To tvrdíš ty. Bruno řekl, že nemůže být specifický (no bodejť, nepotřebuje dělat u zákazníka vyrvál), ale myslí si, ve vší počestnosti, že to je za ty extra platby. ULA nedostala za vertikální integraci ani floka, má to totiž od začátku. Naopak je nucena, aby uměle stavěla raketu, kterou nepotřebuje (Vulcan) jako náhradu za Atlas jen z politických důvodů. Na tu raketu samozřejmě nedostala ani floka, zatímco SPX na F9 dostal a ne zrovna málo.Připomínat, že ULA dostávala miliardu za udržení Delty a Atlasu je pak zbytečné, protože to byla kompenzace za nedostatek zakázek od DoD a NASA a zároveň za to, že ULA musela držet obě rakety. Kdyby to mohla udělat ryze tržně, tak Delta IV je už dávno historie, protože Atlas ji spolehlivě poráží jak náklady, tak využitelnou nosností.Jinak s hruškami a jablíčky se vždy vytasí diskutér, který je v krátkých. Fakta jsou nekompromisní. Kilogram v STS vyšel 22500 USD. V konsolidovaných cenách 2011. Dragon 59500 USD taktéž v cenách roku 2011. Cygnus pak raději ani nezmiňovat.
Milosrdně nezapočítávám vývojové náklady, které dostala SPX proplaceno taky a to včetně toho, že jim NASA zadara Dragona dokončila, páč toho sami nebyli schopni.Prostě to neokecáš. A žádný rozdíl v cenách mezi ULA a SPX nebude. SPX je totiž zjevně schopné si vyhádat více, než ULA. A I kdyby měli jít s cenou dolů, tak levněji než ULA to dělat nebudou, k tomu není důvod. Spíše se těším, jak se budeš kroutit, až i další zakázka od DoD pro SPX bude dražší než pro ULA a ty už se nebudeš moci točit na té vertikální integraci. To se docela těším, bude to toiž už za rok