SpaceX | Elon Musk | Starship

Elon Musk slíbil aktualizaci o stavu vývoje kosmické lodi Starship

SpaceX za cca 3 týdny odhalí další podrobnosti o připravované kosmické lodi Starship. Na Twitteru to slíbil Elon Musk, z jehož vyjádření je zřejmé, že tato aktualizace se bude týkat designu.

Výše jmenovaná společnost chrlí jeden prototyp za druhým, aby Starship dokončila. SN5 i SN6 již absolvovaly „skoky“ do výšky zhruba 150 metrů a SN 8 by měl letět do 18 kilometrů. Zatím však není jasné, kdy k tomu dojde.

Odborníci se nicméně domnívají, že SN8 během tohoto letu předvede neobvyklý manévr, tzv. „placák“ („belly-flop“).

Nasvědčuje tomu i skutečnost, že inkriminovaný prototyp byl nedávno vybaven dvěma klapkami. Ty mu během „placáku“ mohou pomoci zpomalit sestup zpět na Zemi.

Připomeňme, že SpaceX před několika měsíci získala na vývoj Starshipu dalších 135 milionů dolarů. A to od NASA, která by tuto kosmickou loď – resp. její speciální lunární verzi – ráda využívala v rámci programu Artemis. Jedním z hlavních důvodů je skutečnost, že Muskova firma je prý vynikající v testování.

„Lidé se na to podívají a řeknou ‘Můj Bože, právě jsme viděli jak Starship opět vyletěla do vzduchu. Proč jim dáváte kontrakt?’ Odpověď zní: protože SpaceX je opravdu dobrá v iterativním testování a úpravách,“ komentoval to administrátor NASA Jim Bridenstine.

Diskuze (36) Další článek: Apple zuří: Kanadská firma měla zničit půl milionu rozbitých iPhonů. Prodala je Číňanům, no a ti je opravili

Témata článku: Technika, Vesmír, Země, Testy, SpaceX, Aktualizace, Artemis, Elon Musk, Twitter, NASA, Design, Starship, Prototyp, Vývoj, Kosmická loď, Jim Bridenstine, Testování

Porovnání deseti cloudových disků: kam a za kolik uložit 100 GB, 1 TB a 10 TB dat?

** Zjistili jsme, kam do cloudu nejvýhodněji uložíte data ** Vytvořili jsme žebříček cen deseti cloudových úložišť ** Ceny se liší - často i velice výrazně!