Elon Musk: „První plovoucí kosmodrom pro kosmické lodě Starship začne fungovat do konce roku.“

Jak jsme vás již informovali,  SpaceX v texaském Port of Brownsville nedávno koupila dvě ropné plošiny: ENSCO 8500 a 8501. Následně je přejmenovala na „Phobos“ a „Deimos“ a zahájila proces jejich renovace.

Obě plošiny budou přeměněny na plovoucí kosmodromy pro kosmické lodě Starship. A podle vyjádření Elona Muska první z nich začne fungovat už do konce letošního roku – byť v omezeném rozsahu.

Zdá se, že realizace tohoto projektu bude velice nákladná. „Doufám, že kvůli jejich výstavbě nezkrachujeme,“ konstatoval Musk.

Úspěšný podnikate a vynálezce rovněž objasnil, jak se Starshipy na plovoucí kosmodromy vlastně dostanou: „Budou tam létat z našeho odpalovacího stanoviště.“

Připomeňme, že plány SpaceX počítají s tím, že Starshipy budou jednoho dne zajišťovat dopravu lidí nejen do vesmíru, ale také v rámci naší planety. Podobné platformy tedy budou muset být rozmístěny po celém světě a lze předpokládat, že vzhledem k hlučnosti dotyčných kosmických lodí se bude většina z nich nacházet právě na vodě, v rozumné vzdálenosti od pobřeží.

Diskuze (10) Další článek: Šeptanda: Samsung chystá notebook s Windows 10 a armovým čipem Exynos