Kamery v automobilech se stávají stále běžnější součástí výbavy. Nejčastěji je najdeme v zadní části, kde je jejich úkolem pomáhat řidiči při couvání a parkování. U některých aut pak najdeme kamery i vpředu a na bocích, nicméně jejich instalace do interiéru je stále ještě poměrně citlivou záležitostí.

Kamery v automobilech se stávají stále běžnější součástí výbavy. Nejčastěji je najdeme v zadní části, kde je jejich úkolem pomáhat řidiči při couvání a parkování. U některých aut pak najdeme kamery i vpředu a na bocích, nicméně jejich instalace do interiéru je stále ještě poměrně citlivou záležitostí.

Jednou z výjimek je elektromobil Tesla Model 3, který má ve zpětném zrcátku zabudovanou kameru, snímající interiér a tím i posádku vozidla. Mnoho majitelů pochopitelně zajímal účel této komponenty, neboť se důvodně obávali narušení svého soukromí.

Jednou z výjimek je elektromobil Tesla Model 3, který má ve zpětném zrcátku zabudovanou kameru, snímající interiér a tím i posádku vozidla. Mnoho majitelů pochopitelně zajímal účel této komponenty, neboť se důvodně obávali narušení svého soukromí.

Kamera směřující do interiéru je součástí velkého plánu Elona Muska, který chce v budoucnosti provozovat flotilu autonomních taxíků. Ty by měly vozit pasažéry bez přítomnosti řidiče, takže bylo nutné vyřešit otázku, jak sledovat cestující a „zaznamenávat důkazy o nevhodných činnostech“ - například poškození interiéru.

Kamera směřující do interiéru je součástí velkého plánu Elona Muska, který chce v budoucnosti provozovat flotilu autonomních taxíků. Ty by měly vozit pasažéry bez přítomnosti řidiče, takže bylo nutné vyřešit otázku, jak sledovat cestující a „zaznamenávat důkazy o nevhodných činnostech“ - například poškození interiéru.

Nasvědčuje tomu reakce generálního ředitele Tesly v diskuzi na sociální síti Twitter. V prvním příspěvku se objevuje záběr zachycený touto kamerou s komentářem, že se tajemství kamery pomalu vyjasňuje. Uživatel Marty Tee pak vyslovil domněnku, že by mohla sloužit k ochraně robotických taxíků před vandaly. Musk na tuto polemiku odpověděl stručným komentářem: „Správně.“

Nasvědčuje tomu reakce generálního ředitele Tesly v diskuzi na sociální síti Twitter. V prvním příspěvku se objevuje záběr zachycený touto kamerou s komentářem, že se tajemství kamery pomalu vyjasňuje. Uživatel Marty Tee pak vyslovil domněnku, že by mohla sloužit k ochraně robotických taxíků před vandaly. Musk na tuto polemiku odpověděl stručným komentářem: „Správně.“

Skutečnost je aktuálně taková, že kamery zabudované v Teslách jsou neaktivní. Přesto vzbuzují jisté obavy – v softwarové dokumentaci je totiž zmíněno jejich připojení k systému Autopilot, ale též k „Tesla Network“. Objevují se také otázky ohledně možného zneužití této palubní výbavy hackery.

Skutečnost je aktuálně taková, že kamery zabudované v Teslách jsou neaktivní. Přesto vzbuzují jisté obavy – v softwarové dokumentaci je totiž zmíněno jejich připojení k systému Autopilot, ale též k „Tesla Network“. Objevují se také otázky ohledně možného zneužití této palubní výbavy hackery.

Každopádně kamera v interiéru by měla v budoucnosti dostat nové funkce. Bude například sloužit k identifikaci řidiče za účelem personalizace nastavení vozu dle jeho zvyklostí a požadavků. Svou roli by mohla hrát také v případech, jako je odcizení nebo vykradení auta.

Každopádně kamera v interiéru by měla v budoucnosti dostat nové funkce. Bude například sloužit k identifikaci řidiče za účelem personalizace nastavení vozu dle jeho zvyklostí a požadavků. Svou roli by mohla hrát také v případech, jako je odcizení nebo vykradení auta.

Výrobce nedávno podal patentovou žádost, týkající se používání kamery k rozpoznání cestujících a následnému nastavení některých prvků, jako je poloha sedadla nebo režim klimatizace. Prozatím je však tento prvek spíše symbolem vznešených, ale dosud nenaplněných snů o plně autonomních autech.

Výrobce nedávno podal patentovou žádost, týkající se používání kamery k rozpoznání cestujících a následnému nastavení některých prvků, jako je poloha sedadla nebo režim klimatizace. Prozatím je však tento prvek spíše symbolem vznešených, ale dosud nenaplněných snů o plně autonomních autech.

V současnosti je tedy situace taková, že ani po třech letech od zahájení výroby Modelu 3 nemá interiérová kamera žádné praktické využití. Majitelé těchto vozů se mohou uklidňovat alespoň faktem, že dosud nebyl prokázán žádný případ narušení soukromí prostřednictvím této komponenty.

V současnosti je tedy situace taková, že ani po třech letech od zahájení výroby Modelu 3 nemá interiérová kamera žádné praktické využití. Majitelé těchto vozů se mohou uklidňovat alespoň faktem, že dosud nebyl prokázán žádný případ narušení soukromí prostřednictvím této komponenty.

Jednou z výjimek je elektromobil Tesla Model 3, který má ve zpětném zrcátku zabudovanou kameru, snímající interiér a tím i posádku vozidla. Mnoho majitelů pochopitelně zajímal účel této komponenty, neboť se důvodně obávali narušení svého soukromí.
Kamera směřující do interiéru je součástí velkého plánu Elona Muska, který chce v budoucnosti provozovat flotilu autonomních taxíků. Ty by měly vozit pasažéry bez přítomnosti řidiče, takže bylo nutné vyřešit otázku, jak sledovat cestující a „zaznamenávat důkazy o nevhodných činnostech“ - například poškození interiéru.
Nasvědčuje tomu reakce generálního ředitele Tesly v diskuzi na sociální síti Twitter. V prvním příspěvku se objevuje záběr zachycený touto kamerou s komentářem, že se tajemství kamery pomalu vyjasňuje. Uživatel Marty Tee pak vyslovil domněnku, že by mohla sloužit k ochraně robotických taxíků před vandaly. Musk na tuto polemiku odpověděl stručným komentářem: „Správně.“
Skutečnost je aktuálně taková, že kamery zabudované v Teslách jsou neaktivní. Přesto vzbuzují jisté obavy – v softwarové dokumentaci je totiž zmíněno jejich připojení k systému Autopilot, ale též k „Tesla Network“. Objevují se také otázky ohledně možného zneužití této palubní výbavy hackery.
8
Fotogalerie

Elon Musk objasnil, k čemu je v Modelu 3 kamera snímající interiér vozu

Kamery v automobilech se stávají stále běžnější součástí výbavy. Nejčastěji je najdeme v zadní části, kde je jejich úkolem pomáhat řidiči při couvání a parkování. U některých aut pak najdeme kamery i vpředu a na bocích, nicméně jejich instalace do interiéru je stále ještě poměrně citlivou záležitostí.

Jednou z výjimek je elektromobil Tesla Model 3, který má ve zpětném zrcátku zabudovanou kameru, snímající interiér a tím i posádku vozidla. Mnoho majitelů pochopitelně zajímal účel této komponenty, neboť se důvodně obávali narušení svého soukromí.

K čemu je kamera v interiéru Modelu 3?

Kamera směřující do interiéru je součástí velkého plánu Elona Muska, který chce v budoucnosti provozovat flotilu autonomních taxíků. Ty by měly vozit pasažéry bez přítomnosti řidiče, takže bylo nutné vyřešit otázku, jak sledovat cestující a „zaznamenávat důkazy o nevhodných činnostech“ – například poškození interiéru.

Nasvědčuje tomu reakce generálního ředitele Tesly v diskuzi na sociální síti Twitter. V prvním příspěvku se objevuje záběr zachycený touto kamerou s komentářem, že se tajemství kamery pomalu vyjasňuje. Uživatel Marty Tee pak vyslovil domněnku, že by mohla sloužit k ochraně robotických taxíků před vandaly. Musk na tuto polemiku odpověděl stručným komentářem: „Správně.“

Skutečnost je aktuálně taková, že kamery zabudované v Teslách jsou neaktivní. Přesto vzbuzují jisté obavy – v softwarové dokumentaci je totiž zmíněno jejich připojení k systému Autopilot, ale též k „Tesla Network“. Objevují se také otázky ohledně možného zneužití této palubní výbavy hackery.

Nastavení auta podle tváře řidiče

Každopádně kamera v interiéru by měla v budoucnosti dostat nové funkce. Bude například sloužit k identifikaci řidiče za účelem personalizace nastavení vozu dle jeho zvyklostí a požadavků. Svou roli by mohla hrát také v případech, jako je odcizení nebo vykradení auta.

Výrobce nedávno podal patentovou žádost, týkající se používání kamery k rozpoznání cestujících a následnému nastavení některých parametrů, jako je poloha sedadla nebo režim klimatizace. Prozatím je však tento prvek spíše symbolem vznešených, ale dosud nenaplněných snů o plně autonomních autech.

V současnosti je tedy situace taková, že ani po třech letech od zahájení výroby Modelu 3 nemá interiérová kamera žádné praktické využití. Majitelé těchto vozů se mohou uklidňovat alespoň faktem, že dosud nebyl prokázán žádný případ narušení soukromí prostřednictvím této komponenty.

Určitě si přečtěte

Články odjinud