Elon Musk by rád poslal první Starship na Mars už v roce 2024

Elon Musk by rád poslal první Starship na Mars již za 4 roky. Uvedl to během nedávného rozhovoru se zakladatelem organizace Mars Society Robertem Zubrinem.

Musk konkrétně hovořil o využití „druhého okna“, tedy období, kdy má rudá planeta nejpříhodnější postavení k Zemi. To nastává každých 26 měsíců.

První nadcházející „okno“ se otevře v roce 2022 a druhé právě někdy v průběhu roku 2024. Velkou otázkou však je, zda Starship v té době již bude na takovou misi připravena.

„SpaceX přijímá největší výzvu, kterou je transportní systém,“ konstatoval Zubrin. „Osobně doufám, že uvidíme Starship ve stratosféře ještě před koncem letošního roku. A pokud se Elon nemýlí, příští nebo následující rok dosáhne orbity.“

Připomeňme, že SpaceX rovněž bude pracovat na vývoji speciální lunární verze dotyčné kosmické lodi. Tu si „objednala“ NASA pro potřeby svého programu Artemis.

• Artemis 1: Nepilotovaný let, kdy bude loď Orion navedena na oběžnou dráhu kolem Měsíce a pak zpět k Zemi. Termín: konec roku 2022