Musk přišel s novým argumentem. Starlink prý Ukrajincům nemohl zapnout kvůli sankcím uvaleným na Rusko

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 210

Názory k článku

11. 09. 2023 19:40

Ukraina nemala co ziadat toto priamo od SpaceX. Musk urobil jedine mozne rozhodnutie. Partner Ukrainy pre vojenske operacie je USA vlada

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 09. 2023 15:12

Ani titulek nezplodí bez chyb.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 09. 2023 14:06

Jeho satelity, jeho věc. Pokud vím, tak ani Ukrajina ani Rusko mu neplatí za to, aby byl nad Krymem jeho signál. Udělal toho pro Ukrajinu dost tím, že jim to na čas poskytnul zdarma. Nadávat mu za to, že to neposkytuje zdarma dál je nesmysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 09. 2023 12:51

spis by se meli zamyslet nad sebou, ze takto spolehaji na 3. stranu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 09. 2023 11:57

mam dojem, ze v zapalu boje tady zapadlo toto: Elon starlink ZDARMA poskytnul ukrajine na zacatku valky a tim ji dost mozna zachranil. Ukajina mnohokrat zopakovala, ze starlink je pro jeji boj naprosto nezbytny a zasadni technologie.
Udelat to nemusel a kdyby byl prorusky, jak tu mnoho lidi tvrdi, tak by to zcela urcite neudelal a spise by sarlink dal rusku. V tomto konktetnim pripade ELon evidentne nechtel zpusobit jadernou WW3, coz v jeho ocich utok na ruske lode v sevastopolu zpsuobit mohlo. Ja s nim osobne nesouhlasim, ale jeho duvody chapu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 09. 2023 10:09

Nejtemnější místa v pekle jsou vyhrazena těm, kteří zachovávají nestrannost v časech morální krize.
Dante Alighieri

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (17)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 09. 2023 09:24

Nuz, neda sa vzdy byt neutralny. Ak rozhodnutie neurobit nic a tvarit sa neutralne vyrazne pomoze jednej strane, a naopak znevyhodni druhu, uz to nie je neutralita. Ako ktosi mudry povedal "The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
11. 09. 2023 09:10

To je tak, kdyz se strategicke veci presunou do privatni sfery.Zajimave je, ze kdyz splecnosti, ktere jsou jednou platforma, a jindy poskytovatele obsahu (dle toho, jak se jim hodi), cenzuruji nevhodne prispevky, je to jejich plne pravo rozhodnuti vlastnika.Kdyz se jina soukroma firma rozhodne neposkytnout konektivitu, je to zlocin proti lidskosti.MP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 09. 2023 07:33

Aspoň někdo má rozum a neposkytuje věci určené k humanitární pomoci jako nástroj pro novodobý Pearl Harbor...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 09. 2023 07:00

zmetek jeden proruskej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
09. 09. 2023 07:47

Uz aj Walter Isaacson na twiter klarifikoval ze Musk nic nevypol ani nezapol takze zasa tak trochu manipulativny clanok sam o sebe ako aj troll komentarov kopec . To clarify on the Starlink issue: the Ukrainians THOUGHT coverage was enabled all the way to Crimea, but it was not. They asked Musk to enable it for their drone sub attack on the Russian fleet. Musk did not enable it, because he thought, probably correctly, that would cause a…https://twitter.com/WalterIsaacson/status/170... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 09. 2023 05:53

Internet byl take vybudovany pro mirove pouziti a rusaci pres internet vedou hybridni valku. proto by rusakum mel byt internet uzamcen.
Mam Teslu, ale pri zpetnem pohledu mi je z Muska soufl a vsechno co udelal dobre pro elektromobilitu jeho zvracene jednani s Ukrajinou mu vsechen moralni kredit sebralo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 09. 2023 22:30

cital som jeho vyjadrenie, jeho obavy o vypuknutie jadrovej vojny a dalsie hluposti. Zabudol vsak povedat, ze vyvolava s russakmi jedna radost a neuviedol preco mu tak vadi znicenie VOJENSKYCH lodi, ktore denne strielaju rakety na uzemie UA a zabijaju veninnych a civilistov. Nicia civilnu infrastrukturu, nemocnice, obchody, atd. To je ocidine nedolezite lebo sa jedna "iba" o ukrajincov, ktory su mu dobry len ked ich chce zinkasovat lebo pratia za starlink mnohonasobne viacej ako su cenu v EU. Nie je to ziadna charita ako sa snazi vsetkych presvedcit, je to iba spinavy business profitujuci z vojny. Je zauijimve, ze terminaly nevypol na uzemi UA kde ich UA armada pouziva tiez vo vojne. Je to srac a zbabelec, a vzdy aj bol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 09. 2023 21:48

a být online ve školy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 09. 2023 19:43

A on přitom jen chtěl aby děti na Ukrajině měli Netflix

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2023 18:22

vlastni si ho uz poresi. oni tu celou srandu plati.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2023 15:56

Ten titulek se mi zdá jednostranně zabarvený. Jako kdyby byla povinnost dávat do rukou armády soukromý majetek resp. komerční službu. Podnikatel, který vybudoval komerční síť, tuto síť klidně mohl zablokovat, protože to není válečná útočná zbraň. Má sloužit maximálně ke komunikaci a k humanitárním účelům a to ještě na základě dohody, kdo za to bude platit. Russáci si zaslouží peklo za to, co prováděj, ale takhle ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 09. 2023 15:48

Tak tohle je drasná prasárna od něj, dost mi to na něj změnilo názor....vůbec si nedokážu představit frustraci operátorů těch dronů a všech lidí zapojených v této akci....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
VTM.cz | 08. 09. 2023 13:59

Zdravím všechny diskutující, citovaný zdrojový text o těch dronech naprosto jasně říká "lost connectivity and washed ashore harmlessly". A i z ostatních pasáží je zřejmé, že ta operace již běžela, když tu najednou nastal tento problém. Pokud byl tedy Starlink jen vypnutý a Musk ho odmítal zapnout, jak zde někteří tvrdí, tak proč Ukrajinci vůbec s tím útokem začínali a o jaké "lost connectivity" je řeč?Co se týče toho, zda zdrojové texty jsou či nejsou lživé - vážně by mně zajímalo, jak něco takového mohu zjistit/ověřit? To, že Musk to popírá, vážně moc velkou vypovídací hodnotu nemá. Naopak je to přesně to, co by se dalo tak nějak očekávat, že.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 09. 2023 13:56

I kvůli podobným kauzám by západní Evropa neměla spoléhat na americké firmy a - byť to bude něco stát - investovat do vlastní infrastruktury.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 09. 2023 13:51

Takovy hodny strycek je to, zachranit nas od treti svetove chtel…

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2023 12:09

Pokud vypíná starlink i při útocích rusů na nemocnice a bezbranné civilní obyvatelé Ukrajiny , dá se to obhájit . Pokud ne tak , dát na seznam ruských oligarchů a zabavit majetek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 09. 2023 10:58

Musk podporuje Rusko v genocidě jen nepřímo, nesabotuje Ukrajinu, jen jim neumožňuje využít potenciál Starlinku naplno, delší konflikt mu nejspíš vyhovuje, peněz dostane víc. Sociopatům o lidské životy, natož na druhém konci světa, nikdy nešlo, důležité je, co z toho bude mít on.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (21)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2023 10:44

Samá spekulace a politika. Žádná fakta. Na zive.cz to nepatří. Žádná technická fakta a parametry.Komerční služba by neměla byt zapletená do války na UA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 09. 2023 10:29

Máme tu dvě možnosti.
1) vypnul starlink na území Krymu ( novinářská varianta )
2) nezapnul starlink na území Krymu ( pravděpodobná a logická varianta )Článek neobsahuje žádné fakta ani citace, které by potvrdili 1 a vyloučili 2.
Přesto je závěr, že vypnul starlink?
Článek tady ani na CNN Guardian neobsahuje žádné náznaky vypnutí, pouze citaci, že lodě přestaly fungovat. Což může být jak vypnutím tak nezapnutím.Minule také média informovala o vypínání Starlinku a později se ukázalo, že šlo o to, že se Starlink pomalu zapíná na nově dobytých územích a jak postupovali, přišli o spojení, protože byli na nepřátelském území kde byl Starlink vždy vypnutý i kvůli tomu, aby ho nešlo zneužít.Kolik novinářů sedí ve vězení za pomluvu? Nikdo? Aha, tak si to můžou zopakovat co? Zase někoho poškodit ta zase na tom rýžovat.Závěr je: novináři můžou vše a my nevíme nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2023 09:39

Jen pro jistotu - jedná se o tu půl roku starou kauzu? Tu, kdy Musk přestal mluvit o "výhradně mírovém využívání Starlinku" zruba ve stejném okamžiku, kdy za jeho provoz na Ukrajině měl začít dostávat vládní příspěvky a nějak se mu to celé rozleželo v hlavě?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 09. 2023 09:22

Dobre udelal. Uz drive deklaroval podminku, ze bude UA poskytovat Starlink, ale nesmi byt pouzity pro ovladani zbrani v utocnych operacich. Jsem rad, ze drzi slovo a neustupuje. Za me spica. Je to velmi nebezpecne, konstelace muze byt napadena. Musk je super realista.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (16)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 09. 2023 09:02

Fajn flamewar, i když tady bych čekal hádky spectristů a ataristů nebo uživatelů androida s jablíčkáři. Tohle není Respekt, tady máte půlku uživatelů libtardů a druhou půlku co používá mozek Použil bych argument, co používají obě strany - je to jeho firma, může si s ní dělat, co chce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 09. 2023 08:55

Naštěstí má Starlink konkurenci, která se chová předvídatelněji a ne dle svých momentálních nálad.
https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 09. 2023 08:44

"Elon Musk záměrně manipuloval se satelitní sítí Starlink tak, aby zmařil ukrajinský útok na ruskou námořní flotilu poblíž krymského pobřeží. Plyne to z jeho nové biografie, kterou napsal Walter Isaacson a v USA vyjde 12. září."neplyne. je to sprostredkovana informacia od CNN, ktore si ju naformulovalo, ako potrebovalo.musk toto dementoval. zevraj v knihe je, ze bol starlink operativne poziadany o zapnutie pocas prebiehajucej operacie na uzemi, kde nebol v prevadzke, co sa nestalo. btw, utoky na kercsky most boli pod starlinkom.
starlink bol pod civilnym kontraktom, ktory vylucuje vojenske pouzitie. viac ako rok bol financovany spacex a z darov, kym americka administrativa podpisala nejaky kontrakt.https://twitter.com/Rebel44CZ/status/16998015... ... to medialne tazenie po kupe twitteru sa neda prehliadnut. je to pekne spinava hra

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 09. 2023 08:40

Ono stačí, když si člověk přečte některé jeho známé hlášky a hned ví co je to za člověka:
“Never. I don’t ever give up. I’d have to be dead or completely incapacitated. For my part, I will never give up, and I mean never.”
“When something is important enough, you do it even if the odds aren’t in your favor.”
“Take risks now. Do something bold. You won’t regret it.”To jsou sice celkem dobrá motivační moudra, ale člověk je nesmí slepě následovat stůj co stůj.
Tedy jak se pro něco rozhodně i kdyby to byla šílenost, bude si stát za svým a dotáhne to do konce i kdyby to to mělo stát život. Když oznámil že Starlinkem nebude podporovat válku, prostě to tak udělá a bude mařit všechny pokusy o vojenské využití. Bez ohledu na důsledky. Bez ohledu na lidi. Pozor na něj a na to co říká, protože toto není člověk co je schopen změnit názor, ani přijmout, že se mýlí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 09. 2023 08:37

Další hate článek založený na článku od CNN, který se ukázal jako lživý?
Musk nic nevypnul. V hraničních územích nebyl Starlink nikdy zapnut, aby jej nemohli používat Rusové na ukořistěných terminálech. Musk jenom zakázal jejich zapnutí pro účely útoků. Nikdo nemůže nutit soukromou firmu k účasti na válečných operacích. Musk couvnul s podporou útoků po té, co Ukrajinci při útoku na most s podporou Starlinku zabili 2 civilisty. Ukrajinci opakovaně potvrdili, že Starlink je naprosto zásadní pro obranu Ukrajinské armády a bez něj by nemohla fungovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 09. 2023 08:23

Já to nevidim tak jednoznačně... On něco vybudoval za peníze investorů, zároveň si nechá platit, za službu, kterou dodává svým klientům a zkrátka z toho nechce udělat vojenský cíl, aby o to všechno přišel. Pro američany je to vzdálenej konflikt drbanů z východní evropy a netrpí strachem z toho, co se stane, když Ukrajina padne, takže se nedivim, že to nevnímaj tak intenzivně jako my, pár set kilometrů od probíhajícího konfliktu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2023 07:41

Musk je ultrazmrd. Vždycky byl. Nevidí to opravdu už jenom naprostí vypatlanci s hlavou v jeho anusu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 09. 2023 07:30

Hned po Putinovi je Musk druhej největší šmejd 21. století. To jak manipuloval se svým bratrem akciovým trhem se jen tak někomu nepodařilo, čímž přivedl spousty lidi na mizinu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (17)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor