Elon Musk chce na Měsíci vybudovat „trvale obydlenou“ základnu

Názory k článku

B.Cernik  |  04. 03. 2019 22:24  |  Microsoft Windows 10 Firefox 65.0

Před zabydlením ve vesmíru a cestou na Mars by se ještě mohl zaměřit na výtah do vesmíru. Cesty na Měsíc i na Mars by pak byl mnohem jednodušší.

05. 03. 2019 02:30 | Microsoft Windows 7 Firefox 41.0

Věznici nebo ubytování pro ekonomické běžence? Potom postavit solární elektrárny a doly Na Měsíční téma mohu doporučit skvělou sci-fi knihu: Vynález profesora Van Troffa (Janusz A. Zajdel, 1983), na známém českém serveru lze dohledat v elektronické verzi.Kosmonauti vracející se z dalekého Vesmíru jsou zaskočeni novou realitou: na Zemi dodělává zdegenerovaná společnost, kde se rodí jen samí muži a pozemská elita se zatím uchýlila na Měsíc, kde čeká až bude Země prázdná a budou ji moci znovu osídlit. Jen se přepočítali v tom, že Země má větší gravitaci a jim zeslábl mezitím na Měsíci tělesný aparát. Posádka lodi je nedobrovolně zadržena na Měsíci, ale hlavní hrdina musí na Zem, protože jeho známý - profesor Van Troff - mu kdysi pomohl a umístil jeho milou do speciálního válce, kde také dochází ke zpomalení času, stejně jako v rychle letící mezihvězdné kosmické lodi. Podaří se mu utéci z Měsíce a najít svou vyvolenou, a pokud ano (jestli na něj ještě stále čeká), jak přežijí v degenerovaném světě, kde je žena vzácnost? Moje oblíbená citace z knihy: "Odráchni se, cinál, ful je ti do mýho šmuka, docente, nebo ti ráchnu takovej kopanec do ťoufy, že fulem ráchneš vo zem"

Jarda.abc  |  05. 03. 2019 08:28  |  Microsoft Windows 10 Chrome 71.0.3578.98

Otázky k Měsíci ?
Při kolika stupních voda na Měsíci tuhne a vypařuje se a to i v jeskyních pod povrchem, kde vodu nevypařuje záření?
Chrání magnetické pole Země částečně i Mesíc? Takže asi stejně jako na Marsu, vše živé (obsahuje vodu) musí být v natlakovaných nádobách, na povrchu navíc s izolací proti záření.

Robroj  |  05. 03. 2019 18:25  |  Android Chrome 61.0

Už bylo zmíněno...bez umělé gravitace to nepůjde.

Uurban  |  05. 03. 2019 22:34  |  Microsoft Windows 10 Firefox 65.0

Zajímavé, že článek zmiňuje Čínu, přitom výstavbu "měsíční vesnice" 3D tiskem z regolitu představila ESA už před několika lety. A asi jako jediná i s nějakým konkrétnějším plánem.