Elon Musk o kolonizaci Marsu: „Máte slušnou šanci, že zemřete.“

Názory k článku

jirik66  |  02. 09. 2020 12:03  |  Microsoft Windows 10 Chrome 84.0.4147.105

„Máte slušnou šanci, že zemřete.“To každý, pane Musk, to každý ...

Tojevono  |  02. 09. 2020 12:08  |  Microsoft Windows 10 Chrome 85.0.4183.83

Již jenom cesta na Mars a zpět, tedy 3 roky bez dodávek ze Země bude zajímavá.Řekl bych, 3 roky bez zásobování se zatím vůbec neřeší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Pepe28  |  02. 09. 2020 12:16  |  Microsoft Windows 10 Chrome 84.0.4147.135

Jinak čtu -
Musk rovněž prohlásil, že ještě před prvním letem s lidmi Starship čekají „stovky misí se satelity“.Jelikož mají tak do 10 misí se satelity ročně, tak bych tomu i věřil, pokud tedy do té doby zůstane SpaceX a Musk (stovky chápu jako více než 200 ... )

dpcstb  |  02. 09. 2020 12:30  |  Microsoft Windows 7 Firefox 68.0

link na prednasku?

Veolw  |  02. 09. 2020 13:53  |  Microsoft Windows 10 Chrome 85.0.4183.83

Me to prijde divne pokouset se o takove lety s technologiema jake jsou dostupne ted. To je jako chtit objet petkrat zemekouli trabantem. Podle me by se mel soustredit na vyvoj neceho zcela noveho. Je to vizionar tak at se zkusi odprosit od zpusobu cestovani do vesmitu jak ho zname ted a zkusi prijit s uplne jinym konceptem. Jako zdroj pro inspiraci by mohl pouzit hvezdne valky. Tam je tech napadu az az

PCDaemon  |  02. 09. 2020 14:17  |  Microsoft Windows 10 Chrome 84.0.4147.125

A aky vyznam ma vobec letiet na Mars? To je prezitok z doby, ked si ludia mysleli, ze tam je nejaky zivot a byvaju tam Martania. Dnes uz vieme, ze ziadny zivot tam nie je a ani podmineky na zivot tam nie su. Navyse si neviem predstavit taky dlhy let. Urcite by tam neleteli v nejakom korabe, kde by mali bazen, telocvicnu, obchody, kino neviem co este, takze po ceste tam by sa v tom malom priestore zblaznili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Mises  |  02. 09. 2020 14:48  |  Microsoft Windows 10 Chrome 84.0.4147.125

Zásadní otázka není JAK, ale PROČ.
Proč tam budovat osadu či město? Je alespoň teoretická šance, že bude dlouhodobě udržitelné? Biologicky, psychologicky, technicky - a hlavně EKONOMICKY.Nemá cenu dělat věci, které (dlouhodobě) konzumují více zdrojů, než jich produkují.Dávno nevěřím, že budoucnost lidstva je jak ze scifi typu Vetřelec a podobně - obrovské koráby plující roky (a u mezihvězdných letů mnoho generací) někam do dálky kvůli tomu, aby tam vytěžili nějakou "naprosto úžasnou a na Zemi se nevyskytující, zázračnou rudu-surovinu". Mendělejevova tabulka je jen jedna - co by v té dálce asi tak bylo?! Zvlášť když "historicky za chvíli" zvládneme jadernou fúzi.Vývoj zcela ZJEVNĚ jde úplně jiným směrem. V 60.letech (díky poměřování pinď0urů mezi USA a CCCP) lidstvo dolétlo na Měsíc a od té doby prakticky nic (samozřejmě kromě smysluplného využívání ZEMSKÉ orbity). A z dobrého důvodu. Budoucnost zkrátka není v obřích lodích (zkuste si představit, jak a z čeho ty gigantické scifi lodě stavíte) s gigantickou spotřebou energie. Budoucnost není v tom vesmírném GigaSvětě, ale v MikroSvětě. A tam také (na rozdíl od vesmírných letů zamrzlých v 70.letech na Měsíci) nastává ten EXPONENCIÁLNÍ pokrok. Přirozeně, tržně, bez dotací. Elektronika. Genetika. Nanotechnologie. Biotechnologie. Umělá inteligence. Propojení člověka s ní. Než se dokopeme postavit vesmírnou loď s kabinou velkou aspoň jako pitomý vltavský parník, budeme schopni přenést lidského "ducha" do cloudu, znásobit jeho mentální síly pomocí umělé inteligence a exponenciálně rostoucího počítačového výkonu. Materiální svět (a tuplem energeticky, materiálově a časově náročný vesmír) pro nás přestane být zajímavý.A ekonomický pohled je důležitý, zdroje jsou omezené a co utratíme-vyčerpáme na let na Mars, samozřejmě bude chybět jinde. Jen to není vidět. Uvidíme let na Mars, ale neuvidíme, co NEVZNIKLO, protože na to nezbylo.
________________________
Mimochodem - lze se na to dívat i takto: vesmír je opravdu velký, takže tam asi už "pár" inteligentních civilizací vzniklo. A ta naše asi těžko vznikla zrovna jako první, to by byla dost náhoda. A koukněte, kam jsme se my posunuli za (z hlediska věku vesmíru, stáří planet, ...) směšných 100 let. Takže by šlo očekávat, že ve vesmíru bude "hodně" civilizací, které jsou před námi 500, 5000 či 500.000 let a jejich schopnosti jsou pro nás naprosto nepředstavitelné (tzn. by i měly být schopny najít jiné, méně vyspělé civilizace, cestovat vesmírem rychle, atd...). Kde jsou? Co takhle:
- buď se zvládli zbavit fyzických těl, zintegrovat se s exponenciálně se sebezdokonalující AI a fyzický vesmír je nezajímá.
- nebo mají pravdu kritici AI, AI nás jednou zlikviduje (a je to zákonité, stejně jako je zákonité, že civilizace na nějakém stupni AI vyvine), takže už "tam" je jen AI a tu ten fyzický svět nezajímá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (17)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
acrux  |  02. 09. 2020 17:24  |  Linux Chrome 71.0.3578.80

To je ale normální. Pokud moje podnikání poroste tak jako doposavad, možná jednou svým dětem zaplatím cestu.
Protože budoucnost vždycky bude těch, kteří jsou ochotní nést riziko a jít dopředu.

02. 09. 2020 17:50 | Linux Firefox 66.0

KiLLA o běžným životě na zemi: Máte 100% šanci že zemřete..

Saiyans C  |  02. 09. 2020 18:53  |  Microsoft Windows 7 Chrome 84.0.4147.125

Sakra, a já si myslel, že budu žít věčně

JP77  |  02. 09. 2020 20:01  |  Microsoft Windows 7 Firefox 80.0

Ještě k tomu vědomí v PC. Podle těch ruských vědců vědomí není vytvářeno mozkem, protože lidi co v nemocnici přežijí takovou skoro smrt, kdy teda vědomí ztratili, životní funkce nefungují, tak když se je podaří oživit, tak si pamatují co se dělo na operačním sále a v okolních místnostech z doby kdy byli v bezvědomí. Teda znají i věci a události z okolních místností kde jejich tělo nikdy nebylo. To podle nich znamená že vědomí je zajištěno něčím co ještě neznáme a znalosti toho vědomí se pak nějak dostanou do mozku a člověk o tom může mluvit. Podle věřících to může být duše, podle nevěřících to může být třeba něco z kvantové fyziky, nějaké propojení s okolím, nebo prostě ještě nevíme co, protože kvantová fyzika se ještě nedostala dost daleko a znalosti o podstatě vesmíru taky ne.

02. 09. 2020 20:34 | Android Chrome 73.0

Jakmile nějaká společnost kolonizuje Mars, tak ti samí lidé zničí Zemi globální jadernou válkou s úmyslem, že na Marsu přežijí. - TO SI VŠICHNI UVĚDOMTE!