Elon Musk: „Éra stíhacích letounů je pryč, budoucnost patří dronům.“

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 67

Názory k článku

avatar
09. 11. 2021 20:46

To říkal i brouk pytlík.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 03. 2020 10:26

Nechci vám "opožděným" kazit váš "dokonalý" svět, ale věci se již pomalu dějí. F-35 Bude spíš častěji nosičem, nebo centrálou různých automatů-takový je koncept. Současnost ukazuje, že díky dronům strach z ruských syst. PVO je taky přežitekhttps://www.armadninoviny.cz/dron-znicil-syrsky-system... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 03. 2020 16:50

Pěkná blbost, věřím v jiný vývoj:
Éra F-35 přichází. Budou americké blesky střežit i Česko? Možná
https://www.idnes.cz/zpravy/nato/f-35-stihac-l... ...
Automatika zmůže hodně, ale člověka zatím nenahradí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 03. 2020 16:47

Otázka je, jestli potřebujeme víc stíhačky nebo léky proti rakovině.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 03. 2020 13:45

Budoucnost patří aluminiu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 03. 2020 11:39

Jsou dva aspekty, které hrají do karet dronům.
1) Mají lepší manévrovatelnost. Současné stíhačky integrují systémy, které omezují do jisté míry manévrovatelnost tak, aby se pilot neposlal do jistých typů blackoutu.
https://www.aeroweb.cz/clanky/1241-pretizeni... 2) Měli by mít lepší přehled o bojišti. Zatímco pilot musí všechny informace vstřebat skrze display, dron na toto bude lépe zařízen. http://www.osel.cz/8903-letecka-bojova-umela... ... Armáda nepoužívá žádné výkřiky techniky, ale věci co fungují. A musí fungovat za všech okolností. Toto se ale může dost měnit v době války. To se pak vývoj dost urychluje. Tajnosti. Pokud Musk tvrdí, že drony převálcují letecké stíhače, tak pracuje jako civil s informacemi které má. Armáda má ty samé informace, plus spoustu tajných navíc. Tak jako tak, Muskovo názor pro ně není důležitý. Buď jim potvrzuje něco, co už dávno ví, nebo se plete protože armáda je již o krok napřed.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 03. 2020 10:58

On Elon zase plácá, ale drony třeba nad Íránem mají zákaz letu. Pamatuje si někdo proč? Jo aha, naposledy Íránci zarušili rádiový link a uzemnili na svém území RQ170 a nikdo netuším komu všemu Íránci ukázali technologie které jsou v tomto dronu.https://en.wikipedia.org/wiki/Iran%E2%80%93U.S._RQ... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 03. 2020 10:49

Je to jen otázka času. Bezpilotní dron má řadu výhod - protože v něm nesedí člověk, může být menší, lehčí, rychlejší. Může provádět krkolomné obraty a manévry, které by pilot i s anti-g oblekem prostě nedal. A může více riskovat - ztráta bezpilotního dronu tolik nebolí. V extrémním případě může podniknout i "sebevražednou misi".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 03. 2020 10:06

Elon zacitil prilezitost, jak se prisat na dalsi cecik pripojeny ke statnimu rozpoctu USA na obranu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 03. 2020 09:08

Nechtěl by Musk nejprve svůj stávající business dostat do černých čísel, než bude fantazírovat o dalších projektech...?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 03. 2020 09:07

Aneb sice problematice vůbec nerozumím a moje společnost zatím neumí vyrobit ani auto, které by si poradilo s 99% situací, ale určitě problematice rozumím více než ty desítky zkušených lidí kteří se mnou v místnosti jsou.Do budoucnosti bojové drony určitě patří, to nikdo nezpochybňuje. Ale lidské piloty hned tak nevytlačí. Aby dron mohl létat samostatně, musela by buď velmi výrazně pokročit umělá inteligence což v situaci kdy opravdu ještě neumíme ani ty autonomní auta je utopie. Nebo by musel být dálkově řízený, přičemž že tohle nemůže fungovat musí být člověku jasné už v momentě, kdy zkusí létat s FPV kvadrokoptérou. I kdyby latence obousměrného přenosu byla jen 100 ms, což by na desítky nebo stovky kilometrů vzduchem byla výborná hodnota, letadlo za tu dobu uletí alespoň 20m což v manévrovém boji znamená rozdíl mezi zničením a nezničením letadla. Dálkové řízení stačí na přistání průzkumného dronu nebo na rozhodnutí jestli na teroristu vypustit nebo nevypustit raketu. Ale ne pro manévrový boj.To neznamená, že máme na vývoj technologii zanevřít. Naopak, časem to třeba půjde. Jenže i kdyby vývoj postupoval hodně rychle, v momentě kdy první samostatně použitelné drony-stíhače budou na světě, budou F-35 už letadla ve středním věku, což dělá slova pana Muska bezpředmětná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (24)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 03. 2020 09:05

Určite má pravdu , dronom patrí budúcnosť lietania ! je len otázka kedy to bude! Aj tak si myslím , že za Muskovho života to nebude !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 03. 2020 09:01

Pokud to bude fungovat stejně jak autopilot Tesel, tak dron občas z runwaye v plné rychlosti sjede do hangáru nebo mu protivník promítne mraky na kopec a dron do toho narazí. Jako jo, určitě bude v budoucnosti větší využití dronů, nikdo nebude chtít riskovat pilota na pronikání hustou PVO nebo naopak v Afghánistánu může Predator viset půl dne nad bojištěm a čekat, jestli si někdo nevyžádá pozemní podporu. Ale pořád tam bude pilotovaná stíhačka na identifikaci nekomunikujících letadel nebo na velení letce dronů z povzdálí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 03. 2020 08:33

To se říká už desítky let a pořád se dělají nové a nové stíhačky s lidskou posádkou. Americký autonomní dron X-47B přistál v roce 2013 na palubě letadlové lodi. V roce 2015 byl ukončen vývoj. Od té doby se o tom konceptu moc nemluví...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 03. 2020 08:24

Pokud vím tak F-35 snad původně měla být schopná krom pilotovaného letu lítat i jako dron.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor