Při takovém porovnání ovšem není kilometr jako kilometr, takže ta statistika neporovnává nehodovost na počet kilometrů za srovnatelných podmínek. Řidiči bez "autopilota" totiž musí odřídit i ty kilometry, kde by "autopilot" s vysokou pravděpodobností havaroval. Takže je trochu nefér porovnávat množství kilometrů, které byly ujety s "autopilotem" v podmínkách, pro které je určen, s těmi kilometry, kdy řídili řidiči bez "autopilota" v jiných podmínách, které by ten "autopilot" bezpečně nezvládl, ale někteří řidiči je občas také nezvládnou a havarují. Zkrátka kdyby řídil takový "autopilot" po celé sledované období ve všech srovnatelných podmínkách, jako ti ostatní řidiči, pak by asi havaroval mnohem častěji a ta statistika by vypadala jinak. Nebo by to chtělo porovnat jen nehodovost za stejných podmínek, tedy ujeté km a nehody na km pouze v těch úsecích, kde jezdil ve stejném období i "autopilot", což by vyloučilo nehody v místech, kde "autopilot" neřídí a nemůže tam tedy ani havarovat. Pak by to bylo objektivní porovnání.