Takto vypadala předchozí vývojová verze - Aeromobil 3.0

Takto vypadala předchozí vývojová verze - Aeromobil 3.0

Ve vzduchu je stroj tlačen vrtulí poháněnou spalovacím čtyřválcovým motorem s turbodmychadlem o výkonu 224 kW. Po zemi stroj pohání 80kW elektromotor.

Ve vzduchu je stroj tlačen vrtulí poháněnou spalovacím čtyřválcovým motorem s turbodmychadlem o výkonu 224 kW. Po zemi stroj pohání 80kW elektromotor.

Aeromobil při zkušebním letu

Aeromobil při zkušebním letu

EHang 184

EHang 184

Čínská konkurence EHang 184

Čínská konkurence EHang 184

Po vysunutí křídel a ocasu zvládne ve vzduchu maximální rychlost 200 mph (322 km/h)

Po vysunutí křídel a ocasu zvládne ve vzduchu maximální rychlost 200 mph (322 km/h)

Americká společnost Samson Motors ukázala první létající sportovní vůz na světě

Americká společnost Samson Motors ukázala první létající sportovní vůz na světě

Foto: Terrafugia

Foto: Terrafugia

Elektrické aerotaxi. Nepotřebuje řidiče, je rychlejší než všechna taxi a nikdy neuvízne v koloně.

Elektrické aerotaxi. Nepotřebuje řidiče, je rychlejší než všechna taxi a nikdy neuvízne v koloně.

Ve vzduchu je stroj tlačen vrtulí poháněnou spalovacím čtyřválcovým motorem s turbodmychadlem o výkonu 224 kW. Po zemi stroj pohání 80kW elektromotor.
Aeromobil při zkušebním letu
EHang 184
Čínská konkurence EHang 184
10
Fotogalerie

Elon Musk přiznal, že nemá rád létající auta a přiblížil koncept pomalejší alternativy k Hyperloopu

Elon Musk založil společnosti, které se snaží definovat budoucnost elektromobilů, staví rakety a vrtají tunely pod americkými městy. Když ale přijde řeč na létající auta, hovoří značně kriticky.

Minulý týden na jisté akci Boring Company prohlásil, že největší obavy má z hlučnosti těchto vozů a také skutečnosti, že při případných nehodách budou jejich díly padat dolů na zem a mohou tak lehce někoho zranit či zabít.

„Všude po celé obloze budou ziliony těchto létajících věcí a je nevyhnutelné, že někdo své auto nebude provozovat správně, disk kola se uvolní a někoho gilotinuje,“ konstatoval Musk.

Slavný vizionář se domnívá, že zácpy na silnicích je lepší řešit budováním vysokorychlostních podzemních tranzitních systémů jako Hyperloop či Loop – tedy pomalejší alternativa ke zmíněnému Hyperloopu, která by cestující přepravovala na kratší vzdálenosti.

Oba tyto systémy jsou navrženy tak, aby využívaly sítě tunelů, ale kapsle Loopu by se v nich měly pohybovat rychlostí „pouze“ kolem 240 km/hod. Do jedné z nich se má vejít 16 pasažérů.

Vstup do Loopu by měly zajišťovat desítky malých stanic, které budou zabírat přibližně tolik prostoru jako parkovací místo. Jedna jízda by podle Muska mohla stát pouhý dolar.

Foto: Maurizio Pesce, CC BY 2.0

Určitě si přečtěte

Články odjinud