Elon Musk: „SpaceX by mohla pomoct zprovoznit orbitální observatoře.“

Elon Musk během rozhovoru s výborem National Academies of Sciences, Engineering, and Medicine navrhl nový způsob jak vyřešit problémy, které astronomům způsobují satelity Starlink. A je opravdu zajímavý.

Slavný vizionář prohlásil, že různé výzkumné agentury by mohly spojit své síly s jeho SpaceX za účelem zprovoznění nových orbitálních observatoří. Ty by se pohybovaly na vyšší oběžné dráze než dotyčné satelity, tudíž by mohly nerušeně studovat vesmír.

„Jsem velmi nadšený vyhlídkou na budoucnost vesmírných teleskopů, které by mohly být hodně velké,“ konstatoval.

Podle některých zahraničních médií by se však Musk měl zaměřit spíše na to, aby omezil negativní dopady projektu Starlink na již probíhající vědecký výzkum. V této souvislosti se aktuálně hovoří především o speciálních slunečních clonách, které by snížily míru odrazivosti satelitů.

„V případě potřeby podnikneme další kroky," řekl Musk výboru a dodal: „Při pohledu zpět se budeme cítit trochu hloupě.“ Tím chtěl možná naznačit, že obavy laické i odborné veřejnosti považuje za neopodstatněné.

Diskuze (45) Další článek: Návod: Jak si svépomocí vyměnit baterii ve starším iPhonu

Témata článku: Technologie, Vesmír, SpaceX, Kosmonautika, Astronomie, Starlink, Elon Musk, Satelit, Výbor, Sluneční clona, SPAC, Observatoř, Orbital, Clona, Next Generation, Engineering

Nejpodivnější start v historii? Raketa od firmy Astra odtančila ze startovací rampy

** Raketa od společnosti Astra provedla další start ** Kvůli poruše probíhal velmi nestandardním způsobem ** Kalifornská firma chce do vesmíru dopravovat menší družice

RaketaVesmír
Recenze filmu Duna. Kultovní sci-fi, na které určitě běžte do kina, než je zase zavřou

Star Wars pro dospělé, u nichž nás režisér Denis Villeneuve přesvědčuje intenzitou a naléhavostí své autorské vize, jak zprostředkovat románovou mytologii.

Recenze filmů
Steve Jobs je legenda, Tim Cook jenom manažer. Povídání o muži, který navždy zůstane ve stínu. Neprávem

Ač nedosahuje věhlasu Steva Jobse, Tim Cook je již deset let v čele Applu. Za tu dobu vyletěly prodeje produktů i hodnota společnosti ke hvězdám.

Tim CookIT OsobnostiApple