Elon Musk touží po nadzvukovém elektrickém letadle. Jenže jsou tady důležitější věci

Elon Musk v jednom ze svých nedávných tweetů přiznal, že „umírá touhou dělat nadzvukové, elektrické VTOL letadlo“. Přestože se mu tato představa zjevně zamlouvá, je tu jeden velký problém. „Když přidám další práci, můj mozek exploduje,“ připustil slavný vizionář.

Není to ale nový nápad. Připomeňme, že Musk o  takovém letadle hovořil např. i v roce 2018 a to v podcastu Joe Rogan Experience – v tom stejném, během nějž rovněž kouřil marihuanu.

„Mám návrh, ale…“

„Mám návrh letadla,“ řekl Roganovi. „Hodně jsem o tom přemýšlel, hodně.  Jde o to, že musíš přejít na vodorovný let. Věc, kterou bys použil pro vertikální vzlet a přistání, není vhodná pro vysokorychlostní lety.“

CEO společnosti SpaceX však tehdy rovněž prohlásil, že tento typ dopravního prostředku podle něj momentálně nepotřebujeme.

„Elektromobily jsou důležité, sluneční energie je důležitá, stacionární skladování energie je důležité.“ argumentoval. „Tyto věci jsou mnohem důležitější než vytváření elektrického nadzvukového VTOL.“

Diskuze (94) Další článek: Kolik stojí Windows 11 a Microsoft Office 2021?

Témata článku: Doprava, SpaceX, Elon Musk, Letadla, Létání, Elektřina, Marihuana, Rogan, Joe Rogan Experience, Přistání, Vývoj, Letadlo, Sluneční energie, Dopravní prostředky



Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

** Lidstvo se připravuje na kolonizaci Měsíce ** Jednou ze základních surovin, bez nichž se na naší přirozené družici neobejdeme, je nepochybně kyslík ** Kde ho vzít?

Stanislav Mihulka
KolonizaceMěsícO2
Jak je možné, že plachetnice pluje třikrát rychleji než vítr, který ji pohání

Jak je možné, že plachetnice pluje třikrát rychleji než vítr, který ji pohání

** Některé závodní trimarány překonají rychlost větru, který je pohání ** Jak je něco takového vůbec možné? Neporušují zákony fyziky? ** Ale vůbec ne. Stačí si připomenout sčítání vektorů

Jakub Čížek
JachtaFyzikaTechnologie