Elon Musk chce na Měsíci vybudovat „trvale obydlenou“ základnu

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.

20. 03. 2020 18:06

A uz to muskovo neco posvarovane pomocí CO bez ochranne atmosfery a z "nerez" plechu letelo kolem Mesice s lidmi, jak sliboval nejaky ten rok zpetne ?

05. 03. 2019 22:34

Zajímavé, že článek zmiňuje Čínu, přitom výstavbu "měsíční vesnice" 3D tiskem z regolitu představila ESA už před několika lety. A asi jako jediná i s nějakým konkrétnějším plánem.

05. 03. 2019 18:25

Už bylo zmíněno...bez umělé gravitace to nepůjde.

05. 03. 2019 08:28

Otázky k Měsíci ?
Při kolika stupních voda na Měsíci tuhne a vypařuje se a to i v jeskyních pod povrchem, kde vodu nevypařuje záření?
Chrání magnetické pole Země částečně i Mesíc? Takže asi stejně jako na Marsu, vše živé (obsahuje vodu) musí být v natlakovaných nádobách, na povrchu navíc s izolací proti záření.

05. 03. 2019 02:30

Věznici nebo ubytování pro ekonomické běžence? Potom postavit solární elektrárny a doly Na Měsíční téma mohu doporučit skvělou sci-fi knihu: Vynález profesora Van Troffa (Janusz A. Zajdel, 1983), na známém českém serveru lze dohledat v elektronické verzi.Kosmonauti vracející se z dalekého Vesmíru jsou zaskočeni novou realitou: na Zemi dodělává zdegenerovaná společnost, kde se rodí jen samí muži a pozemská elita se zatím uchýlila na Měsíc, kde čeká až bude Země prázdná a budou ji moci znovu osídlit. Jen se přepočítali v tom, že Země má větší gravitaci a jim zeslábl mezitím na Měsíci tělesný aparát. Posádka lodi je nedobrovolně zadržena na Měsíci, ale hlavní hrdina musí na Zem, protože jeho známý - profesor Van Troff - mu kdysi pomohl a umístil jeho milou do speciálního válce, kde také dochází ke zpomalení času, stejně jako v rychle letící mezihvězdné kosmické lodi. Podaří se mu utéci z Měsíce a najít svou vyvolenou, a pokud ano (jestli na něj ještě stále čeká), jak přežijí v degenerovaném světě, kde je žena vzácnost? Moje oblíbená citace z knihy: "Odráchni se, cinál, ful je ti do mýho šmuka, docente, nebo ti ráchnu takovej kopanec do ťoufy, že fulem ráchneš vo zem"

04. 03. 2019 22:24

Před zabydlením ve vesmíru a cestou na Mars by se ještě mohl zaměřit na výtah do vesmíru. Cesty na Měsíc i na Mars by pak byl mnohem jednodušší.