Elon Musk naznačil, že lidstvo by k vývoji superpokročilé umělé inteligence mohl nutit parazit

Elon Musk na Twitteru nedávno zareagoval na příběh National Geographic o tom, jak běžný parazit Toxoplasma gondii  zřejmě způsobuje, že hyeny ztrácejí strach ze lvů i jiných predátorů.

Podle jeho „hypotézy“ by tento jednobuněčný organismus stejně tak mohl nutit lidstvo k vývoji superpokročilé umělé inteligence (AI).

T. gondii obvykle infikuje krysy a myši. Ovlivňuje jejich mysl a způsobuje, že hlodavci se již nebojí svých přirozených nepřátel – typicky koček. V důsledku toho jsou sežráni a předají parazita zmíněným kočkám, které jej pak předají lidem.

Dokáže T. gondii ale opravdu ovlivňovat i nás? Možná ano. Některé výzkumy totiž naznačují, že jedinci pozitivně testovaní na jeho přítomnost mohou vykazovat riskantnější, agresivnější, podrážděnější… chování.

Této problematice se dlouhodobě věnuje především biolog Jaroslav Flégr z Univerzity Karlovy a jeho tým. Např. studie zahrnující cca 600 Čechů odhalila, že osoby infikované T. gondii mají vyšší pravděpodobnost autonehody.

Wikipedie nicméně upozorňuje, že všechny důkazy o  tom, že T.gondii může takto působit na nervový systém člověka, jsou nepřímé. A Muskova spekulace je již opravdu hodně divoká – mj. proto, že zdaleka ne všichni odborníci působící v oblasti AI mají kočku.

Titulní foto: Ke Hu a John M. Murray, CC BY 4.0

Diskuze (28) Další článek: Turecký nadzvukový dron MIUS dosáhne s ukrajinskými tryskovými motory rychlosti 1,4 machu

Témata článku: Umělá inteligence, Twitter, Wikipedia, Zvířata, Spekulace, Elon Musk, Mozek, Lidé, Kočka, Lidstvo, Jaroslav Flégr, Hypotéza, Parazit, Muskův, Vývoj, National Geographic

Předělaný Dead Space ukazuje brutální akci. Spolu s trailerem byly spuštěny předobjednávky

Velmi oblíbený horor se na začátku příštího roku vrátí v nové podobě.

Dead SpaceVideo

Hubbleův dalekohled pozoroval hojení veleobra Betelgeuse po gigantické explozi

** Hubbleův vesmírný dalekohled svoji výkonnou optiku zaměřuje i na hvězdu Betelgeuse ** Ta před časem předvedla velmi neobvyklé chování, které u mnohých vzbudilo očekávání exploze supernovy ** Na ultimátní výbuch sice nedošlo, i tak se ale na Betelgeuse dějí pozoruhodné věci

DalekohledyAstronomie
Baterie se po čase nafukují. Jedna značka řeší tento problém častěji než ostatní

** Na světě je video, na němž jsou Samsungy s nafouknutou baterií ** Stačí telefon nechat pár let v šuplíku ** Jak tomuto jevu zabránit, a kam odevzdat starý telefon?

BaterieSmartphony