cudlik ktery mi nastartuje auto, prijdu do tepleho auta, je to levnejsi na provoz, je to levnejsi na nakup, ma to lepsi dojezd, ma to vetsi prostor, nevlacim pul auta zbytecne,…

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 12:56

A víte, že motor nesmi být nastartovaný, když stojíte? A když u něj nejste tak už tuplovaně ne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 17:15

Ano, proto vsechny lepsi auta nabizeji start k vyhrivani auta. Ricku, vy uz nechlastejte tolik a bude i diskuse v pohode.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 17:32

Ak si dobre pamätám, u nás nesmie zostať motor naštartovaný "bezdôvodne" (tipujem, že v ČR to bude podobné), ale ohrievanie motora a auta na prevádzkovú teplotu určite nejakým dôvodom je.

V živote som nepočul o nikom, čo by za ponechanie motora v chode dostal pokutu, vždy len rýchlosť, parkovanie, rýchlosť, parkovanie, občas červená...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 14:05

pane bože... on myslel webasto. Je to taky motor a je to určeno na vyhřívání. To fakt nikoho nenapadlo? To je vidět, že sem píšou lidi, co maj doma tak maximálně koloběžku. A je pravda, že hodně aut s lepší výbavou to má a je to naprosto parádní věc... vyhřeje to kabinu a zahřeje motor.

Pak je tu kategorie lidí jako já, co webasto oželili, protože mají vlastní garáž. Sice nevytápěnou, ale auto tam není nikdy promrzlé a tak je webasto zbytečné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 14:12

Jojo, úplně stejně je to i u nás. https://www.kurzy.cz/zakony/361-2000-zakon-o-s... ...

Řidič nesmí obtěžovat ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích ani jiné osoby zejména nadměrným hlukem, znečišťováním ovzduší, rozstřikováním kaluží, bláta nebo zbytečným ponecháním motoru stojícího vozidla v chodu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 21:20

Dalsi pravnik internetoveho vyhledavani…

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 21:34

Klicove je tam to sluvko zbytecnym. Zahrati na provozni teplotu neni zbytecne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2023 03:20

..... lůza jezdí MHD a na kole. Lůza jsou ti co vydělají méně než 2 miliony ročně na domácnost.

Lidé to pochopí, Ale zbude již pozde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2023 09:59

Ja si prdkám na bicyklíku a smejem sa :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 02. 2023 17:30

Tak si prdkaj aj v zime :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 02. 2023 09:06

Však sa oblečiem. Pri globálnom oteplovaní sú také zimy, že žiadne. Bicyklovanie naviac človeka zahreje, takže nie je problém. Treba skúsiť, oporúčam :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 02. 2023 22:16

Jasne jazdim na byku, ale zima je len ciastocny problem, co tak sneh a namraza etc? Prdkaj si dalej, a to ze prejdes 15 km denne, na to ti stacia nohy.

Chcem ta vidiet ako budes jazdit na byku 200-250 km denne v praci, ja pouzivam byke na cestu do mesta a spat cc3,6km x 2, to ze mas pracu poblizku a predpokladam vo velkomeste nie je precedens, aby sy ho pretlacal ostatnym.

Do vyprdkania.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 02. 2023 21:59

Ja najazdím 36 km denne :) Treba mať správne gumy, okrem toho je tepla zima, takze som tento rok ani neprezuval.

200-250 km denne nejazdím, načo by som to robil? Nič netlačím, len konštatujem, že je mi fajn. Carbrain to zobral ako insult :) Vadí mu, že niekto sa má dobre ...

15 km denne pešo, to máte pri 5 km/h 3 hodiny, to ceľkom dlho chodíte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 09:43

Tesla, nie EV vseobecne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2023 14:33

Topeni bylo v EKO rezimu, takze ridici sedeli v aute v cepici, perovce a rukavicich…

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2023 15:09

Když si představím, že by se u "klasického" auta s příchodem mrazů udělala v nádrži dírka, kudy by mi vytekla možná až třetina nádrže, tak bych běsnil a v životě by si ten typ auta už u mě neškrtnul. Schválně, co se změní na masáži ohledně elektromobilů. Tipuji že nic, leda snad ještě přitvrdí. A dobře tak. Lidi, kteří nedokáží říci radikálně "ne" zcestným trendům, jak v autech či v politice, si nic lepšího nezaslouží.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 02. 2023 15:29

A to, že spalovací motor tě topí i v létě, takže ti vytéká možná až třetina nádrže nevadí??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2023 16:47

Tvl co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 02. 2023 18:41

účinnost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 10:19

Ale tady meleš o principu spalovacího motoru. Ten dělá teplo v zimě i v létě. Ten motor tak prostě funguje. Je to jeho princip.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2023 09:16

sam si si odpovedal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2023 16:49

Mateji, kdyby jsi ve skole daval pozor, tak tady nepises kraviny. Kdyz v lete tim autem jezdis tak ten motor ochlazujes typicky vzduchem. U elektrickych vozidel prekvapive konverze z eletkriny na pohyb (elektromotor) taky produkuje teplo. A to ze az tretina nadrze? Takze fyzika za 5, matematika za 5,…

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2023 16:59

A jakej to má vliv na dojezd?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 02. 2023 18:40

Nikdo nepochopil. Co vám říká slovo účinnost?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2023 18:57

Ucinnost je jenom jeden z parametru. K cemu ti je 70% ucinnost kdyz naklady ve srovnani s 50% ucinnosti jsou 2x vyssi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 02. 2023 19:25

Správně řečeno náklady při -10 °C, takže tak 14 dní v roce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2023 21:32

Ty naklady jsou vyssi celorocne uz jenom tim ze EV si koupite za vice penez. Zkuste si nekdy precist neco o TCO. Az se zrusi dotace a zavede se silnicni dan na EV (prekvapeni, ty “ztracene zpotrebne dane z fosilnich paliv se budou vybirat nekde jinde) tak TCO u EV bude porad vyssi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 09:43

Tesla ma dnes nizsie TCO pri cene 50.000 ako Toyoty za 25.000

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 17:18

Tak to urcite, leda tak vlhky sen 13tileteho kluka. Porizovaci cena EV je vyssi, cena za servis je vyssi, provoz vyjde i s dotacemi a bez nutnosti platit spotrebnou dan na podobnou castku, tak sakra jak by TCO bylo nizsi? To je ta logika ekoteroristu, na hodinach matematiky a fyziky nedavali pozor a ted tady placaj kraviny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 02. 2023 23:15

o akom servise to hovoris? Tesky nemaju povinny servis, co tam chces servisovat? Ak ju naburas, to je ine, ale tam to neplatis ty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 02. 2023 12:55

Matysek se posral. U elektromobilu je prozatim zasadni problem merna kapacita aku a schopnost aku udrzet i pri vykyvu teploty pod 0C , viz graf mereny kapacita vs teplota oze.tzb-info.cz. Jen pro doplneni palivovy clanek neni pouze H=O, ale cokoliv schopne slucovat a rozdilnym potencialem dle tabulky prvku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 10:47

Pochopil, ale tady jde o něco jiného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 23:38

Nepochopil si hlavne ty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 13:01

Přesně... A kolik mu vyteče v létě, když zapne klimošku... To sou argumenty jak noha ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 18:45

V lete zapnou klimosku oba...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 09:44

Elektromobily na tom nejsou zas tak super skvěle jak si většina myslí. Pokud započítáme veškeré ztráty co spalováky nemají tak... To máme snížení efektivity při přenosu energie (nabijení/vybijení), snížení efektivity transformací energie do pohonné jednotky (frekvenční měnič), Ztráta samotné pohonné jednotky (elektromotor), nějaká ztráta na úržbu baterie aby v zimě nemrzly a v létě se nepřehřívaly a nakonec topení v zimě a ve výsledku je to efektivita řekněme 73%.

Oproti spalováku který má tak 35% je to více, ale určitě nejsou elektroauta ideální.

Až budou elektroauta mít dojezd jako spalováky tj. tak 600km+ a budou tak o minimálně 60% levnější tak budou dobrá náhrada a klidně si ho koupím, ale do té doby ani náhodou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 02. 2023 23:17

to prve nie je problem, ale preco by mali byt 60% lacnejsie?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 02. 2023 23:43

Například proto, aby byly ty elektricky plečky stejně dostupné když už je povinně vnutí všem. Stačí se kouknout na cenu takových aut jako Škoda Oktavia nebo Fabia v benzínové nebo naftové verzi. To jsou dejme tomu relativně reprezentativní modely aut co jsou cenově docela dostupné pro dost lidí. A teď mi najdi nějakou elektroplečku co bude stejně finančně dostupná a bude mít podobné parametry. Jo a nějaký elektrošunt do kterého se sotva vejdou 2 lidí bez nákupu s dojezdem 100km se opravdu nepočítá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 14:00

Možná jste si toho nevšiml, ale i u spalováku v zimě roste spotřeba. A někdy i hodně. https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-rady-jak... ... nebo https://www.portalridice.cz/clanek/co-zpusobuje-narus... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 21:22

Spotreba roste i u EV a u EV klesa take dostupna energie v bateriich… tyhlety profesionalni weby studentu vysoke skoly zivota…

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2023 10:05

v Tesle žádný eko režim nemám. Spíše se podivuji, že lidé ve spalovácích jezdí navlečení skoro jak na vysokohorskou túru. Já jezdím v tričku, protože mám v autě 23°C

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 13:02

Kazdej to ma jinak. Ja mam u sebe 22, manzelka 19.5 a obe deti 21. Driv jsem ridil zasadne v tricku/kosili, ale od ty doby co jezdim kratky trasy par km po městě, tak jezdim v bunde. Ale zjistil jsem, ze je fakt rozdil mit stejnou teplotu nastavenou v ruznych znackach. V tuaregovi, audi a6 a bmw x6 je 22 ok, v oktavce 22 mrznu a v C5 aircross mam zase pocit, ze je to jako na houpačce. Chvili foukala studena a pak zase tepla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 13:22

Jestli to nebude tím, že většina lidí nemá ve spalováku nezávisle topení, takže vlezou do studeného auta a pak už holt v tý bundě zůstanou celou cestu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 21:23

Doe bundy v aute poznas retarda… nic vic bych v tom nehledal…

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2023 13:36

Škoda Nějak Kope - 33,7 % to se dalo čekat.

Třetí nejhorší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2023 03:21

Mno fyzika....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 02. 2023 23:12

Zjavne ma Tesla inu fyziku ako Skoda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2023 13:06

hmm hodne cinanu v tom norsku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 10:27

rekneme ze jsem bohatej blazen, kolik z tech aut z tabulky si muzu v CR koupit?

skoro to vypada ze nejsme cilovy trh (jako vzdy), tak proc se vlastne rozcilovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2023 13:06

Vy myslíte, že u nás se distribuuje všechno zboží světa? To jste daleko od reality...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 08:59

ne ale clovek by predpokladal ze na tom budem podobne jako treba norsko...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2023 10:31

A proc by to mel clovek predpokladat? V Norsku jsou podle zprav 4/5 novych aut elektromobily, takze je tam logicky i mnohem vetsi vyber elektroaut. U nas to jsou nejake 2%?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 02. 2023 12:44

A muzete uvest %, kolik je novych aut rocne z celkoveho poctu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 02. 2023 13:33

Tim chces rict, ze se u nas ve velkem prodavaji pouzita elektroauta?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor