Samozřejmě. Pokud tedy za zásah nepovažuješ pokyn "proveď".Jen aby jsi byl v obraze. Schopnost samostatně vzlétnout, letět k cíli, odhodit bomby, vrátit se a přistát bylo poprvé testováno na Mig-25RB v 70tých letech. S přídavným elektronkovým počítačem. Pilot tam byl jen potvrzovač schozu.Dneska jsou samozřejmě mnohem dál a to co umí vojenské drony umí nejmodernější letadla taky. V podstatě důvod proč sedí v kabině piloti je, že společnost prostě není mentálně připravena na to, aby kokpitu nikdo nebyl. Dtto jsou moderní vlaky atd...Samozřejmě letadla nebo vlaky to mají jednodušší než auta díky tomu, že potřebné podpůrné systémy (například ILS) fungují naprosto spolehlivě a ostatní účastníci provozu jsou profesionálové, kteří dělají chyby jen zřídkakdy a nepředvídatelné věci takřka nikdy.
Jenže je nemilosrdný fakt, že Tesla potřebuje tuhle podporu taky. V momentě, kdy Tesla pojede kolem cedule "Konec obce", kde bude červený pruh vyšisovaný do béžova místo standardní červené, tak "autopilot" tesly nepozná, že může zrychlit. Když budeš mít okrsků alá čechistán, kde nebude ani středovka, ani krajnice, tak je "autopilot" tesly taky v prdeli.
Když bude mlha jak mléko, je v čudu (já si například otevřel dvířka a díval jsem se na středovou čáru pod vozem, kde vír mlhu rozfoukal a tak jsem mohl ten mlhavý úsek pomalou jízdou překonat).Letadla mají navíc k dispozici značně vyšší rozpočty. Tesla nemá LIDARy, protože jsou dost drahé. Jenže bez LIDARů prostě Tesla nevidí tak dobře, jako kdyby je měla a žádný software to nedokáže kompenzovat. Takže letadla mají senzory, které jsou mnohem dražší než celá tesla, počítače mnohem výkonnější, pracují v prostředí, které je profesionální, předvídatelné a svým způsobem i na orientaci jednodušší, prokazatelně jsou v automatickém režimu schopné všeho co pilot, tedy taxi, takeoff, landing a cruise a přesto všechno si takřka nikdo v oboru nedovolí přijít s tím: "Hej, náš autopilot je lepší než běžný pilot, tak povolme letadla bez pilotů", jak si dovolí Musk a mOvce.