ELONOVINKY: Elektrické kamiony Tesly už se testují v reálném provozu

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 49

Názory k článku

16. 03. 2018 10:14

Pokud to má takové úžasné zrychlení, tak to by se mohli přihlásit na nějaké závody tahačů, pokud tam také soutěží i jiné prototypy tahačů. Před pár lety se tuším pokoušel tým Buggyra s tahačem posunout rekord v max. rychlosti přes 300Km/h, tak ten jejich tahač musel mít také slušné zrychlení. Kdoví, jestli by i při takovém porovnání byla Tesla Semi aspoň srovnatelná nebo dokonce lepší?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 03. 2018 21:02

Proč v případě USA uvádíte vzdálenosti v kilometrech a ne mílích? Stejně tak dojezd apod. Primární cílový trh a hlavní využítí má kamión právě v USA- To si to musí čtenář zdlouhavě přepočítávat, protože používáte špatné jednotky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 03. 2018 20:46

Že to zní pohádkově ?? Já bych řekl, že je to spíš celé pohádka. ........blbost je to !! Smysl to za současné situace nedává vůbec, ale naprosto žádný. Jediné, proč se to prosazuje je výborný marketing, lobbismus, a všudepřítomné zvrácené a vše pokřivující dotace. Je mě z toho na zvracení

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 03. 2018 20:13

Takže o dojezdu nevíte vůbec nic. Já jsem nějak očekával, že se to z článku dozvím, No jo neměl jsem to číst, nadpis to přímo neříká. Tak příště.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 03. 2018 17:48

Rád bych zavedl diskuzi na téma hmotnost baterie. Dočetl jsem se, že např. v USA existuje zákon definující maximální hmotnost náklaďáku (nemám ponětí, jak jsou na tom s podobnými zákony jinde). Baterie hmotností zcela jistě převyšuje hmotnost nádrže s palivem a troufnu si tvrdit, že to víc jak "pár kilo" bude. Nepovede právě toto ke snížení objemu nákladu -> nárůstu kamionové dopravy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 03. 2018 17:35

Zrychlení je u kamionu nesmysl, pochopitelně nějaký výkon mít pro rozjezd musí, ale ne na rychlost. Připomíná mi to aplikaci pro Samsung SSD (EVO), jak se místo rychlosti disku, měřil v testech RAM disk, na něj nabalený (Magician nebo jak se to jmenovalo). Takový kamionový placebo efekt. U kamionu je důležitá nosnost, dojezd a životnost, firmy ho budou ždímat nadoraz, bez prostojů.
1. Dojezd 800 km, je do něj skutečně započítáno vše, Řidič kamionu si tedy bude elektrikou ohřívat jídlo i přitápět (přece tam nedají naftová kamínka?). Určitě bude v permanenci vysílačka a rádio / přehrávač, tedy ne zrovna tiché repro, vše napájené z baterie. Rychlost nebude vždy konstantní a náklad o maximální hmotnosti.
2. Meganabíjecí stanice, už je vyřešena jejich technologie, bylo mnoho článků, že je to zatím technický problém. Co zapadlá místa, kdyby bylo nutné dobíjet mimo městské aglomerace, mají skutečně takovou síť, aby utáhla mamutí odběr (kamionů je hrozně moc, není jeden!). Vyplatí se taková stavba sítí, nezatíží ekologicky celou oblast víc, než naftové motory?
3. Z čeho bude ten proud, pouze z OZE, nebo vše opět dokrýváno a stabilizováno pomocí fosilních zdrojů? Pak celý koncept, z hlediska ekologie, postrádá smysl.
4. Je již efektivně, věrohodně, někde vyřešena, recyklace takto mohutných bateriových bloků (kamiony budou nabíjeny / vybíjeny neustále), alespoň s 50% výtěžkem surovin?
5. Cena kamionu, vyplatí se, vydělá firmám, nebo jejich cenu uhradí daňový poplatník / zákazník, ve formě dotace, ceně dovezeného zboží?
6. Jsou do celého přínosu technologie, započítány i všechny fosilní zdroje, které musely být vloženy do výroby vozidla, dále ty, které budou zajišťovat jeho provoz a nakonec i likvidace / recyklace?
> Vše mi připadá, jako neskutečný, nepřirozený tlak do technologií, o kterých se ještě ani neví, jak dopadnou. Mít k dispozici bezpečné články, které kapacitou (hustotou energie), hravě strčí do kapsy nádrže kamionu i dieselelektrické lokomotivy, s životností nad 20 let, neceknu ani slovo.
> Kdy ukáže Elon kontejnerovou loď (100.000 ks) na elektřinu, velice by mě takový koncept zajímal, aby prokázal, že mazut se již stal minulostí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

Za to video co se pouští samo vás nakopat do zadku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 03. 2018 15:39

Stále mi uniká proč někdo zdůrazňuje zrychlení u kamionu? To asi budou spolu řidiči soupeřit v odpichu z křižovatky, aby pak zákazníkovi vysypali co zbylo z jejich nákladu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (16)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor