Elon Musk vysvětluje, proč není dobré nabíjet Tesly na 100 %

Názory k článku

14. 05. 2019 07:30 | Microsoft Windows 10 Chrome 74.0.3729.131

Rekuperace 30 % při městském provozu? A teď prosím tu o Šípkové Růžence.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (16)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 05. 2019 07:42 | Microsoft Windows 10 Firefox 66.0

No...myslím že se dá celkem v klidu žít s tím, že rekuperace zjednodušeně řečeno prvních 5% cesty nebude fungovat...leda by majitelka bydlela v horách a každou cestu začínala několikakilometrovou cestou z kopce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Net.Xtreme  |  14. 05. 2019 07:46  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Hlavně Tesla střídá články, které se dobíjejí, a některé nechává do rezervy, takže časem je původních 90% skoro 100% a majitel si toho ani nevšimne. Podobně fungují flash disky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
WarCZ  |  14. 05. 2019 08:43  |  Microsoft Windows 10 Chrome 74.0.3729.131

Pořád je to to samé. Ať je to mobil, koloběžka, nebo auto. Přestaňte se soustředit na % a podívejte se na napětí. Můžete mít baterku plnou při 4.1V a bude to 100% a nebo 4,2V. V extrémních případech i 4,3V. Každé takové přebití baterky ji dodá kapacitu navíc, ale výrazně zkrátí životnost. Pořád je to o hledání balancu a Tesla běžně nabízí uživatelům aby nabíjeli pouze na 80% a tím výrazně zlepšili životnost baterii. Pokud chcete 100% tak doporučuje to udělat těsně předtím, než vyrazíte.U klasické Lipol platí přibližně tohle.
4,3V - 200 cyklu ( 110% )
4,2V - 400 cyklu ( 100% )
4,1V - 800 cyklu ( 90% )
4.0V - 1600 cyklu ( 75% )Třeba Samsung snižuje max napětí v čase. Tedy první rok nabíjí naplno ale po cca 100 cyklech sníží napětí a najednou se lidi diví, že i když si baterku vymění tak bez resetu SW to nenabíjí na plné napětí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Pindulin  |  14. 05. 2019 09:37  |  Macintosh OS X Chrome 71.0.3578.98

Chápu životnost baterie, ale uvádět důvod jako rekuperaci prvních pár kilometrů je prostě na useknutí ruky - stejně jako za krádež. Leda že by tesla měla zakázanou rekuperaci nad 90%, potom to není blbost, ale klamání neinformovaného zákazníka.
----
Paní je mi líto, naletěla marketingu... ne všichni umí použít internet i k něčemu jinému než sjíždění porna a youtubu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
runner42  |  14. 05. 2019 09:46  |  Unknown Chrome 52.0

A co mu také zbývá...
Dřív by vysvětloval kolaps akcií Tesly a jak je vše frý kůl a grejt, ale po zásahu SECu mu zůstává jen lhaní o menších ojebávačkách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 05. 2019 10:00 | Microsoft Windows 7 Chrome 74.0.3729.131

Milá Samantho,
plná kapacita baterie je využitelná pouze v propagačních materiálech, reálně tam z důvodu životnosti bývá rezerva. Dlouhodobým nabíjením baterií na 100% může dojít ke zkrácení životnosti jak baterie, tak Samanthy. Sedíte na stovkách "notebookových" akumulátorů, které postupně degradují a mění rozměry. A jednou vám mohou nepěkně popálit pozadí - pokus stihnete včas vyskočit. Tak nabíjejte tak, jako by šlo o váš život. Necháte se za pár let upálit kvůli vyššímu dojezdu?
S pozdravem Elon

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AndyF2  |  14. 05. 2019 11:30  |  Microsoft Windows 10 Chrome 74.0.3729.131

Ach zase ten marketing. V Tesle to mohli radsej nastavit tak aby auto sice ukazovalo 100% nabitu baterku ale realne by bola len a 90-95%. Inak pani sa este len bude divit ked po 2 rokoch bude mat jej bateria kapacitu 50% takze zvladne len cestu tam ale uz nie naspat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
14. 05. 2019 12:21 | Microsoft Windows 10 Firefox 66.0

A na co potřebuje rekuperaci s plnou baterkou? Až se trochu vybije tak už zase místo bude a když místo neni, tak ať to tam tu energii nepouští ne? Nebo to nejdokážou technicky vyřešit? Já bych si tipnul že nabíjení na 90% je spíš kvůli životnosti baterií, protože nabíjet li-ion na 100% se nedoporučuje. Ale to že je samotnej článek na 90 nebo 95% a ne na 100 tak to by samotnej uživatel ani neměl vidět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jmatus  |  14. 05. 2019 13:43  |  Microsoft Windows XP Chrome 49.0.2623.112

Tak si to shrňme, je to prostě nepoužitelná parodie na auto.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 05. 2019 15:05 | Microsoft Windows 10 Firefox 66.0

Zaujímavé a logické. Ale zatiaľ to nikoho nikdy predtým nenapadlo...
Samozrejme je rozdiel, či "tankujem" elektrinu v meste alebo na diaľnici. Na diaľnici sa jednak elektrina spotrebúva rýchlejšie a jednak tam treba podstatne menej brzdiť ako v meste.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jerry314  |  17. 06. 2019 13:50  |  Microsoft Windows 10 Chrome 74.0.3729.169

Ani F1 netankuje plnou, aby nebyla težká ...to dá přece rozum

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_ldx  |  01. 07. 2019 21:23  |  Linux Chrome 74.0.3729.158

Záleží na profilu trasy, pokud na začátku v profilu převážuje výrazné klesání, tak je to úplně reálné.
Typicky si dovedu představit situaci, kdy někdo z venkova/hor, který bývá většinou (aspoň u nás) v nějaké pahorkatině, dojíždí do většího města, které naopak bývá okolo řeky, takže s minimální nadmořskou výškou. Zkuste si spočítat klesání např. 600 metrů a kolik energie to znamená...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
TheHacker  |  18. 07. 2019 13:42  |  Microsoft Windows 7 Firefox 68.0

"Logika Tesly je tedy taková, že dobít elektromobil na 90 % je skoro to samé jako dobít jej na 100 %. Navíc dobíjení na plnou kapacitu podle Tesly snižuje životnost baterií.Pro výše uvedený konkrétní případ to ale znamená, že dobití baterie na 100 % by tedy Samantě dojezd neprodloužilo a vyšší dojezdovou rezervu tím nezíská."Zvlastna interpretacia Muskovho vyjadrenia. Musk povedal len to, ze pri 100 % nefunguje rekuperacia, lebo sa nema "kam" dobit, tym padom je auto pri nabiti baterie na 90 - 100 % menej celkovo energeticky efektivne, ako pri nizsich hodnotach. T.j. ak niekto nabija auto na 100 % a nepotrebuje to nevyhnutne, tak v konecnom dosledku minie viac elektriny, ako keby nabijal na 90 %. To je vsetko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor