Elon Musk: „SpaceX může startovat z plovoucích platforem již v roce 2022.“

Jak jsme vás již informovali, SpaceX v texaském Port of Brownsville koupila dvě ropné plošiny: ENSCO 8500 a 8501. Následně je přejmenovala na „Phobos“ a „Deimos“ a zahájila proces jejich renovace, jehož cílem je přeměnit je na plovoucí kosmodromy.

Nyní Elon Musk oznámil, že k prvnímu startu kosmické lodi Starship z jedné z těchto platforem může dojít již v roce 2022. „Oceánský kosmodrom Deimos je ve výstavbě, aby byl zprovozněn příští rok,“ uvedl na Twitteru.

SpaceX se do tohoto projektu pustila především kvůli svému záměru uskutečňovat časté denní lety pouze v rámci naší planety, kdy by mohla být problémem vysoká hlučnost Starshipu.

Připomeňme, že každá z těchto kosmických lodí by měla být schopná přepravit až 1000 pasažérů, přičemž podle Muska půjde o zážitek srovnatelný s jízdou na horské dráze Space Mountain ve floridském Walt Disney World Resort.

Spojení Phobosu a Deimosu s pevninou by měly zajišťovat podvodní tunely vyhloubené Boring Company – a jednoho dne také hyperloop.

Diskuze (18) Další článek: Datové schránky se budou zakládat automaticky po použití eIdentity, ale až od roku 2023

Témata článku: Budoucnost, SpaceX, Doprava, Twitter, Elon Musk, Starship, Boring Company, Stavby, Kosmická loď, Platforma, Výstavba, Witt, Renovace, Port of Brownsville, Phobos, Deimos

Jaké hry si zahrajete v červenci 2022: Formule 1, Stray, Xenoblade Chronicles 3 a další

Léto se blíží, a tak to s očekávanými peckami není tak slavné. Pár dobře vypadajících titulů se ale přeci jen našlo. To platí obzvlášť pokud hrajete na Switchi.

Agenda